Kirjoittaja |
Viesti |
Seppo
| Maanantaina, 28. heinäkuuta, 2003 - klo 23.18: | | Voisko joku laittaa linkkiä sivulle josta löytyisi ne AOnen rautasuositukset? Muisti taisi olla kriittisin komponetti ostaa oikein? Entäs mistäs päin Suomen "ykkösamigistit" ovat hankkineet kalusteet koneisiinsa? Mistä löytyy esim cooleimmat kotelot?
|
JPQ
| Tiistaina, 29. heinäkuuta, 2003 - klo 1.24: | | Seppo: suosittelen itse Bulldogia eli www.bdog.fi. ja selvitän myös erään toisen firman ehkä tähän jos vain muistan plus täyttää erään vaaimuksen. Menee tosin selvitys menee täksi päiväksi näin myöhään sitä asiaa en voi selvittää.
|
Frn
| Tiistaina, 29. heinäkuuta, 2003 - klo 2.58: | | Itse ostin Pegasoksen muistin Gentle Eye:sta. Ja oli oikeasti halvempi kuin paikalliset komponenttiliikkeet. Tänään tunnun olevan kovasti Boogien puolella. Ehkä on aihettakin.
|
itix
| Tiistaina, 29. heinäkuuta, 2003 - klo 3.03: | | Frn: Paljonko maksoi? En löytänyt veppisivulta mitään mainintaa.
|
Frn
| Tiistaina, 29. heinäkuuta, 2003 - klo 3.28: | | itix: En muista tarkalleen, mutta kävin paikalliset kaupat läpi, oli todella vaikea löytää sopivia muisteja. Muutaman löysin ja olivat todella suolaisen hintaisia. Boogielle soittaessani sain 512MB kalikalle huomattavasti halvemman hinnan, mutta ostin kuitenkin 128MB muistin, kun niitä isompia ei juuri silloin ollut suoraan paikalla. Lettihän juuri osti just jostain halvasta mestasta 2GB Ram Disk:n itselleen, voi olla, että ne 512MB kalikatkin toimii. Siis VOI olla. En tiedä. Kysykää ihmeessä kaikkea Amiga-aiheista tavaraa GE:lta. Boogie ainakin tietää siitä tavarasta jotain, eikä kaikkea ole siellä webissä mainittu. Arvatkaa tuliko tyhjiä katseita PC-kaupoissa kun sanoin tarvitsevani erikoisempia muisteja ArticiaS:n oikkujen takia Pegasokseen. Yritä sitten vielä saada vaihtotakuu niihin... Boogiella oli A1:ssa testattu muisti ja yllätys, että toimi heittämällä. Monta kertaa olen joutunut yllättymään iloisesti kun olen kysynyt Boogielta jotain ihme kilkettä ajatellen, että "tätä sillä ei varmasti ole, hähää!". Ja Boogie sanookin että joo, löytyy, montako otat? Siitä talosta löytyy uskomaton määrä tavaraa. Ja ei, en ole Boogien maksama mainosmies, enkä herra itse.
|
jansa
| Tiistaina, 29. heinäkuuta, 2003 - klo 8.58: | | Boogielta tosiaan löytyy yhtä sun toista tavaraa, josta ei ole mainintaa www-sivuilla eli kannattaa tosiaan kysäistä.
|
Jon
| Tiistaina, 29. heinäkuuta, 2003 - klo 9.49: | | Modeemi kärähti ukkosella (toivottavasti ei mitään muuta) ja aivan sattumalta kysäisin Boogielta... Tottakai löytyi.
|
KimmoK
| Tiistaina, 29. heinäkuuta, 2003 - klo 9.56: | | Boogielta kannattanee tosiaan kysyä. Uusi ArtisiaS (uudet A1 koneet) ei pitäisi olla ihan niin kranttu muisteille kuin edelliset artisiat A1:ssä ja pegasos1. Mutta kannattaa kokeilla, jos mahdollista, ennen kuin ostaa. Tai ostaa juuri niitä jotka joku muu on kokeillut. Jossain täällä voorumilla on mainittu 100% varmasti toimiva merkki & tyyppi. Samaten myös ArtisiaS:ssä toimivat muistit on kerrottu jollain genesi/pegasos support sivustolla. Lisäksi moinen muistien yhteensopiuustieto löytyy mm. amigaone sp listalta.
|
Jupp3
| Tiistaina, 29. heinäkuuta, 2003 - klo 10.10: | | Mitä itse olen kuulut, kyllä "Tavalliset PC:tkin" ovat joskus kranttuja muistin suhteen, ja ylensä saa ainakin vaihtotakuun... Ja sekään ei varmaan ole täysin varma, että Pegasoksessa toimiva muisti toimii myös A1:ssa (tai toisin päin) Suosittelen luottamaan vain omiin testeihin Niin, ja kannattaa testata muistin toimivuus saman tien jollain muistintestaussoftalla...
|
miksuh
| Tiistaina, 29. heinäkuuta, 2003 - klo 11.49: | | Jon: Toivottavawti ei ollu yhtä huono säkä kun mulla... Siis ton ukkosen kanssa. Kävin itse tossa eilen vähän kattelemassa liikkeissä noita ylijännitesuojia ja upseja. Vois ostaa jommankumman kunhan on "ylimäärästä" rahaa. Ei oikein innosta ajatus, että ukkonen käristäisi Amigan emon toistamiseen :P
|
Jon
| Tiistaina, 29. heinäkuuta, 2003 - klo 13.44: | | miksuh: en tiedä mikä on tilanne. Kone ei ole ollut päällä, eikä modeemikaan, mutta sen puhelinjohto seinässä. Modeemi soittaa vain kerran ja sanoo "varattu". Eli toivo elää että vanha C= A1200 on vielä ok
|
Pekka Nissinen
| Tiistaina, 29. heinäkuuta, 2003 - klo 19.42: | | Itsekkin ostin tuon 512MB Kingstonin kamman Boogielta. Sain jopa hieman halvemmalla mitä esim. vastaava kampa olisi maksanut verkkokauppa.com:issa. Bulldog on myös hyvä firma, ostin heiltä 8500 Radeonin A1:een ja toimitukset ja takuuvaihto olivat kiitettävän ripeää! Myös verkkokauppa.com:illa asiat toimivat ihan hyvin. Tosin ihan näin Boogienkin "kannustamisen" kannalta, itse ainakin tukisin Gentle Eye:ä ja ostainsin muistin sieltä...
|
Seppo
| Perjantaina, 1. elokuuta, 2003 - klo 1.12: | | Pekka: Käykös noista Radeoneista mikä malli vaan vai pitääkö olla jokin tietty tuote? Mitenkäs muuten torni, onko erityisvaatimuksia sille? Noitakin näyttää olevan joka lähtöön. Riittääkö minitorni vai vaatiko maxin?
|
JPQ
| Perjantaina, 1. elokuuta, 2003 - klo 4.14: | | Seppo: Oliko tuo G3 Pegasos sellainen että Minitorni riittää näin ymmärsin ja tosiaan tuo Radeon juttu kiinnostaa minuakin. Entäs mitkä on ne hyvä kuvaiset radeonit ?
|
Pekka Nissinen
| Perjantaina, 1. elokuuta, 2003 - klo 10.25: | | Seppo: No noista uudemmista (9700) en ole varma mut eikös joku noista 9xxx-malleista ollut "periaatteessa" sama kuin 8500:en. Mutta ainakin vanhemmat Radeonit ja tietenkin 7xxx ja 8xxx-sarjan kortit toimivat ja kyllä kuulemma monilla on jotain 9xxx-sarjaakin (muistaakseni 9100?) käytössä. Niin, no itselläni on ihan tuollainen miditorni ja hyvin mahtuu romppeet sisälle. Nythän noissa XE-emoissa ei enää tarvita sellaista "custom made" takapaneelia kuten noissa SE-malleissa.
|
hooligan/dcs
| Perjantaina, 1. elokuuta, 2003 - klo 10.50: | | 9100 on sama kun 8500
|
KimmoK
| Perjantaina, 1. elokuuta, 2003 - klo 13.10: | | Hieman keskusteluun liittyen... Radeon9700:lla pitäisi aikanaan saada matala MHZ koneilla (peg1 ja A1) korkeampaa FPS:ää kuin 8500/9100:lla (tai 9600:lla). http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=60000243
|
KimmoK
| Perjantaina, 1. elokuuta, 2003 - klo 13.18: | | ööö... kannattaa lukea edellisen pohjaksi tämä: http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=60000242 Eli 3DMark lupaa supertehoja jo 350 Mhz CPU:lla ja käytännössä ero 350Mhz kone jää enemmän jälkeen. Mutta kumminkin... yllättävän kovasti potkii 350Mhz Pentium2.
|
KimmoK
| Perjantaina, 1. elokuuta, 2003 - klo 13.19: | | sekotekstiä, sorry... perjantai ....
|