Kirjoittaja |
Viesti |
KimmoK
| Keskiviikkona, 7. syyskuuta, 2005 - klo 9.52: | | Aihe kiinnosti ainaski minua viimeaikaisten Apple:n päätösten vuoksi ja siksi että kiinnostaa tietää kuinka paljon paremmin AOS tai MOS voi suoriutua samalla prossulla. http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=2520 Ja Apple luuli PowerPC:n olleen syy tehojen puutteeseen... ;) Asiat ei ole muuttuneet viimeisen 10 vuoden aikana, Applella ei edelleenkään osata koodata. Suuren maailman vaihtoehdot: bloat (linux), bloatimpi (windos), bloatein (OSX) ?
|
Jani Kuituniemi
| Keskiviikkona, 7. syyskuuta, 2005 - klo 11.09: | | Noh, minä vaihdoin Windowsin (Athlon XP 2200+, 1Gig RAM) MacOS X:ään (G5/1.8GHz, 1Gig RAM) duunikoneessa ja yleinen nopeus kasvoi ja tahmaaminen väheni. Lisäksi siinä on se -Windows etu.. :D
|
KimmoK
| Keskiviikkona, 7. syyskuuta, 2005 - klo 13.25: | | @Jani Jees, ehkä ehdottamani bloat järjestys windowsin ja OSX:n kesken oli väärä.
|
itix
| Keskiviikkona, 7. syyskuuta, 2005 - klo 15.57: | | Hitaus ei välttämättä johdu siitä että käyttis on bloatti, mutta jotkut toiminnot voivat olla huonommin toteutettuja kuin toiset.
|
KimmoK
| Keskiviikkona, 7. syyskuuta, 2005 - klo 16.20: | | Ok. Hidas (Linux X akkunoinnilla), hitaampi (OSX), hitain (Wintous).
|
sloxa
| Keskiviikkona, 7. syyskuuta, 2005 - klo 16.24: | | tuohan on kuin peesee maailmasta!! kun softat ei pyöri niin hommataan suurempia, nopeampia ja kalliimpia koneita... helpompaahan se on kuin koodailla softaa paremmaksi.. siihenhän voi mennä kuukausia.... isommat järjestelmä vaatimukset ratkaisee ongelman PALJON nopeammin!!!
|
Jani Kuituniemi
| Keskiviikkona, 7. syyskuuta, 2005 - klo 17.36: | | sloxa: :D Noinhan se on, jos ei softa pyöri niin ostetaan tehokkaampi kone ;) Mulla tosin kummankin koneen kellotaajuus on tuo 1.8GHz, muistimääräkin sama. MacOS X on vaan vähemmän bloatti ja G5 tehokkaampi kuin Athlon XP + Win2K yhdistelmä. No, ei silti, kyllähän sillä Windows koneellakin töitä teki jos ei kaatumiset haitannut. Lähinnä tuossa oli syynä sellainen "pääseepähän eroon Windowsista, Windows on iiivil" syy :D
|
|