Kirjoittaja |
Viesti |
KimmoK
| Lauantaina, 8. maaliskuuta, 2003 - klo 0.40: | | Niin, onko täällä formulahulluja, formula puolihulluja, 1/3...?? t. nimim... nyt äkkiä pari tuntia unta palloon ja SITTEN SE ALKAA... 8D
|
Joanna
| Lauantaina, 8. maaliskuuta, 2003 - klo 2.38: | | No.. ei ehkä niin että sen takia jaksaisi erikseen valvoa tai nousta aamuviideltä (Australian GP aika-ajot tänään) mutta jos satuu olemaan aikaa ja paikalla niin tulee ainakin tärkeimmät katsottua. Suurin ongelma on se että kun porukka pääsee normaaliin ajorytmiin on siellä kisan aikana yleensä hyvin vähän erikoisempaa. No, se tankkaus, mutta sekin on niin hyvin opeteltua hommaa ettei sillä yleensä saada tai menetetä mitään.
|
miksuh
| Lauantaina, 8. maaliskuuta, 2003 - klo 10.49: | | No kyllä kiinnostaa Harmillista kun jäi molemmat aika-ajot näkemättä. Ekaa en nähny, kun olin edellisen päivän tentistä poikki ja nyt tän päivästä en nähny kun tuli eilen oltua saunaillassa yhden kaverin luona ja sit tuli nukuttua pitkää No kisa on tärkein Kyl me pelattii eilen saunomisen jälkee F1GP:tä A500:lla Pitkästä aikaa tuli ajeltua
|
JPQ
| Lauantaina, 8. maaliskuuta, 2003 - klo 13.52: | | Ehdommasti ei kiinosta , kulttuuria formuloiden tilalle kiitos että edes kerran vuodessa telkka tarjoaisi kulttuuriakin eikä vaan uusintaa & urheilua.
|
miksuh
| Lauantaina, 8. maaliskuuta, 2003 - klo 14.39: | | Plah mitää kulttuuria, jos haluu kulttuuria ni parempi mennä teatteriin/ooperaan/näyttelyyn jne kun tuijottaa telkusta sitä Ennemmin leffoja, urheilua, jotain sarjoja ja uutisia kehiin Muuta ei muutenkaa jaksa kattoo
|
JPQ
| Lauantaina, 8. maaliskuuta, 2003 - klo 15.09: | | miksuh: musiikkikin kulttuuria ja konserteihin pääsy ei minulta suju. Ja leffoja tosiaan lisää muttei uusintoja ja sarjoja lisäksi tietenin tyyliin Sledge Hammer.
|
miksuh
| Lauantaina, 8. maaliskuuta, 2003 - klo 18.40: | | Joo sledge hammeria lisää, hihii
|
eläköön suoen hiiihtourheiulle
| Lauantaina, 8. maaliskuuta, 2003 - klo 19.55: | | Go Kaisa Varis !
|
JPQ
| Lauantaina, 8. maaliskuuta, 2003 - klo 20.08: | | eläköön suoen hiihtourheiulle: lisää samanlaista toimintaa kiitos että tulee oikea suomi kuva eli se ettei tämä mikään ihme valtio ole. Ainakin tietotekniikan takapajula tämä on.
|
miksuh
| Maanantaina, 10. maaliskuuta, 2003 - klo 13.12: | | Jeeeeeee !! hienostihan se kisa meni Kimi anto kyl varotuksen shumille et ei pääse ihan niin helpolla tällä kaudella ku viimeeks Oli kyllä mielenkinntonen kisa, sääntömuutoksetkin toi omaa lisä jännitystä ihan sopivasti. Maclarenikin saanu auton toimiin hienosti, ei varmaan kovin moni olis veikannu et avauskilpailussa 3 parhaan joukossa on 2 maclarenia, ja shumi vasta 4. Jos joku ei seurannu kisaa, niin Kimi oli hyvin lähellä voittaa avauskilpailun. Shumi pysy kiltisti takana jne Tallin moka nopeusrajottimen säädössä vaan sitten aiheutti ylinopeuden varikkosuoralla, ja voitto lipsahti coulthardille. Mut hieno se 3. sijakin oli kimille Varsinkin kun ottaa huomioon et kimi lähti kisaan varikolta (kväi vaihtamassa kuivankelin renkaat lämmittelykierroksella). Melkeen Kimi teki sen "varikolta voittoon" tempun mitä ne selostaja äijät hehkutteli eka
|
KimmoK
| Maanantaina, 10. maaliskuuta, 2003 - klo 13.42: | | Oli hyvä GP! Ei kerinnyt nukahtaa, vaikka alussa pahalta näyttikin kun ferrarit lähti vetään kaulaa & Kimi starttas varikolta. Go Kimi go (ja koeta pysyä radalla)! (Onko Suomalaiset F1 kuskit parhaimmillaan silloin jos ne joutuvat starttaamaan epätoivoisesta lähtöasemasta?)
|
HarriH
| Maanantaina, 10. maaliskuuta, 2003 - klo 19.27: | | Näyttää olevan suomalaiskuskien "tavaramerkki" tuo lievä epäonni;lähinnä tekniikka pettää, talli häslää, pisteet määrää (tapaus Salo) tai moka ratkaisevassa paikassa vie hyvän sijoituksen nenän edestä. Vielä kun Kimin taidot karttuvat niin eiköhän saada pikku tauon jälkeen kuulla Maamme -laulua F1:ssä. Saisivat nyt hiottua säännöt ensin kunnollisiksi, varmaan muuttuvat kauden edetessä hiukan (veikkaan), ja toivottavasti "tuomarointi" -linja on yksimielistä eikä erinäisten osakilpailujen arpajaismaiset rangaistukset. Kausi sentään alkoi lupaavasti, toivottavasti jatkuu yhtä jännittävänä.
|
Thoriel
| Maanantaina, 10. maaliskuuta, 2003 - klo 21.07: | | KimmoK: Ovat. Se on se meihin suomalaisiin sisäänrakennettu talvisodan henki tms.
|
JPQ
| Maanantaina, 10. maaliskuuta, 2003 - klo 23.18: | | HarriH&Miksei muutkin: Joskus tuntuu että epäonni on järkäytty juttu.
|
Markus
| Perjantaina, 21. maaliskuuta, 2003 - klo 13.00: | | En ole enää liiemmin F1-kisoja seurannut, mutta tuli mieleeni, että Kimin alkuaikoina "Suutari" sanoi, että Kimi ei ole voittajatyyppiä. Nyttemmin kuitenkin "Suutari" sanoi Iltalehden mukaan "olen aina viestittänyt Kimin olevan erinomainen kuljettaja".
|
miksuh
| Perjantaina, 21. maaliskuuta, 2003 - klo 14.43: | | Tänää kimi tuli viikonlopun ekoissa aika-ajoissa kolmanneksi, ferrarit isotteli ja meni eturiviin. Noh huomena on vielä toiset aika-ajot ja ihan hyvä se 3. lähtöruutukin on.
|
KimmoK
| Perjantaina, 21. maaliskuuta, 2003 - klo 15.05: | | kiinnostaisiko perustaa F1 veikkauksen "F1AmiFin" -ryhmä motorsportin F1 veikkaukseen? ;) http://www.motorsport.com/compete/p6/index.asp?S=F1
|
KimmoK
| Perjantaina, 21. maaliskuuta, 2003 - klo 15.21: | | Tai "F1SAKU" ois toki yhtä hyvä..
|
miksuh
| Perjantaina, 21. maaliskuuta, 2003 - klo 17.17: | | Olisha se iha hauska kokeilla, pitäs vaa yrittää pysyä erossa noista rahapeleistä, lottoa lukuunottamatta opiskelijalompsa ei oikee tykkää noista peleistä, paitsi sillon kun voittaa
|
miksuh
| Perjantaina, 21. maaliskuuta, 2003 - klo 17.20: | | Eiku toi onkin motorsportin hommeleita ei veikkauksen Pitää nuuskia millanen hommeli toi oikeen on
|
miksuh
| Maanantaina, 7. huhtikuuta, 2003 - klo 11.04: | | Huh olipas melkonen romuralli toi eilinen formulakisa Ei kyl muista millon olis tullu tommosta määrää peltiromua, onneks ne autot on iha hirmusen kestäviä. 10 autoa pääs maaliin kun muut muuttu romukasoiksi. Ja kimi voitti taas Hiukka tuuriakin mukana kyl, mut säännöt on samat kaikille Tosin Kimin renkaat balko kuulemma olla aika lopussa iulman sitä olis varmaan sillonki voittanu kirkkaasti.
|
KimmoK
| Maanantaina, 7. huhtikuuta, 2003 - klo 12.33: | | Mielenkiintoinen kisa indeed. Onneksi kaikki selvisivät hengissä. Misukat on ihan surkeat kumekset radan kuivuessa.
|
JPQ
| Maanantaina, 7. huhtikuuta, 2003 - klo 13.52: | | miksuh: monestako autosta kun en katsonut itse kisoja ? KimmoK: mitkäs olisi hyvät ja tarkoitit michelineejäkö ? PS. Auto "urheilu" (rikkoo erästä perus ajatusta miksi se ei voi olla urheilua) ei kiinnosta mutta Autot jonkin verran. Auto "urheilu" ei ole urheilua koska siinä ratkaisee aika paljon välinekkin + raha eli koska kaikilla kuskeilla ei kuitenkaan identtisia autoja ole,tiedän että muissakin välineissä laatueroja muttei niin suuria.
|
miksuh
| Maanantaina, 7. huhtikuuta, 2003 - klo 14.22: | | JPQ: No 20 niitä autoja yhteensä on. Eli 10 kahdesta kymnmenestä pääs maaliin loput levis pitkin rataa. Mitä tulee tohon urheilupuoleen, niin tota ei kyllä pidä aliarvioida jonkun tavallisen sunnuntai ajelun perusteella. Kyllä se formulalla ajaminen on ihan eri juttu ja kovaa rääkkiä kuskille. Autourheilu on ihan yhtälailla urheilua kun jokin muukin. Formuloissa kuski joutuu ihan hiton koville siellä ohjaamossa eikä siitä kyllä heikko/normaalikuntonen tyyppi selviä. Ne kuskiin vaikuttavat voimat on niin hirmusia et tavallinen sunnuntai kaahari tyyppi todennäkösesti pyörtys heti ensimmäisessä mutkassa tai jarrutuksessa. Tai vaihtoehtosesti ei riittäs voimat auton pitämiseen tiellä. Saati se, et pitäs vielä pystyä ajamaan kilpaa, eli keskittymiskyky pitää olla ihan eriluokkaa kun normaaliautoilijoilla. Formulaäijien ja yleensä kilpajajien fyysinen kunto pitää kyllä olla urheilija tasoa, siksihän formulakuskit käy punttarilla/lenkillä jne samallalailla ahkeraan kun muutkin urheilijat, se ei vaan näy telkussa. Lihasrasitus, nestehukka ja jatkuva keskittyminen ei ole kyl ihan kevyttä puuhaa.
|
miksuh
| Maanantaina, 7. huhtikuuta, 2003 - klo 14.27: | | Eikä sillä parhallakaan/nopeimmallakaan autolla voita jos kuski ei selviä rasituksesta ja osaa ajaa. Eli ei se auto yksinään mihinkään kilpailuja voita. Yhtähyvin voitas sanoa, että kaikki urheilulajit missä käytetään yleensä jotain välineitä ei ole urheilua. on ihan utopistista väittää että välineet olis juuri missään lajissa täysin identtiset. Joka lajissa missä urheilijat/tiimit itse hankkii välineet, pyritään sääntöjen rajoissa hankkimaan paremmat kamat kun vastustajilla. Ei toi koske vaan autourheilua.
|
miksuh
| Maanantaina, 7. huhtikuuta, 2003 - klo 14.36: | | Mua itseäni kyl autourheilu on aina kiinnostanu. Jos mulla ei olis aina ollu turhan vahvat lasit, niin eipä tiedä vaikka olisin saattanu päätyä pyörittään rattia minäkin, formuloista nyt en tiedä Pikkusena kiinnostus mikroautoihin (karting) oli kova, käytiin jopa pari kertaa radan varrella nuuskimassa paikkoja. Mut silmälasit sit romutti sen haaveen, toisaalta tommonen harrastus syö myös rahaa aika sikana eli tiedä olisko ollu mahdolisuutta senkään takia. Samoihin aikoihin kävi yks juttu mikä oli autourheilusta kiinnostuneelle pikkujätkälle aika unelmien täyttymys. Porukat oli ostamassa taloa, ja sit kohdalle osu myynnissä oleva Keken (Rosberg) veljen omistama talo. Käytii uteliaisuuttaan tutustumassa siihen, mut oli yllätysyllätys turhan kallis. mut oli kyl siistiä päästä käymää siellä Siellä oli jokapuolella kaikkia valokuvia ja formulan pienoismalleja jne.
|
J.
| Maanantaina, 7. huhtikuuta, 2003 - klo 16.06: | | Joo, kyllä varmaan tuo F1 on kuskillekin kova paikka. Ainakin nuo hellepaikkojen kisat. Mikroautoilukin voi olla aika rankkaa. Kerran oli työpaikalla eräänlainen GP-turnaus jossa ajettiin kilpaa mikroautoilla. Itsellä tuli lyhyelle ajalle kaksi sellaista 12 minsan erää (alkuerä ja välierä muistaakseni) ja sen jälkeen oli kyllä aika sippinä. Mutta joillakin tuli kolmekin erää...
|
JPQ
| Maanantaina, 7. huhtikuuta, 2003 - klo 16.48: | | miksuh: on se rääkkiä kuskille mutta urheilussa kaikilla pitäisi olla minusta samanmoiset välineet että jää vain urheiliajasta suorituksen taso kiinni. Eli en vähättele ruumillista rasitusta vaan pidän erilaisia autoja epäoikeuden mukaisuutena. Ja sitä paitsi saate määrät jotka pelkän viihteen vuoksi tuotetaan on aika suuret.
