Kirjoittaja |
Viesti |
Micke
| Tiistaina, 4. tammikuuta, 2005 - klo 14.57: | | Sain muutama kuukausi sitten haltuuni ISOn läjän vanhaa Amiga-sälää. Entinen käyttäjä oli pyörittänyt yritystä amigojen voimin joskus 80-90-luvulla ja kokoonpanoon kuului 3 x A2000, 2 x A500+, muutama A1200, sekä CD32. Varsinkin A2000:lle löytyi runsas määrä kortteja, bridgeboardeja jne. Koneita oli päivitetty urakalla ja ROM-piirejä on lähes koko sarja. Lisäksi Amiga-aiheista kirjallisuutta rautapuolesta sekä ohjelmoinnista kilokaupalla. Yritin pitkään hengittää eloa tornitettuun A1200:seen jossa 060 turbokortti ja micronicin z3-i väyläkortti. Projekti siirtyi autotalliin virtalähteen hajottua. Kortit on kuitenkin tallella samoin kuin useampi A1200 emolevy ja liuta Blizzardin MkIV turboja. Tämänhetkinen projekti: Haaveena on saada työpöydälle seuraava kokoonpano: A2000 jossa KS vaihtaja 1.3/2.0, kovalevytilaa ja CD-asema. Tarkoitus pyörittää A500:n ja A500+:n pelejä. A1200 näppiskotelossa jossa blizzard MkIV, kovalevy ja ulkoinen SCSI CD-asema. (Lähinnä pelikoneeksi) A1200 tornikotelossa joka joskus vielä kasvaa. Ongelma on, että omat taidot loppuvat pikkuhiljaa kesken. Löytyisikö kiinnostuneita amigistejä kokoontumaan joku viikonloppu amiga-harrastuksen parissa? Mahdollisuus olisi virittää em. koneet kuntoon niin kuin vanhoina hyvinä aikoina ja lisäksi kantaa pois ylimääräiset raudat jos tarvetta löytyy.
|
miksuh
| Tiistaina, 4. tammikuuta, 2005 - klo 15.33: | | Voishan toi olla iha mielenkiintonen homma Missäs päin pk-seutua majailet ? Itse Espoossa n. 5km Lepuskista. Kyllä muitakin Amigisteja pitäs vielä pk-seudulla olla, eli porukkaa vaan kansaan
|
miksuh
| Tiistaina, 4. tammikuuta, 2005 - klo 15.35: | | kasaan jopa
|
Joni Laaksonen
| Tiistaina, 4. tammikuuta, 2005 - klo 15.55: | | Kuulostaa juu mielenkiintoiselta! Itse olen ihan puolestaan Espoon Leppävaarasta, että jos vain tuonlainen tilaisuus tarjoutuu niin totta kai olen tulossa mukaan.
|
| Tiistaina, 4. tammikuuta, 2005 - klo 16.17: | | Kähevän tuntunen kasa amiga-tavaraa sulla, siitä vaan kasaamaan kokoonpanoja. Itse tosin asun Jyväskylässä joten paikalle ei pääse mut eiköhä hesasta löyvy muutama amiga-hirmu apuun
|
Micke
| Tiistaina, 4. tammikuuta, 2005 - klo 18.02: | | Majapaikkani on Munkkiniemi. Pitää vielä neuvotella paremman puoliskon kanssa siitä, milloin saan levittää koneet olkkariin, mutta tähdätään siihen, että tammikuun aikana.
|
miksuh
| Tiistaina, 4. tammikuuta, 2005 - klo 18.54: | | Heh Joo kannattaa kysyä lupa ennenku levittelee koneen osia jokapuolellle Yks kaveri just siivos konevarastojaan. Aikasemmin vähä joka nukassa oli torni, putki tai joku epämääränen koneen raato. Parempi puolisko alko sit vähä murista jo Kyllä niitä tosin siivouksenki jälkeen jäi jäljelle vielä aika kiitettävästi
|
Thematic
| Keskiviikkona, 5. tammikuuta, 2005 - klo 9.28: | | A2000 on kai aika painava? Mielenkiintoinen silti.
|
Joni Laaksonen
| Keskiviikkona, 5. tammikuuta, 2005 - klo 13.29: | | Mun omasta edeltäjä A2000:sesta ei paljoa nyt painoa tuntunu täysvarustuksella olevan... Tietty kaikki on suhteellista mitä pitää painavana.. Pysyy ainakin pöydällä...
|
|