| Kirjoittaja | Viesti | 
|       
 JPQ
 
 | Olikos C64 romissa rutiinia joka lataa annettuun osoitteeseen fileen ?| Perjantaina,  26. elokuuta, 2005 - klo 21.03: |  | 
 ja jos oli parametrithan meni kait akussa ja x ja y rekisterissä ? jos
 niin miten. Ja yritän itse toki tutkia asiaa ja myös sitä missä nuo
 rekisterit olikaan.
 
 
 | 
|       
 JPQ
 
 | Ai niin myös vastaava talletus rutiini olisi tarpeen. ja parametrit| Perjantaina,  26. elokuuta, 2005 - klo 21.04: |  | 
 olisi tollasella rutiinilla lataus puolella filen nimi,laite,ja
 osoite.
 
 
 | 
|       
 JPQ
 
 | Toki sekään haittaa jos jopa lataus rutiini tarvii tiedoston pituuden.| Perjantaina,  26. elokuuta, 2005 - klo 21.07: |  | 
 
 
 | 
|       
 Thematic
 
 | Ei kai C-64 ROM:t mistään tiedostoista tiedä, levyasemahan on vain sarjakaapelilla kiinni.| Lauantaina,  27. elokuuta, 2005 - klo 0.10: |  | 
 
 t. Väsynyt
 
 
 | 
|       
 JPQ
 
 | Thematic: kyllähän Commodore64en basicin ja kernelin pitää tiedostoja| Lauantaina,  27. elokuuta, 2005 - klo 1.44: |  | 
 pystyä käsittelemään.
 
 t. virkeÄ
 
 
 | 
|       
 Joanna
 
 | Thematic: Tuonaikaisten Commodorejen (mukaalukien PET:it) kerneleissä on kymmenittäin rutiineita erilaisiin tuommoisiin hommiin.. Jos ei ole kiirettä niin aika paljon kooditilaa (ja koodausta) säästi käyttämällä käyttiksen kutsuja... Ja virallisen rutiinien käyttö mahdollistaa esim levyturbojen hyödyntämisen...| Lauantaina,  27. elokuuta, 2005 - klo 9.23: |  | 
 
 JPQ: Yleisenä ohjeena,.. Hanki jostain Commodore 64 Programmers reference guide .. siellä on kaikki nuo rutiinit lueteltu, parametrit selitetty ja jopa jonkinverran lyhyitä esimerkkejä siitä miten rutiineita käytetään.. (kaikkiaan n 30 sivua).
 
 Mutta lyhyesti.. Tiedoston lataus on yhteensä kolme KernAl rutiinia.. SETLFS, SETNAM ja LOAD. Kaksi ensimmäistä ovat valmistelevia rutinneita (asetetaan väylän/laitteen numerot ja tiedoston nimi) joten ne tulevat identtisinä myös ennen OPEN tai SAVE kutsuja. (jos siis esim halutaan käsitellä levydataa tai tallettaa tiedosto)
 
 
 | 
|       
 Jani Kuituniemi
 
 | Mulla on C64 Master Memory Map niminen opus jossa on listattu| Lauantaina,  27. elokuuta, 2005 - klo 11.27: |  | 
 kaikki C64:n ROM osoitteet, I/O osoitteet ja muut. täydellinen
 listaus siitä, mitä löytyy mistäkin ja miten niitä käytetään.
 Todella kätevä, suosittelen.
 
 
 | 
|       
 JPQ
 
 | Joo selvä täytyy yrittää taikoa noista tietoa.| Lauantaina,  27. elokuuta, 2005 - klo 14.49: |  | 
 
 
 | 
|       
 JPQ
 
 | Joanna: koodi tilan säästöstä tässä onkin kyse pääkoodi on näet C kieltä. Aivan C kieltä. Opettelisin ASMin mutten edes mukvainta niistä eli 680x0 sarjaa opi. (yritetty 3-5 kertaa kuten myös 6502...)| Sunnuntaina,  28. elokuuta, 2005 - klo 22.33: |  | 
 
 
 | 
|       
 Joanna
 
 | Eikös C-kielssä ole normaalisti ihan omat standardirutiinit tiedostojen avaamiselle ja lukemiselle?| Sunnuntaina,  28. elokuuta, 2005 - klo 22.57: |  | 
 
 
 | 
|       
 JPQ
 
 | Joanna: vie käännettynä tilaa enempi (oletan) enkä saa ladattua niillä| Sunnuntaina,  28. elokuuta, 2005 - klo 23.32: |  | 
 filettä annettuun osoitteeseen suoraan vai saako sittenkin jos
 tiedät(te) tavan siihen niin voisin sitäkin kattoa.
 
 
 | 
|       
 JPQ
 
 | Ideanani on siis ladata pelin graffat "levyltä".(=oikeastaan siis| Sunnuntaina,  28. elokuuta, 2005 - klo 23.33: |  | 
 diskimagelta kun emun kanssa kehittelen ideoita).
 
 
 | 
|       
 Marq
 
 | Kyllähän fread() lukee ihan mihin kohtaan muistia haluat sen tiedoston, kertaheitolla kunhan vaan on avattu.| Maanantaina,  29. elokuuta, 2005 - klo 10.42: |  | 
 
 
 | 
|       
 JPQ
 
 | Marq: mitenhän täytynee mietiskellä ja täytyy tutkia onko cc65| Maanantaina,  29. elokuuta, 2005 - klo 14.37: |  | 
 funktioissa tuota.
 
 
 |