| 
| Kirjoittaja | Viesti |  |       
 Reksa
 Käyttäjätunnus: reksa

Rekisteröity: 8-2011

| Käynnistyksessä MOS koettaa mountata paria osiota joita ei ole enää koneessa, ja kyselee niiden perään. Miten tuollaisen kiusan saisi poistettua?| Torstaina,  13. toukokuuta, 2021 - klo 21.47: |  | 

|  |       
 jPV
 Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009

| Yrittääkö siis oikeasti mountata vai vaan käyttää jotain assignia, joka osoittaa osioille?| Perjantaina,  14. toukokuuta, 2021 - klo 8.30: |  | 

Normaalitilanteessahan, jos et ole mitään itse säätänyt, MorphOS automountta osiot, jotka se osaa mountata ja silloin ei ole väliä onko rakenne tai levyt muuttuneet.

Jos olet itse säätänyt jotain ei-automounttaavia osioita mounttaantumaan, niin olet ehkä tehnyt sen Tools/Mounter-ohjelmalla. En nyt ihan muista mihin se tallentelee mountlistit sitten, mutta mahdollisesti Devs:DOSDrivers:iin...

Jos se taas johtuu assigneista, niin ensimmäisenä kannattaa tarkastaa S:user-startup ja S:user-network-startup tiedostot, että onko siellä joku osoittamassa kadonneisiin osioihin.

|  |       
 Reksa
 Käyttäjätunnus: reksa

Rekisteröity: 8-2011

| Ihan oikeasti se koitti mountata käyttäen laitenimia...| Perjantaina,  14. toukokuuta, 2021 - klo 8.44: |  | 

DEVS:DOSDrivers-hakemistosta löytyy tosiaan mountlist-tiedostot noille, joten asia hoitunee poistamalla ne. Olen varmaan käyttänyt Mounteria kun nuo osiot ovat USB-tikulla eivätkä tainneet tulla automaattisesti esiin...

Voisiko muuten mountlistoihin lisätä jotain, joka estäisi osioiden 'peräänkuuluttamisen' jos niitä ei löydy heti...?

|  |       
 jPV
 Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009

| Perinteinen tapahan Amigalla on ollut siirtää pois käytöstä DEVS:DOSDriversistä SYS:Storage/DOSDriversiin, jolloin ne voi halutessaan aktivoida tuplaklikkaamalla Storagesta. MorphOS:ssa ei tainnut defaultina olla tuota käyttäjän Storage-hakemistoa, mutta sen voi luoda ja sitten se toimii ihan samalla tavalla.| Perjantaina,  14. toukokuuta, 2021 - klo 12.07: |  | 

En ole tainnut koskaan kokeilla, mutta toimisikohan, jos mountlistiin laittaa Activate=0 rivin, jolloin ilmeisesti mounttaus pitäisi tapahtua vasta, kun mounttia yritetään käyttää. Eli sillä ehkä voisi toteuttaa tuollaisen, että jättää ne devsiin?

|  |