| Kirjoittaja | Viesti | 
|       
 Piru
 Käyttäjätunnus: piru
 
 Rekisteröity: 10-2009
 
 | 30.8.2015 julkaistu uusi versio AmigaOS SDK:sta sisältää tekijänoikeuksien suojaamaa materiaalia ilman lupaa. Materiaali on varastettu suoraan MorphOS SDK:sta.| Sunnuntaina,  6. syyskuuta, 2015 - klo 16.18: |  | 
 
 https://sintonen.fi/amigaos-sdk-copyright-infringement/btree-h-diffs.html
 https://sintonen.fi/amigaos-sdk-copyright-infringement/btree-doc-diffs.html
 
 Lisätietoja: https://sintonen.fi/amigaos-sdk-copyright-infringement/
 
 
 | 
|       
 kimmok
 Käyttäjätunnus: kimmok
 
 Rekisteröity: 10-2009
 
 | Harmittavaa pöljyyttä Hyperionin taholta.| Torstaina,  29. lokakuuta, 2015 - klo 10.35: |  | 
 
 
 | 
|       
 TSK
 Käyttäjätunnus: tsk
 
 Rekisteröity: 4-2010
 
 | Sanoisin ennemmin että aika pöljä mustamaalausyritys Sintosen taholta !| Torstaina,  29. lokakuuta, 2015 - klo 17.07: |  | 
 
 Minkä takia tommosta materiaalia ylipäätään tarvitsisi varastaa. Ja ASCII-tiedostolla ei pysty todistamaan minkäänlaista tiedostovarkautta (lyhyesti sanottuna). Sintonen tuskin on ensimmäinen joka on kehittänyt btree-kirjaston.
 
 
 | 
|       
 itix
 Käyttäjätunnus: itix
 
 Rekisteröity: 6-2009
 
 | TSK ei nyt ihan sisäistänyt juttua.| Perjantaina,  30. lokakuuta, 2015 - klo 21.47: |  | 
 
 Ja Costel Mincea taisi jo pyytää anteeksi, vaikkakin BH vähän hämmensi soppaa.
 
 
 | 
|       
 TSK
 Käyttäjätunnus: tsk
 
 Rekisteröity: 4-2010
 
 | Sisäistänyt mitä ?| Lauantaina,  31. lokakuuta, 2015 - klo 1.30: |  | 
 
 Jos Mincea on pyytänyt jotain anteeksi niin eiköhän lähinnä rauhoittaakseen yhteisöä ettei foorumeilla ala sota tjsp.
 
 
 | 
|       
 itix
 Käyttäjätunnus: itix
 
 Rekisteröity: 6-2009
 
 | Kyse ei ole btree-kirjastosta vaan header- ja SDK-materiaalista joka on kopioitu OS4 SDK:lle MorphOS SDK:sta.| Lauantaina,  31. lokakuuta, 2015 - klo 4.44: |  | 
 
 Itse uudelleentoteutus on vain hyvä asia. Se lisää yhteensopivuutta lähdekooditasolla.
 
 
 | 
|       
 TSK
 Käyttäjätunnus: tsk
 
 Rekisteröity: 4-2010
 
 | @itix| Maanantaina,  2. marraskuuta, 2015 - klo 18.45: |  | 
 Kyllä minä sen ymmärsin. En usko että kokeneen koodarin tarvitsee ottaa jotain tiedostoa MorphOS SDK:sta tai mistään muualtakaan jonka kirjoittaa itse tyhjästä alle 5 minuutin. Etkä sä voi todistaa millään mistä jokin ASCII-tiedosto on kotoisin. Varsinkaan tuolla tavalla jolla Sintonen sitä yritti "todistaa". Ymmärsitkö nyt ?
 
 
 | 
|       
 Janne Sirén
 Käyttäjätunnus: jtsiren
 
 Rekisteröity: 9-2010
 
 | Costel:han sanoi tuossa ihan selvästi tiedosto oli otettu MorphOSista ja unohdettu kirjoittaa uudelleen.| Maanantaina,  2. marraskuuta, 2015 - klo 19.05: |  | 
 
 Vahinkoja sattuu. Costelin anteeksipyyntö hyvä, Hyperionin viesti vähemmän hyvä.
  
 
 | 
|       
 TSK
 Käyttäjätunnus: tsk
 
 Rekisteröity: 4-2010
 
 | @Siren| Torstaina,  5. marraskuuta, 2015 - klo 13.24: |  | 
 Viittitkö laittaa linkin missä Costel sanoo noin ?
 
 
 | 
|       
 vesku
 Käyttäjätunnus: vesku
 
 Rekisteröity: 4-2010
 
 | TSK:| Torstaina,  5. marraskuuta, 2015 - klo 22.02: |  | 
 
 Ensimmäisen postauksen viimeisen linkin kohdassa "Update 2" on (response from Hyperion Entertainment CVBA) "Subject: btree.library": https://sintonen.fi/amigaos-sdk-copyright-infringement/costelm-hyperion-20150911.html
 
 
 | 
|       
 jPV
 Käyttäjätunnus: jpv
 
 Rekisteröity: 6-2009
 
 | Hmm, niin tämä Costelin mainitsema Thore on se sama sankari, joka on tekemässä MUI4-kloonia OS4:lle ja 68k:lle (tosin tekivät siitä sitten epäyhteensopivan alkuperäisen MUI4:n kanssa) ja siihenkin projektiin pöllivät autodoceja sekä include-tiedostoja ilman lupien kysymisiä.| Perjantaina,  6. marraskuuta, 2015 - klo 11.02: |  | 
 
 Ihan puhtoiselta erehdykseltä se ei kuitenkaan kuulosta, sillä toimintaa peiteltiin muuttamalla tiedostoista alkuperäisen tekijän nimi Albert Einsteiniksi. Vaikuttaisi siis toistuvalta kuviolta valitettavasti...
 
 Tuolla lisää siitä...
 
 
 | 
|       
 kimmok
 Käyttäjätunnus: kimmok
 
 Rekisteröity: 10-2009
 
 | Sankareita oomme kaikki kun oikein (tarkoin) silmin katsotaan.| Perjantaina,  6. marraskuuta, 2015 - klo 12.40: |  | 
  
 
 | 
|       
 Janne Sirén
 Käyttäjätunnus: jtsiren
 
 Rekisteröity: 9-2010
 
 | @TSK, @vesku: Kyllä tarkoitin juuri veskun linkittämää Costelin viestiä.| Sunnuntaina,  8. marraskuuta, 2015 - klo 17.13: |  | 
 
 
 | 
|       
 PR
 Käyttäjätunnus: pr
 
 Rekisteröity: 10-2009
 
 | Hello World| Keskiviikkona,  11. marraskuuta, 2015 - klo 14.46: |  | 
 
 kjnsdöjnsökjnödkjsndökjnsf
 
 
 Pöllikää ja tapelkaa.
 
 on se kumma kun ei voi tehä yhteistyötä pc valtavirtaa vastaan. Kaikki taitaa olla vähän dillejä;)
 
 
 | 
|       
 Janne Sirén
 Käyttäjätunnus: jtsiren
 
 Rekisteröity: 9-2010
 
 | Valtavirtaa vastaan ei varmaan kukaan enää taistele, mutta tässäkin tarinassa onneksi hopeareunus on että AmigaOS 4 on saanut MorphOS-yhteensopivuutta.| Perjantaina,  13. marraskuuta, 2015 - klo 9.29: |  | 
 
 Ehkei ne kaikki ihmiset kykene yhteen pelaamaan vuosien nahistelun jälkeen, mutta jos edes ne asiat. Se että ohjelmien porttaus AmigaOS 4:n ja MorphOS:n välillä helpottuu on yhteisölle hyvästä...
  
 
 | 
|       
 kimmok
 Käyttäjätunnus: kimmok
 
 Rekisteröity: 10-2009
 
 | Juu, ei kannata käyttää liikaa voimia valtavirran kanssa tappelemiseen.| Perjantaina,  13. marraskuuta, 2015 - klo 13.22: |  | 
 
 Vaan koettaa viedä omia juttuja eteenpäin, Amigamaisella tyylillä.
 
 Edelleenkin lienee selviö että yhteistyön pitäisi olla mahdotonta vanhojen kiistojen vuoksi. Mutta (kuten Janne huomautti) silti jotain positiivista nousee esiin silloin tällöin silläkin saralla.
 Eihän Suomen pitänyt voittaa euroviisuissakaan ja kuinkas kävikään.
 
 
 | 
|       
 jPV
 Käyttäjätunnus: jpv
 
 Rekisteröity: 6-2009
 
 | | Perjantaina,  13. marraskuuta, 2015 - klo 14.32: |  | 
 quote:
 Se että ohjelmien porttaus AmigaOS 4:n ja MorphOS:n välillä helpottuu on yhteisölle hyvästä... 
 
 Ehkä ei pitäisi enää kommentoida tätä asiaa, mutta tarkennuksena vielä, että tuossa MUI4:n tapauksessa siis MorphOS -> OS4/68k porttaukset helpottuivat, mutta samalla uuteen OS4/68k-versioon tehtiin sen verran muutoksia, että OS4/68k -> MorphOS suuntaan se ei enää toimikaan kaikilta osin. Ja se nyrppii monia, että eikö sitä olisi voitu kerrankin tehdä yhteisiä standardeja eikä uutta epäyhteensopivaa haaraa.
 
 Tuon johdosta ollaan siis hyvin ikävässä tilanteessa esim. MUI4:ää käyttävien 68k-ohjelmien kanssa. 68k-ohjelmien kun pitäisi periaatteessa toimia suoraan sellaisinaan MorphOS:ssa, mutta nyt sitten noiden uusien epäyhteensopivien viritysten takia ne eivät kuitenkaan tule toimimaan ilman ohjelmien lähdekoodien korjauksia ja uudelleenkääntämisiä. Pahimmissa tapauksissa se voi vaatia paljonkin uudelleenkirjoittamista, jota tuskin tulee tapahtumaan monessakaan tapauksessa.
 
 Kun laskee yhteen nämä kaikki ilmenneet tekijänoikeusjutut, yhteensopivuuksien rikkomiset, uuden haaran MUI4:n epävakaus jne, niin ei ihmekään, ettei ihan kaikilta tule varauksetonta kannatusta tähän toimintaan.
 
 Kaikista parastahan se olisi ollut, että Stuntzi olisi avannut aidon MUI4:n vapaaksi kaikille alustoille ja sitä myöden olisi saatu yhteinen ajantasalla oleva standardi ilman näitä kolmansien osapuolten uudelleentoteutuksia (Zune AROS:ssa ja "MUI4" OS4/68k:lla), mutta harmi ettei niin käynyt ja nyt ollaan tällaisessa tilanteessa, jonka olisi voinut hoitaa paremminkin taas kerran.
 
 
 | 
|       
 Janne Sirén
 Käyttäjätunnus: jtsiren
 
 Rekisteröity: 9-2010
 
 | jPV: Thänks, hyviä tarkennuksia!| Perjantaina,  13. marraskuuta, 2015 - klo 23.17: |  | 
 
 
 | 
|       
 TSK
 Käyttäjätunnus: tsk
 
 Rekisteröity: 4-2010
 
 | Kai se on uskottava kun noin suoraan sanovat.| Torstaina,  19. marraskuuta, 2015 - klo 2.53: |  | 
 
 jPV:llä hyviä kommentteja.
 
 
 | 
|       
 kimmok
 Käyttäjätunnus: kimmok
 
 Rekisteröity: 10-2009
 
 | kun CBM oli hengissä hommat meni enemmän KISS tyylillä ja lopputulos oli aika mukevaa AOS2 ja AOS3 muodossa. Simppeleitä ja robusteja käyttiksiä ilman kamalia kommervenkkejä.| Torstaina,  19. marraskuuta, 2015 - klo 11.21: |  | 
 
 Nykyisin tuntuu välillä että jos peppu eelä voi mennä johonkin puuhun niin sinnehän Amiga porukoissa mennään peppu eelä.
 
 Tässä ketjussa lienee kuvattu MUI puuhun kiipeämisen tarinaa. Harmi sekin että puusta muotoutui useampilatvainen. Nyt ne pers silmät tuijottaa tähtiä eri latvoissa ja käyttäjät + sovelluskehittäjät tasapainoilee siinä välissä.
 
 Ja on siellä vieressä se re-action puukin, samoja juttuja toteuttaen. hoh.
 
 
 | 
|       
 Ibe U
 Käyttäjätunnus: ibe_u
 
 Rekisteröity: 10-2009
 
 | Aivan off topickkina, mutta Reaction mainittu :D| Torstaina,  19. marraskuuta, 2015 - klo 13.23: |  | 
 
 Chris Y on yrittänyt porttailla Netsurffia 68k Amigoille, tällä hetkellä on käyttökelvoton. MUTTA vie muistia n. 10mb käynnistyessään.
 
 Itix lupaili joskus porttailla omaa MUI versiotaan, mutta taisi jäädä.
  Olisiko joku täällä kiinnostunut auttamaan Chrissiä? Kaverin 68k taidot aika ruosteessa tai koskaan aikaikemmin kokeillutkaan? 
 
 |