Fraktaalien laskeminen....

Saku-foorumi » Vapaa sana » Viestit 2004 » Viestit 09/2004 asti » Fraktaalien laskeminen.... « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

JPQ
Torstaina, 26. elokuuta, 2004 - klo 5.16:   
Mitne ihmeessä fraktaali laskettiin kun koskaan
en ole mitään aikaiseksi saanut edes pascal koodi bb2eeksi ei
tuottanut tulosta. Nyt innoituksen toi pinnalle ZoneXplorer...
Selaista selitystä kaipaan jolla saisin ruudulle mandbrot/julia
juttuja. ja kertauksen menikö IFS? näin
arvonluvun jos tietyllä välillä vedän viivan
tiettyyn suuntaan jos toisella välillä vedän sen toiseen suuntaan ja
jne....

 

JPQ
Torstaina, 26. elokuuta, 2004 - klo 5.29:   
Siis miten eikä mitne. ja mandelbrot ja julia runkoonhan kaavan
vaihtaen saa muitakin ymmärtääkseni ja mulla pitäisi olla jossain
dokumentti jossa muitakin kaavoja.
PS. nythän on kone jossa luulisi väännön riittävän.

 

zzz
Torstaina, 26. elokuuta, 2004 - klo 9.33:   
eikö kuukelista tosiaan löydy?

 

deeq/RNO
Torstaina, 26. elokuuta, 2004 - klo 13.34:   
http://www.cygnus-software.com/theory/theory.htm

 

JPQ
Torstaina, 26. elokuuta, 2004 - klo 14.36:   
zzz: ei sellaista mikä menee kaaliin kun tuo selkeinkin doku sisälsi
vain pascal koodin.

 

Jari
Torstaina, 26. elokuuta, 2004 - klo 16.40:   
Mikäs vika Pascalissa on? :)

 

Jope
Torstaina, 26. elokuuta, 2004 - klo 20.02:   
Pascal on aika yksinkertainen kieli, luulisi että jos osaa jotain muuta kieltä, niin sen koodin voisi aika triviaalisti portata? Esim toi Deeq:n linkki sisälsi melkoisen helppolukuisena sen koodin.

 

Jupp3
Torstaina, 26. elokuuta, 2004 - klo 20.16:   
Mitenhän se Sierpinskin kolmio menikään...

Ainakin aluksi on kyllä hankala uskoa, että kohta selittämälläni menetelmällä syntyy sellainen kuvio kuin syntyy :)

a:n paikalle joka kierroksella satunnaisluku, joka on joko 0, 1 tai 2. (huom! mieluiten ei timeriin perustuva!)

XMAX ja YMAX määrittävät kuvion leveyden & korkeuden.

switch (a)
{
case 0:
x = x / 2;
y = y / 2;
break;
case 1:
x = (XMAX + x) / 2;
y = y / 2;
break;
case 2:
x = (XMAX / 2 + x) / 2;
y = (YMAX + y) / 2;
break;
}
plot (x,y);

 

JPQ
Torstaina, 26. elokuuta, 2004 - klo 22.56:   
Jope: minä yritin bb2eeksi sitä kääntää ja pascal on tosiaan kuulemma helppo. En sitten tiedä onko 68060 ja vakio BB2 yhdistelmä hidas mandelbroteille...
Jupp3: mitähän muita sartunais lukutapoja on siis helppoja omaa tahallaan vääristynyttä en edes kokeile se on vielä toteuttamatta mutta toimii sen tiedän....

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: