ADOM 1.1.1 liian vaikea ?

Saku-foorumi » Classic Amiga » Pelit » Viestit 2002 » Viestit 12/2002 asti » ADOM 1.1.1 liian vaikea ? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

J.
Tiistaina, 3. joulukuuta, 2002 - klo 8.45:   
Olenko yksin mielipiteeni kanssa vai onko ADOM:in uusinta versiota vaikeutettu liikaa ? Latasin tuon 1.1.1-version Aminetista ja kokeilin sitä lyhyesti, mutta se tuntui suhteettoman vaikealta. Hirviöitä on selvästi kovennettu ja jopa candle-born peikkoparantaja, jolla oli healthy-trait oli koiraluolassa hätää kärsimässä. Vai onko vain koiraluolastoa vaikeutettu suhteettoman paljon ? Olihan se haastava jo aikaisemmissa versioissa mutta tuossa se oli aivan järjetön hirviöiden hyökyaalto. Ja hirviöt olivat lisäksi kovaa kamaa, tuntui kuin olisi yrittänyt tuhota panssarivaunua ruosteisella kynäveitsellä...

 

Jon
Tiistaina, 3. joulukuuta, 2002 - klo 13.10:   
Höh, eikös ADOM ole muutenkin aika vaikea? En olekaan kyllä paljoa pelannut enkä näin ollen kovin pitkälle pötkinyt :I

 

Nakkel
Tiistaina, 3. joulukuuta, 2002 - klo 14.24:   
On. Alottelijalle se on ihan liian vaikea IMO.
Karistaa kummasti pelaamis haluja se että kuolee enneku pääsee edes kunnolla alkuun.

 

Joanna
Tiistaina, 3. joulukuuta, 2002 - klo 16.14:   
Opettaa olemaan olematta tyhmä :)

Siis jossain hackissä pärjää kuka tahansa.. mutta ainakin Moria on semmoinen että jos siinä lähtee soheltamaan minne sattuu niin noutaja tulee äkkiä

 

Jani Kuituniemi
Tiistaina, 3. joulukuuta, 2002 - klo 16.57:   
Itse yleensä kuolen ADomissa semmoisen puolen tunnin pelaamisen
jälkeen.. 8) Ei se silti minua mitenkään haittaa, aina aloitan uuden
pelin :)

 

JPQ
Tiistaina, 3. joulukuuta, 2002 - klo 19.41:   
Hyvä kun muistutitte tämän surkean pelaajan pitää testata se ja tsekata myös AMmnet.

 

Jani Kuituniemi
Keskiviikkona, 4. joulukuuta, 2002 - klo 9.43:   
höh.. Adomin uudesta versiosta ei ole Amiga versiota vielä :I

 

J.
Keskiviikkona, 4. joulukuuta, 2002 - klo 10.17:   
Jari Kuituniemi: Kyllä on. Vilkaisepa Aminettiin hakusanalla ADOM. Tuo versio mainostaa itseään 1.1.1:ksi ja siinä on nuo traitit (tai millä nimellä niitä pitääkään kutsua) mukana.

Nakkel: En ole aloittelija jos sitä tarkoitit. 1.0.0 on läpi pelattuna kaksi kertaa (ilman huijauksia, ensin gnome-elementalistilla ja sitten ihmisvelholla)

Joanna: Voi olla, mutta tuo hirviötulva oli aivan älytön. Kokemukseni mukaan vanhassa versiossa koiraluolasto ei ollut kovin paha paikka kovalle hahmolle (ja peikkoparantaja on sellainen) mutta tuossa hahmo sai vihollisiin vahinkoa suunnilleen yhtä hyvin kuin lyijyputkella moderniin panssarivaunuun. Ja vihollisia tuli lisää aivan älytöntä tahtia (lauma blink dogeja ja werewolf), paljon nopeammin kuin niitä ehti tappaa. Tai ehkä tarkoituskin on, ettei tuossa versiossa ole mahdollista pelastaa sitä koiraa. Niin sen täytyy olla.

J.

