Demoskene talteen -hanke (2024)

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Demoskene talteen -hanke (2024) « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Janne Sirén
Käyttäjätunnus: jtsiren

Rekisteröity: 9-2010
Perjantaina, 24. toukokuuta, 2024 - klo 12.09:   
Postimuseo ja Suomen pelimuseo keräävät ja digitoivat vuonna 2024 demoskeneen liittyvää aineistoa! Aiheesta tehdään myös dokumenttielokuva. Nyt on siis tilaisuus ja korkea aika kaivaa vanhat AMIGAAA!-demoskenemateriaalit sieltä levykelaatikoiden ja A590:sten perukoilta sekä lähettää ne Anne-Marille.

Annetaan Anne-Mari Musturin kertoa:

Olen mukana juuri startanneessa Postimuseon ja Suomen pelimuseon Demoskene talteen -hankkeessa, jonka aikana kerätään ja digitoidaan demoskeneen liittyvää aineistoa, sekä tehdään lyhyt dokumenttielokuva. Hanke kestää vuoden loppuun, ja koska jotkut teistä varmasti törmäävät minuun ja kameraan tänä aikana, niin halusin jakaa pari ajatusta.

Itse työskentelen elokuva/tv-alalla ja olen aloitteleva graafikko C64-skenessä. Tässä hankkeessa mun tavoitteena on tuottaa niin teknisesti kuin sisällöllisestikin laadukas pieni elokuva, joka painottaa demoskenen merkitystä yhteisönsä jäsenille, sekä sen taiteellista ja kulttuurillista arvoa. Hanke on kuitenkin vasta alussa ja kaikki ovet ns. auki. Itse odotan eniten kiinnostavia keskusteluja ja kohtaamisia. Haluan myös sanoa ääneen, ettei kukaan päädy elokuvaan vasten tahtoaan. Nähdään ja kuullaan siis partyilla ja niiden ulkopuolellakin!

Jos sinulla on jotain aineistoa, muistoja tai muuta mitä haluaisit jakaa tai vain kysymyksiä liittyen tähän hankkeeseen niin muhun voi olla yhteydessä:
anne-mari.musturi@postimuseo.fi

Lisätietoa hankkeesta täältä:

https://www.postimuseo.fi/demoskene-talteen/

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: