| 
| Kirjoittaja | Viesti |  |       
 KimmoK

| Aihe kiinnosti ainaski minua viimeaikaisten Apple:n päätösten vuoksi ja siksi että kiinnostaa tietää kuinka paljon paremmin AOS tai MOS voi suoriutua samalla prossulla.| Keskiviikkona,  7. syyskuuta, 2005 - klo 9.52: |  | 

http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=2520

Ja Apple luuli PowerPC:n olleen syy tehojen puutteeseen... ;)

Asiat ei ole muuttuneet viimeisen 10 vuoden aikana, Applella ei edelleenkään osata koodata.

Suuren maailman vaihtoehdot: bloat (linux), bloatimpi (windos), bloatein (OSX) ?

|  |       
 Jani Kuituniemi

| Noh, minä vaihdoin Windowsin (Athlon XP 2200+, 1Gig RAM) MacOS X:ään (G5/1.8GHz, 1Gig RAM) duunikoneessa ja yleinen nopeus kasvoi ja tahmaaminen väheni. Lisäksi siinä on se -Windows etu.. :D| Keskiviikkona,  7. syyskuuta, 2005 - klo 11.09: |  | 

|  |       
 KimmoK

| @Jani| Keskiviikkona,  7. syyskuuta, 2005 - klo 13.25: |  | 

Jees, ehkä ehdottamani bloat järjestys windowsin ja OSX:n kesken oli väärä.

|  |       
 itix

| Hitaus ei välttämättä johdu siitä että käyttis on bloatti, mutta jotkut toiminnot voivat olla huonommin toteutettuja kuin toiset.| Keskiviikkona,  7. syyskuuta, 2005 - klo 15.57: |  | 

|  |       
 KimmoK

| Ok. Hidas (Linux X akkunoinnilla), hitaampi (OSX), hitain (Wintous).| Keskiviikkona,  7. syyskuuta, 2005 - klo 16.20: |  | 

|  |       
 sloxa

| tuohan on kuin peesee maailmasta!!| Keskiviikkona,  7. syyskuuta, 2005 - klo 16.24: |  | 

kun softat ei pyöri niin hommataan suurempia,
 nopeampia ja kalliimpia koneita...

helpompaahan se on kuin koodailla softaa paremmaksi..
 siihenhän voi mennä kuukausia.... isommat järjestelmä vaatimukset
 ratkaisee ongelman PALJON nopeammin!!!

|  |       
 Jani Kuituniemi

| sloxa: :D Noinhan se on, jos ei softa pyöri niin ostetaan tehokkaampi kone ;) Mulla tosin kummankin koneen kellotaajuus on tuo 1.8GHz, muistimääräkin sama. MacOS X on vaan vähemmän bloatti ja G5 tehokkaampi kuin Athlon XP + Win2K yhdistelmä. No, ei silti, kyllähän sillä Windows koneellakin töitä teki jos ei kaatumiset haitannut. Lähinnä tuossa oli syynä sellainen "pääseepähän eroon Windowsista, Windows on iiivil" syy :D| Keskiviikkona,  7. syyskuuta, 2005 - klo 17.36: |  | 

|  |