 

Jani Kuituniemi
Keskiviikkona, 4. joulukuuta, 2002 - klo 10.53:   
J: Kas.. minä katselin adomin virallisilta sivuilta eikä siellä ollut vielä. Kiitos. Pitänee pitää peli-ilta adomia tänään :)

 

Nakkel
Keskiviikkona, 4. joulukuuta, 2002 - klo 15.34:   
J.: En tarkoittanut aloittelijalla juuri sinua, vaan aloittelijoita yleensä.

Aloittelijalle tuon ADOM on kyllä aika iso kynnys. Vähentää kummasti peli-intoa semmonen että ei edes ehdi kunnolla Terinyo(?)sta pois ni heittää henkensä jonkun +10 monsterin lauman jaloissa.

Siis realistisempaahan se on että ei alussa tuu vastaan jotain Mikki Hiiriä vaan ihan kunnon öttiäisiä, mutta pelinautintoa se vähentää sellanen jatkuva hengen lähtö.

Ei ole helppoa tehdä kunnollista RPG:tä joka tyydyttäisi kaikkia.

Mahdotonta sanoisin jopa.

 

J.
Maanantaina, 16. joulukuuta, 2002 - klo 10.43:   
No joo, tuli sitten uudemman kerran kokeiltua tuota. Hahmoksi gnomedruidi ja heti alkuun koiraa hakemaan. Mutta tasolta 3 (tai 4, en muista tarkkaan) löytyi reippaasti yrttikasvustoja joten koira sai jäädä kuolemaan kun korkeamman prioriteetin tehtävä tuli etusijalle. Yrteillä sai sitten kätevästi paranneltua arvoja mutta stomafilliaa ei ollut joten välillä hahmo oli hätää kärsimässä nälän kanssa. Isossa huoneessa black wizard summonasi wererateja (ja sai maistaa divine wrathia) jotka summonasivat rottia jotka kuolivat yksi kerrallaan. Rasittavaa tuollainen summon-ryysis, onneksi sentään uudella 060:lla peli pyöri tuollakin jouhevasti.

Epäloogista mielestäni että hirviöhuoneissa olevat eläimet ovat vihaisia druidille vaikka kaikkien eläinten pitäisi olla hyvää pataa druidin kanssa. Pikemminkin niiden pitäisi olla kiitollisia kun pääsevät ulos mokomasta vankilasta.

 

Ville
Maanantaina, 16. joulukuuta, 2002 - klo 11.01:   
Koettakaapa Angbandia. Ite pelaan tällä hetkellä UMoriaa mut jos mun warrior(level 27 :) )heittää veivinsä niin vaihdan Angbandiin. Hyvä keino saada experienceä:

Jos löytää wand tai staff of polymorphin niin muuttaa sillä jonkun hirviön sellaiseksi josta saa paljon expaa, kannattaa vaan olla hieman kauempana silloin kun sen tekee, eilen meinas tulla turpiin kun muutin hiiren mature white dragoniksi! Ja muutama phase door scrolli tuli käytettyä... :)

 

J.
Maanantaina, 16. joulukuuta, 2002 - klo 11.41:   
Ville: Kevyttä kauraa tuo. Itsellä oli pelissä Zangband (2.7.1) golemisoturilla. Hahmo oli tasoa 35 jotain ja palloili luolatasolla 55 jotain vailla suurempia ongelmia. Sitten tapahtui lyhyessä ajassa kaksi asiaa:

1. Hahmo teleporttasi yllättäen paikasta toiseen (nexus breath ?)
2. Uudessa paikassa IIIISON hirviölauman keskellä tuli hönkäys ja hahmo puri nurmea ennen kuin ehdin edes reagoida. Noin 600 hiparia kertalaakista meni...

Hmh...

 

Ville
Tiistaina, 17. joulukuuta, 2002 - klo 10.49:   
Todella ärsyttävää, oikeastaan törkeän epäreilua. Pitäishän tilanteeseen aina pystyä jotenkin vaikuttaan. Vaikka edes yrittää tehdä jotain... Pelin ohjelmoijat vastuuseen ja heti! :) Toivottavasti korjaavat tuommoiset 'kertalaakista' -bugit.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: