| Kirjoittaja | Viesti | 
|       
 Joanna

| Ajattelin kysäistä että onkos niitä ihan ensimmäisiä laitteita vielä monella? En edes tiedä että montako niitä tähän maahan tuotiin/myytiin, itse varmaksi olen nähnyt ja käyttänyt aikoinaan viittä eri Amiga 1000 -yksilöä.| Lauantaina,  24. syyskuuta, 2005 - klo 9.36: |  | 

Kysymyksen taustalla on (varsin epävarma) mahdollisuus siitä että saattaisin saada hankittua yhden tuollaisen itselle... Jos se onnistuu, on varsin todennäköistä että siihen tarvitsee esim toimivaa Kickstarlevykettä tms.

| 
|       
 Amiga4ever

| Mul on yks toimiva ja alkuperäinen yksilö hyllyssä =)| Lauantaina,  24. syyskuuta, 2005 - klo 19.35: |  | 

| 
|       
 jPV

| Täälläkin on yksi toimiva ja telkussakin kiinni tällä hetkellä| Sunnuntaina,  25. syyskuuta, 2005 - klo 14.16: |  | 
  . Pari muutakin tiedän täältä pohjoisempaa. Kickstart-levykkeitäkin löytyy monenlaista enemmän ja vähemmän pätchättyä. 

| 
|       
 ajk

| Täältäkin löytyy, kickstart mukaanlukien. Itse kone toimii, tosin muistaakseni viimeksi RGB-portin kanssa oli jotain häikkää, olisiko värit puuttuneet tms.| Sunnuntaina,  25. syyskuuta, 2005 - klo 15.59: |  | 

| 
|       
 Jope

| Yks ehjä ja yks rikkinäinen löytyy täältä.| Maanantaina,  26. syyskuuta, 2005 - klo 9.47: |  | 

| 
|       
 Apache2k

| Kaksi toimivaa yksilöä.. Yksi on täysin alkup. toinen mod. jossa on sisäinen muisti ja ulkoinen 256kb ( etupaneelissa) yhteensä 1mb muistia.. TYKKI| Maanantaina,  26. syyskuuta, 2005 - klo 14.13: |  | 

| 
|       
 Amiga4ever

| Öö.. niinoh.. alkuperänen.. tuosa mun tykis on se 2Mb muistia.. ei kyl mielestäni oo modattu.. muistikortti oli sen verran vanha et piti amiga hardwareen laittaa omasta kuvat ku ei muuten  löytyny..| Maanantaina,  26. syyskuuta, 2005 - klo 23.55: |  | 

| 
|       
 Joanna

| Ok. Hyvä kuulla että noita vielä on ihmisillä.| Tiistaina,  27. syyskuuta, 2005 - klo 8.33: |  | 

Modauksista tulee mieleen että aikoinaan itsekkin kolvasimme pariin sisälle drammien päälle lisää muistia kiinni. Sen + atchatyn kickstartin jälkeen koneessa olikin huimat 1MB muistia.

Eikös se Commodoren oma A590 käynyt myös A1000:n kylkeen... tuli mieleen että jos semmoisen saisi, niin siinähän (muistaakseni) oli paikat 2M muisteille? Semmoisen kanssa ei tarvitsisi teloa itse konetta lisämuistin saamiseen...

| 
|       
 JJ

| Käyhän se siihen, kun vain kääntää sen oikeaan asentoon. A1000 portti kun on eri asennossa kuin A500.| Tiistaina,  27. syyskuuta, 2005 - klo 12.29: |  | 
 Ja se menee väärinpäin kiinni - tuloksena käry jostain osasta.

Ja täälläkin löytyy kone ehjänä vintiltä, oma A1000 tykki meni kun hommasin A3kn.
 Se oli kiva tykki - 4MB muistia, kickstart eprommit orig/1.3/3.1 kytkimellä vaihdettavana, scsi-kova ulkoisena ja huima 14MHz CPU! :D

| 
|       
 Flux

| A1000 on täälläkin, viimeisin amigahankintani. CPU:n ja emon välissä on 4M lisämuistikortti RTC kera. Ei ole autoconffautuvaa. Kiintolevynä on kaupallinen versio AHD-viritelmästä, adapteri on A1000:lle suunniteltu.| Keskiviikkona,  28. syyskuuta, 2005 - klo 5.09: |  | 

| 
|       
 jPV

| Hmm.. voisikin kokeilla A590:stä tonnissa.. kummankohan kääntäis väärinpäin| Keskiviikkona,  28. syyskuuta, 2005 - klo 16.09: |  | 

| 
|       
 Jope

| A500:n laajennukset pohja kohti maata ja peräpää kohti A1000:n etureunaa.| Torstaina,  29. syyskuuta, 2005 - klo 21.38: |  | 

