Kirjoittaja |
Viesti |
Odysseys
| Perjantaina, 4. marraskuuta, 2005 - klo 12.30: | | Varmaan ihan triviaa, mutta itse olen miettinyt onko MorphOS 1.4.5:ssä mahdollisuutta verkkotulostimen käyttöön? Eli siis tulostin tietenkin Windows XP/ Linux koneella ja tulostus tapahtuu Pegasokselta käsin. System settingeissä on mahdollisuus käyttää tulostamiseen deviceä, en kuitenkaan ole niin fiksu, että olisin sen avulla saanut mitään tulostusta aikaiseksi. Tietenkin toiselta Winukkakoneelta tulostaminen tuolle Samsungille onnistuu heittämällä, mutta onko niin, että MorphOS ei ole niiltä osin vielä valmis, vai enkö vain osaa?
|
Joanna
| Perjantaina, 4. marraskuuta, 2005 - klo 13.12: | | Tietääkseni onnistuu esim Samban kautta, mutta koskaan sambaa käyttämättömäna en osaa edes alkuun neuvoa... Aikoinaan (yli 10 vuotta sitten) teimme itse unix-Lpr protokollaan ajurit amigalle.. En enää kyllä millään muista olisiko se paketti Aminetissä tai esim AmiTCP:n mukana, tosin sen konffaaminen vaati mm. printterifiltterin tekoa Linux-puolelle joten se ei ollut mitenkään maailman helpoimpia.
|
Odysseys
| Lauantaina, 5. marraskuuta, 2005 - klo 10.34: | | No tuopa pittää sitten unohtaa. Olisi vain ollut vekkuli ajatus. Kiitos kumminkin.
|
Piru
| Lauantaina, 5. marraskuuta, 2005 - klo 10.55: | | Aminet search: comm/tcp lpr Tuolla haulla löytyy muutamia lpr-tulostinjudansseja. En ole kyllä itse kokeillut.
|
Sami Ylönen
| Sunnuntaina, 6. marraskuuta, 2005 - klo 17.49: | | Mää muinoin koittelin, en tosin tähän hätään muista mikä paketti oli kyseessä. Ihan toimiva systeemi, mutta värit jäi mun possu-tulostimesta uupumaan enkä keksinyt miksi.
|
jPV
| Maanantaina, 7. marraskuuta, 2005 - klo 15.44: | | Jollen nyt väärin muista, niin käytin Spooler-nimistä ohjelmaa vuosia sitten classic Amigalla. Tulostelin A1200->Win95. Se oli ihan simppeli systeemi.. spooler pyöri taustalla ja tulosti kaikki tiettyyn hakemistoon ilmestyvät fileet verkossa olevalle samballa jaetulle tulostimelle. Turboprintistä vaan sääti kaikki tulosteet menemään fileeksi sinne. Ei siis tarvinnut mitään samban asennusta tai muutakaan säätöä. Kannattaa etsiä Aminetistä spooler-hakusanalla tai voin kyllä tarkistaakin jonain päivänä. Luulis toimivan mossillakin.
|
Jani Kuituniemi
| Maanantaina, 7. marraskuuta, 2005 - klo 20.17: | | Jep. Spooler on ihan hyvä vaihtoehto, sitä täälläkin käytetään. Sambassa kun ei ole suoraan tukea (ainakaan ollut sillon 2.0.7 aikoina) verkkotulostimille vaan se piti kikkailla tuolla tavalla.
|
Odysseys
| Perjantaina, 11. marraskuuta, 2005 - klo 23.07: | | Hyvä hyvä. Tuossahan tulikin jo paljon tutkimista. Pitääpä huomenna parempana päivänä tutkia asiaa uudemman kerran. Kiitos kaikille.
|
|