| Kirjoittaja | Viesti | 
|       
 kimmok
 Käyttäjätunnus: kimmok

Rekisteröity: 10-2009

| Mitäköhän kustantaa suomeen toimitettuna tuo X5000?| Keskiviikkona,  15. helmikuuta, 2017 - klo 16.03: |  | 

Paljonkohan Brexit nostaa hintaa?

| 
|       
 Ibe U
 Käyttäjätunnus: ibe_u

| Brexit toteutuu parin vuoden kuluttua. Se voi myös laskea hintaa.| Keskiviikkona,  15. helmikuuta, 2017 - klo 16.35: |  | 

| 
|       
 Reksa
 Käyttäjätunnus: reksa

Rekisteröity: 8-2011

| @kimmok| Torstaina,  16. helmikuuta, 2017 - klo 18.22: |  | 
 Tällä hetkellä on kaksi diileriä jotka toimittavat X5000:sta Suomeen: Amedia Computer (Ranska) ja GGS data (Ruotsi). Cyrus+ (siis pelkkä emo) maksaa Amedialla 1799,- (+postikulut 45,-), GGS:llä 2006,- (+ pk. 29,-). Saksan diileri ei toimita Suomeen, ja AmigaKit ei vielä myy sitä itse (lupaillut helmi/maalikuun vaihteeseen), eikä ole paljastanut hintojaan.

Pakollisia lisäosia ovat tietysti koppa, virtalähde, näytönohjain, RAM-muistit, massamuistit, (optionaalisia äänikortti ja Sata- tai SCSI-kortti lisäsasemille) ja niitä saa hyvin kotimaastakin.

Myös Enhancer Software-paketti on käytännössä pakollinen hankinta (tai ainakin erikseen myytävä Radeon HD -ajuri) jos haluaa käyttää muutakin kuin SVGA-resoluutiota, ja jotta kone ymmärtäisi yhä SFS-formatoituja kovalevyjä. X5000:sen spesiaalin etupaneelin saa myös em. diilereiltä, jos hankkii itse kopan johon se sopii (Fractal Design Core 3300/3500).

| 
|       
 kimmok
 Käyttäjätunnus: kimmok

| Kasattuna koneen saanee esim.:| Maanantaina,  15. toukokuuta, 2017 - klo 10.33: |  | 
 https://www.amiga-shop.net/Amiga-Hardware/New-Amiga-Computers/AmigaONE-X5000-complete-system::790.html?language=en&MODsid=10b747fd49b19689a470833b9d42d4e3

"Outside of Germany (abroad)
 We ship our products abroad by advance payment only per bank transfer or Paypal."
 2299€+38€ tjsp.

| 
|       
 Reksa

| @kimmok| Maanantaina,  15. toukokuuta, 2017 - klo 16.43: |  | 
 Oletko siis jo itse kysynyt heiltä tuon toimituksesta Suomeeen? Ainakin muutamia viikkoja sitten ilmoittivat etteivät toimita X5000:sta ulkomaille... (vaikka muuta tavaraa myyvätkin)

| 
|       
 Tapio Koivuniemi
 Käyttäjätunnus: tohe

Rekisteröity: 11-2010

| Kysyin reilu kuukausi takaperin myös itse tuolta valmista pakettia, silloin vastauksena oli etteivät toimita Saksan ulkopuolelle x5000:sta.| Maanantaina,  15. toukokuuta, 2017 - klo 19.37: |  | 

Neuvoivat olemaan Amigakit:n tai GGS Dataan (SWE) yhteydessä.

Näistä itse päädyin Amigakit:n ja kasasin koneen itse. Boing Ball etulevy yhteensopivaa koteloa sai sopivasti verkkokkauppa.com:sta suht edullisesti (jos tässä kokonaisuudessa nyt parinkympin säästö tuntuu ;) ja tietysti vielä näytönohjain tuohon päälle piti hommata (pongasin siihen 'parhaan mahdollisen' eli käytetyn R9 280x:n).

| 
|       
 Reksa

| @Tapio Koivuniemi| Sunnuntaina,  21. toukokuuta, 2017 - klo 15.00: |  | 

>Näistä itse päädyin Amigakit:n ja kasasin koneen itse. Boing Ball etulevy yhteensopivaa koteloa sai sopivasti
 >verkkokkauppa.com:sta suht edullisesti (jos tässä kokonaisuudessa nyt parinkympin säästö tuntuu ;) ja
 > tietysti vielä näytönohjain tuohon päälle piti hommata (pongasin siihen 'parhaan mahdollisen' eli käytetyn R9 >280x:n).

Onnittelut uudesta koneesta :-)!

Voiko sinuun saada yhteyttä sähköpostitse? Olisi muuan X5000:een liittyvä asia jota haluaisin konsultoida...

Reksa

| 
|       
 Tapio Koivuniemi
 Käyttäjätunnus: tohe

Rekisteröity: 11-2010

| > Voiko sinuun saada yhteyttä sähköpostitse? Olisi| Maanantaina,  22. toukokuuta, 2017 - klo 8.19: |  | 
 > muuan X5000:een liittyvä asia jota haluaisin
 > konsultoida...

Juu pistä vaan mailia eli gmailiin ja etuosa tapio.i.koivuniemi

| 
|       
 Jari
 Käyttäjätunnus: jar80

Rekisteröity: 12-2013

| Nyt en ymmärrä, juuri Alinean sivuilta katsoin Shipping kohdasta niin on hinnat Euroopan Unionin alueelle ja sen ulkopuolelle, miten ne voi väittää että eivät toimita Suomeen?| Torstaina,  4. huhtikuuta, 2019 - klo 17.37: |  | 

|