| Kirjoittaja | Viesti | 
|       
 virgo
 Käyttäjätunnus: virgo
 
 Rekisteröity: 10-2009
 
 | huutelen nyt tännekin| Maanantaina,  25. heinäkuuta, 2011 - klo 9.15: |  | 
 tuolla C= foorumin puolella
 http://www.com64.net/foorumi/index.php?topic=503.0
 aloittelin uuden käännös pelin duunailua
 jos jotakuta kiinnostaisi niin
 Grafiikkaa ja ääntä olisi tarve saada jostakin
 toki pystyn ne itsekin vääntämään mutta laadusta ei voida puhua
 joten mielellään ottaisiin porukkaan jonkun joka
 osaa jäis vähemmän itselle duunailua
 
 mielellään projektiin implemoitaisiin juttuja
 joita ei koskaan aikaisemmin ole ollut
 esim moni ääniset sample soitto rutiini
 kuten olkkosen rutiini (Nether world)
 itselläni on idea miten tuota vieläkin buustattaisiin
 stereo ääni sid ei olisi huono
 
 pelin historiasta sen verran
 en ole ihan varma mutta taitaa olla MSX
 pohjainen peli alun perin josta on
 väännetty sitten arcade versio
 helpoiten peliä pääsee pelaamaan
 M.A.M.E emulaattorilla
 
 ajatus siis olisi että tehtäisiin tuo peli
 10x paremmin C64
 että miten olisi löytyykö ketään mukaan ?
 olen Elokuun lomilla ja tavoittamattomissa
 eli ainakin Syyskuuhun asti on aikaa miettiä
 
 luultavasti projekti vaihtuu foorumilla bitin nybläys alueelle edistymisen myötä
 
 
 | 
|       
 Jupp3
 Käyttäjätunnus: jupp3
 
 Rekisteröity: 10-2009
 
 | Näyttää tutulta. Viime vuoden MSXDev compossa julkaistiin remake nimeltä QBIQS (jota itse sattumoisin beta-testasin): http://msxdev.msxblue.com/?p=830| Maanantaina,  25. heinäkuuta, 2011 - klo 13.14: |  | 
 
 Taitaa olla myös ensimmäinen MSX-peli, joka tukee Playsoniq:n Sega av-piiriä.
 
 Ehkä tuon voisi ottaa lähtökohdaksi porttaukselle kuin sen vanhan
  
 
 | 
|       
 virgo
 Käyttäjätunnus: virgo
 
 Rekisteröity: 10-2009
 
 | no koska projekti on jo käynnistynyt niin| Maanantaina,  25. heinäkuuta, 2011 - klo 15.57: |  | 
 ideoita otetaan vastaan. hirveitä muutoksia
 tuohon en tekisi saadaan se joskus valmiiksikin
 tosin tarkoitus ei ollut tehdä identtistä kopiota
 joten joitan uusia ideoita voisi siihen upottaakin
 
 segan Av piiri ei sano mitään
 mitä se tekee ?
 
 tällä kohtaa toteutetaan ainakin tuo alkuperäinen
 sen jälkeen voidaan ajatella toteuttaa toinenkin projekti tosin tuollainen tasainen vieritys oli
 kyllä mielessä nytkin kuten tuossa uusinta versiossa
 
 mitä uutta QBIQS tarjoaisi tuohon peli projektiin ?
 http://www.youtube.com/watch?v=7Fb5LYEcc0Y
 näen ainoastaan vierityksen joka tuohon on eroavaisuutena alkuperäiseen...
 
 
 | 
|       
 Jupp3
 Käyttäjätunnus: jupp3
 
 Rekisteröity: 10-2009
 
 | No lähinnä juuri se tasainen vieritys, jonka puutteesta MSX:ää & sen pelejä aina haukutaan| Maanantaina,  25. heinäkuuta, 2011 - klo 22.24: |  | 
   
 Mutta joo, C64:lle pitäisi idean kääntyä hyvin. Ja taustallehan saa helposti jonkun tähtitaivaan tms. merkkigrafiikalla, jos jaksaa hienostella.
 
 Kiinnostava projekti, tosin itseltäkin sujuu parhaiten se koodauspuoli...
 
 Yksi mielenkiintoinen idea olisi musiikkiin kuuluvat / synkatut ääniefektit hieman Rez tyyliin, kts. http://www.youtube.com/watch?v=4cCd4nk_4l8
 
 Eli käytännössä esim. ampumisäänelle olisi joku koko biisin kattava vakio-nuotinpituudella menevä melodia, ja aina ammuttaessa soitetaan "se sen hetken nuotti". Myös muita ääniefektejä (esim. neliöiden täyttyminen) voisi toteuttaa vastaavasti - ideana mielestäni mielenkiintoinen, muttei tietenkään se välttämättä helpoin tapa...
 
 Voisin kysäistä muiltakin Monolith Resistorin tyypeiltä ( http://www.monolithresistor.com/ ) jos olisi aikaa kehitellä jotain tuon tapaista.
 
 
 | 
|       
 Jupp3
 Käyttäjätunnus: jupp3
 
 Rekisteröity: 10-2009
 
 | Offtopiciksi menee, mutta tuos Playsoniq:n av-piiri on siis se sama, mikä Sega Master Systemissä on. Käytännössä mahdollistaa Sega Master System -pelien pelaamisen MSX:llä.| Maanantaina,  25. heinäkuuta, 2011 - klo 22.32: |  | 
 
 Ja totta kai piiriä pystyy muutenkin käyttämään MSX:n puolelta - mitään suurempaa hyötyä tuosta ei varmaan ole - "Because you can", you know
   
 Lisäksihän tuossa on myös 16MB lisämuisti, SCC+ emulaatio, ja SID
   
 Lisätietoja: http://supersoniqs.com/2010/08/31/playsoniq-on-sale/
 
 
 | 
|       
 virgo
 Käyttäjätunnus: virgo
 
 Rekisteröity: 10-2009
 
 | Block Hole versiossa on hieman kankea 2 tasoinen vieritys.| Tiistaina,  26. heinäkuuta, 2011 - klo 9.22: |  | 
 blokit nytkähtävät eteen päin 8 rasterin askelin ammukset samoiten
 tausta seuraa hieman hitaamin perässä vai menikö se samaan tahtiin blokkien kanssa ?!?! ei muista
 
 oma ideani on juurikin tuollainen tähti scroll taustalle ja palikat 8 rasterin askelin mutta 1 rasterin siirroilla tai tasaisesti 1 rasterin valutuksella
 vielä en tiedä kumpi
 joka tapauksessa tausta elää omaa elämäänsä ja omaan nopeuttaa kaikesta huolimatta
 C64 vieritys rekistereitä ei käytetä
 ainakaan tällä hetkellä ei ole tarkoitus
 jos päätän käyttää niin sitten koko merkki grafiikka siirtyy 8 eri pankkiin mitä vaihtamalla ne saadaan pysymään asemissaan riippumatta
 vieritys rekisterin paikasta...
 tämä pudottaa grafiikka merkkien käytön puoleen
 toinen puoli pitää silloin varata merkkien liikkumiseen
 
 ensimmäinen versio jota yritän saada pikaisesti valmiiksi on todella rautamalli versio johon sitten lisäillään kaikki muu silmä karkki
 itse peli systeemi on ensisijalla saada toimimaan
 koristelu tulee vasta sen jälkeen
 projekti olisi hyvä saada käsistä tämä vuoden puolella
 etten ehdi kyllästymään ja lopettamaan hommaa kesken
 kuten niin monesti on tapahtunut xD
 
 
 | 
|       
 virgo
 Käyttäjätunnus: virgo
 
 Rekisteröity: 10-2009
 
 | alkuperäinen nimi ilmeisesti on Quarth| Tiistaina,  26. heinäkuuta, 2011 - klo 11.33: |  | 
 ja tosiaan MSX peli ;)
 ainakin you tubesta löytyy paljon tuolla nimellä
 samalla logiikalla toimiva peli
 tarkoitus ei ole tehdä mitään räpellystä vaan
 tehdään kunnolla. että voidaan olla ylpeitä tuotoksesta.
 peli itsessään ei kone tehoja paljoa vaadi
 mutta sitä enemmän riittää kaikkeen muuhun
 esim Sample soittoon ja Grafiikan pyörittelyyn
 mistä tuli mieleen olisiko kenelläkään tarjotan
 valmista Sprite numeristoo "1234567890" ?
 spriteissä voisi olla ylhäällä ja alhaalla
 pieni palkki tai sitten teen sen Rasteri värjäyksellä vielä avoin kumpi olisi kätevin
 jos ohjelma soittaa Sampleja rasteri kikat on out
 
 sen verran aihio kuvausta että score tulee kuvaruudun
 ylälaitaan kehysten paikalle (avattu ala/ylä kehys)
 ala laitaan tulee itse alus ja jotakin sivu täytettä kuten ylöskin
 
 pelikentä oikealle puolelle tule Top 10 lista
 vasen puoli on vielä auki mitähän sinne...
 
 eli koko kuvaruudun pysty alue on peli aluetta
 palkki alue on nyt rajotettuna
 (20 merkkiä pysty ja vaaka)
 (d011 scroll optio kutistaisi 18 merkkiin pystyn)
 Spriten max yhden tavun alueelle
 104-256
 kaksin peli ei ole vielä ideoinnissa
 koitan saada yksin pelin ensin toimimaan sitten voidaan laajentaa 2 peliksi
 silloin koko ruutu on käytössä ja top lista poistuu
 
 
 | 
|       
 virgo
 Käyttäjätunnus: virgo
 
 Rekisteröity: 10-2009
 
 | puhuin lööperii| Keskiviikkona,  27. heinäkuuta, 2011 - klo 13.18: |  | 
 vaaka on 22 ja pysty on 24 merkkiä
 
 
 |