Whools |
Petteri Bamberg <piibii@hotmail.com> |
Kun pahat hammaspeikot pöllivät isoäitisi hammasharjan, ei auta muu kuin ottaa ase kouraan ja painua sokkeloihin rankaisemaan kakkiaisia. Siinä Whoolsin juoni kokonaisuudessaan.
Whools on yksinkertainen klassiseen Dungeon Master -tyyliin toteutettu ammuskelupeli, jossa pelaaja rymyää sokkeloissa päämääränään eliminoida kaikki aluetta kansoittavat vihreät hammaspeikot. Päähahmoa ohjaillaan joko hiirellä, näppäimistöllä tai molemmilla yhtäaikaa. Kun kaikki hammaspeikot on eliminoitu, teleportautuu pelaaja automaattisesti seuraavaan tasoon. Suunnistaminen sokkelossa on yllättävän vaikeaa, kun seinätekstuureita on vain yhdenlaista. Luojan kiitos, pelissä on pelinäkymän päälle piirtyvä kartta, jonka avulla luolastossa seikkaileminen luonnistuu huomattavasti helpommin kuin pelkän 3D-näkymän avulla. Koska peli kuitenkin koostuu pelkästään monotonisesta peikkojen ammuskelusta, kyllästyy peliin viimeistään kolmannessa (ja viimeisessä) tasossa, joka on suurempi kuin kaksi edellistä yhteensä. Loputon ammusmäärä takaa myös sen, että pelaajalla on jatkuvasti ylilyöntiasema verrattuna hammaspeikkoihin, jotka liikkuvat hitaasti ja tekevät mitättömän määrän vahinkoa "lyödessään". Whools on tyypillinen yhden illan peli, jota pelailee muutaman kerran ja sitten deletoi ajasta ikuisuuteen. Ulkoasu ja äänipuoli ovat kyllä kunnossa, mutta itse peli-idean toteutus on jäänyt puolitiehen. Siitä huono yleisarvosana. |
Tekijä: | Pointed Ear Software Design |
Aminet: | 478 kt |
Vaatii: | Amiga, vähintään KS 2.0 ja 512 kt muistia |
Testattu: | Amiga 1200, 2 Mt Chip, 4 Mt Fast, 85 Mt kiintolevy |
Grafiikka: | 90% |
Äänet: | 91% |
Pelattavuus: | 80% |
Kiinnostavuus: | 40% |
Yleisarvosana: | 65% |
[ Pelit ] [ Sivukartta ]