Kirjoittaja |
Viesti |
KimmoK
| Maanantaina, 26. maaliskuuta, 2007 - klo 10.56: | | Elikkäs IBM tekee Power7 prosessorin yhteensopivaksi AMD Opteron prosessorikannan kanssa. http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=38470 Jossain vaiheessa oli juttua että tulevat Power prossut olisivat käskykannaltaan yhteensopivia PowerPC970:n kanssa. Eli ne siis voisivat ajaa MOS ja AOS4 koodejakin siinä missä G4. Onkohan siltä osin suunnitelmat muuttuneet? Jos ei niin tuostahan voisi olla kehkeytymässä yksi vaihtoehto kasata AOS/MOS high-end kone...
|
itix
| Maanantaina, 26. maaliskuuta, 2007 - klo 12.03: | | En ole varma mitä tuolla tarkoitetaan. Tarkoittaako tuo sitä että PPC:t voisivat tulevaisuudessa käyttää AMD:n piirisarjoja? Sen sijaan voihan jostain G5-luokan Amiga-koneesta haaveilla, mutta tuskin sellaista tulee Amiga-maailmaan. Liian kallis. Eikä sellaiselle ole oikein menekkiäkään.
|
Piru
| Maanantaina, 26. maaliskuuta, 2007 - klo 19.18: | | @KimmoK Se että kanta on yhteensopiva ei todellakaan tarkoita sitä että tavan emolevyt pystyisivät jotenkin maagisesti käyttämään Power-prossuja.
|
Thematic
| Maanantaina, 26. maaliskuuta, 2007 - klo 20.40: | | Mutta käskykanta ei liitykään äitiin tai tyttäreen.
|
KimmoK
| Tiistaina, 27. maaliskuuta, 2007 - klo 8.47: | | @Piru No on sitten aika vaikeaa keksiä miksi yhteensopivaan kantaan ovat AMD ja IBM menossa... Olin ymmärtänyt että samalle emolevylle voi laittaa Opteronin tai Power7:n. Ja jos kantoja on useampia niin silloin voi samnlaiseen lisänkantaan laittaa GPU:n tai jonkin ASIC lutikan kiihdyttimeksi. Kuullostais NGAmigalta tommonen. (en ole itse syventynyt, kunhan työkaveria olen haastatellut)
|
|