Kirjoittaja |
Viesti |
Jon
| Perjantaina, 7. marraskuuta, 2003 - klo 11.16: | | "An official ruling by the United States Librarian of Congress on the DMCA declares that games on obsolete consoles and computers are _NOT_ protected by the DMCA: http://www.copyright.gov/1201/ Atari, NES, SNES, Sega Master, Sega Saturn, Apple II, Amiga, Commodore games are no longer protected by copyright law in the United States. Games for Gamecube, X-Box, Playstation + PS2, MS-DOS, Mac, and all versions of Windows remain protected. (Although MS-DOS and Windows prior to Win98 are considered obsolete by Microsoft, the games designed for them can be still used by today's machines, and thus the "required machine" is not obsolete.) Simply put, If you can buy a machine to play the game, it is still protected." lähde: sfnet.harrastukset.pelit. Mitä jos menisi sanomaan jollekin vaihtoehtoiselle bändille tai taiteilijalle, että teillä ei ole tekijänoikeutta. Tietääkseni edelleenkin joidenkin ihmisten elanto on kiinni Amiga-softassa.
|
JPQ
| Perjantaina, 7. marraskuuta, 2003 - klo 13.45: | | Jon: no niin on minustakin ja haaveena omatkin koodaus projektit. Plus kiva olisi keikkaillakin amigan kanssa joka siis midisequna.
|
itix
| Perjantaina, 7. marraskuuta, 2003 - klo 15.23: | | Free software rules Mut joo. Jos tuo koskee ainoastaan vanhoja Amigan korppupelejä niin se on ihan ok. Teknologiaa joka pystyisi lukemaan Amigan korppuja ei enää valmisteta. Kuinka monta korppupeliä Amigalle on julkaistu viime vuosina? 0? -1?
|
JPQ
| Perjantaina, 7. marraskuuta, 2003 - klo 15.45: | | itix: toki rules mutta jos ideani menee tietyn rajan yli softasta tulee kyllä täysin muuta freeware/opensource. Ja uudelleen julkaisujahan ei lasketa olet varmaan samaa mieltä. Ja jos kopiointi pysyy rahaa tekemättömänä en pidä sitä pahana "syntinä". Lähinnä se on synti että eräät firmat rahastaa melkein bugi korjaus tason jutuilla.
|
JPQ
| Perjantaina, 7. marraskuuta, 2003 - klo 15.46: | | Totuushan jota ihmisten vaikea myöntää tölläine yhtälä eli Windows=PC=x86=obsolete. Koska laatu firmoille ei x86 rauta kelpaa.
|
Joanna
| Perjantaina, 7. marraskuuta, 2003 - klo 22.48: | | Jon: no jos tuosta pitää katsoa jotain posiviivista niin ainakin Mamen tapaisten emulaattorien tekijöiden pitäisi olla helpottuneita. Niitä antiikksia pelikonsoleita ei ole saanutmistään enää vuosiin joiden pelejä siinä on Rommeina. Tietenkin se että Amia mainitaan nimeltä on ikävää mutta minkäs sille tekee että se on ollut niin kauan poissa suuresta tietoisuudesta.
|
JPQ
| Lauantaina, 8. marraskuuta, 2003 - klo 3.33: | | Niin jotain tarttisi tehdä esim. säätää laki jokainen homma joka amigalla tai pegaoksella tehtävissä tehdään niillä ja jos vääntö loppuu niin sgi ja mac avuksi. Siis tarkoitan julkisen sektorin ja yritysten sisäisiä hommia.
|
miksuh
| Lauantaina, 8. marraskuuta, 2003 - klo 12.21: | | No tostahan pitää huomauttaa noille tyypeille, jotka tommosta menny päättämään. Kyllähän oikeuden päätöksiä voi muuttaa, varsinkin jos ne on selkeästi virheellisiä. Amigan kohdalla päätös on selkeästi väärin, eli pakkohan niiden on sitä muuttaa kunhan saavat tietää tehneensä mokan.
|
miksuh
| Lauantaina, 8. marraskuuta, 2003 - klo 13.38: | | Postasin just tonne sfnet.harrastukset.pelit nyyssiryhmään hiukkasen tietoa siitä mitä Amiga-puolella nykyään tapahtuu. Yritin pitää ton mahd neutraalina, eli ei turhia AmigaOne vs Pegasos flametuksia
|
jPV
| Lauantaina, 8. marraskuuta, 2003 - klo 13.39: | | Äkkiseltään näyttäis, että viimeisin korppupeli on Apano Sin vuodelta 2000 . 1998 lienee viimeisin vuosi, jolloin on tullu enemmänkin korppupelejä vielä. Tosin vähemmistönä nekin olivat cd-peleihin verrattuna.
|
itix
| Lauantaina, 8. marraskuuta, 2003 - klo 15.22: | | Ehkä tuossa päätöksessä pitäisi olla ehto että peli on vähintään 10 vuotta vanha. Joka tapauksessa tuo päätös koskee vain Yhdysvaltoja. Muistaakseni vielä toistaiseksi meillä on eri lait
|
Joanna
| Lauantaina, 8. marraskuuta, 2003 - klo 16.16: | | Ja toisekseen tuo koskee vain DCMA:ta .. eli normaalit copyrightit on kai voimassa.. mutta tuollaisen antiikin tapauksessa DCMA:ta ei katsota aiheelliseksi soveltaa.
|
jansa
| Lauantaina, 8. marraskuuta, 2003 - klo 17.05: | | Ilmeisesti siis ton mukaan saa omistamistaan peleistä poistaa suojauksen. Levittää niitä ei silti saa. Suomessahan näin on ymmärtääkseni ollut jo iät ja ajat joten what's the problem?
|
Seppo
| Sunnuntaina, 9. marraskuuta, 2003 - klo 13.08: | | Paras pointtihan tuossa DMCA-tulkinnassa on se että se mahdollistaa esim WHDLoad-hemmojen toiminnan jatkumisen, ja sitä kautta lopulta kaikkien vanhojen korppupelien pelastamisen ennenkuin datakorruptio iskee...
|
Thematic
| Maanantaina, 10. marraskuuta, 2003 - klo 19.18: | | Heh, asuuko joku heistä USA:ssa?
|