OS4 versio Quake 2:sta julkaistu

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: AmigaOS 4 » Pelit » Viestit 2005-2006 » OS4 versio Quake 2:sta julkaistu « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Seppo
Keskiviikkona, 2. helmikuuta, 2005 - klo 22.44:   
Hyperion on julkaissut OS4 binäärin Quake 2:sesta

http://amigaworld.net/modules/news/article.php?storyid=2065

Ja eikun pelamaan :)

 

ajk
Torstaina, 3. helmikuuta, 2005 - klo 0.27:   
Hyvin toimii, joskin installeri on vissiin vähän aikaansa jäljessä. Mutta äkkiäkös muutaman tiedoston käsinkin laittaa paikoilleen.

Vähän tässä jo ehtikin frägäillä aw.netin serverillä :)

 

Seppo
Torstaina, 3. helmikuuta, 2005 - klo 14.31:   
ajk: Pitänee siellä illalla taas piipahtaa...

Ihme homma vaan se yksi kerta kun serveri heitti minut pihalle väittäen että käytän jotain 'zbot auto-aim" cheattiä...meitsi kun hyvä että osaa käynnistää yleensä koko pelin! :) Piti ihan googlella tarkistaa, että mistä minua oikein (ja täysin aiheetta) syytetään...

 

ajk
Torstaina, 3. helmikuuta, 2005 - klo 14.52:   
Joo, eiköhän se serveri iltaan mennessä ole taas paikoillaan. En tosiaan tiiä mitä noi bottisyytökset mahtoi olla, vois kysellä DaveyD:ltä tms. miten serveri on säädetty. Ehkä se tulkitsi lagin takia tähtäysliikkeen liian nopeaksi tai jotain muuta vastaavaa.

 

sloxa
Torstaina, 3. helmikuuta, 2005 - klo 18.51:   
hidasteleeko teillä kellään
peli kun ottaa kentältä tavaroita ja ruutu
välähtää, niin mulla tippuu fps jonnee
0.1-1 välille eli jos otan pitkän jonon
tavaraa niin se on sellaista hirveää
hyppimistä!! tekee sen myös 320*240
resoil! A1-xe 800mhz

 

Thematic
Torstaina, 3. helmikuuta, 2005 - klo 19.42:   
Jos Quakeworldissa saa tuon välähdyksen pois päältä, ehkäpä Quake kakkosessakin? Veikkaisin, että Warp3D-versiossa se ei sitten ole mikään ongelma.

 

ajk
Torstaina, 3. helmikuuta, 2005 - klo 19.44:   
Ihan tasaisesti tuo kyllä täällä rullailee vaikka poimiikin esineitä. Voisiko tuo liittyä jotenkin ääniefektin lataamiseen/soittamiseen? Mikä tiedostojärjestelmä ko. levyllä on? Onko buffereita?

 

sloxa
Torstaina, 3. helmikuuta, 2005 - klo 20.54:   
standard fasfilesystem dos/07
1000buffers
8192blocksize
ainakin tuntuu että ääniä ladatessa nykii...

 

ajk
Torstaina, 3. helmikuuta, 2005 - klo 21.00:   
Ettei olis asetuksissa äänen kohdalla "paula" ja taustalla nallepuh?

 

sloxa
Torstaina, 3. helmikuuta, 2005 - klo 21.22:   
ei ole paula, ahilla menee..
kokeilin eri ahi asetuksia,, napsuminen loppu, mutta aina kun ruutu välähtää niin
peli nykäsee. saako sen välähdyksen
pois jollaa??

 

Seppo
Torstaina, 3. helmikuuta, 2005 - klo 22.42:   
sloxa: onlo sinulla siellä Quake2-hakemistossa näitä 68k/WOS dll:iä? Ne kannattaa siivota sieltä pois, ettei peli turhaan koeta latailla niitä.

 

Fabio
Perjantaina, 4. helmikuuta, 2005 - klo 8.03:   
Seppo: Sen takia varmaan mulla jumahtaa siihen kun yrittää ladata quakeppc.dlllää.

 

sloxa
Perjantaina, 4. helmikuuta, 2005 - klo 13.27:   
olen ottanut kaikki pois...
silti kun otan jotain roinaa, tai joku ampuu
että osuu ja ruutu välähtää niin peli lähes pysähtyy aina!!! aika vaikea pelata mitenkään!!
resoluutio ei vaikuta mitenkää... vaikka olisi
320 240 niin aina ruudun välähtäessä peli
nykii... (JA PALJON).
muuten timerefresh paikasta riippumatta 1024*768
antaa 44fps....

 

sloxa
Perjantaina, 4. helmikuuta, 2005 - klo 13.30:   
niin.. mulla on tossa peesee 450amd+gforce2mx400 myös niin se
suoriutuu quakeII:sesta 800*600 sofware renderöinnillä 8.8fps
ja 3d:llä 33fps aika kanuuna!!! :)
Nii.. asensin ton quaken amyyn käsin,
installeri jumahti aina!
jos se nyt mitään vaikuttaa...

 

ajk
Perjantaina, 4. helmikuuta, 2005 - klo 15.34:   
Aika erikoinen juttu kyllä. En ole kuullut että kenelläkään muulla olisi ollut tuollaista ongelmaa tai että miten se korjataan.. :(

 

Seppo
Perjantaina, 4. helmikuuta, 2005 - klo 17.30:   
@sloxa
Kannattanee tarkistaa että ne OS4-specifiset filekset ei ole mitenkään turmeltuneet - long shot, mutta vanhana testaajana tiedän ettei mikään ole mahdotonta :)

Toinen mitä voisi kokeilla on se, että menet sinne Baseq2 hakemistoon ja uudelleennimeät se config.cfg- nimisen tiedoston vaikka 'xxxconfig.cfgxxx':ksi ja käynnistät sitten sen Quake2:sen. Peli luo uuden puhtaan config.cfg-filen jolloin ehkä mahdolliset probleemit sieltä katoaa.

Juu ja onhan sinulla riittävästi stackia, ainakin se mega (stack 1000000)?

@kaikki
Mitenkähän muuten kannattaisi tunata ne tekstuuri/ääni-bufferit - niillähän sai kikkailtua hieman nopeutta lisää ainakin BPPC:n kanssa. Tuo Hyperionin Q2:sen mukana tuleva QuakeGui:han ilmeisesti toimii tämän OS4-versionkin kanssa, ja sieltä pääsisi säätelemään yhtä sun toista :)

 

sloxa
Perjantaina, 4. helmikuuta, 2005 - klo 18.55:   
olen kokeillut sitä config hommaakin!!! ei
auta.. Hitto, joutuuko tässä asentaa ossin
uudestaa??? AArgHHH!! kun pyöii muuten TOSI nätisti! vain ruudun välähtäessä nykäsee.
kokeilin just 320*240 resoil ja
pienimmällä ikkuna koolla... silti nykäsee..
aika ihme.

 

sloxa
Torstaina, 10. helmikuuta, 2005 - klo 20.55:   
no niin.. kokeilin
fresh installiin (sisältää molemmat
päivitykset) asennettua
quakeII+os 4.0 päivitys..
en asentanut siis mitään muuta koneeseen
kun käyttis ja siihen päivitykset,
sen jalkeen quake:2 sen +siihen Os4.0
portti.. peli käynnistyy pyörii muuten
mutta ruudun välähtäessä pysähtyy????
ei pysty pelaa!!! on stakkia 2milj
äänet on ahi+ kokeilin ilman ääniä/ ei eroa!!
näyttis radeon 7000ve 32mb
niin, peli tekee sen kaikilla resoilla
ja kaikilla ikkuna koolla!
ELI APUA!!!!

 

ajk
Perjantaina, 11. helmikuuta, 2005 - klo 0.02:   
Kokeile laittaa konsolissa "cl_blend 0", sen pitäisi sulkea pois kaikki välkkymisefektit.

 

sloxa
Perjantaina, 11. helmikuuta, 2005 - klo 0.43:   
ok!! eli vika ei ollut siinä..
nyt ei välky, mutta nykäsee silti!
alkaa loppumaan usko!!
mutta vain jos joku osuu minuun/otan tavaran!
miten olette asentanut quaken?
itse kopion levylta baseQ2kamat , ja
asensin siihen vaa os4 portin en ole muuta
sille tehnyt!!

 

ajk
Perjantaina, 11. helmikuuta, 2005 - klo 3.51:   
Mikähän ihme tossa mahtaa nyt olla. Samalla tavalla minäkin sen asensin .. välkkyykö se yksinpelissä samalla lailla? Vai onko tuo pelkän moninpelin ongelma?

 

deeq/RNO
Perjantaina, 11. helmikuuta, 2005 - klo 10.12:   
Kopioitko suoraan ne Quaken datafilet cd:ltä vai aiemmasta installista 68k koneelta? 68k installerihan taitaa purkaa ne cd:llä olevat paketit kovalevylle. Mietin vaan että jos koneelta loppuu puhti purkaa lennosta niitä paketteja tmv?

Itse kopioin vanhan installin A1200:lta AmigaOne:lle ja hyvin on toiminut.

 

sloxa
Perjantaina, 11. helmikuuta, 2005 - klo 19.26:   
sama kaikissa peli moodeissa..
jopa peli demossa!!!
ja kopioin ne datat suoraan quakeII
windows levyltä.
ajatteli että olisin munannut jotain os4 asennuksessa
tai jossain päivityksessä, ja asensin kaikki uudestaa,
eikä auttanut!
mulla on kyllä kovotoiminnot aika hitaita,,,
esim quaken kenttien lataus kestää 40-60sek
+ yhden mp3(n4.5mb) kopiointi noin 2sek.
jos vaikka johtuisi siitä!

 

Fabio
Torstaina, 17. helmikuuta, 2005 - klo 13.48:   
Nyt toimii quake2. vika oli siinä, että mulla oli laatikon nimessä väli eli quake 2 kun pitäis olla quake2. välähdys esinettä ottaessa ei aiheuta hidastumista.

 

sloxa
Torstaina, 17. helmikuuta, 2005 - klo 14.12:   
ARgh!!! miks mulla on sellainen ongelma???
näkyisköhän se hitaus juttu jos pelaan servolla
ja joku seuraa mun äijää??
ainakin tietäisitty mistä on kyse!
joku väri juttu se on, koska aina kun koko ruutu
menee jonkun väriseksi esim(veden alla/quad damage)
tai joku muu syy, niin pelin fps tippuu 8-9...
en tiedä miksi.

 

Jupp3
Torstaina, 17. helmikuuta, 2005 - klo 16.36:   
Onko OS4-versiossa "Stipple Alpha" (tms.) optiota? MOS-versiossa softarendauksella nopeuttaa aika paljon...

 

ajk
Torstaina, 17. helmikuuta, 2005 - klo 17.30:   
Stipple alpha näkyy olevan (korvaa siis läpinäkyvyyden rasteroinnilla), mutta ainakaan tällä koneella se ei kyllä nopeuteen suuremmin vaikuta. Tosin täällä tuota ongelmaa nyt ei ole muutenkaan ollut, mitenkäs Sloxalla vaikuttaa tuon päälle laittaminen?

 

Jupp3
Torstaina, 17. helmikuuta, 2005 - klo 18.17:   
ajk: Tuo nopeuttaa peliä lähinnä esim. silloin, jos on vettä näkyvissä.

 

ajk
Torstaina, 17. helmikuuta, 2005 - klo 19.05:   
@Jupp3

Joo, niin voisi päätellä. Kokeilin sitä vaan pikaisesti ekalla kartalla, siinä oli joku yksittäinen ikkuna ja pieni oja että ei se vaikutus ehkä paljon olisikaan näkynyt.

Sloxan kokema ongelmahan nyt toisaalta ei liity oikeastaan mihinkään näkyvään juttuun, vaan esineiden poimimiseen ja haavoittumiseen. Toivottavasti viimeistään W3D:n myötä uusi versio korjaa ongelman :(

 

sloxa
Torstaina, 17. helmikuuta, 2005 - klo 20.29:   
no. toivotaan.. oiskohan mulla joku
ihme radeon versio??
kun seuraan muita kentässä niin niillä
pyörii niin hiton lujaa.....
ei pysähtele.
ei auttanu stipple!!

 

sloxa
Perjantaina, 1. heinäkuuta, 2005 - klo 23.52:   
no.. nyt upd 3:sen myötä asensin koneeseen
radeoonin tilalle voodoo3 2000 pci:in ja
sitten koko käyttis ja päivitykset alusta...

kokeilin tossa quakeII:sta voodoo3:sella, ja
aivan sama ongelma toistuu.. aina kun otan tavaran, tai äijään osuu,
nii peli nytkähtää.. resoista, tai ruudun koosta riippumatta!!!

alkaa pikkuhiljaa nyppiä!!! :(
pitäiskö siinä saada W3d:tä toimimaan?

 

Jon
Lauantaina, 2. heinäkuuta, 2005 - klo 10.37:   
MiniGL-versiota ei ole vielä julkaistu eli W3D ei ole käytössä. Jos Quake 2 on jollakin hidas lataamaan, niin kannattaa asentaa SFS-osiolle, tai käyttää fs_plugin_cachea osiolle.

 

sloxa
Maanantaina, 11. heinäkuuta, 2005 - klo 14.53:   
nonii... nyt alkoi quakeII pyörii..
ei pysähtele enää!

kun sil kortin asenti ja sai sen Dma:n päälle
niin kaikki pöyrii.. ja tietysti myös sfs:än

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: