Kirjoittaja |
Viesti |
Marko Aalto
| Perjantaina, 19. lokakuuta, 2001 - klo 15.27: | | Mulla on 8833-II värimonitori, muttei manuaalia siihen. Amigan näyttönä se toimii OK, mutta C64:n näyttönä kuva on mustavalkoinen (johtona C64 8-DIN -> 3 RCA). Mistä moinen johtuu? Tarkempi mallimerkintä on CM11342, liittimiä on takana: - D9 RGB:tä varten (Amiga) - 3 RCA:ta (CVBS/L, Audio l ja audio r) Lisäksi RCA-liittimien yläpuolella (tyhjällä paikalla?) lukee myös C. Siis puuttuuko tästä mallista tuo neljäs rca (=chroma), vai onko tarkoitus käyttää toista audio-RCA:ta chromaa varten? Miten LCA-moodi valitaan? Takana on valintanappula, jossa puhutaan rgb:stä, CVBS ja LCA:sta, mutta kun se kytkin voi olla vain kahdessa asennossa, en ymmärrä millä logiikalla siitä voidaan valitaan LCA! JA toisaalta, eikös värit pitäisi näkyä jo CVBS:n kauttakin? Siis, löytyykö keltään manuaalia tai tietoutta muuten vaan? Ja vielä parempi jos jollain on C64 liitettynä 8833-II:een, toimiiko?
|
ml
| Tiistaina, 23. lokakuuta, 2001 - klo 11.43: | | Minulla on CM 8833-II. En ole ottanut selvää, onko siinä kaksijohtoinen videosignaalisysteemi, kuten kuusnelosessa on. Mutta siitä kuusnelosen 8-DIN liittimestä saa myös yhtä johtoa pitkin tulevaa composite-videosignaalia, jota voi käyttää, mutta kuvan laatu on huonompi. Joistain todella vanhoista kuusnelosista voi puuttua tuo LCA-signaali.
|
Jani Kuituniemi
| Keskiviikkona, 24. lokakuuta, 2001 - klo 10.44: | | Olen itse käyttänyt tuota 8833-II monitoria C64:n näyttönä ja kyllä siinä värit ja ääni näkyy ihan hyvin composite videon kautta. Siinähän on ihan omat liittimet videolle ja audiolle siinä monito- rissa.
|
JPQ
| Keskiviikkona, 24. lokakuuta, 2001 - klo 12.18: | | Minäkin olen käyttänyt Commodore 64n (myös Amigan)kanssa värit näkyivät.
|
Marko Aalto
| Torstaina, 25. lokakuuta, 2001 - klo 16.26: | | OK, ongelma tosiaankin lienee siinä että ko. monitori ei tue LCA:ta, vaan (väri)kuvan pitää olla composiittia. Ja kun tuo mun C64-johto on nimenomaan LCA, näkyy se mustavalkoisena. 1084:ssä toimii sama johto hyvin.
|
Jani Kuituniemi
| Torstaina, 25. lokakuuta, 2001 - klo 19.51: | | Aivan, composite johto tuo munkin on. 2 RCA:ta, toinen video ja toinen audio. Tuossahan oli C= lehdessä aikanaan ohjeet yhden jos toisenkin kaapelin tekemiseen C64/C128 ja Amigasta erilaisiin monitoreihin.. loistava tietolähde. Harmi että se lehti sittemmin lopetti..
|
JPQ
| Perjantaina, 26. lokakuuta, 2001 - klo 12.11: | | Niin oli pohjoismaiden paras paperinen tietokone lehti.Paras ei paperinen on SAKU.Jälkimmäinen ainaskin kirjoittaa asioista puolueettomasti.Jani Kuituniemi samanlainen johto oli nepassa minullakin nepa on tallella ja monitori taas ei.
|
|