Kirjoittaja |
Viesti |
jap
| Lauantaina, 7. toukokuuta, 2005 - klo 22.20: | | Moi! Olen yrittänyt pystyttää GENESiSen ftp-palvelinta, mutta GENESiS antaa tällaisen ilmoituksen, kun koneeseen otetaan yhteyttä ftp-clientilla: Access from host x to port 21 denied Olen määrittänyt GENESiS Prefsillä käyttäjän ja sallinut Inetd:n käynnistyksen. Inetd:ssä ftp-palvelu on sallittuna. Olen tarkistanut clienttipäässä käyttäjätunnuksen ja salasanan ja niiden pitäisi vastata palvelinasetuksia. Mikä asetus mahtaa olla vielä väärin?
|
jPV
| Lauantaina, 7. toukokuuta, 2005 - klo 23.23: | | Mitäs sulla on prefseissä database/access-kohdassa? Oisko siellä mahdollisesti joku deny, joka sulkee ftp:n portin?
|
Ibe U
| Lauantaina, 7. toukokuuta, 2005 - klo 23.35: | | Genesis sulkee melkein kaikki TCP/IP portit vakio asetuksena. Eli 21 täytyy avata erikseen. henk koht olen avannut kaikki koska amiga sijaitsee NAT verkossa.
|
jPV
| Lauantaina, 7. toukokuuta, 2005 - klo 23.40: | | ftp:n dataporttikin kannattaa avata, mikäli jokin ulkoinen palomuuri ei sitä blokkaa. Toimii sitten passiivisetkin siirrot. Dataportti on mahdollisesti 20.. riippuu vähän palvelinsoftasta.
|
jap
| Sunnuntaina, 8. toukokuuta, 2005 - klo 3.09: | | Noniin, nyt muodostuu yhteys! Access-osastolla oli rivi, joka blokkasi kaikki portit. Saahan sitä yrittää Nyt ilmeni sitten sellainen ongelma, että AmFTP ei näytä oikein palvelimen tiedostolistausta - tulee vaan ihmesotkua. Tiedostot siirtyvät kuitenkin palvelimelle ja ovat kunnossa. Johtuuko tämä nyt siitä dataportista?
|
jPV
| Sunnuntaina, 8. toukokuuta, 2005 - klo 10.58: | | Hmm.. ei se dataportista johdu, mutta voikos AmFTP:ssä tai ftpd:ssä määrittää "host type"-asetusta? Yleensä tuo ongelma on ollut Windows-clienttien kanssa... silloin hakemistolistaukset eivät näytä oikeanlaisilta.
|
jPV
| Sunnuntaina, 8. toukokuuta, 2005 - klo 11.05: | | Kannattaa kokeilla myös AmiTCP:n mukana tulevalla tekstipohjaisella ncftp:lläkin tai jollain muulla. Selviää vähän missä päin vika on, kun näkee miten toisella clientillä toimii.
|
jap
| Sunnuntaina, 8. toukokuuta, 2005 - klo 16.06: | | Mulla on tässä omassa verkossa mäkki ja toinen Amiga. Mäkiltä ftp-yhteys onnistuu mallikkaasti ja palvelimen hakemisto näkyy oikein. Asensin toiseen Amigaan AmiFTP:n ja sillä ftp-yhteys toimii ok. Kokeilin myös FTPMountia, mutta sillä tapahtuu sama kuin AmFTP:llä: tiedonsiirto toimii FTPMountilta palvelimeen, mutta FTPMount ei osaa näyttää palvelimen hakemistolistausta oikein. En löytänyt host type -asetusta AmFTP:stä. Pitää tutkia ftpd-puolta vielä...
|
|