Paras näytön ohjain Os4+AmigaoneXe??...

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: AmigaOS 4 » Yleinen keskustelu » Viestit 2005 » Viestit 03/2005 asti » Paras näytön ohjain Os4+AmigaoneXe?? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

sloxa
Lauantaina, 12. helmikuuta, 2005 - klo 12.37:   
mikähän olisi paras saatavilla/ja toimiva)
näytön ohjain A1-xe koneeseen??
kuullut että olisi olemassa joku
radeon 9800SE jossa oma virtaliitin
powerista josta ottaa lisävirtaa, että se
toimisi agp 2 väylässä!
en tiedä onko tuo totta??
Mulla nytte toi 7000ve 32mb..
netin testien mukaan voodoo3 3000 nopeuksinen.

 

Pete
Lauantaina, 12. helmikuuta, 2005 - klo 12.52:   
Ainakin Club 3D:n Radeon 9800 ottaa virtansa suoraan powerilta, mutta toimivuudesta A1:ssä en osaa sanoa mitään.

 

ajk
Lauantaina, 12. helmikuuta, 2005 - klo 12.59:   
Kannattaa varmaan odotella vielä sen aikaa että saadaan Warp3D ja peli tai pari jotka sitä tukee, sitten pääsee oikeasti näkemään minkälainen ero vaikka ton 7000:n ja jonkun 9200:n välillä on näillä tänhetkisillä peleillä.

 

Piru
Lauantaina, 12. helmikuuta, 2005 - klo 13.00:   
@sloxa

Radeon 9800PRO toimii ainakin Pegasos2:ssa, mutta sellaisen laittaminen koneeseen on täysin järjetöntä, koska R350:lle ei ole 3D-tukea (ei edes Linukkeessa). IMO järkevä kortti on 9200SE.

 

sloxa
Lauantaina, 12. helmikuuta, 2005 - klo 13.07:   
juu... ajettelin jos ton QII
sais jollaa pyörimää...
ei se varmaan näytön ohjaimesta johdu, kun
softana prosolla piirretää...? vai?

 

Piru
Lauantaina, 12. helmikuuta, 2005 - klo 14.16:   
@sloxa

Epäilen että 9800PRO olisi yhtään nopeampi softarendauksessa kuin 7000. Tuota nopeutta rajoittaa AGP-väylä, ei kortin nopeus.

 

Piru
Lauantaina, 12. helmikuuta, 2005 - klo 14.57:   
@sloxa

Jos saat selville missä näyttömuisti sijaitsee tuolla kortilla, voisit kokeilla simplewritespeed.c softaa kirjoitusnopeuden testaamiseen.

PS. Tuo softa kirjoittaa näyttömuistiin tiettyä patternia, eli jos se sotkee ruutua niin ei pidä säikähtää. Itse tuloksen tulostuminen pitäisi näkyä oikein sotkemisesta huolimatta.

 

sloxa
Lauantaina, 12. helmikuuta, 2005 - klo 15.16:   
juu..

 

Miikka
Lauantaina, 12. helmikuuta, 2005 - klo 15.46:   
Piru:

Enpä tietenkään ole vielä kokeillut tuota nopeustestisoftaa.

Linuxin puolella testin tulokseen vaikuttaa se, että AGPGart ei toimi A1-linuxissa. AGP toiminee, kuten PCI...

Tiedä sitten, miten OS4 käyttää AGP:tä nyt tai tulevaisuudessa, sideband on ainakin disabloitu ubootista ja niin se ohjeissakin sanotaan, että jättäkää siihen. Ainakin toistaiseksi niin.

ELi jos testaa, niin OS4 puolella mieluummin?

Itse ajattelin juuri jotain 9200 sarjan korttia.

Miikka

 

Miikka
Lauantaina, 12. helmikuuta, 2005 - klo 15.54:   
Siis joka tapauksessa niin, että RDI:tä ei saa toimimaan linukassa, koska DRM ei toimi. Tai jotain.

Mikään linux asiantuntija en ole...

Miikka

 

itix
Lauantaina, 12. helmikuuta, 2005 - klo 16.44:   
Miten Linux voi tukea sellaista mitä ei ole...

 

Miikka
Lauantaina, 12. helmikuuta, 2005 - klo 20.04:   
itix:

öööö ???

 

Thematic
Lauantaina, 12. helmikuuta, 2005 - klo 20.06:   
"DRI:tä ei saa toimimaan linukassa", on varmaan se mitä tarkoitettiin.

 

Miikka
Lauantaina, 12. helmikuuta, 2005 - klo 20.16:   
Thematic:

Ok, olisko oikein sanoa xfree86 ... ?? :)

Kysyin tuossa rossv:ltä asiasta, ja sanoi, että AGPGart ei toimi. Noin, pääsimpä jonkun asiantuntijan selän taakse piiloon :)


Miikka

 

itix
Lauantaina, 12. helmikuuta, 2005 - klo 21.14:   
@miikka: No se agpgart ei toimi koska Articia on kaputt. Varmaan josssain vaiheessa Hermanskin joutuu syömään sanansa Articia S:n bugittomuudesta.

@sloxa: Radeon 7000VE on ihan ok. Kannattaa odotella ajureita niin tietää mikä kortti toimii parhaiten ja ilman 3D-ajureita 9800SE on 3D:ssä tasan yhtä nopea kuin 7000VE :)

 

Miikka
Sunnuntaina, 13. helmikuuta, 2005 - klo 0.16:   
Ach so ...


Miikka

 

sloxa
Sunnuntaina, 13. helmikuuta, 2005 - klo 14.40:   
ois mulla tossa laina kortti
voodo5500 pci!
pitää kokeilla sillä.....
kun quakeII ei pyöri... edes fresh installissa.

 

Miikka
Sunnuntaina, 13. helmikuuta, 2005 - klo 15.54:   
Sloxa:

Heitäppä aw-nettiin kysely tuosta, siellä on joitain pelureita. Sen pitäisi pyöriä ongelmitta.

 

ajk
Sunnuntaina, 13. helmikuuta, 2005 - klo 16.07:   
Aika pitkäänhän tota sloxan tapausta on täälläkin ihmetelty. Taitaa olla ainoa laatuaan :)

 

Miikka
Sunnuntaina, 13. helmikuuta, 2005 - klo 16.38:   
muisti ???

 

Thematic
Sunnuntaina, 13. helmikuuta, 2005 - klo 16.41:   
Voisin testata tuota, jos saisi Quake II -demoversion jotenkin nätisti.

 

sloxa
Sunnuntaina, 13. helmikuuta, 2005 - klo 22.11:   
ei muisti ongelma...
kysyin jo aw äijiltä...
ei osaa sanoa mitään...
siis mun kone on.. amigaone 800mhz
512kingston
radeonve32mb
ei sil korttia
os4.0+second update.
kokeiltii ernvallin kans asentaa kamat uusiks,
että jos vaikka itse olisin jotain hölmöillyt!!
no.. ei auttanut.
kuten jossain kerroin että kovo toiminnot
aika hitaat.. jos vaikka vaikuttaisi?
Menee vähä off topic!!!

 

Miikka
Sunnuntaina, 13. helmikuuta, 2005 - klo 23.12:   
Heee ... off-topic on toinen nimeni... thread killer myös...


Kyllä voipi vaikuttaa. Oletkos kokeillut ajaa tuota Pirun nopeustestiä graffakortille ??

Oletkos kokeillut ajaa muistin nopeustestiä os4depotista ??

Pikkuhiljaa alkaa olla työkaluja joihinkin testeihin, niin voi vähän katsoa, josko jossain mättää.

Myös niin, että jos sulla on kaksi kovaa, niin se vaikuttaa. Quequeing on kesken (edelleen kait...) eli jos vaikka ajat yhdeltä kovalta jotain ja se tarvitsee toiselta myös, niin vaikeuksia on ilmassa.

Jaah ... kysyn sitä sitten seuraavan päivityksen jälkeen, onko quequeing pelissä mukana.


Itix on valitettavasti aika oikeassa ainakin omalla kohdallani AGP:n kanssa. Joten odottelen sitten tuloksia, josko 9200 jotain auttaa. Tämän verran topicia joukkoon...

Ylipäätään Warp3D tuo uusia ulottuvuuksia Ati 7000 korteille, kunhan ensin tulee. Jos Quakesta on olemassa warp-versio ?? Kun en pelaa, niin en tiedä.

 

sloxa
Sunnuntaina, 13. helmikuuta, 2005 - klo 23.23:   
no. just kokeilin taas, ja huomasin
että se hidastus tapahtuu myös kun
otan Quad-damage merkin.. mutta
silloin peli hidastuu siihen asti kunnes quadin
vaikutus loppuu.. otin timerefreshin, quad dameagen
aikana.. (ruutu sinisenä) niin antp jopa
8.7fps 800*600 16bit.
ilman quad juttua.. 44fps

 

sloxa
Sunnuntaina, 13. helmikuuta, 2005 - klo 23.23:   
pari kirjoitus virhettä mukana!!! :)

 

ajk
Maanantaina, 14. helmikuuta, 2005 - klo 0.31:   
Quad damagehan ei sellaisenaan (kun ei ammu tms.) vaikuta muuten kuin että ruutu tosiaan on sinisävyinen, mistä voisi päätellä että tuo väritys aiheuttaa ongelmat. Mutta jos kerran palettiefektien poistaminen (cl_blend 0) ei auta, niin kummaksi menee..

W3D-versio Quake II:sta on olemassa, eiköhän se saada sitten Warp3D:n yhteydessä samaan aikaan kokeiltavaksi :)

 

Jupp3
Maanantaina, 14. helmikuuta, 2005 - klo 10.11:   
>512kingston

Sen verran on muistia, että kannattanee testata miten peli toimii RAM-levyltä. Jos toimii paremmin, niin ongelma lienee jotain kovalevyn käsittelyyn liittyvää.

 

sloxa
Maanantaina, 14. helmikuuta, 2005 - klo 11.00:   
juu. pitänee kokeilla!
alkaa vain itku jo kohta tulla!!
kun edes mun A1200 BPPC med+voodo3 ei
tälläistä tehnyt!

 

sloxa
Maanantaina, 14. helmikuuta, 2005 - klo 17.08:   
nii... saan tekee kun on veden alla ja
ruudun väri vaihtuu.... tippuu fps.alle 9

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: