Kirjoittaja |
Viesti |
itix
| Tiistaina, 19. heinäkuuta, 2005 - klo 23.03: | | http://yellowblue.nerim.net/ MorphOS portti on siis melkein valmis ja tuolla sivulla on Blenderin esittelyvideo. Kuvanlaatu on aika heikko eikä videossa ole mitään näkemistä mut voipi tiirailla jos kiinnostaa.
|
JPQ
| Tiistaina, 19. heinäkuuta, 2005 - klo 23.23: | | Siistiä että saamme natiivin edes jotenkin ok rendaus softan.
|
Jon
| Keskiviikkona, 20. heinäkuuta, 2005 - klo 0.00: | | Toivottavasti Blenderiin on saatu jo Undo-toiminto...muuten voi syödä miestä. Nimim. "kokemusta on". Kiinnostava softa sinänsä.
|
Frn
| Keskiviikkona, 20. heinäkuuta, 2005 - klo 0.08: | | Mulla tuo äänipuoli on karmeaa rätinää, kuin olisi väärä endian. Mahtaisiko olla kodekista kiinni? Ei ole kyllä mplayeriakaan päivitetty hetkeen.
|
JPQ
| Keskiviikkona, 20. heinäkuuta, 2005 - klo 2.16: | | Frn: sama juttu mulla kamerani videopätkien kanssa tulee "melkein valkoista kohinaa huutaen". Tosin muistelen uusinta mplayeria en ole asentanut. Jon: ei amigan Cinema4D sisällä myöskään kait undoa ? jotenkin vaikea kuvitella undo tälläiseen softaan tosin tärkeähän se on ilman muuta.
|
hooligan/dcs
| Keskiviikkona, 20. heinäkuuta, 2005 - klo 6.23: | | @JPQ Kylläpä muuten sisältää, toisen valikon ensimmäinen item. Se on tosin sikäli aika kuraa kun se ei osaa tehdä joka asiaa tekemättömäksi. Esimerkiksi valmiin objektin lisäystä sceneen ei voi tehdä tekemättömäksi vaan se pitää erikseen käsin deletoida.. käytännön esimerkkinä.
|
hooligan/dcs
| Keskiviikkona, 20. heinäkuuta, 2005 - klo 6.25: | | @Itix >MorphOS portti on siis melkein valmis Käyttää kyllä kaikkea muuta kuin valmiilta. Oletko varma ettei porttaus alkanut eilen iltapäivällä? :-)
|
Jon
| Keskiviikkona, 20. heinäkuuta, 2005 - klo 9.19: | | @JPQ: oikeastaan siinä Blenderin versiossa, jota joskus testasin, oli rajoittunut Undo-toiminto. Se toimi vain tietyssä tilassa, joten se oli hieman ankeaa.
|
JPQ
| Keskiviikkona, 20. heinäkuuta, 2005 - klo 16.45: | | hooligan/dcs: selvä kiitos. ja millä perusteella raakileen oloinen ?
|
Joanna
| Keskiviikkona, 31. elokuuta, 2005 - klo 13.52: | | Blenderin portin binäärit jaossa Beta-testaukseen halukkaille, http://yellowblue.nerim.net/blender/ 31/08/2005 * blender_2.37a-mos_bin-20050831.lha: New version! Binaries distribution for Morphos > 1.4. First version for BETA TESTING. You need to have installed Python before. To have more fun, don't forget to download demos files too ;-).
|
Piru
| Keskiviikkona, 31. elokuuta, 2005 - klo 14.35: | | http://www.iki.fi/sintonen/pics/blender.jpg Joo, näkyis se ainakin osaavan ladata noita demoprojekteja... :-)
|
JPQ
| Keskiviikkona, 31. elokuuta, 2005 - klo 15.02: | | Piru: heti kun tuo video tippuu ja olen levännyt otan tuon ohjelman työnalle siis katseluun.
|
Jupp3
| Keskiviikkona, 31. elokuuta, 2005 - klo 18.57: | | Eipä tuota (vielä) käyttää osaa, mutta hyvältä vaikuttaa Tuntui muutenkin paljon stabiilimmalta kuin mitä tässä vaiheessa odotin, mutta saihan sen kuitenkin lopulta kaatumaan...
|
JPQ
| Keskiviikkona, 31. elokuuta, 2005 - klo 20.19: | | Jupp3: sanoisin samaa ja kaatui kuitenkin aika pienestä noh onhan ei betoissakin joskus pahempaakin. Jopa valmiissa kaupallisissa esim. Photogenics1.2a,ja Photogenics 5.0
|
Boogie
| Torstaina, 1. syyskuuta, 2005 - klo 11.33: | | Kerro mikä kaataa Photogenics 1.2/5.0 ja yritän toistaa sen täällä (1200/1200PPC-GFX/3000-GFX) ? Olen käyttänyt Pg:tä sitten 1.0:n ja 1.2-5.0 ainoa ongelma on ollut joitakin jpg-kuvaformaatteja jotka eivät ole auenneet!
|
JPQ
| Torstaina, 1. syyskuuta, 2005 - klo 13.07: | | Boogie: toki kerron vaikka olen nämä sulle sanonutkin joskus ennenkin: Photogenics1.2a negativessa on eri optioita niin jos valitsen sen viimeisen ennen kun vaihtoehto lista pyörähtää ympäri ja yritän toteuttaa sen kuvaan niin tulee guru. Ja Photogenics 5.0 jossain jutuissa jossa nopea tekee kaatoa myös olikohan tutkin vielä paremmin se kun otan efektistä tms previewiä säätelen säätöjä ennen kuin se efekti on kokokuvan alueelle laskettu painan fix nappia tulee kanssa kaato tosin guruton. Se pitänee melkein classicilla tutkia kun se on hitaampi kuin Pegasos2. Joten menee jonkin aikaa. Ja todella hyvä softa kun ei jälkimäisessäkään tilanteessa kaatuisi ja eka kaatuminen on jo astetta pahempi noh siihen olenkin kyllä aikonut koodata ihan oman sovelluksen siis siihen että se tekee tuon homman omana softanaan. ps. tekee 68030lalla ja 68060lalla saman tuo 1.2a ja lisäksi 68060 epävakautuu jotenkin kait vai johtuuko näyttökortin ajurista ja vakauden saan aika hyvin takaisin kun käytän VisualPrefsiä.
|
JPQ
| Torstaina, 1. syyskuuta, 2005 - klo 13.08: | | Ja ai niin kuvan skaalaus 5.0sessa vaikkapa 640x480 6400x4800 ei toimi... tekee jotain mutta se on siinä. Ei onneksi kaada edes softaa.
|
Jon
| Torstaina, 1. syyskuuta, 2005 - klo 15.36: | | Tämä on kyllä aika vaikuttava porttaus. Yomgui on urakoinut kunnolla
|
JPQ
| Perjantaina, 2. syyskuuta, 2005 - klo 6.09: | | Jon: joo todellakin ja alkuperäiset tekijätkin aika hyviä vai mitä? sentään tätä ja Cinema4dsta tuntuu oppivan käyttää toisin kuin Lightwavea. mutta nyt siihen miksi kirjoitan taas foorumille: osaako kukaan sanoa miten ? tai edes sanoa mistä päin tai millä sanoin haen tietoa blenderin ohjeista siihen että voisin objektejä hiirellä editoida eli siirtää niitä monikulmioita jokaista erikseen mistä kappale syntyy tai miten tämän sanoisin ettei jää tuokoset primitiiviselle tasolle. Saa niistäkin hienoja tiedän sopivin valoin mutta vihdoin olisi kiva kokeilla "oikeita" esineitä. Ja sama juttu myös tällä asialle onnistuuko ohjelmalla kaaresta pyörittää kappale vaikkapa "pelinappula" vaikea selittää voisi vähän niinkuin puhua "sorvauksesta". mutta jos kaari olisi suora viiva niin se tekisi "pyöreän tangon". ja tuo kaari määrittelisi kait tangon paksuuden eri kohdissa. eikun ohjeiden pariin josko löytyis itse. Hakemista helpottaisi jos olisi 3d sanasto englanniksi hallussa.
|
rrebel
| Perjantaina, 2. syyskuuta, 2005 - klo 6.35: | | "Lathe" lienee tämä sorvaus.
|
rrebel
| Perjantaina, 2. syyskuuta, 2005 - klo 6.37: | | http://www.blender.org/cms/Documentation.628.0.html
|
JPQ
| Perjantaina, 2. syyskuuta, 2005 - klo 7.09: | | Toisen jutun keksinkin nähtävästi itse jo nähtävästi käyttöliittymä onkin loogisempi kuin luulin. Tosin se kestää hetken taas opetella mutta yritän parhaani ja oivalsinkin jo (päätin kesken kokeilla) miten pääsen taas siirtämään ja pyörittämään koko kappaletta. Tämähän alkaa olla melkein cinema4deen amiga versiota helpompi...
|
JPQ
| Perjantaina, 2. syyskuuta, 2005 - klo 7.18: | | Saakos Ambientin tai muut sovellukset takaa käytä esille? vai onko niin surkeasti ettei saa vaikkapa Amiga+M on kokeiltu jo... Entäs kuva tekstuuriksi miten ? vai eikö mitenkään jollei niin rajoittaa eri esineiden tekoa paljonkin. Sitäkin (toki mietin mutta kaikkea tutkin) miten saa läpinäkyviä juttuja.
|
JPQ
| Perjantaina, 2. syyskuuta, 2005 - klo 8.13: | | tuossa lathe jutusta miten ihmeessä saan valittua takaisin koko objektin kun olen sitä muokannut ensiksi jos teen gridin jota muokkaan miten saan valittua siinä editointi tilassa koko objektin takaisin että pääsen spinnaamaan sitä enkä valittua objektin "elementtiä"
|
JPQ
| Perjantaina, 2. syyskuuta, 2005 - klo 8.35: | | Olen tässä tuota jo hetken miettinyt ja kokeillut noin kaiken mitä keksin. Taas oli hyötyä siitä etten tyydy siihen mitä ohjeet kertoo ja mitä ruutu tarjoaa virtuaali namiskoina eli ratkaisu on näppäin a.
|
JPQ
| Perjantaina, 2. syyskuuta, 2005 - klo 8.55: | | Sitä en tajua jollei ihan tosiaan mesh gridia nysväten kuten minä kokeeni tein ole tuo pikarin ääriviiva tehty jos se on toisin tehty voisiko joku valistaa? PS: anteeksi että kysyn "tyhmiä" mutta olen eläessäni rendaus softalla leikkinyt alle 24tuntia jos lasketaan se aika missä olen mitään uutta saanut aikaiseksi.
|
JPQ
| Perjantaina, 2. syyskuuta, 2005 - klo 9.06: | | Ja oppimista tosiaan hidastaa etten voi ohjeita lukea blenderin rinnalla.
|
Jupp3
| Perjantaina, 2. syyskuuta, 2005 - klo 10.27: | | >Saakos Ambientin tai muut sovellukset takaa käytä esille? vai onko niin surkeasti ettei saa vaikkapa Amiga+M on kokeiltu jo... Ohjelma avaa fullscreen-ikkunan Ambient-ruudulle. Tästä johtuu Ambient-ruudun "häviäminen" Joillain command line -argumenteilla pystyy ilmeisesti valitsemaan ikkunan koon. Photogenicsistä: Undon käyttö saa joskus ohjelman jumiin (mutta photogenics-käyttäjäthän eivät käytä undoa, right? ) Sinänsä hassua tuossa ongelmassa on se, että se löytyy myös uusimmasta windows-versiosta.
|
JPQ
| Perjantaina, 2. syyskuuta, 2005 - klo 11.33: | | Jupp3: näyttäis tuollaiset löytyvän viimeksi en huomannut kuin osan no kiitos että laitoit vielä kerran kokeilemaan.
|
JPQ
| Sunnuntaina, 11. syyskuuta, 2005 - klo 8.29: | | Tähän softaan on muuten tullut päivitys mutta sitä vaan että miten ihmeessä editointi tilassa valitsen jälleen koko objektin ? entäs miten vain yhden objektin saa pois ? yritin ohjeita jo lukea.
|
jPV
| Sunnuntaina, 11. syyskuuta, 2005 - klo 19.02: | | Yks kiertotie on pistää Blenderin ikkuna taaimmaiseksi, jolloin jo auki olevat ikkunat saadaan näkyviin. Esim mulla menee hiiren alla oleva ikkuna taakse keskimmäisen napin tuplaklikillä. Saa säädettyä MorphOS:n prefseistä.
|
JPQ
| Sunnuntaina, 11. syyskuuta, 2005 - klo 22.24: | | jPV: uusimmassa on screenmode requsteri joten se ja -w auttanee. mutta tietääkö kukaan tosiaan kysymysteni vastausta yritin hakea delete,remove sanoilla ohjeista jo.
|