XBOX 2:ssa ehkä IBM:n prossu...

Saku-foorumi » Vapaa sana » Viestit 2003 » Viestit 12/2003 asti » XBOX 2:ssa ehkä IBM:n prossu... « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

KimmoK
Tiistaina, 4. marraskuuta, 2003 - klo 9.15:   
http://www.eet.com/sys/news/OEG20031103S0060


(tuo voi tietää muutamia (pieniä) positiivisia asioita AMigankin suuntaan (prossujen halpeneminen, peliporttausten pienoinen helpottuminen, ...))

 

KimmoK
Tiistaina, 4. marraskuuta, 2003 - klo 10.56:   
http://www.theinquirer.net/?article=12476
"We make the CPUs for Nintendo's GameCube systems. We are shipping in volume the GeForce FX advanced graphics processor for NVIDIA, the premier supplier of graphics chips for the gaming industry. We are working with Sony Computer Entertainment to develop the processor for its PlayStation3 system. And now we've won the next-generation Xbox. "

 

Joanna
Tiistaina, 18. marraskuuta, 2003 - klo 2.32:   
Viimeisien tietojen mukaan Nintendo on varmistanut jatkavansa IBM:n prosessoreilla. Eli IBM on puskenut asiaa aika kivasti eteenpäin.

Mielenkiintoiseksi tämän tekee se että ATI.n grafiikat ja PPC prosessori ovat kovasti tuttuja. Olisi mielenkiinoista nähdä tuleeko Nintendolle (tai uudelle Xboxille) sitten MorphOS live-CD. Itselleni se ainakin olisi ensimmäisen kerran hyvä syy harkita Xboxin ostoa :)

 

KimmoK
Tiistaina, 18. marraskuuta, 2003 - klo 12.51:   
@Joanna

Ehotappa genesille että tekevät semmoisen MOS render node CD:n XBOX2:lle, GC2:lle ja PS3:lle (jos siihenkin tulee PPC pohjainen juttu).

Elikkä kyseisen pelikonsolin omaavat voisivat tuion CD:n avulla saada konsolinsa toimimaan assymmetrisen moniprosessoinnin apuprosessorina MOS pääkoneelle.
Ja samalla systeemillä voisi tempauksena silloin tällöin kytkeä kaikki maailman Amigamaisten värkkien käyttäjät yhteen demoamaan supertietokoneet voittavaa laskentatehoa....

:):):):):):):):):):):):):)

Juu, ei saa ottaa liian vakavasti...

 

Joanna
Tiistaina, 18. marraskuuta, 2003 - klo 13.37:   
PS3 on PPC pohjainen mutta sen laitteen sisäinen (cell?) arkitehtuuri on senverran erikoinen... No ehkä sitä voisi käyttää jonkinmoisena renderi.enginenä netin yli..

Idea ei sinällään ole mikään uusi.. siis olin jo aikoinaan suunnittelemassa Pleikkari2:n käyttämistä softasyntsana PC.n ohjauksessa.. Siinä on kumminkin (hieman altivec tyyliin) tehokas riinnakkaistava verktoriunitti joka pystyy noin 6 GigaFlopsiin.. sillä olisi tehnyt syntikkaemulaatiota ihan kivasti silloin kun laitteella ei ole esim peli tai DVd katselun vuoksi muuta käyttöä.

 

JPQ
Tiistaina, 18. marraskuuta, 2003 - klo 21.20:   
Gurut mistähän toi Intel kato johtuu ?

 

KimmoK
Keskiviikkona, 19. marraskuuta, 2003 - klo 14.08:   
PPC on simppelimpi ja helpommin saatavissa vähävirtaiseksi. IBM osaa lisätä sulautettuihin PPC malleihin kaiken maailman lisävärkkejä. PPC on epäyhteensopiva x86:n kanssa, eli pelit hankalammin kopioitavissa winteliin. IBM:llä voi olla yleensäkin olla parempi kompetenssi sulautetusta maailmasta. jne..........

 

Joanna
Keskiviikkona, 19. marraskuuta, 2003 - klo 14.41:   
JPQ: hinta.. Siis jokainen myyty Xbox tekee tappiota mikrosoftille... Vain myymällä paljon pelejä siihen päälle he pääsevät omilleen (jos koskaan?).

Samaan aikaan Sony ja Nintendo myyvär omia konsoleitaan voitolla. Nintendon laite on ollut halvin juuri kiitos hyvin integroidun piirin (=IBM). Samaten Sony:llä on vuosien kokemus loppykäyttäjälaitteista joten he tietävät miten sellainen pitää suunnitella ja kehittää kannattavaksi.

Suurin syy miksi Sony on ollut vaihtamassa PPC:hen on se että Mips.ien tuotekehitys on pysähtynyt kun SGI on muuttunut työasemien tekijästä tavallisten PC:ten valmistajaksi.

Mutta... Kysymykseesi. Siis uskoisin Microsoftin oppineen ensimmäisestä Xboxista pari asiaa.. Ensinnäkin se laite ei anna mitään uutta verrattuna siihen kotitietokoneeseen joka monilla ihmisillä on jokatapauksessa. Samat pelit saa halvemmalla lähikaupasta (puhumattakaan waretuksesta) ja tämänpäivän kotiPC:ssä on enemmän tehoa kuin tuossa konsolissa.

Eli MS täytyy keksiä jotain joka on selvästi koti-PC:stä poikkeavaa ja mielellään omaa paljon paremman teho/hinta suhteen kuin ne tietokoneet jotka julkaistaan vuonna 2005-2006. Vaatimus on hemmetin raskas ja hyvin harvalla firmalla on kokemusta piirituotannosta uusilla huippuprosesseilla, omaa kehitystä oleva ja kauniisti rinnakkasituva CPU.core sekä hyvät välit huippuluokan grafiikkapiirien suunnittelijoihin.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: