Xboxin padin saaminen toimintaan

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: MorphOS » Yleinen keskustelu » Viestit 2019 » Xboxin padin saaminen toimintaan « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Jani Mäkelä
Käyttäjätunnus: makeljan

Rekisteröity: 2-2017
Keskiviikkona, 16. lokakuuta, 2019 - klo 21.22:   
En ymmärrä miksi en saa xboxin padejä toimimaan. Olen useamman eri valmistajan versioita yrittänyt ja eivät toimi.
Logitechin Attack toimii moitteetta kunhan vain laittaa piuhan koneeseen.
USB puolelta devicestä näyttää löytävän controller Full running Vendor None. Eli bindingi jää tyhjäksi.
Onko vain niin etteivät juuri nämä satu olemaan yhteensopivia vai mistä kiikastaa?

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Lauantaina, 19. lokakuuta, 2019 - klo 15.52:   
Pitäis joskus perehtyä itsekin vähän paremmin noihin peliohjaimien toimimisiin, mutta käsittääkseni tilanne on tämän suuntainen: MorphOS:ssa on nyt kaksi rajapintaa, joiden kautta peliohjaimet voivat toimia.

Perinteiset USB-HID-ohjaimet mäppäytyvät lowlevel.libraryyn ja niiden asetuksia voi muuttaa USB-pinon asetuksista. Nämä ohjaimet toimivat useimpien (vanhempien) pelien ja emulaattorien kanssa, mutta ohjaus on digitaalinen, jollei peli käytä "analog hackiä", kuten esim. VGP2.

Sitten on tuki uudemmille pädeille, joissa tuetaan kaikenmaailman analoogisia multi-axis-yms-virityksiä ja nämä toimivat sensors.libraryn kautta ja bindautuvat xbox360.classiin USB-pinossa, mutta niitä ei pääse tuunaamaan device settingsien kautta. Näitä käyttäviä pelejä ei vielä ole kovinkaan paljoa, mutta esim. Tower 57 tukee tätä. Tähän bindautuvia ohjaimia ovat Xbox 360:n, Onen ja PS4:n ohjaimet.

Mutta koska ohjaimet eivät sulla bindaudu automaattisesti, niin voi olla joku yhteensopivuusongelma. Ovatko ne siis uudempia Xbox-ohjaimia vai jotain vanhemmille konsoleille tehtyjä? Ovatko virallisia vai tarvikeohjaimia? Aina voi kokeilla "forced bindingiä" joko hid.classiin tai xbox360.classiin riippuen, että kummanlainen ohjain pitäisi olla kyseessä...

Jos ne ovat jollekin vanhemmalle Xbox-versiolle, niin voi olla sama kuin esim. PS3:n ohjaimissa, että ne vaativat jotain custom-alustusta eivätkä toimi sen takia...

 

Jani Mäkelä
Käyttäjätunnus: makeljan

Rekisteröity: 2-2017
Lauantaina, 19. lokakuuta, 2019 - klo 22.08:   
Ohjaimet on uusia ja yksi on xboxin oma? muut tarvikeohjaimia. Pakottamallakaan eivät bindaa.

Onko hyviä ehdotuksia padeistä joka toimisi Morphosissa vanhoissa peleissä ja sitten toinen joka toimisi uusissa?

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Sunnuntaina, 20. lokakuuta, 2019 - klo 14.03:   
Itse pidän enemmän joystickeistä kuin pädeistä, joten perinteisiin peleihin käytän Competition Pro USB-tikkuja, tai on mulla sitten muutamat adapterit, joilla saa kans Atari-liitäntäiset tikut USB:hen. Joten ei kokemusta pädeistä tässä käytössä. Ja VGP2:ta varten vanha Thrustmaster 360 Modena Pro -rattiohjain.

Sitten niitä uudempia varten löytyy pari virallista PS4:n Dualshock4:sta talosta...

Tuolta löytyy jotain testattuja, tosin ei vielä kovin pitkä lista:
https://library.morph.zone/Hardware_Compatibility

 

Jani Mäkelä
Käyttäjätunnus: makeljan

Rekisteröity: 2-2017
Perjantaina, 15. marraskuuta, 2019 - klo 7.16:   
Yhteensopivilla padeillä ja ilotikuilla homma alkkoi rokkaamaan hyvin. Vanhatkin joikkarit (Atari liitäntäiset) toimivat adaptereilla hyvin.
Vielä kun keksisi miten 1941 Dualissa saisi jotenkin vaihdettua padin napit mieleisiksi???

 

Joni Valtanen
Käyttäjätunnus: jvaltane

Rekisteröity: 7-2010
Tiistaina, 10. joulukuuta, 2019 - klo 23.11:   
Mun piti skannata hakemistot classes:n dir scan:lla ennen kuin xbox360.class edes ilmaantui puhtaaseen 3.12 asennukseen. Ohjain on semmoinen vanha langallinen versio. Ohjain oli kiinni tällöin.

XBox ohjainten pitäisi 3.6:sta lähtien myös lowlevel.library:llä toimivien pelien kanssa toimia. Mutta en ole aiemmin testannut itsekään. https://www.morphos-team.net/releasenotes/3.6

Gianas Return:ssa suoraan toimi vasemman puoleinen tatti, mutta ei muuten. Mutta esim. Toppler pelissä ei toiminut oikein mikään. Suunnat oli ihan mykkiä. Elli jotain säätöä pitäisi tehdä jostain. Pelistä tai jostain muualta.

Tuolta löytyy vihiä kuinka säätää noita, mutta xbox ohjaimesta ei moisia löytynyt: https://library.morph.zone/How_to_Use_Game_Controllers

Settings xbox:n ohjaimen kohdalla on enabloitu, mutta siitä ei auennut yhtään mitään. USB-hubin tapauksessa se ei ole edes enabloitu joten taitaa olla jonkin asteinen bugi tai sit pitää käyttäjän lukea manuaalia. ;)

Just nyt ei ole käsillä muita USB-ohjaimia joten en pääse vertaamaan.

 

Joni Valtanen
Käyttäjätunnus: jvaltane

Rekisteröity: 7-2010
Keskiviikkona, 11. joulukuuta, 2019 - klo 0.05:   
Voxelnoid:ssa pystyi mappaamaan napit kuten käyttäjä halusi. Se varmaan käyttää suoraan sensors.library:ä jolla nuo xbox.n ohjaimet alunperinkin pistetty toimimaan.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: