Kirjoittaja |
Viesti |
JPQ
| Torstaina, 7. lokakuuta, 2004 - klo 3.29: | | MItenhän ihmeessä saisi mahd. tarkasti säädettävän viiveen jolla saa vaikka viive aikoja tyyliin 0,5sekunttia,1sekuntti,2sekunttia eli oma idea on mutta sillä ei saa sellaisia jotka "harmoniassa" keskenään. Ja kielenä siis assembler jota "sotkisin" CC65 C kääntäjän koodiin. ja tuo omakin viive pohjaa siihen käyttis rutiiniin jotka tekee tosi lyhyen viiveen. Ideana on monta kertaa kutsua sitä. Entäs mikä on muuten C64:sen kellojakson pituus ?
|
Jarmo Piippo
| Torstaina, 7. lokakuuta, 2004 - klo 8.17: | | JPQ: Ajastinpiirien laskureilla, kuten (classic) Amigassakin (CIA). Ne pyörivät noin mikrosekunnin per bitti (eli laskurin alimmat bitit ovat mikrobittejä? ;-). Veikkaisin, että Aminetissä on ohjeita ja esimerkkiohjelmia, käyttö on aika samanlaista kuusnepassakin, ja Vicissä.
|
allu
| Perjantaina, 8. lokakuuta, 2004 - klo 0.52: | | JPQ: Jos sulla on noin isoista viiveistä kyse niin laske ruudunpäivityksiä. Niitä tulee 50 kertaa sekunnissa, eli resoluutio on 20ms. Rekkareiden $d011-$d012 tuntemus riittänee. Ja kellojakson pituus on n. 1/1000000 sekuntia.
|
JPQ
| Perjantaina, 8. lokakuuta, 2004 - klo 1.46: | | allu: on kyse "nuotin" pituisisista.(laajaakin laajempi käsite...) ja täytyy mainittuihin tutustua. ja saanko tarkemman tuosta kelloakso jutusta jos jaan sen kiteen hz luvun tarkemmalla muodolla?
|
allu
| Perjantaina, 8. lokakuuta, 2004 - klo 10.29: | | JPQ: juu, se kellojakson pituus on juurikin 1/taajuus.
|
mkl
| Perjantaina, 8. lokakuuta, 2004 - klo 16.04: | | Jos pystyy tsekkaamaan PAL-64:n kiteessä olevan taajuuden, niin sen voi jakaa 18:sta. Tuollaisen kiteen tarkkuus on muistaakseni parempi kuin promille virhettä nimellistaajuudesta.
|
miksuh
| Perjantaina, 8. lokakuuta, 2004 - klo 17.10: | | JPQ: Hienoa, mullakin on cc65 asennettuna Mä en jostain syystä saanu sitä Aminetissa olevaa versiota toimimaan, mut käänsin sitte sorsista uudemman version ja nyt toimii hyvin En mä tosin ole ehtiny tolla ku hiukka leikkiä, ei mulla edes ole kuuslankussa edelleenkää levaria/kassuasemaa. oon välillä miettiny et olis hauska siirtää mun C16:lle tekemät pelkit basicista C:ksi. C64/c16 jne assya en ole koskaan opetellu, mutta C-kääntäjä auttas asiaa huomattavasti. Ainut, että CC65:n C-16 ja +4 tuki on aika hepponen, läheskäöän kaikki C-16:n ominaisuudet ei ol tuettuna...
|
JPQ
| Perjantaina, 8. lokakuuta, 2004 - klo 19.01: | | miksuh: minä sain mutta en toisella kertaa enään AmigaOSissa mutta nyt se on MorphOSissa (syy saan emulaattorin toimimaan ok nopeudella aidolle koneelle ei ole tiloja ikävä vaan enään,eikä koskaan ollut levyasemaan joten ei siksikään pahemmin huvita) ja toimii hyvin. Voisitko mailata uusimman mullekkin jos jaksaisin sitäkin kokeilla... PS: C16:sesta tiedon saantikin kiven takana. (siis netistä en ole kunnolla mitään löytämyt eli tuo lienee ongelmaa syy...) PPS: en minäkään ole ehtinyt kunnolla kokeilla vihdoin lienee kieli jolla voin yrittää ideoiden toteutusta jopa C64:sella eräästä ei enempää vielä mutta jos eräät jutut saan toimimaan niin tokihan sakufoorumilla informoin. Ja miksikö C64:sella siksi että ne on kooleja ja osa pohjaa piirisarjaan. PPPS: pitääkin taasen tutkia jossain välissä miten koodin alkuosoitetta saattoi vaihtaa.
|
JPQ
| Perjantaina, 8. lokakuuta, 2004 - klo 19.01: | | Tässä viestissä on sitten email joka jäi pois hetki sitten.
|
miksuh
| Maanantaina, 11. lokakuuta, 2004 - klo 14.29: | | JPQ: Joo kunhan muistan polttaa sen CD:lle täs joku päivä, että saan sen koululle. Voit toki itsekin hakea sorsat CC65:n sivulta, se kääntyy ainaki lähes suoraan gcc:llä. Itse kääntämällä saisit vieläpä MOS native version, mä en voi sulle sitä kääntää.
|
JPQ
| Maanantaina, 11. lokakuuta, 2004 - klo 23.00: | | miksuh: jos edes kerrot mitä tarvi muuttaa ja miten voinen ensiksi koittaa itsekkin.
|
|