EI YLÖSALAISIN.

| 
|       
 Joanna

| Ok.. sain sen aiemmin mainitsemani A1000:n kotiin asti. En uskalla luvata että ihan lähipäivinä ehdin kokeilemaan mutta ainakin paketti näyttää lupaavalta. Koneen mukana tuli monitori,lisälevari, näppis+hiiti (alkuperäiset), paketti korppuja, arviolta sopivat kaapelit ja A590 muuntajan kanssa.| Perjantaina,  28. lokakuuta, 2005 - klo 17.07: |  | 

Ohjekirjat on suurin puute. ei sillä ettenkö osaisi varmaan käyttää ihan ulkomuistilla tärkeimpiä, mutta olisivat olleet kivat jos olisi alkuperäiset semmoiset olleet tallessa.

| 
|       
 Joanna

| No, enhän minä sitten malttanut olla kokeilematta, kun kerran laite oli tuossa saatavilla.... Ja se toimii .. En tieteinkään kaikkea mahdollista testannut, mutta kone boottaa sekä KS:n että workbenchin ok.. Hiiri toimii ja näppis (tosin varsin heikosti osa näppäimistä) myös.| Perjantaina,  28. lokakuuta, 2005 - klo 23.47: |  | 

Ensimmäinen kokeiltu ohjelma oli yllättäen SAY .... Pitää tunnustaa että tuossa on oma nostalgiansa, kun pääsee sitä ajamaan oikealla 20 vuotta vanhalla raudalla.

| 
|       
 Amiga4ever

| @joanna| Maanantaina,  31. lokakuuta, 2005 - klo 20.50: |  | 
 kuis tuo A590 sopii tonniseen? pitääkö kääntää toinen laite ympäri?

| 
|       
 Joanna

| Hmm. en ole vielä kokeillut, on ollut niin paljon muuta tekemistä viimepäivinä.. oletan että tuo Jope:n mainitsema ohje on Ok..| Maanantaina,  31. lokakuuta, 2005 - klo 20.55: |  | 

| 
|       
 Jope

| Mä olen käyttänyt mm. A590:stä A1000:ssa just tuon ohjeen mukaan.| Keskiviikkona,  2. marraskuuta, 2005 - klo 7.34: |  | 

Kannattaa sitten katsoa, että se A590:n liittimen alapuolella oleva tukihuuli ei vetäise mitään oikoseen tonnisen emolta.

| 
|       
 Tuomo

| Mulla yksi, pitäisi olla erikoinen yksilö kun voitettu Printti-lehden arpajaisista :=)| Sunnuntaina,  27. marraskuuta, 2005 - klo 20.55: |  | 

| 
|       
 Jope

| Jaha, tulipa skoretettua tosi nätissä kunnossa oleva A1000 tänään.. Mukaan näppishiiri ja ekan painoksen (1986) reference manual-setti. :-D| Keskiviikkona,  30. marraskuuta, 2005 - klo 22.33: |  | 

Vietin tämän illan täysin retromaailmassa 512kB chip-muistin ja KS 1.2:n parissa.. Heh.

Vanhassa Amigasoftassa on tunnelmaa.. 60 merkin tilat ja kamalat UI:t, monissa softissa ei filerequestereita lainkaan.. (kai nyt kaikki osaa dir-komentoa käyttää ;-)

| 
|       
 Palle

| >Mulla yksi, pitäisi olla erikoinen yksilö kun >voitettu Printti-lehden arpajaisista :=)| Torstaina,  1. joulukuuta, 2005 - klo 14.54: |  | 

Tuo legendaarinen printti-lehti oli päässyt kokonaan unohtumaan! :D Lukioaikoina sitä tuli koulun kirjastossa ahkerasti tavattua.

|