Käyttökokemuksia AmigaSDK:sta

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: AmigaOS 4 » Ohjelmointi » Viestit 2002 » Käyttökokemuksia AmigaSDK:sta « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Terho Henriksson
Tiistaina, 27. helmikuuta, 2001 - klo 23.33:   
Omistatko Amigan SDK:n Linuxille tai Windowsille? Millaisia käyttökokemuksia sinulla on paketista? Voiko SDK:lla mielestäsi ohjelmoida korkeatasoisia sovelluksia, vaikka se on aika lailla keskeneräinen? Täytyykö olla kokenut ohjelmoija ennenkuin paketista hyötyy, vai riittääkö aloittelijan taso?

 

Janne Sirén
Keskiviikkona, 28. helmikuuta, 2001 - klo 8.41:   
SDK 1.0:a ja 1.01:stä käyttäneenä täytyy todeta, ettei sillä vielä mielestäni voi kovinkaan kummoisia softia ohjelmoida ihan vain siksi että käyttöliittymä on kiinnittämättä. Elaten perus-GUI auttaa kenties alkuun, mutta ensinnäkään sen varaan ei uskalla laskea (se muuttuu kuitenkin) ja toisaalta se on aika rajoittunut ja hmm, ruma. :-)

Sen sijaan VP:n (virtuaali-assembler) ja Elaten perusjuttujen opetteluun siitä on, kuten on ollut tarkoituskin. Kovin sääli tosin on ollut, että SDK 1.1 (tai mikä sen oikea versio on, edes McEwen ei tunnu julkisuudessa tietävän :-) on viivästynyt kuukausia - siinä piti tulla 3D:tä, parempi ääni ja GUI-juttujakin varmasti odotellaan innolla.

 

Terho Henriksson
Keskiviikkona, 7. maaliskuuta, 2001 - klo 18.32:   
SDK:n haittapuolena on sen ulkonäkö, sellaista kun ei kehtaa mennä näyttämään Macromedialle tai Adobelle edes huumorimielessä :-)

SDK:lla AmigaDE:lle softaa tekevistä ohjelmistofirmoista ei ole julkistettu mitään infoa. Onko tämä ymmärrettävä niin, että ohjelmistotuotanto pääsee vauhtiin kunnolla sitten vasta, kun käyttöliittymät yms. saadaan lisättyä SDK:lle?

Kenties suurin osa ei ota SDK:ta vakavasti ja sillä tehdään ainoastaan pientä testausta, kunnes paketista saadaan täydellinen.

Tämä tarkoittaisi sitä, että menee vielä vuosia ennenkuin kunnon originaaleja sovelluksia AmigaDE:lle saadaan.

 

Markus Ketola
Maanantaina, 28. tammikuuta, 2002 - klo 10.40:   
Minuakin SDK kiinnostaisi, mutta versio 1.01 arvelluttaa hieman, ja onkin herättänyt joitakin kysymyksiä.

Millainen tuki siinä on äänelle; millaisia mahdollisuuksia soittaa musiikkia omissa ohjelmissa? Sain Saku34:stä käsityksen, että kunnollista äänitukea ei vielä ole. Entä miten onnistuu spritejen liikutus? Arvio siitä, kuinka pian tulee seuraava päivitys?

Olisin kiitollinen, jos joku esittäisi C-kielisen (SDK) ohjelman, mikä avaa ikkunan ja liikuttaa 45 asteen kulmassa pistettä siinä. Tai edes ohjelman, joka avaa ikkunan. Muistattehan käyttää listaksessa kirjoituskonefonttia.

 

KimmoK
Maanantaina, 28. tammikuuta, 2002 - klo 12.03:   
Uusin SDK lienee v1.2, sisältäen kait mm. 3D tuen (ei porukka olis muuten Quake2:sta pystynyt sille porttaamaan), päivitys saatavana vain NDA:n allekirjoittaneille "vakavasti otettaville" (?) developereille.
Olettaisin että myös jonkinlainen äänituki on olemassa ja tietysti ainakin sseyo (tms) sound engine.

Itellä on edelleenkin vaiheessa AmigaSDK ohjelmoinnit ja NDA, joten en tiedä enempää.

Arvelen että DE:lle on jo portattu jonkinmoinen läjä ohjelmistoa, kuten Hyperionin 3D pelejä, photogenics, etc...
Julkaisu vain odottaa että Sharp ja kumppanit saavat tuotteitaan markkinoille.

Mutta muistetaan se että mihinkään sellaiseen ei ole luottamista mitä ette ole kuulleet AmigaInc:ltä itseltään. ;-)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: