Kirjoittaja |
Viesti |
Amiga4ever
| Sunnuntaina, 16. maaliskuuta, 2008 - klo 12.09: | | mistähän vois nykyään löytää noita piirejä rev. 6a A500:seen Mega muistin saamiseksi? + niihin ne konkat. tai jotain vastaavia piirejä?
|
Damsteri
| Sunnuntaina, 16. maaliskuuta, 2008 - klo 14.09: | | Monissa lisämuisteissa on vastaavia piirejä neljä kannalla. Itse olen yhdestä lisämuistista ottanut ja laittanut emolle. Toisaalta, ihan samahan se on jos sen lisämuistin jumpperoi näkymään chippinä. Ilman lisäelektroniikkaa kun ei voi käyttää megaa emolla ja puolen megan lisämuistia yhtäaikaa. Paras vaihtoehto olisi varmaan kytkin vaihtamaan jumppereiden tilaa, jolloin kytkimellä voi vaihtaa 1M chip ja 0,5M chip + 0,5M slow ram tilojen välillä. Silloin säilyy myös reaaliaikakello, jos laitat muistipiirit emolle niin menetät kellon. Noin mulla oli aikoinaan A500:ssa ja nyt on samoin A500plussassa, jotta siihenkin saa slow rammia tarvittaessa.
|
Flux
| Maanantaina, 17. maaliskuuta, 2008 - klo 3.17: | | http://saku.bbs.fi/discus/messages/21/7285.html?1190341806 Reaalikelloa ei menetä, jos ottaa lisämuistista muistipiirit pois ja työntää sen koneeseen rtc varten. Tietenkin on sama, onko se muistipiirit emolla vai lisämuistissa, kuten dammu hehkutti.
|
Amiga4ever
| Maanantaina, 17. maaliskuuta, 2008 - klo 13.41: | | lisäelektroniikkaa? tarkotuksena ois saada se 1,5 Megaa käyttöön tuosta
|
Flux
| Maanantaina, 17. maaliskuuta, 2008 - klo 14.32: | | http://koti.mbnet.fi/flux/saku/reslow.jpg Tuossa kuvassa on vaadittava lisäelektroniikka, jolla saa emolle 1M chip ja trapdoorin lisämuisti 0.5M on fastia (slow, koska on chipin kanssa samalla väylällä). Yht 1.5M Minulla olisi kaupan kaikki-ratkaisu eli kuvassa oleva toimiva käytöstä poistettu reslow-osat valmiiksi piirilevyllä, jossa hyppyjohdot valmiina A500 emolle. Muistipiirit, kopio C=lehden jutusta (reslow), jossa on ohjeet kytkemiseen. Ja ne muistipiirien suotokonkatkin pitäisi löytyä eli sopivan kokoiset kerkot.
|
Amiga4ever
| Tiistaina, 18. maaliskuuta, 2008 - klo 19.54: | | jaa.. mitähän sillä ois hintaa? jani.ilves(ät)gmail.com
|
|