| Kirjoittaja | Viesti | 
|       
 tisalmel
 Käyttäjätunnus: tisalmel

Rekisteröity: 8-2017

| Hei!| Lauantaina,  13. helmikuuta, 2021 - klo 12.07: |  | 

Minulla on Amiga 500 ja toimii commodore 1084 monitorilla, mutta hluan myös liittää sen tv:hen vie vähemmän tilaa minulla on 520 tv modulaattori, mutta miten laitetaan nyky tv:hen jossa on digiboxi sisällä? Sinä on kyllä antennijohdolle paikka .   https://www.samsung.com/fi/support/model/LE26R86BCX/FID/

| 
|       
 flux
 Käyttäjätunnus: flux

Rekisteröity: 2-2010

| Tuossa telkkarissa näkyy olevan pari scart liitäntää, joista toinen ottaa rgb. Jos 1084 on scartilla, sopii sama johto, mutta vaatinee johtoon rgb ohjaussignaalimodauksen telkkaria varten.| Lauantaina,  13. helmikuuta, 2021 - klo 15.23: |  | 

520 tv modulaattoria ei kannata käyttää, huono kuvanlaatu.

| 
|       
 Ibe U
 Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009

| SCART:illa saa parhaan kuvanlaadun. Tarvitaan vain oikea johto.| Torstaina,  18. helmikuuta, 2021 - klo 11.18: |  | 

Yleensä noista 1084 tarkoitetuista SCART piuhoista puuttuu muutama johto.

Jos SCART päätä vähän avaa, niin tästä voi tarkistaa  http://www.ianstedman.co.uk/Amiga/amiga_hacks/Amiga_SCART/amiga_scart.html

Piuhoja saa vaikka mistä uutena.

| 
|       
 jPV
 Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009

| Jos A520:lla haluaa kytkeä, niin siitä saa myös komposiittivideota ulos, jolla saa parempilaatuisen kuvan kuin antenniliittimellä (RF). Eli tavallisella RCA-johdolla TV-modulaattorin kyljestä löytyvästä "video out" -liittimestä TV:n sivusta löytyvään "video"-liittimeen. Ei vuoda punaiset yms värit niin pahasti kuin antennijohdon kanssa, eikä tarvi hakea kanavia tms.| Torstaina,  18. helmikuuta, 2021 - klo 15.41: |  | 

Toki paras kuvanlaatu tulee kuitenkin SCART:lla ja tod.näk. halvimmalla löydät kaapelin kotimaiselta  AmiGaragelta.

| 
|       
 Joni Valtanen
 Käyttäjätunnus: jvaltane

Rekisteröity: 7-2010

| Itse olen Raspberry Pi pohjaisia palikoita nyt A500:siin pari asennellut. https://github.com/c0pperdragon/Amiga-Digital-Video| Lauantaina,  20. helmikuuta, 2021 - klo 23.50: |  | 

Toki inan isompi homma kun tarvii kone aukoa, yksi piiri irroitella ja sit hommata adapteri + r-pi zero.

Kuva on todella hyvä.

| 
|       
 flux

| Raspi juttu kiinnostaa. Huomasin sen ekan kerran muutama viikko sitten, kun huudossa oli myynnissä. Meni melko nopiaan. Kenties tehtailee niitä lisää myyntiin. Ebayssa näyttää olevan hetimiten saatavilla.| Sunnuntaina,  21. helmikuuta, 2021 - klo 13.38: |  | 

Mitenkähän paljon on viivettä, häiritseekö pelikäytössä?

| 
|       
 BattleR0ntti
 Käyttäjätunnus: rontti

Rekisteröity: 2-2020

| Mulla on niitä muutama käytössä, A2000 ja A500, ja tuosta Raspista saa parhaimman OCS/ECS kuvanlaadun ulos mitä pystyy.| Sunnuntaina,  21. helmikuuta, 2021 - klo 22.55: |  | 

Viive taitaa olla maksimissaan parisen millisekkaa, joten käytännössä sitä ei huomaa ollenkaan.

Youtubessa on paljon testivideoita vekottimesta, mutta itse voin suositella sitä vilpittömästi.

| 
|       
 Joni Valtanen
 Käyttäjätunnus: jvaltane

Rekisteröity: 7-2010

| flux, sulla varmaan kolvi sen verran pysyy käsissä että saat tuollaisen itsekin rakenneltua? Mulla on tuossa pari V2 piirilevyä ylimmääräisenä. Osia ei ole. Pistä emailia jos kiinnostaa.| Sunnuntaina,  28. helmikuuta, 2021 - klo 22.44: |  | 

V2:nen mulla on Vampiroidussa a500+:ssa ja V1:nen perus a500:ssa.

Todella pieni viive kuten edellä mainittiin.

Tuo toimii ymmärtääkseni ainoastaan OCS:n näyttötilojen kanssa.

| 
|       
 flux

| Ei nappaa pintaliitoskaman asennus. Ostin juuri huutonetistä Rainistolta hintaan 26 + 2 eur toimitus. Tällä kertaa hänellä oli ebayssa kovempi hinta.| Maanantaina,  15. maaliskuuta, 2021 - klo 14.42: |  | 

Mini-hdmi johto pitäisi olla varastossa. Micro sd kortteja on iso kasa, mitä on löytynyt varsinkin ser-pisteiden luureista. Raspi zero puuttuu, mistä semmoinen kantsii ostaa?

| 
|       
 flux

| Otin helpon ratkaisun. Rainistolta zero 25 eur lisähintaan, jossa piikkirima valmiina.| Maanantaina,  15. maaliskuuta, 2021 - klo 16.03: |  | 

|