Kirjoittaja |
Viesti |
   
J.
| Lauantaina, 12. heinäkuuta, 2003 - klo 20.04: | | Tutkinpa tässä jokin aikaa sitten tuon DevCD 2.1:n mukana tullutta ReActoria ja vaikutti ihan mukiinmenevältä. Tuolla ei pitäisi olla vaikea tehdä kelvokkaita käyttöliittymiä omiin softiin. Eräs asia vain jäi mietityttämään. Guidessa oli annettu esimerkkikoodinpätkä tuollaisen ReActorilla tehdyn GUI:n käyttämiseen. Tuo koodinpätka voisi varmaan toimia aika hyvin pohjana omille koodeille mutta eräs asia jäi epäselväksi. Funktio RL_GetObjectArray palauttaa tiedon tyyppiä struct Gadget** eli käytännössä osoittimen Gadget-pointteritaulukkoon. Jos tuolla funktiolla hakee osoittimen esimerkiksi muuttujaan GadPtrTable niin antaisiko GadPtrTable[3] gadgetin 3 Gadget-osoittimen ? Vai gadgetin 4 (jos numerointi alkaa nollasta) ? Tai jotain ihan muuta ? Jos esimerkiksi Reactorilla luodussa GUI:ssa olisi ListBrowser numerolla 3 (numerointihan alkaa tuolla 1:stä) onnistuisiko seuraavankaltainen: GadPtrTable = (struct Gadget**)RL_GetObjectArray(...); ... LBAddNode(GadPtrTable[3], NULL, NULL,...); Eli ReActorilla oltaisiin luotu valitsin jossa on ListBrowser ja pari namiskaa ja siihen listaan halutaan heittää käyttäjän valittavaksi vaihtelevaa tietoa.
|
|