Blitz Basic

Saku-foorumi » Classic Amiga » Ohjelmointi » Viestit 2003 » Blitz Basic « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Joanna
Perjantaina, 14. helmikuuta, 2003 - klo 2.36:   
Olen tässä uutta konetta odotellessa kiinnostunut ajatuksena mahdollusuudesta tehdä 2D pelejä. Olen katsellut tuota PC:n Blitz Basic:ia sillä silmällä koska se on aika hyvän tuntuinen hintaisekseen että sen voisi jopa hankkiakkin itselleen.

Tästä seuraten.. Onko Amigalle saatava Blitz enää yhtään samantapainen (ja yhtä toimiva).. kysyn tätä sillä että jos jonain päivänä tulee sitten tarve portata peli uudelle koneelle niin se olisi mahdollinen ratkaisu.

Toinen vaihtoehto olisi PureBasic vaikka se ei olekaan niin peleille suunniteltu eikä sillä ole ainakaan PC-pelienteossa samanlaista suosiota kuin Blitzillä. Sillä on kuitenkin ilmeisesti enemmän tekoa myös Amigan kanssa nykyäänkin joten sen yhteensopivuu lienee suurempaa luokkaa?

Läninnä kiinnostaisi tietää Amigan versiosta seuraavat. Kuinka hyvin se toimii, saako sillä tehtyä myös uusille laitteille sopivia ohjelmia vai onko ne aina riippuvaisia classic-raudasta? Ohjelman nopeus ei luultavasti tule olemaan ongelma, (enemmänkin strategia-tyyppisiä ideoita) mutta nettituki ja moninpelin teko kiinnostaisi.

 

tomppa
Perjantaina, 14. helmikuuta, 2003 - klo 9.14:   
Mites toi SDL? Itsellä on vähän samansuuntaisia ajatuskulkuja ja SDL:lä vaikuttais varsin pätevältä. Tiedä sitten miten Amiga puolella pelittää, kun ei itsellä ole järin tehokonetta käytössä millä testailla. UAEssa pieni testi proggis kyllä käänty ja pyörähtelikin..

 

Joanna
Perjantaina, 14. helmikuuta, 2003 - klo 15.50:   
SDL on kai ok ja ainakin joku version toimii ymmärtääkseni Amigallakin mutta siinä on minulle se perusvika etten millään viitsisi alkaa tekemään juttuja C:llä. Laiskuutta lienee, mutta :)

 

JPQ
Perjantaina, 14. helmikuuta, 2003 - klo 16.54:   
Joanna: Kyllähän BB2:llä voi systeemi ystävällisiä softia tehdä tulevaisuuden Amiga tukea siihen ei saa. Ja systeemi ystävällisyys on jossain tapauksissakin kyseenalaista ja minua ainakin harmittaa monet bugit joita minun versioissani on.

 

Jon
Perjantaina, 14. helmikuuta, 2003 - klo 16.55:   
Entäs se open source -versio Blitzistä?

 

JPQ
Perjantaina, 14. helmikuuta, 2003 - klo 16.56:   
Jon: sekin lienee vielä buginen muttei niin buginen kait kuin alkuperäinen.

 

miksuh
Perjantaina, 14. helmikuuta, 2003 - klo 19.03:   
SDL:stä on joo uusin versio Amigallekin. Mutta käytännössä SDL vaatii hiukan tykimmän Amigan. Vähintäänkin graffalauta on oltava.

 

Joanna
Lauantaina, 15. helmikuuta, 2003 - klo 1.16:   
Miksuh: lähinnä tässä onkin ollut ajatuksena tehdä jotain puoli-valmiiksi siihen mennessä kun uudemman sarjan koneet tulee .. Ja toivoa että on joku helppo tapa saada sama ohjelma molemmille systeemeille.

Yksi mahdollisuus olisi tietty Rebol, mutta sen grafiikka ei ihan tahdo riittää peleihin ja äänipuoli ei toimi kuin maksullisissa versioissa. Ja se maksaa (yhdelle koneelle) enemmän kuin koko BlitzBasic jolla sentään voi tehdä EXE fileitä ilman eri lisenssimaksuja.

 

tomppa
Lauantaina, 15. helmikuuta, 2003 - klo 12.57:   
SDL:äänhän on tietty noita bindauksia(korrekti termi?) muillekin kielille, miten sitten toimii Amigassa on eri asia. Menee tosin jo liian vaikeaksi.
Ja vaikka en perinteisesti javasta niin perustakkaan, tälläisissä tapauksissa se olis aika kiva olemassa.

 

miksuh
Lauantaina, 15. helmikuuta, 2003 - klo 14.08:   
SDL:ää pystyy hyvin käyttää ainakin C:n ja C++:n kautta. Ja jos nyt en muista väärin, niin PureBasic sisältäis myös tuen SDL:lle. Jopa OpenGL:aa käyttävät SDL softat toimii Amigalla StorMesan ja Warp3D:n kautta.

 

olli kauttonen
Keskiviikkona, 22. marraskuuta, 2006 - klo 14.38:   
meikä pisti tilauksee kovimman tehomyllyn pelit ja vehkeet olisi tässä minunkin aika jo väsätä jonkinmoinen peli että olisiko minkään laista kaveri piiri tunnelmaa ilmassa en usko että se puoli on vaikea mutta tämä Blitz ja C++ ovat olleet mielessäni (Pure on vielä hakuteillä)
että mikä voisi olla se lähtökohta näin pelin aloittamiseen aivan sinne loppuun asti meikällä vain 15 vuotta ikää aivokapasiteetti ylempänä kuin normaali mutta oli niin tai näin millä ohjelmalla suosittelette minun aloittavan koko tämän niin kutsutun projektin 4 konetta löytyy huoneestani voisin jakaa nämä ystävä piirissä totuus kyllä on karvas en omista ystäviä joka on sinänsä harmi olen tuhlannut elämäni pelin armoille se on vetävä sitä on pakko tehdä vaikka tekisi kipeää limua juoden vaihdoin energiajuomien sekoitukseen kohta pahoin pelkään lääkkeisiin kun vielä ADHD vaivaa päätä

 

Marq
Torstaina, 23. marraskuuta, 2006 - klo 12.09:   
Se nykyinen Wintöötti/Linux/Mac-Blitzi on jo syntaksiltaankin todella erilainen kuin Amigan versio, joten siirrettävyydestä ei ole juuri toivoa. Blitzin kaikki piirtorutiinit ovat joko DX- tai GL-kiihdytettyjä, joten nopeita ne sinänsä ovat. Sekaan voi sotkea puhdastakin GL-koodia, joten ihan kätevä ja tehokas työkalu se on. Nykyään jo kohtuullisen vakaakin, mitä ei ollut vielä vuosi sitten.

 

F.E.Sillanpää
Keskiviikkona, 29. marraskuuta, 2006 - klo 14.54:   
Olli Kauttonen: Jos älykkyysosamääräsi todella on yli 15v, niin miksi et osaa käyttää välimerkkejä? Todella hengästyttävää luettavaa, eikä täysin ymmärrettävääkään.

 

olli kauttonen
Maanantaina, 22. tammikuuta, 2007 - klo 10.22:   
aikaa tähän ei löydy eikä se ole suurimmista ongelmistani

 

Leo,Existenta
Torstaina, 1. toukokuuta, 2008 - klo 23.58:   
Olli! Come online, Leo here!

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: