Kirjoittaja |
Viesti |
Lu0maska
| Tiistaina, 7. toukokuuta, 2002 - klo 1.35: | | Pienen säätämisen jälkeen OpenGL-ohjelmointi amigalla osoittautuikin yllättäen aika mahdolliseksi, mutta sitten tuli eteen pieni (aika naurettava oikeastaan) ongelma: Onko amigalle jotain pientä ja sievää (tai isompaa) freeware/shareware-ohjelmaa, jolla kuvia voisi muuttaa SGI:n .rgb -muotoon? Siis että ne saisi ladattua tekstuureiksi OpenGL:ään.
|
Lu0maska
| Tiistaina, 7. toukokuuta, 2002 - klo 15.06: | | Eipä hätää, netpbm hoiti homman.
|
JPQ
| Keskiviikkona, 8. toukokuuta, 2002 - klo 22.32: | | Minkälaista säätämista tarvitaan. Voisi kiinnostaa itseäkin.
|
Lu0maska
| Torstaina, 9. toukokuuta, 2002 - klo 21.26: | | No tässä kaikille asiasta kiinnostuneille jotain simppeleitä ohjeita alkuunpääsyyn, ainakin yksi tapa: C-kääntäjä, itse tykästyin VBCC:n, se on hyvin toiminut ja tekee myös WarpOS-koodia. http://www.compilers.de/vbcc/ StormMesa asennettuna ja toimivana, ja developerfilet paikallaan. Siihen Kaikki tarvittava löytyy täältä: http://www.haage-partner.com/3dworld/smesa-download-e.htm Käyttiksen includet, en muista tarvittiinko kuitenkaan: http://www.amiga.com/3.9/ Aminetistä muutama oiva esimerkki (jotka saa käännettyä toimiviksi ilman mitään muutoksia): http://ftp.sunet.se/pub/aminet/dev/src/Bouncing_Cube.lha http://ftp.sunet.se/pub/aminet/dev/src/CollStars.lha http://ftp.sunet.se/pub/aminet/dev/src/Rocketcar12.lha http://ftp.sunet.se/pub/aminet/dev/src/earth.lha Eiköhän noilla alkuun pääse. Ja ne jotka tietävät enemmän voivat jatkaa ohjeita tästä. ;)
|
JPQ
| Perjantaina, 10. toukokuuta, 2002 - klo 16.12: | | Onneksi on käyttiksen includet jo. Kiva nähdä tekeeko näissä homissa mitään mun koneella. ELi 68060+CV/643D+HiSoftC++ (tosin tuntuu tulevan StormC:een kanssa toimeen)
|
JPQ
| Perjantaina, 10. toukokuuta, 2002 - klo 16.14: | | Onneksi on käyttiksen includet jo. Kiva nähdä tekeeko näissä homissa mitään mun koneella. ELi 68060+CV/643D+HiSoftC++ (tosin tuntuu tulevan StormC:een kanssa toimeen) VBCC kelpaisi muuten mutta ´siinä oli ainaskin joskus vielä jotain puuttweita. Tarkistan senkin. Tosin tykkään enempi kunnon ympäristöstä ala HiSoftC++. Huom. StormC väki teidän editorinne ei ole makuuni. Ja hintakin on hirveä.
|
JPQ
| Perjantaina, 10. toukokuuta, 2002 - klo 16.15: | | Lu0maska:lle vielä miksei muillekkin Onko OpenGL objekteille mitään editoria.
|
Lu0maska
| Sunnuntaina, 12. toukokuuta, 2002 - klo 20.22: | | Hyvä kysymys, tietääkö joku onko jotain ohjelmaa, joka muuttaa vaikka jonkun renderöintiohjelman objekteja opengl-koodiksi? (Niitä on olemassa, mutta onko Amigalle?)
|
tomppa
| Maanantaina, 13. toukokuuta, 2002 - klo 12.01: | | Tai yleensä jotain (PD) mallinnusohjelmia joista sais mm. asciina kamat pihalle. Oon yrittäny etsiä muttei oikein ole löytynyt mitään kunnollisia, tietääks kukaan? Jotain pc:n MilkShaken tapasta(leikin sillä just vähän, tuntu kivalta.. sais vaan Amylle...) hmm... projektin paikka jos intoo vaan riittäs. jonkinlaisia konverttereja muistaakseni Aminetistä kyllä löytyy, en tosin oo testannu.
|
JPQ
| Maanantaina, 13. toukokuuta, 2002 - klo 12.22: | | Lu0maska: Ihanne itselleni olisi Cinema4D. Ainoa reundaus softa jolla edes "törkyä" saan aikaiseksi. Rendaus softa olisi tosiaan paras hommaan. Minäkin kaipasin juuri Amigalle editoria. Enkä muille koneille. Nykyään edes C64 ei kepaa. Heh. :-)
|
Lu0maska
| Maanantaina, 13. toukokuuta, 2002 - klo 12.51: | | Tuollaisen löysin: http://fr3dy.meanmachine.ch/3dto3d.html Input: RAW, 3D Studio, Imagine 2.x/3.x, Lightwave, Autodesk, POV-Ray, Wafefront Output: RAW, Moray, PovRay, Ascii, OpenGL C File etc...
|
J.
| Maanantaina, 13. toukokuuta, 2002 - klo 15.23: | | JPQ: C4D on kyllä ihan jees softa, ainoa huono puoli on ettei sillä pysty tekemään kunnollista tekstuurianimaatiota. Mutta on helppokäyttöinen ja muuten mukavan tehokas.
|
JPQ
| Maanantaina, 13. toukokuuta, 2002 - klo 17.15: | | J.: Helppo käyttöistä tarkotinkin en monipuolista. Ja on siinä sekin pulma että sellaita CD kappaletta jossa ei näy kulmia sillä ei saa aikaiseksi mun taidoilla ainakaan..... Lu0Maska: Toivotaan että tuolle on käyttöä. Tuo C File vaikuttaa mielenkiintoiselta. Eikai sen avulla saisi demoihin ja peleihin vektori malleja? Ongelma onkin siinä ettei tuo Cinema 4D softaa...
|
|