Kirjoittaja |
Viesti |
Tommi
| Torstaina, 15. toukokuuta, 2003 - klo 8.09: | | Millä tai miten tehään sid(?) musaa? Oon tossa kuunnellu sen verran (www.hvsc.c64.org), et on alkanu kiinnostaa ite tekeminen...
|
Joanna
| Torstaina, 15. toukokuuta, 2003 - klo 8.22: | | Well.. Otetaan kuuslankku (tai emulaattori) ja sitten hakataan konekielimonitorilla heksakoodia sisään että saadaan aikaan äänirutiini ja biisi.. Siis vakavasti sanoen.. tuosta se alkoi.. Onhan kuusneloselle olemassa vaikka kuinka erilaisia sävellys/soitto-ohjelmia mutta kyllä kuuluisimmat biisientekijät ovat tehneet itse omat soittorutiininsa.
|
Tommi
| Torstaina, 15. toukokuuta, 2003 - klo 9.30: | | Mut, miten ne tallennetaan .sid formaatiksi pc:lle??
|
JPQ
| Torstaina, 15. toukokuuta, 2003 - klo 9.36: | | Tommi: en tiedä varmaksi mutta muistelisin että tuo on yksinkertaisesti se koodin pätkä sieltä C64:sen muistista. Plus kait tieto siitä minne se sijoitetaan muistissa.
|
Tommi
| Torstaina, 15. toukokuuta, 2003 - klo 11.15: | | Jees, täytyy kattoo jos jotain sais aikaseks... Jonkunnäkösiä ohjelmia kyl jo on...
|
Markus
| Torstaina, 15. toukokuuta, 2003 - klo 13.16: | | Todella, nämä SID-tiedostot eivät tietääkseni ja ymmärtääkseni ole analogisia esim. ProTrackerin mod-tiedostoihin siinä mielessä, että nämä olisivat aina samassa formaatissa tyyliin pattern-data ja samplet. SID-tiedostossa on käytetty soittorutiini ja on up to säveltäjästä/ohjelmoijasta, miten data on tallennettu. Jossain päin nettiä on muuten Rob Hubbardin ensimmäiseksi väitetty soittorutiini, googlella varmaan löytyy. Sitten noita ohjelmia, C64:lle on uusi CyberTracker. Ja onhan noita muita, funet.fi:stä taitaa löytyä ainakin FutureComposer. Sitten on PC:lle tehty GoatTracker, minkä löytää täältä. Siinä on 3 äänikanavaa, tarvitsee SDL libraryn. Noilta sivuilta löytyy myös C64:ään trackereitä. Näin muuten täytyy sanoa, että kyllä nuo ~85 vuoden säveltäjät olivat neroja! Siis Rob Hubbardkin teki tuotoksia ilman musiikkieditoria ihan konekielimonitorilla! Samaten Martin Galway (hänestähän oli asiaa yhdessä C-lehdessä). Muuten, kun on olemassa softa sid2midi, niin tuli vaan mieleen, että mitenkägän onnistuisi sid2ahx. Tuo AHX:hän on se erinomainen Amigan trackeri, jolla saa C64-mäisiä kappaleita tehtyä. Sääli ettei tue sampleja, olisi mukavaa sisällyttää kappaleisiin rumpusoittimet sampleina.
|
itix
| Torstaina, 15. toukokuuta, 2003 - klo 14.33: | | Joo, nuo .sid -tiedostot sisältävät ihan oikeaa ajettavaa 6510-assemblerkoodia. Esimerkiksi playsid.library sisältää ihan oikean 6510-emulaattorin ja tietysti myös sen SID-emulaation.
|
Tommi
| Perjantaina, 16. toukokuuta, 2003 - klo 9.00: | | Markus: kiitti goat-tiedosta... eilen pääsin jo kokeileen... tästä se lähtee...
|
Tommi
| Keskiviikkona, 21. toukokuuta, 2003 - klo 7.57: | | Mä oon tässä ajatellu tehä kans oman SID cd kokoelman/kokoelmia... joten hyviä neuvoja/vinkkejä kaivataan lisää...
|
Jupp3
| Keskiviikkona, 21. toukokuuta, 2003 - klo 11.54: | | Tommi: http://hvsc.c64.org Tällaistako kaipasit?
|
Tommi
| Keskiviikkona, 21. toukokuuta, 2003 - klo 12.02: | | Höh, onhan mulla jo (suurin) osa noista...
|
Tommi
| Keskiviikkona, 21. toukokuuta, 2003 - klo 12.02: | | En, meinasin siis laittaa ne cd:lle jossakin muodossa.
|
JPQ
| Keskiviikkona, 21. toukokuuta, 2003 - klo 12.25: | | Markus: eikä tue RingModia eikä Synkkiä eikä PWM:ää niinkuin SID ainakaan mun tietojeni mukaan. Ja kyllä jotain muitakin saundeja olisi kiva saada sampleina.
|
|