|
tnt
| Maanantaina, 7. huhtikuuta, 2003 - klo 19.46: | | Ei haittaa, vaikka tekeekin kipeää!!! Fu**ing hienoa nähdä, että Schumbaggerin tuuri on siirtynyt välillä jollekulle muulle, eikä tunnu pahalta, että näyttää siirtyneen Kimille...
|
KimmoK
| Tiistaina, 8. huhtikuuta, 2003 - klo 10.12: | | JPQ: F1:ssä michelin näyttää heikolta sadekelin renkaalta. Siviiliautoilussa olen joutunut toteamaan michelinin olevan surkea talvirengas. Kesäkumekseksi en uskaltane misukkaa edes kokeilla, niin paljon suuri pettymys on ollut Michelinin talvirengas. Bridgestonen olen todennut hieman äänekkääksi mutta muuten hyväksi kesärenkaaksi. Nykyisin mulla taitaa olla jotkut Viking kesärenkaat, todella äänettömät, ajomukavuus parani paljon. Talvirenkaissa ole palannut Hakkapeliitan (kokemusta 9:stä ja 1:stä) käyttäjäksi, enkä varmaan enään lipeä harharetkille...
|
Esa Haapaniemi
| Tiistaina, 8. huhtikuuta, 2003 - klo 11.59: | | JPQ: Onhan shakkikin urheilua, sillä sen pelaajat voivat yhden pelin aikana hiota pari litraa nesteitä ja ravinteita pitää nauttia pelin aikana. Toisaalta vaikka siinä kummallakin on "samanlaiset" välineet, on valkealla pelaavalla vähintään psykologinen etu.
|
JPQ
| Tiistaina, 8. huhtikuuta, 2003 - klo 14.35: | | Esa: aivan mutta shakkihan ei ole kaikkien mukaan urheilua. Minä en ota kantaa olen jäävi kun pidän shakista pitäisi opetella kunnolla ja löytää tietokoneelle shakki jossa on vaikeus tason säätö. Ja vieläpä ilmaiseksi se ainoa joka aminetista tulee mieleen on liian vaikea. Ja mieluiten WB ruutua käyttävä ja ilmainen... Ja nyt pieni sanakirja vaikka foorumilla ollaankin. PC=Tietokoneen vastakohta. Tietokone=Esimerkiksi Amiga,Mac,SGI,CommodoreOne,Pegasos,AmigaOne,Atari,Spectrum,Spectravideo.
|
Peku
| Tiistaina, 8. huhtikuuta, 2003 - klo 23.12: | | JPQ: Juuri sen takia formulat onkin autourheilua, johan sen nimikin sanoo, että siinnä lajissa auto on erittäin merkittävässä asemassa. Kuitenkin loppujen lopuksi parhaat kuskit voittavat, sillä parhailla talleilla on eniten rahaa ja siten ne saavat palkattua haluamansa kuskit. Kuljettajan täytyy siis ansaita paikkansa lajin huipulla. Hieman samanlainen tilanne on esim. pujottelussa, parhaat laskijat saavat laskea ensimmäisinä, eli silloin kun rinne on parhaassa kunnossa ja nopein laskea. Nuoret lupaukset aloittava uransa suurilla lähtönumeroilla ja pikku hiljaa menestystä saavittaessaan he pääsevät laskemaan pienemmillä lähtönumeroilla ja parempi kuntoisessa rinteessä. Esimerkki oli ehkä vähän kaukaa haettu, mutta ajanee asiansa.
|
Markus
| Perjantaina, 11. huhtikuuta, 2003 - klo 14.28: | | JPQ: Jos tarkoitat Aminetista saatavalla shakki-pelillä UChessiä, niin se todella on vaikea. Joskus kun pelailin shakkia (en ole moneen vuoteen enää pelannut), niin onnistuin vain kerran voittamaan tietokoneen tuossa UChessissä. Minulla on jollain vanhalla levykkeellä joku helpompi shakki, jossa tietokoneen voittaa käytännössä aina eräällä perusstragialla, mikä tuli aikoinaan kehitettyä... En tosin enää muista kunnolla, millainen se on...
|
Esa Haapaniemi
| Perjantaina, 11. huhtikuuta, 2003 - klo 15.22: | | Back2roots:ista löytyy BattleCheck ohjelma, jolla voi hyvillä mielin hävitäkin, on se sen verran hauskaa animaatiota. Shakkipelissä tuo ei ole päihittämätön, mutta melko monta peliä menee, että ehtii kokeilla kaikki variaatiot.
|
|