Kirjoittaja |
Viesti |
Patte
| Keskiviikkona, 13. huhtikuuta, 2005 - klo 19.41: | | http://www.netikka.net/joyr/diamond_girl/ Jos on vähän tekemistä niin voisiko tuon portata? Löytyyköhän tarvittavat palikat?
|
Jon
| Keskiviikkona, 13. huhtikuuta, 2005 - klo 20.11: | | Vissiin nuo kaikki SDL-palikat löytyy tai jos ei niin ovat helposti (?) portattavissa.
|
Esa Haapaniemi
| Torstaina, 14. huhtikuuta, 2005 - klo 12.46: | | Miksi tuon pitää olla (ainakin kuvassa 2) alaston tyttölapsi, eikä niinkuin alkuperäisessä RockFordissa "muurahainen"? Jään odottelemaan miltä tuo sitten näyttää AmigaOnessani!-)
|
Patte
| Torstaina, 14. huhtikuuta, 2005 - klo 12.56: | | Tarkoitus oli sanoa että voisiko *joku* tuon portata
|
Jon
| Torstaina, 14. huhtikuuta, 2005 - klo 13.09: | | Patte: mille alustalle?-)
|
Patte
| Torstaina, 14. huhtikuuta, 2005 - klo 16.00: | | Kaikille mahdollisille Aloita nyt yhdestä näin ens hätään ;) (Kuulemma tiedostonkäsittely voi vaatia jotain kustomointeja)
|
itix
| Torstaina, 14. huhtikuuta, 2005 - klo 18.22: | | Diamond Girl MorphOS:lle.
|
JPQ
| Torstaina, 14. huhtikuuta, 2005 - klo 18.28: | | itix: kääntyikö suoraan ? Jos vois joskus muitakin kivoja sdl juttuja itte yrittää kääntää...
|
itix
| Torstaina, 14. huhtikuuta, 2005 - klo 18.43: | | Ei kääntynyt suoraan ja paketista puuttui myös configure. Sorsa käyttää jotain GCC-laajennusta jota mun 2.95.3:ssa ei ole joten jouduin säätämään koodia (käänsin sen g++:lla). Yleensä jos porttaa jotain SDL-kamaa niin portattavuus selviää heti configurella.
|
Jon
| Torstaina, 14. huhtikuuta, 2005 - klo 20.12: | | Pikainen AOS4-käännös: Diamond Girl (tilapäisesti vain) Koodeihin en edes koskenut. Tuntuu valittavan, että "HOME"-ympäristömuuttujaa ei ole asetettu, mutta peliä pystyy kyllä pelaamaan.
|
Jon
| Torstaina, 14. huhtikuuta, 2005 - klo 21.39: | | Muuten, minkälainen shell MorphOSissa on? Pohjautuuko esim. johonkin Unix-maailmasta tuttuun?
|
Piru
| Torstaina, 14. huhtikuuta, 2005 - klo 22.12: | | morphos shell - amigashell yhteensopiva shelli parannuksilla alkuperäiseen pdksh (/bin/sh) - ixemul shelli, tässä ajetaan make, configure ym ixemul judanssit pdksh (ym GG-ympäristön kilkkeet) tulevat DevEnv:n mukana.
|
deeq/RNO
| Torstaina, 14. huhtikuuta, 2005 - klo 22.49: | | Jon: \o/ hyvin tuntui toimivan käännös
|
itix
| Torstaina, 14. huhtikuuta, 2005 - klo 22.51: | | Ihan tavallinen AmigaShell. Se kyllä pystyy ajamaan sh/perl-skriptejä mutta ei pohjaudu mihinkään nix-shelliin.
|
Jon
| Torstaina, 14. huhtikuuta, 2005 - klo 22.56: | | Piru & itix: tuo skriptien ajaminen kuulostaa mielenkiintoiselta. Oletteko muuten tutustuneet tähän projektiin: http://sourceforge.net/projects/abc-shell/
|
hooligan/dcs
| Perjantaina, 15. huhtikuuta, 2005 - klo 6.25: | | Peli toimii mutta jää niin kauas Boulderdäshistä kuin vaan suinkin olla mahdollista. Ensimmäisen minuutin aikana hermot repee ääniin
|
JPQ
| Perjantaina, 15. huhtikuuta, 2005 - klo 6.51: | | hooligan/dcs: on tuo vähän rumakin (eli tällä kertaa harmaa) sivun kuvia katsoen.
|
Patte
| Perjantaina, 15. huhtikuuta, 2005 - klo 8.42: | | Hienoa! Lähettäkää nyt vielä tekijälle kehitysehdotuksia (mm parempia ääniä)!
|
JPQ
| Perjantaina, 15. huhtikuuta, 2005 - klo 9.11: | | Patte: tee se itse ja en jaksa eikä riitä kielitaito ja jos osaisin koodata tarpeeksi tuskailematta tekisin oman saman tyylin pelin ja SDLällä.
|
hooligan/dcs
| Perjantaina, 15. huhtikuuta, 2005 - klo 10.03: | | @JPQ Jos en väärin muista niin toi jannu on suomalainen. Yritä pinnistää kielitaitojen kanssa
|
joni
| Perjantaina, 15. huhtikuuta, 2005 - klo 10.28: | | Hehe, sain (ilmeisesti) Pattelta urlin tänne. Hauskoja kommentteja, varsinkaan kommentit äänten huonoudesta eivät yllätä ollenkaan =)) Esa Haapaniemi: ... koska nimi on "Diamond Girl" =) (Pelaajagraffa on uudemmissa versioissa hieman eri kuin tuo kuvassa oleva, tytöllä on nyt vaatteet aluksi päällä ja se on blondi.) Itix: Koodi on C:tä, ei C++, ei sitä silloin käännetä G++:lla, vaan GCC:llä. "Laajennokset" pitäisi olla C99 kamaa, 2.95.3 (päivitä hyvä mies/nainen) ei sitä tue, on liian vanha. Jon: HOME ympäristömuuttujaa käytetään highscore-listoja varten tehtävää hakemistoa (sen alle tulee .diamond_girl niminen hakemisto). Kyseessä on *nix tapa tallentaa kamoja, joten portattaessa muille alustoille se kannattanee muuttaa (poistaa?). hooligan/dcs ja JPQ: Äänet on WAV/XM:eja ja graffat on BMP:ejä, saa ite tehä paremmat jos haluaa =) Mun omat gfx/sfx taidot ovat huonot. Olisi mielenkiintoista kuulla millä tavalla jää muuten alkuperäisestä "kauas taakse"? En ole alkuperäistä moneen vuoteen pelannu, joten ihan ulkomuistista logiikan tein kaikille osille, missä kohtaa menee pieleen? Vai onko ne kentät jotka on huonot? Parannusehdotuksia otetaan kiitollisena vastaan, myös suomeksi ;) Saa myös parempaa graffaa, ääntä, kenttiä ja porttaus-diffejä lähetellä =) Tosin projektin elinkaari on jo loppupäässä, todo listani on lähes tyhjä. Joten suosittelen katsomaan jotain vakavammin tehtyä Boulder Dash kloonia mikäli moisen pelaaminen kiinnostaa, niitähän Amigalle löytyy mm. Emerald Mines: http://www.elmerproductions.com/sp/peterb/EmeraldMines.html Terveisin, Joni
|
hooligan/dcs
| Perjantaina, 15. huhtikuuta, 2005 - klo 10.30: | | >tytöllä on nyt vaatteet aluksi päällä menee lapsipornon puolelle jos ne tuosta vähenee
|
hooligan/dcs
| Perjantaina, 15. huhtikuuta, 2005 - klo 10.35: | | @Joni En tarkoittanut alkuperäistä Boulderdashia, vaan BoulderdÄshiä: http://www.geit.de/eng_boulderdaesh.html graffasettejä on joka makuun ja peli on kaikin puolin liki täydellinen. Game editorikin on aika nanna. Suosittelen kokeilemaan vaikka WinUAE:lla.
|
Jon
| Perjantaina, 15. huhtikuuta, 2005 - klo 11.10: | | @Joni: yritin kyllä kikkailla setenvillä mutta ei mennyt vissiin ihan nappiin yritykset. Noh, pitää katsoa jos jaksaa poistaa... Täällä DG ei muuten kääntynyt optimoinnin kanssa -Werror-vipusen kanssa (GCC 3.4.2). SDL on kyllä hieno juttu ohjelmien siirrettävyyden kannalta.
|
joni
| Perjantaina, 15. huhtikuuta, 2005 - klo 11.16: | | Hehe, sitä Sheep:iä saa syyttää lapsipornosta, minä vain käytän hänen grafiikkaansa ;) Ah, minun sekoiluani.. en huomannukkaan että tuonkin niminen (BoulderdÄsh) on olemassa, hehe. Hieno toi BoulderdÄsh! Vaikuttaa tosiaankin loistavalta. Varsinkin tuo screenshot originaaligraffasetillä miellyttää silmää. Eipä tosiaan paini Diamond Girl tuon kanssa samassa sarjassa =) Olen itse tyytyväinen nykyiseen, kunhan vain pelilogiikka on kutakuinkin sama kuin alkuperäisessä (lukuunottamatta pukusuojaa ötököitä vastaan, jonka tarkoitus on kompensoida näppäimistön aneemisuutta ohjauksessa ja käyttää enempi Sheep:in hienoa grafiikkaa). Olen liian laiska laittamaan emulaattoria pystyyn, joitakin Amigoja kaapista löytyy (500, 1000, 1200, 3000) mutta tyhjää pöytää ei =( Joten jäänee BoulderdÄsh kokematta ainakin toistaiseksi. Terveisin, Joni
|
joni
| Perjantaina, 15. huhtikuuta, 2005 - klo 11.25: | | @Jon: -Werror aiheuttaa sen, että varoitukset muuttuu virheiksi. Heitätkö listaa noista varoituksista niin korjaan ne? Tai voihan ne varoitukset jättää huomioimatta, ne vain kovin usein indikoivat bugia =) Milläs makrolla voisi testata sourcessa onko kyseessä Amiga käännös? (vastaava kuin esim. linux:illa __linux__ ja Windowsilla WIN32). HOME ympäristömuuttujan käytön poisto: Kokeile korvata rivit 55-76 src/main.c:stä: { /* change working directory to $HOME/.diamond_girl, making sure it exists, set homedir_ok variable accordingly */ char * hd; homedir_ok = 0; hd = getenv("HOME"); if(hd != NULL) { struct stat sb; snprintf(hdname, sizeof hdname, "%s/.diamond_girl", hd); mkdir(hdname, S_IREAD | S_IWRITE | S_IEXEC); if(stat(hdname, &sb) == 0) homedir_ok = 1; else fprintf(stderr, "Failed to setup working directory %s.\n", hdname); } else fprintf(stderr, "Failed to get environment variable HOME: %s\n", strerror(errno)); } tällä: homedir_ok = 1; Highscorelistat pitäisi tallentua tällöin sen hetkiseen hakemistoon. Eikös sen hetkinen hakemisto (current working directory) Amigalla ole se hakemisto missä ajettava ohjelma sijaitsee? Terveisin, Joni
|
joni
| Perjantaina, 15. huhtikuuta, 2005 - klo 11.37: | | Jaa joo, vielä HOME ympäristönmuuttujan käytön poistosta. Myös main.c:n get_filename() functio pitää muokata, vaikka tällaiseksi: return name; Toivottavasti siinä ny oli kaikki =) Terveisin, Joni
|
JPQ
| Perjantaina, 15. huhtikuuta, 2005 - klo 11.39: | | hooligan/dcs: noh sitten ja emerald mineskin niin myös rocksdiamonds tai sinne päin musta hyvä...
|
Jon
| Perjantaina, 15. huhtikuuta, 2005 - klo 11.55: | | @Joni: no ainakin: "src/map.c: In function `map_load': src/map.c:148: warning: 'start' might be used uninitialized in this function src/map.c:148: warning: 'end' might be used uninitialized in this function"
|
joni
| Perjantaina, 15. huhtikuuta, 2005 - klo 12.14: | | @Jon: Oolrait, korjasin nuo ja parit muut vastaavat. En tehnyt releasea vielä, mutta uusin versio noilla muutoksilla löytyy osoitteesta: http://www.netikka.net/joyr/diamond_girl/dg.tar.bz Vieläkö tulee käännösvaroituksia/vihreitä? Terveisin, Joni
|
Piru
| Perjantaina, 15. huhtikuuta, 2005 - klo 12.14: | | "Eikös sen hetkinen hakemisto (current working directory) Amigalla ole se hakemisto missä ajettava ohjelma sijaitsee?" Ei tod, ohjelman hakemisto on PROGDIR:, ja tämä on täysin eri asia kuin currentdir.
|
joni
| Perjantaina, 15. huhtikuuta, 2005 - klo 12.24: | | @Piru: Kiitos tiedosta =) Tuosta hakemistosta lienee järkevää ainakin lukea pelin datat. Mutta entäpä highscore listat (yms) muuttuvat tiedot joita muokataan/tallennetaan pelistä käsin, onko OK tallettaa niitä tuon hakemiston alle? Jos ei, niin mihin niitä kannattaisi tallennella? Terveisin, Joni
|
Jon
| Perjantaina, 15. huhtikuuta, 2005 - klo 12.46: | | joni: ei tule varoituksia enää. AmigaOS 4:sta voi testata tsekkaamalla "__amigaos4__", MorphOSin "__MORPHOS__", muistelisin. En ole ihan varma onko esim. "AMIGA" määritelty miten yleisesti Amigan kääntäjillä.
|
itix
| Perjantaina, 15. huhtikuuta, 2005 - klo 12.53: | | Jon: AMIGA toimii MorphOS:ssa, AmigaOS3:ssa ja AmigaOS4:ssa.
|
joni
| Perjantaina, 15. huhtikuuta, 2005 - klo 13.17: | | @Jon: Kiitos! Tein muutoksia sinun ja Piru:n ohjeiden mukaan. Nyt pitäisi Amiga käännös tunnistua, pelin datat sekä highscore listat luetaan ja tallennetaan PROGDIR: :n alta. En vieläkään tehnyt releasea, mutta noilla muutoksilla varustettu versio löytyy osoitteesta: http://www.netikka.net/joyr/diamond_girl/dg2.tar.bz Olisin kiitollinen jos vielä tuota kokeilisit, kääntyykö suoraan ja toimiiko kuten pitää? @Jon, Itix: Jos teette ja pidätte pakettia Amiga versiosta (AmigaOS4 ja MorphOS) jossakin, saanko laittaa linkin tuolta Diamond Girl:in sivuilta niihin (ja millä nimillä haluatte teitä kutsuttavan)? Terveisin, Joni
|
Jon
| Perjantaina, 15. huhtikuuta, 2005 - klo 13.25: | | joni: laitan mieluummin tiedoston OS4Depot-saitille koska minulla ei käytännössä ole web-tilaa. Voit toki linkitellä sinne jos haluat.
|
Jon
| Perjantaina, 15. huhtikuuta, 2005 - klo 13.37: | | joni: ja vastauksena kysymykseesi, kyllä näyttäisi toimivan täällä.
|
joni
| Perjantaina, 15. huhtikuuta, 2005 - klo 13.54: | | @Jon: Oolrait, kiitos =) Tein uuden releasen, ilmoitatko jos laitat siitä käännetyn Amiga version tuonne OS4Depot:iin, tai voit lähettää sen myös suoraan minulle ja laitan sen tuonne Diamond Girl:in sivuille. Kiitos vielä kerran kaikille kommentoijille ja auttaneille! Terveisin, Joni
|
Jon
| Perjantaina, 15. huhtikuuta, 2005 - klo 14.43: | | joni: OS4Depot Exe on pirun (no pun here) iso kun kaikki SDL-kama on staattisesti linkattu.
|
itix
| Perjantaina, 15. huhtikuuta, 2005 - klo 17.39: | | Diamond Girl 0.29: http://www.lehtoranta.net/powersdl/diamond_girl.lha Uppaan tuon myös Aminettiin jahka ehdin. Kotisivuilla mieluiten oikealla nimellä, eli Ilkka Lehtoranta.
|
Patte
| Lauantaina, 16. huhtikuuta, 2005 - klo 9.45: | | Saisko WarpOS version, kiitos!? :P (Kelpaa classic amiga versiokin)
|
|