| Kirjoittaja | Viesti | 
|       
 Tommi
 
 | ootteko tehneet samaa ja nauhottanut parhaimmat?| Torstaina,  18. joulukuuta, 2003 - klo 15.35: |  | 
 saispa ne vielä dvdlle...
 
 
 | 
|       
 Jupp3
 
 | Miksi nauhoittaa, kun ne voi katsoa C64:lla| Torstaina,  18. joulukuuta, 2003 - klo 16.58: |  | 
   
 Tiedä sitten, jos joskus tulee Mindcandy vol 3: C64 demos...
 
 
 | 
|       
 KimmoK
 
 | Olen nauhoittanut Amigan demoja. Muutaman, joskus, kauan sitten.| Torstaina,  18. joulukuuta, 2003 - klo 17.18: |  | 
 
 
 | 
|       
 Tommi
 
 | Niin, mut eikö ookki hienoo ku sit saap näytellä kavereille...| Perjantaina,  19. joulukuuta, 2003 - klo 10.29: |  | 
 
 
 | 
|       
 KimmoK
 
 | @Tommi| Perjantaina,  19. joulukuuta, 2003 - klo 10.47: |  | 
 
 Jep. Helpompaa kuin alkaa kaivaa koneita & korppuja kaapeista yms.
 
 
 | 
|       
 Jupp3
 
 | Tommi: Helpompaa se on näyttää suosiolla oikealla C64:lla, ei tule mitään epäilystä siitä, että "Eihän sillä nyt tuollaista voi tehdä..."| Perjantaina,  19. joulukuuta, 2003 - klo 11.14: |  | 
   
 
 | 
|       
 JPQ
 
 | Jupp3: C64 demot tietääkseni kyllä ikävän monet esilaskettuja.| Perjantaina,  19. joulukuuta, 2003 - klo 14.08: |  | 
   
 
 | 
|       
 Britelite/Dekadence
 
 | JPQ on oikeassa, animaatiodemot ovat olleen| Perjantaina,  19. joulukuuta, 2003 - klo 14.42: |  | 
 kauan vaiettu salaisuus nepaskenessä. Sanoisin
 että 98% sitten vuoden -94 julkaistuista
 nepademoista eivät tee muuta kuin striimaavat
 animaatiota diskiltä. Mutta onhan se
 ymmärrettävää kun ottaa huomioon
 ettei 980khz prossulla pahemmin reaaliaikaista
 tavaraa heitellä ruudulle. Surullista mutta
 totta...
 
 
 | 
|       
 JPQ
 
 | Britelite/Dekadence: heittäisi enempikin mutta| Perjantaina,  19. joulukuuta, 2003 - klo 16.34: |  | 
 toi commodore64:sen näyttömuisti hemmetin monimutkainen ja edes animaation näyttö aikamoinen haaste uskoisin.
 ja minusta C64:sen prossu oli 1.02Mhz eikä 0.98Mhz vai oliko toi 1.02Mhz NTSC mallin kellotajuus ?
 PS. Täytyy tässä tutkia tuota CC65 C kääntäjää kun on ideoita jotka eivät ole esilaskettuja tiedoksi kaikille epäilijöille...
 
 
 | 
|       
 Britelite/Dekadence
 
 | JPQ: c64:n näyttömuisti ei todellakaan ole| Perjantaina,  19. joulukuuta, 2003 - klo 16.50: |  | 
 monimutkainen, prossu ei vaan kertakaikkiaan
 jaksa syöttää niin paljon dataa että fullscreen
 bitmappia vois piirtää 50fps. Ja kyllä se
 PAL-c64 tosiaan on "vain" 0.98Mhz.
 
 Enkä muuten suosittele C:n käyttämistä nepalla
 ellet haluta tyytyä johonkin "hello
 world"-viritelmiin.
 
 
 | 
|       
 JPQ
 
 | Britelite/Dekadence: on se kun vertaa eräisiin toisiin. Selkein olisi että tarkkuus grafiikka tila olisi yksi pikseli rivi kerrallaan eikä yksi kuvitteellinen merkki kerrallaan.| Perjantaina,  19. joulukuuta, 2003 - klo 19.09: |  | 
 Ja jaa et vai ? mielumminko Basicia ? kun assembleria en rupea kaverini kanssa opettelemaan tiedä ainakin itseni sellaiseksi etten opi.
 Ja C kääntäjä toimii sitten C64:sen ulkopuolella jos helpottaa.
 
 
 | 
|       
 Britelite/Dekadence
 
 | JPQ: noh, senkus koodaat C:llä sitten. Mutta ei ketään kiinnosta onko jokin reaaliaikaista vai ei jos se pyörii jotain 1fps...| Perjantaina,  19. joulukuuta, 2003 - klo 19.45: |  | 
 
 
 | 
|       
 JPQ
 
 | Britelite/Dekadence: tämä pyörii takaan nopeampaa voit sitten vaikka laskea jos saan hommani tehtyä riipuu miten pärjään CC65 ja CbmConvert ohjelmein kanssa.| Lauantaina,  20. joulukuuta, 2003 - klo 0.05: |  | 
 
 
 | 
|       
 allu
 
 | @jpq: toi "kuvitteellinen merkki" rajoitushan vaan nopeuttaa kuusnepan grafiikan käsittelyä. esim. pikselin piirrossa ei tarvitse shiftata x-koordinaattia kolmella vaan ainoastaan maskata kolme alinta bittiä pois. ainakin mun käskykartoissa yksi AND on nopeampi kuin kolme LSR:ää| Lauantaina,  20. joulukuuta, 2003 - klo 16.25: |  | 
  . y-koordinaatit kannattaa joka tapauksessa hakea taulukon kautta. ja tietenkin x:n lsb arvo. 
 
 | 
|       
 hooligan/dcs
 
 | JPQ:| Lauantaina,  20. joulukuuta, 2003 - klo 16.57: |  | 
 
 Sinuna luottaisin Briteliten sanaan.. eiköhän tuo nepasoodaus ole miehellä aika hyvin hanskassa
 
 
 | 
|       
 JPQ
 
 | hooligan/dcs: En minä sitä epäile aivoni eivät vaan sisällä C64:sen prossun konekieli karttaa että voisin noin tieteellisesti sitä ajatella. Ja omat koodailut eivät ole olleet koskaan mitä sykähdyttäviä juurikin kun oli vain basic ja assembler vaihtoehtoina ja toisen (eli assemblerin) kanssa en koskaan tullut toimeen.| Lauantaina,  20. joulukuuta, 2003 - klo 17.16: |  | 
 allu: kiitos vinkeistä.
 PS. Olisi C64:sessa "edes" nyky tiloihin lisänä 64x48 pikselinchunky mode vaikka kyllähän teksti tilassa jonkunlaisen 40x25 chunkymoden saakin tehtyä täytyy miettiä jaksaisiko erästä kikkaa tutkia jolla saisi reson 80x50 pikseliin... Tiedän että veisivät tilaa mutta silti.
   
 
 | 
|       
 allu
 
 | jpq: ollos hyvä.| Lauantaina,  20. joulukuuta, 2003 - klo 17.20: |  | 
 
 
 | 
|       
 S
 
 | JPQ:| Lauantaina,  20. joulukuuta, 2003 - klo 20.51: |  | 
 
 Aika moni haluaa varmasti nähdä nuo reaaliaikaiset nepa ihmeesi, sellainen kooderi velmu kun olet
   Kyllä FTS3 kalpenee, kun jpq pistää prossun vinkumaan. Voi hyvää päivää...
 
 
 | 
|       
 JPQ
 
 | S: no voin paljastaa että ideni tosiaan kuulostaa aika suuruuden hulluilta mutta komentoikaa vasta valmista koodia jookos.| Sunnuntaina,  21. joulukuuta, 2003 - klo 2.37: |  | 
   PS. Kaikki riippuu siitä saanko CC65:sen toimiman eikä muusta.
 
 
 | 
|       
 ei tajjuu
 
 | Mitä on tämä mystinen "komentointi"?| Sunnuntaina,  21. joulukuuta, 2003 - klo 3.30: |  | 
 
 
 | 
|       
 JPQ
 
 | ei tajjuu: mitähän tarkemmin sanottuna tarkoitat siis tuota mun komenttianiko jos niin cc65 C kääntäjä joka tekee esim. C64:sessa toimivaa koodia ja kääntäjä toimii AmigaOSissa,Linuxissa,QNX:ässä,WIndowsissa esimerkiksi. Toivon että nimimerkkisi tuli oikein.| Sunnuntaina,  21. joulukuuta, 2003 - klo 23.57: |  | 
 
 
 |