Kirjoittaja |
Viesti |
JPQ
| Maanantaina, 25. lokakuuta, 2004 - klo 3.21: | | Montakos keskeytystä Classic Amigassa on? oliko näin MC68000 tarjoaa rautatasolla seitsemän eri keskeytys tasoa vai miten oli joten kaikkea tähän liittyvää voinette kertoa. Liikun puoliksi PC kaverini asialla tässä.
|
Jani Kuituniemi
| Maanantaina, 25. lokakuuta, 2004 - klo 12.45: | | Näyttäisi olevan /IPL0-/IPL2, eli 3 bittiä keskeytykseen suoraan prosessorissa. En muista ulkoa montako näistä on ihan oikeasti käytössä Amigassa.
|
allu
| Maanantaina, 25. lokakuuta, 2004 - klo 12.55: | | jos nyt oikein muistan, niin kaksi keskeytystä on vedetty a500:sen kortinreunaliittimelle "omia" virityksiä varten. eli, kuudelle linjalle löytyis amigassa sisäistä käyttöä.
|
allu
| Maanantaina, 25. lokakuuta, 2004 - klo 13.10: | | jaa, pientä korjausta. pitäis aina tarkistaa ennen kuin avaa leipäläpensä ja laukoo mutu juttujaan. tällästä kertoo hardware manual: priority 1 1 Software interrupt SOFTINT 2 Disk block complete DSKBLK 3 transmitter buffer empty TBE priority 2 4 external INT2 & CIAA PORTS priority 3 5 graphics coprocessor COPER 6 vertical blank interval VERTB 7 blitter finished BLIT priority 4 8 audio channel 2 AUD2 9 audio channel 0 AUD0 10 audio channel 3 AUD3 11 audio channel 1 AUD1 priority 5 12 receiver buffer full RBF 13 disk sync pattern found DSKSYNC priority 6 14 external INT6 & CIAB EXTER 15 special (master enabie) INTEN priority 7 -- non-maskable interrupt NMI Figure 7-4: Interrupt Priorities
|
itix
| Maanantaina, 25. lokakuuta, 2004 - klo 13.43: | | Seitsemän eri keskeytysprioriteettia/tasoa, mutta samaan keskeytykseen on voitu ympätä useampi keskeytys.
|
allu
| Maanantaina, 25. lokakuuta, 2004 - klo 14.24: | | juu, sillainhan tossa seisoo....
|
JPQ
| Maanantaina, 25. lokakuuta, 2004 - klo 14.46: | | Mistäs johtuu että PCeellä on ongelmia keskeystysten kanssa mutta silti amigassa ei ole? joku järkevä syy tähän kaikkeen lienee.
|
Jani Kuituniemi
| Maanantaina, 25. lokakuuta, 2004 - klo 15.06: | | Siitä, että PC laitteissa on hyvin primitiivinen kesketys-mekaniikka ja koko Plug'n'Play on jälkikäteen olemassa olevan systeemin päälle lätkäisty järjestelmä kun taas Amigalla tuo ominaisuus on alunperin rakennettu sisään alkuperäiseen arkitehtuuriin.
|
JPQ
| Maanantaina, 25. lokakuuta, 2004 - klo 15.22: | | Jani: PnPeen tiesin olevan jälkikäteen tehtyä purkkaa.
|
JPQ
| Maanantaina, 25. lokakuuta, 2004 - klo 17.01: | | Emojen IDEhän ei käytä DMAta entäs miten on keskeysten laita ? ja miten emojen SCSIen kanssa on ? SCSI=joku niistä alalajeista en tiedä mikä on niistä oikein.
|
KimmoK
| Maanantaina, 25. lokakuuta, 2004 - klo 17.09: | | @JPQ Olen ollut siinä "uskossa" että ainakin A4000 IDE käyttäisi DMA:ta... tai ainakin että dataa haetaan kertaklöntseinä HDD cachesta, eikä tipotellen bytekerrallaan kuten vm93 x86 koneissa. Amigan laiteongelmattomuuteen on mielestäni kaksi syytä: 1) parempi suunnittelu 2) vähemmän "halpoja" lisälaitevalmistajia
|
mkl
| Lauantaina, 30. lokakuuta, 2004 - klo 10.19: | | 600/1200 ja 4000:ssa käytetään keskeytystä, sillä muuten levytoimintojen valmistumisen tarkistaminen täytyisi tehdä pollaamalla, eli kyselemällä jatkuvasti IDE-levyltä, että onko valmista.
|