| Kirjoittaja | Viesti | 
|       
 Ibe U

| Kiintolevy hajosi eilen illalla, "uusi" levy löytyi hyllystä, ongelma ons e että CD-rom ei suostu toimiman sen kanssa.| Perjantaina,  10. syyskuuta, 2004 - klo 8.37: |  | 

Mulla on aikaisemminkin ollut noita mun a1200:sen kanssa, aikaisemmin ne ovat ratkenneet jumppereilla, tuolla tarkoitan sitä että jumpperit on pistetty "väärin", jolloin laite on ihmeellisesti alkanut toimimaan ;-), eli ei todellakaan slave/master .

Nyt kokeilin: cd masterina ei elettäkään bootin suuntaan, HD masterina alkaa boottaamaan mutta ei kuitenkaan.

Pitää vielä kokeilla kaikki variaatiot joilla sen ei "pitäisi toimia"

Onko kellään vinkkejä tai hyllyssä ylimääräistä scsi ohajainta ja cd-romia tai ide ohjainta.

Olin muuten vxttuuntunut eilen illalla ;-), ei haluisi tuota purkka pakettin kanssa hääräillä "näissä" merkeissä.

| 
|       
 deeq/RNO

| 1 Amigassa testattu mitsumin polttava cd-asema löytyisi.. laita mailia jos kiinnostaa.| Perjantaina,  10. syyskuuta, 2004 - klo 9.50: |  | 

| 
|       
 Ibe U

| Kiinnostaisi kyllä mutta tuossa maili osoitteessa taitaa olla kirjoitus virhe.| Perjantaina,  10. syyskuuta, 2004 - klo 11.16: |  | 

Kyseessä on siis IDE CD jota on käytetty amiga 1200:sen omalla sisäisellä IDE ohjaimella?

| 
|       
 deeq/RNO

| Ihan oikea osoite näyttäis olevan. Kyllä, A1200:n omalle IDE ohjaimella on käytelty..| Perjantaina,  10. syyskuuta, 2004 - klo 13.11: |  | 

| 
|       
 Ibe U

| Ei onnistu tuo postittaminen??? Palvelin katkos??| Perjantaina,  10. syyskuuta, 2004 - klo 13.40: |  | 

Tässä mukana mun maili osoite pistä hinta pyyntö tms niin sovitaan

| 
|       
 KimmoK

| @IbeU| Perjantaina,  10. syyskuuta, 2004 - klo 14.49: |  | 

Itse olen huomannut x86 koneessa että sekin vaikuttaa onko värkit erissä vai samassa IDE kaapelissa.
 Kerran A4k+Buddha ilveili samalla tavalla. Kyseessä joitain IDE epästandardin oikkuja.
 Mutta jossei sulla ole jotain ide portin jakajaa niin sullahan on vain yksi kaapeli, vai?

Kerran erään kaverin A1200:ssa saatiin kaksi 2.5" asemaa toimimaan juuri jumpperoimalla ne päin honkongia.

| 
|       
 Ibe U

| Nyt meni mielen kiintoiseksi, ei kone ei käynnisty jumittaa jossain SETPaCTH kohdalla tai jälkeen.| Perjantaina,  10. syyskuuta, 2004 - klo 18.08: |  | 

Jos boottaa ilman starup sequenceä, niin

Lataa kyllä wb:n loadwb komennolla dossista ja kaikki laittee löytyvät tms.

V maisinta on että sain sen boottaamaan parikertaa ja kerkesin jo ajatella että jee jonka jälkeen ei tehty muutoksia ja .... vtu

Puhdas wb3.1 asennuskaan ei boottaa, 3.5 ei boottaa 3.9 ei boottaa, dossiin kyllä  pääsee mutta startup-sequencessä on nyt jotain omituista mitä ei eilen/tänään ollut (ei oo muutettu) tai kone alkaa tosiaan hajoamaan.

Nyt on hyvin lähellä et koko kasa lentää roskikseen.

| 
|       
 Ibe U

| Hmm kone käynnistyi kun annoin sen olla vähän aikaa pois päältä ???| Perjantaina,  10. syyskuuta, 2004 - klo 20.51: |  | 

| 
|       
 JPQ

| Ibe U: Annan erään vinkin omien kokemusten valossa. Minulla jumahti joskus bootissa mustaan ruutun eli näyttökortti työnsi ulos "tekstitilaa" synkeistä päätellen eikä workbenchiin asettua tilaa workbench grafiikoin. Ja kun laitoin PAL tilan niin toimi ihan ok. Ja alkoi minullakin mennä hermot mutta lopulta selvisi ongelmana oli vanhaksi mennyt virtalähde joka aiheutti käynnistyksessä joskus takkuilua johon auttoi sammutus hetkeksi. Ja kone toimi yleensä ihan ok kunhan wb latautui ok.| Perjantaina,  10. syyskuuta, 2004 - klo 22.51: |  | 
 PS. en tiedä auttaako tämä yhtään. Eli olisiko kysy saman asian sukuisesta jutusta kysy sinullakin ?
 PPS. Tämä löytyi kait kokeilemalla tämä ratkaisu.

| 
|       
 Ibe U

| JPQ: Eli tänäänkin kone boottasi n. 5 kertaa ok, jonka jälkeen bootissa tuli vain mustaa ruutua.| Lauantaina,  11. syyskuuta, 2004 - klo 17.55: |  | 

Kone kuitenkin kaatuili mystisesti.

Kuitenkin kone käynnistyy joka kerta ilman startup sequenceä dossiin. Taitaa kuullostaa samalle.

Ongelma virtalähteen vaihtamisessa on se että koneessa alkuperäinen infinitiv virtalähde, onkohan se standardi atx ja miten virtanappulan saisi toimimaan vaikka olisikin???

| 
|       
 Ibe U

| Zorro laudan virta liitin atx eikä at :-(| Lauantaina,  11. syyskuuta, 2004 - klo 20.31: |  | 

http://www.amiga-hardware.com/micro1200busboard.html

Ikävää kun joutuu kolvailemaan

Tietääkö kukaan millainen homma on modifioida atx poweri micronikin torniin niin että virta napin saa toimimaan?? tai oiko valmista ohjetta?

| 
|       
 Ibe U

| Zorro laudan virta liitin atx eikä at :-(| Lauantaina,  11. syyskuuta, 2004 - klo 20.31: |  | 

http://www.amiga-hardware.com/micro1200busboard.html

Ikävää kun joutuu kolvailemaan

Tietääkö kukaan millainen homma on modifioida atx poweri micronikin torniin niin että virta napin saa toimimaan?? tai oiko valmista ohjetta?

| 
|       
 Ibe U

| tänään pysyi pystyssä n. tunnin ja useita bootteja.| Maanantaina,  13. syyskuuta, 2004 - klo 20.55: |  | 

Ainoa muutos on apollon siilin liimaus paikalleen, liimaus oli irronnut.

Apolloa on käytetty vuosia ilman tuuletinta, alkuperäinen 1.5cm x 1.5cm  ja tuuletin korvattu isolla siilillä.

| 
|       
 Ibe U

| Taas mielenkiintoista ongelmaa...| Keskiviikkona,  20. lokakuuta, 2004 - klo 22.42: |  | 

Eilen kun käynnistin niin software failure..

Tänään sama juttu boottasin ilman startup sequenceä jha HD0:lle pääsin hd2:sta ilmoitti not a dos disk...

Mietin mikä olisi poistin user-startup:in boottasi nätisti ylös,,

katselin user-startuppia ei mitään erikoista poistin kommentti merkit ; startup-sequencen IF lauseesta ja jee jee boottas

Tuossa ei mitään logiikkaa

Ilmestyisi jo se micro-itx lauta jotta pääsisi leikkimään toimivalla amigalla.

| 
|       
 Frn

| Logiikattomat kaatuilut johtuvat melkein aina poweriongelmista. Tarkista kaikki liittimet ja että turbo on kunnolla paikoillaan. Tuo musta ruutu-ongelma on koettu täälläkin ja lisänä vielä HD-ongelmat, juuri Infinitivin powerilla ja Zorro-laudalla. Mulla oli juuri powerliitin syynä, sitä liikuttamalla/puhdistamalla kone toimi aina vähän aikaa.| Torstaina,  21. lokakuuta, 2004 - klo 0.30: |  | 

Lopulta kyllästyin pelleilyyn ja ostin MediatorSX:n ja siihen ATX-powerin. Kaikki toiminut hienosti siitä lähtien.

Olisin aika taipuvainen uskomaan, että power-ongelma sullakin, niin samakaltaiset oireet ovat. Kuulemma muillakin ollut ongelmaa juuri tuon Infinitivin powerin kanssa, mulla alkoi liitin kuumeta isommilla kuormilla.

| 
|       
 JPQ

| Frn: minullakin logiikattomat kaatuilut katosi powerin vaihtoon. Joten| Torstaina,  21. lokakuuta, 2004 - klo 3.51: |  | 
 alkuperäis kysyjä ikäväkseni epäilen minäkin poweria edelleen kuten
 aikasemminkin. On se ikävää tuo vaihtaminen joo mutta jos kerran
 harrastaa oikeasti amigaa niin se "Luo tiettyjä velvoitteita".(tuo
 ""-pätkä on vitsi.....)

| 
|       
 virgo

| itselläni tuli sama vika kun kouduin ostamaan uuden| Lauantaina,  25. joulukuuta, 2004 - klo 5.10: |  | 
 polttavan aseman eikä siihen saumaan saanut
 Scsi CDRWtä joten ide koneessa on
 itse tehty 4 ide laitteen jakaja
 ja kovikset ja mun LS-120 toimivat siinä ihan ok
 kun asensin CDRW niin ei toiminut enään
 vaihtolevy asema ja LS-120 kin takerteli
 huomasin muös että vika ei ollut laitteissa
 eikä kaapeleissa vaan softassa HW puolelta vikaa
 kyllä etsittiin kuumeisesti

ilmeisesti CDRW syö singnaalivoimakkuutta linjasta
 joka on normi amigassa melkosen heikkoa 2.5 tarkoitettu
 joskus oli puhetta ettei sen syöttö riitä 3.5 levyillekkään