| 
| Kirjoittaja | Viesti |  |       
 Jon
 
 | Asialla C++-velho Steve Solie.| Keskiviikkona,  27. lokakuuta, 2004 - klo 13.28: |  | 
 
 http://www.antigrain.com/
 
 "Anti-Grain Geometry (AGG) is an Open Source, free of charge graphic library, written in industrially standard C++. The terms and conditions of use AGG are described on The License page. AGG doesn't depend on any graphic API or technology. Basically, you can think of AGG as of a rendering engine that produces pixel images in memory from some vectorial data. But of course, AGG can do much more than that. The ideas and the philosophy of AGG are:
 
 * Anti-Aliasing.
 * Subpixel Accuracy.
 * The highest possible quality.
 * High performance.
 * Platform independence and compatibility.
 * Flexibility and extensibility.
 * Lightweight design.
 * Reliability and stability (including numerical stability).
 
 Below there are some key features (but not all of them):
 
 * Rendering of arbitrary polygons with Anti-Aliasing and Subpixel Accuracy.
 * Gradients and Gouraud Shading.
 * Fast filtered image affine transformations, including many interpolation filters (bilinear, bicubic, spline16, spline36, sinc, Blackman).
 * Strokes with different types of line joins and line caps.
 * Dashed line generator.
 * Markers, such as arrowheads/arrowtails.
 * Fast vectorial polygon clipping to a rectangle.
 * Low-level clipping to multiple rectangular regions.
 * Alpha-Masking.
 * A new, fast Anti-Alias line algorithm.
 * Using arbitrary images as line patterns.
 * Rendering in separate color channels.
 * Perspective and bilinear transformations of vector and image data.
 * Boolean polygon operations (and, or, xor, sub) based on Alan Murta's
 "
 
 
 |  |       
 hooligan/dcs
 
 | Tuo on portattu myös MorphOS:lle jonkun polakin toimesta.. muistelisin siitä keskustelua jonkun viikon takaa irkki-kanavalla.| Keskiviikkona,  27. lokakuuta, 2004 - klo 14.16: |  | 
 
 
 |  |       
 KimmoK
 
 | Spämmäämpä tähän semmoisenkin havainnon että about puolenkymmentä SDL peliporttausta on viimeisen perin viikon aikana tullut AOS4:lle, mutta kukaan ei edes viitsi niistä ANN:n postata (postaisivat edes intuitionbaseen). Ja FPSE näyttäisi olevan saamassa Warp3D tuen ja ja...| Keskiviikkona,  27. lokakuuta, 2004 - klo 14.39: |  | 
 
 Kun laskee mukaan sen DOpus uutisenkin niin ihan mukavaa developer puolen virkistelyä, kuitenkin.
 
 
 Tuossa antigrainijutussa on siistiä että AmigaOS on selkeästi supportoitu nuilla antigrainin sivuillakin.
 
 
 |  |       
 KimmoK
 
 | Ote antigrainin uutisista:| Keskiviikkona,  27. lokakuuta, 2004 - klo 14.41: |  | 
 "    * October 26, 2004 Update.
 o AGG has been tested on AmigaOS. Many thanks to Steven Solie, http://www3.telus.net/public/ssolie
 When building on AmigaOS 4.0 or higher type the following for instructions on what targets are available.
 make -f Makefile.AmigaOS
 To just build and install AGG into the standard AmigaOS SDK ready for use type:
 make -f Makefile.AmigaOS install
 If you just want to build one demo (e.g. lion) use:
 make -f Makefile.AmigaOS bin/lion
 o Added binaries for AmigaOS to the Demo page"
 
 
 |  |       
 miksuh
 
 | Jon: Jeh, näin ton uutisen AW.net:ssä jokunen viikko sitten, ihan mielenkiintoselta vaikuttaa kyllä.| Keskiviikkona,  27. lokakuuta, 2004 - klo 14.42: |  | 
 
 
 |  |       
 miksuh
 
 | Jaa näköjään tullu tosiaan uusi uutinen tohon liittyen. Mutta tosiaan muutama viikko sitten lueskelin tosta ekan kerran.| Keskiviikkona,  27. lokakuuta, 2004 - klo 14.52: |  | 
 
 
 |  |       
 itix
 
 | No SDL-portit ovat niin triviaaleja ettei niitä ehkä kannata aina joka saitille postata. Parhaimmillaan se ei vaadi lainkaan ohjelmointitaitoja - useimmiten riittää pelkkä configure && make.| Keskiviikkona,  27. lokakuuta, 2004 - klo 15.23: |  | 
 
 Helppo portattavuus onkin SDL:n hienoimpia ominaisuuksia.
 
 
 |  |       
 JPQ
 
 | Vaikka onkin offtopic missähän MorphOS portti on? ja ööh jollette| Keskiviikkona,  27. lokakuuta, 2004 - klo 15.35: |  | 
 tiedä niin millähän sanoilla hakis...
 
 
 |  |       
 itix
 
 | JPQ: Kysypä Kronokselta.| Keskiviikkona,  27. lokakuuta, 2004 - klo 15.52: |  | 
 
 Tai vaihtoehtoisesti imuroit sorsat ja käännät itse. Tässä ohjeet:
 
 "As I said compiling the lib was just renaming Makefile.in.Linux to Makefile.in.MorphOS, putting the includes where they will be found and typing "make"."
 
 
 |  |       
 JPQ
 
 | itix: aha voisi itse koestaa ei tunnu ylettömän pahalta.| Keskiviikkona,  27. lokakuuta, 2004 - klo 16.49: |  | 
 
 
 |  |