Blender

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: MorphOS » Yleinen keskustelu » Viestit 2005 » Viestit 12/2005 asti » Blender « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

itix
Tiistaina, 19. heinäkuuta, 2005 - klo 23.03:   
http://yellowblue.nerim.net/

MorphOS portti on siis melkein valmis ja tuolla sivulla on Blenderin esittelyvideo. Kuvanlaatu on aika heikko eikä videossa ole mitään näkemistä mut voipi tiirailla jos kiinnostaa.

 

JPQ
Tiistaina, 19. heinäkuuta, 2005 - klo 23.23:   
Siistiä että saamme natiivin edes jotenkin ok rendaus softan.

 

Jon
Keskiviikkona, 20. heinäkuuta, 2005 - klo 0.00:   
Toivottavasti Blenderiin on saatu jo Undo-toiminto...muuten voi syödä miestä. Nimim. "kokemusta on".

Kiinnostava softa sinänsä.

 

Frn
Keskiviikkona, 20. heinäkuuta, 2005 - klo 0.08:   
Mulla tuo äänipuoli on karmeaa rätinää, kuin olisi väärä endian. Mahtaisiko olla kodekista kiinni? Ei ole kyllä mplayeriakaan päivitetty hetkeen.

 

JPQ
Keskiviikkona, 20. heinäkuuta, 2005 - klo 2.16:   
Frn: sama juttu mulla kamerani videopätkien kanssa tulee "melkein
valkoista kohinaa huutaen". Tosin muistelen uusinta mplayeria en ole
asentanut.
Jon: ei amigan Cinema4D sisällä myöskään kait undoa ? jotenkin vaikea
kuvitella undo tälläiseen softaan tosin tärkeähän se on ilman muuta.

 

hooligan/dcs
Keskiviikkona, 20. heinäkuuta, 2005 - klo 6.23:   
@JPQ

Kylläpä muuten sisältää, toisen valikon ensimmäinen item. Se on tosin sikäli aika kuraa kun se ei osaa tehdä joka asiaa tekemättömäksi. Esimerkiksi valmiin objektin lisäystä sceneen ei voi tehdä tekemättömäksi vaan se pitää erikseen käsin deletoida.. käytännön esimerkkinä.

 

hooligan/dcs
Keskiviikkona, 20. heinäkuuta, 2005 - klo 6.25:   
@Itix

>MorphOS portti on siis melkein valmis

Käyttää kyllä kaikkea muuta kuin valmiilta. Oletko varma ettei porttaus alkanut eilen iltapäivällä? :-)

 

Jon
Keskiviikkona, 20. heinäkuuta, 2005 - klo 9.19:   
@JPQ: oikeastaan siinä Blenderin versiossa, jota joskus testasin, oli rajoittunut Undo-toiminto. Se toimi vain tietyssä tilassa, joten se oli hieman ankeaa.

 

JPQ
Keskiviikkona, 20. heinäkuuta, 2005 - klo 16.45:   
hooligan/dcs: selvä kiitos. ja millä perusteella raakileen oloinen ?

 

Joanna
Keskiviikkona, 31. elokuuta, 2005 - klo 13.52:   
Blenderin portin binäärit jaossa Beta-testaukseen halukkaille,
http://yellowblue.nerim.net/blender/

31/08/2005

* blender_2.37a-mos_bin-20050831.lha: New version! Binaries distribution for Morphos > 1.4.

First version for BETA TESTING.
You need to have installed Python before.

To have more fun, don't forget to download demos files too ;-).

 

Piru
Keskiviikkona, 31. elokuuta, 2005 - klo 14.35:   
http://www.iki.fi/sintonen/pics/blender.jpg

Joo, näkyis se ainakin osaavan ladata noita demoprojekteja... :-)

 

JPQ
Keskiviikkona, 31. elokuuta, 2005 - klo 15.02:   
Piru: heti kun tuo video tippuu ja olen levännyt otan tuon ohjelman
työnalle siis katseluun.

 

Jupp3
Keskiviikkona, 31. elokuuta, 2005 - klo 18.57:   
Eipä tuota (vielä) käyttää osaa, mutta hyvältä vaikuttaa :)

Tuntui muutenkin paljon stabiilimmalta kuin mitä tässä vaiheessa odotin, mutta saihan sen kuitenkin lopulta kaatumaan...

 

JPQ
Keskiviikkona, 31. elokuuta, 2005 - klo 20.19:   
Jupp3: sanoisin samaa ja kaatui kuitenkin aika pienestä noh onhan ei
betoissakin joskus pahempaakin. Jopa valmiissa kaupallisissa esim.
Photogenics1.2a,ja Photogenics 5.0

 

Boogie
Torstaina, 1. syyskuuta, 2005 - klo 11.33:   
Kerro mikä kaataa Photogenics 1.2/5.0 ja yritän toistaa sen täällä (1200/1200PPC-GFX/3000-GFX) ?
Olen käyttänyt Pg:tä sitten 1.0:n ja 1.2-5.0 ainoa ongelma on ollut joitakin jpg-kuvaformaatteja jotka eivät ole auenneet!

 

JPQ
Torstaina, 1. syyskuuta, 2005 - klo 13.07:   
Boogie: toki kerron vaikka olen nämä sulle sanonutkin joskus ennenkin:
Photogenics1.2a negativessa on eri optioita niin jos valitsen sen
viimeisen ennen kun vaihtoehto lista pyörähtää ympäri ja yritän
toteuttaa sen kuvaan niin tulee guru. Ja Photogenics 5.0 jossain
jutuissa jossa nopea tekee kaatoa myös olikohan tutkin vielä paremmin
se kun otan efektistä tms previewiä säätelen säätöjä ennen kuin se
efekti on kokokuvan alueelle laskettu painan fix nappia tulee kanssa
kaato tosin guruton. Se pitänee melkein classicilla tutkia kun se on
hitaampi kuin Pegasos2. Joten menee jonkin aikaa. Ja todella hyvä
softa kun ei jälkimäisessäkään tilanteessa kaatuisi ja eka kaatuminen
on jo astetta pahempi noh siihen olenkin kyllä aikonut koodata
ihan oman sovelluksen siis siihen että se tekee tuon homman omana
softanaan.
ps. tekee 68030lalla ja 68060lalla saman tuo 1.2a ja
lisäksi 68060 epävakautuu jotenkin kait vai johtuuko näyttökortin
ajurista ja vakauden saan aika hyvin takaisin kun käytän
VisualPrefsiä.

 

JPQ
Torstaina, 1. syyskuuta, 2005 - klo 13.08:   
Ja ai niin kuvan skaalaus 5.0sessa vaikkapa 640x480 6400x4800 ei
toimi... tekee jotain mutta se on siinä. Ei onneksi kaada edes softaa.

 

Jon
Torstaina, 1. syyskuuta, 2005 - klo 15.36:   
Tämä on kyllä aika vaikuttava porttaus. Yomgui on urakoinut kunnolla :)

 

JPQ
Perjantaina, 2. syyskuuta, 2005 - klo 6.09:   
Jon: joo todellakin ja alkuperäiset tekijätkin aika hyviä vai mitä?
sentään tätä ja Cinema4dsta tuntuu oppivan käyttää toisin kuin
Lightwavea.:)

mutta nyt siihen miksi kirjoitan taas foorumille: osaako
kukaan sanoa miten ? tai edes sanoa mistä päin tai millä sanoin haen
tietoa blenderin ohjeista siihen että voisin objektejä hiirellä
editoida eli siirtää niitä monikulmioita jokaista erikseen mistä
kappale syntyy tai miten tämän sanoisin ettei jää tuokoset primitiiviselle tasolle.
Saa niistäkin hienoja tiedän sopivin valoin mutta vihdoin olisi kiva kokeilla "oikeita" esineitä.
Ja sama juttu myös tällä asialle onnistuuko ohjelmalla kaaresta pyörittää kappale vaikkapa
"pelinappula" vaikea selittää voisi vähän niinkuin puhua
"sorvauksesta". mutta jos kaari olisi suora viiva niin se tekisi
"pyöreän tangon". ja tuo kaari määrittelisi kait tangon paksuuden eri kohdissa.
eikun ohjeiden pariin josko löytyis itse. Hakemista helpottaisi jos olisi 3d
sanasto englanniksi hallussa.

 

rrebel
Perjantaina, 2. syyskuuta, 2005 - klo 6.35:   
"Lathe" lienee tämä sorvaus.

 

rrebel
Perjantaina, 2. syyskuuta, 2005 - klo 6.37:   
http://www.blender.org/cms/Documentation.628.0.html

 

JPQ
Perjantaina, 2. syyskuuta, 2005 - klo 7.09:   
Toisen jutun keksinkin nähtävästi itse jo nähtävästi käyttöliittymä
onkin loogisempi kuin luulin. Tosin se kestää hetken taas opetella
mutta yritän parhaani ja oivalsinkin jo (päätin kesken kokeilla)
miten pääsen taas siirtämään ja pyörittämään koko kappaletta.
Tämähän alkaa olla melkein cinema4deen amiga versiota helpompi...

 

JPQ
Perjantaina, 2. syyskuuta, 2005 - klo 7.18:   
Saakos Ambientin tai muut sovellukset takaa käytä esille? vai onko
niin surkeasti ettei saa vaikkapa Amiga+M on kokeiltu jo...
Entäs kuva tekstuuriksi miten ? vai eikö mitenkään jollei niin
rajoittaa eri esineiden tekoa paljonkin. Sitäkin (toki mietin mutta
kaikkea tutkin) miten saa läpinäkyviä juttuja.

 

JPQ
Perjantaina, 2. syyskuuta, 2005 - klo 8.13:   
tuossa lathe jutusta miten ihmeessä saan valittua takaisin koko
objektin kun olen sitä muokannut ensiksi jos teen gridin jota muokkaan
miten saan valittua siinä editointi tilassa koko objektin takaisin
että pääsen spinnaamaan sitä enkä valittua objektin "elementtiä"

 

JPQ
Perjantaina, 2. syyskuuta, 2005 - klo 8.35:   
Olen tässä tuota jo hetken miettinyt ja kokeillut noin kaiken mitä
keksin. Taas oli hyötyä siitä etten tyydy siihen mitä ohjeet kertoo
ja mitä ruutu tarjoaa virtuaali namiskoina eli ratkaisu on näppäin a.

 

JPQ
Perjantaina, 2. syyskuuta, 2005 - klo 8.55:   
Sitä en tajua jollei ihan tosiaan mesh gridia nysväten kuten minä
kokeeni tein ole tuo pikarin ääriviiva tehty jos se on toisin tehty
voisiko joku valistaa?
PS: anteeksi että kysyn "tyhmiä" mutta olen eläessäni rendaus softalla
leikkinyt alle 24tuntia jos lasketaan se aika missä olen mitään uutta
saanut aikaiseksi.

 

JPQ
Perjantaina, 2. syyskuuta, 2005 - klo 9.06:   
Ja oppimista tosiaan hidastaa etten voi ohjeita lukea blenderin
rinnalla.

 

Jupp3
Perjantaina, 2. syyskuuta, 2005 - klo 10.27:   
>Saakos Ambientin tai muut sovellukset takaa käytä esille? vai onko niin surkeasti ettei saa vaikkapa Amiga+M on kokeiltu jo...

Ohjelma avaa fullscreen-ikkunan Ambient-ruudulle. Tästä johtuu Ambient-ruudun "häviäminen"

Joillain command line -argumenteilla pystyy ilmeisesti valitsemaan ikkunan koon.

Photogenicsistä:

Undon käyttö saa joskus ohjelman jumiin (mutta photogenics-käyttäjäthän eivät käytä undoa, right? :) )

Sinänsä hassua tuossa ongelmassa on se, että se löytyy myös uusimmasta windows-versiosta.

 

JPQ
Perjantaina, 2. syyskuuta, 2005 - klo 11.33:   
Jupp3: näyttäis tuollaiset löytyvän viimeksi en huomannut kuin osan no
kiitos että laitoit vielä kerran kokeilemaan.

 

JPQ
Sunnuntaina, 11. syyskuuta, 2005 - klo 8.29:   
Tähän softaan on muuten tullut päivitys mutta sitä vaan että miten
ihmeessä editointi tilassa valitsen jälleen koko objektin ? entäs
miten vain yhden objektin saa pois ? yritin ohjeita jo lukea.

 

jPV
Sunnuntaina, 11. syyskuuta, 2005 - klo 19.02:   
Yks kiertotie on pistää Blenderin ikkuna taaimmaiseksi, jolloin jo auki olevat ikkunat saadaan näkyviin. Esim mulla menee hiiren alla oleva ikkuna taakse keskimmäisen napin tuplaklikillä. Saa säädettyä MorphOS:n prefseistä.

 

JPQ
Sunnuntaina, 11. syyskuuta, 2005 - klo 22.24:   
jPV: uusimmassa on screenmode requsteri joten se ja -w auttanee.
mutta tietääkö kukaan tosiaan kysymysteni vastausta yritin hakea
delete,remove sanoilla ohjeista jo.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: