| 
| Kirjoittaja | Viesti |  |       
 Lu0maska
 
 | Pienen säätämisen jälkeen OpenGL-ohjelmointi| Tiistaina,  7. toukokuuta, 2002 - klo 1.35: |  | 
 amigalla osoittautuikin yllättäen aika
 mahdolliseksi, mutta sitten tuli eteen
 pieni (aika naurettava oikeastaan)
 ongelma:
 
 Onko amigalle jotain pientä ja sievää
 (tai isompaa) freeware/shareware-ohjelmaa,
 jolla kuvia voisi muuttaa SGI:n .rgb -muotoon?
 Siis että ne saisi ladattua tekstuureiksi
 OpenGL:ään.
 
 
 |  |       
 Lu0maska
 
 | Eipä hätää, netpbm hoiti homman.| Tiistaina,  7. toukokuuta, 2002 - klo 15.06: |  | 
 
 
 |  |       
 JPQ
 
 | Minkälaista säätämista tarvitaan. Voisi kiinnostaa itseäkin.| Keskiviikkona,  8. toukokuuta, 2002 - klo 22.32: |  | 
 
 
 |  |       
 Lu0maska
 
 | No tässä kaikille asiasta kiinnostuneille jotain simppeleitä ohjeita alkuunpääsyyn,| Torstaina,  9. toukokuuta, 2002 - klo 21.26: |  | 
 ainakin yksi tapa:
 
 C-kääntäjä, itse tykästyin VBCC:n, se on hyvin toiminut ja tekee myös WarpOS-koodia.
 http://www.compilers.de/vbcc/
 
 StormMesa asennettuna ja toimivana, ja developerfilet paikallaan. Siihen Kaikki tarvittava löytyy täältä:
 http://www.haage-partner.com/3dworld/smesa-download-e.htm
 
 Käyttiksen includet, en muista tarvittiinko kuitenkaan:
 http://www.amiga.com/3.9/
 
 Aminetistä muutama oiva esimerkki (jotka saa käännettyä toimiviksi ilman mitään muutoksia):
 http://ftp.sunet.se/pub/aminet/dev/src/Bouncing_Cube.lha
 http://ftp.sunet.se/pub/aminet/dev/src/CollStars.lha
 http://ftp.sunet.se/pub/aminet/dev/src/Rocketcar12.lha
 http://ftp.sunet.se/pub/aminet/dev/src/earth.lha
 
 Eiköhän noilla alkuun pääse.
 
 Ja ne jotka tietävät enemmän voivat jatkaa ohjeita tästä. ;)
 
 
 |  |       
 JPQ
 
 | Onneksi on käyttiksen includet jo. Kiva nähdä tekeeko näissä homissa mitään mun koneella. ELi 68060+CV/643D+HiSoftC++ (tosin tuntuu tulevan StormC:een kanssa toimeen)| Perjantaina,  10. toukokuuta, 2002 - klo 16.12: |  | 
 
 
 |  |       
 JPQ
 
 | Onneksi on käyttiksen includet jo. Kiva nähdä tekeeko näissä homissa mitään mun koneella. ELi 68060+CV/643D+HiSoftC++ (tosin tuntuu tulevan StormC:een kanssa toimeen) VBCC kelpaisi muuten mutta ´siinä oli ainaskin joskus vielä jotain puuttweita. Tarkistan senkin. Tosin tykkään enempi kunnon ympäristöstä ala HiSoftC++. Huom. StormC väki teidän editorinne ei ole makuuni. Ja hintakin on hirveä.| Perjantaina,  10. toukokuuta, 2002 - klo 16.14: |  | 
 
 
 |  |       
 JPQ
 
 | Lu0maska:lle vielä miksei muillekkin Onko OpenGL objekteille mitään editoria.| Perjantaina,  10. toukokuuta, 2002 - klo 16.15: |  | 
 
 
 |  |       
 Lu0maska
 
 | Hyvä kysymys, tietääkö joku onko jotain ohjelmaa,| Sunnuntaina,  12. toukokuuta, 2002 - klo 20.22: |  | 
 joka muuttaa vaikka jonkun renderöintiohjelman
 objekteja opengl-koodiksi?
 (Niitä on olemassa, mutta onko Amigalle?)
 
 
 |  |       
 tomppa
 
 | Tai yleensä jotain (PD) mallinnusohjelmia joista sais mm. asciina kamat pihalle. Oon yrittäny etsiä muttei oikein ole löytynyt mitään kunnollisia, tietääks kukaan? Jotain pc:n MilkShaken tapasta(leikin sillä just vähän, tuntu kivalta.. sais vaan Amylle...) hmm... projektin paikka jos intoo vaan riittäs. jonkinlaisia konverttereja muistaakseni Aminetistä kyllä löytyy, en tosin oo testannu.| Maanantaina,  13. toukokuuta, 2002 - klo 12.01: |  | 
 
 
 |  |       
 JPQ
 
 | Lu0maska: Ihanne itselleni olisi Cinema4D. Ainoa reundaus softa jolla edes "törkyä" saan aikaiseksi. Rendaus softa olisi tosiaan paras hommaan. Minäkin kaipasin juuri Amigalle editoria. Enkä muille koneille. Nykyään edes C64 ei kepaa. Heh. :-)| Maanantaina,  13. toukokuuta, 2002 - klo 12.22: |  | 
 
 
 |  |       
 Lu0maska
 
 | Tuollaisen löysin:| Maanantaina,  13. toukokuuta, 2002 - klo 12.51: |  | 
 
 http://fr3dy.meanmachine.ch/3dto3d.html
 
 Input: RAW, 3D Studio, Imagine 2.x/3.x, Lightwave, Autodesk, POV-Ray, Wafefront
 Output: RAW, Moray, PovRay, Ascii, OpenGL C File etc...
 
 
 |  |       
 J.
 
 | JPQ: C4D on kyllä ihan jees softa, ainoa huono puoli on ettei sillä pysty tekemään kunnollista tekstuurianimaatiota. Mutta on helppokäyttöinen ja muuten mukavan tehokas.| Maanantaina,  13. toukokuuta, 2002 - klo 15.23: |  | 
 
 
 |  |       
 JPQ
 
 | J.: Helppo käyttöistä tarkotinkin en monipuolista.| Maanantaina,  13. toukokuuta, 2002 - klo 17.15: |  | 
 Ja on siinä sekin pulma että sellaita CD kappaletta jossa ei näy kulmia sillä ei saa aikaiseksi mun taidoilla ainakaan.....
 Lu0Maska: Toivotaan että tuolle on käyttöä. Tuo C File vaikuttaa mielenkiintoiselta. Eikai sen avulla saisi demoihin ja peleihin vektori malleja?
 Ongelma onkin siinä ettei tuo Cinema 4D softaa...
 
 
 |  |