| Kirjoittaja | Viesti | 
|       
 Allu

| Tarvitsin Amigaani lisää kovalevytilaa ja ostin 20GB levyn. Kun ei löytynyt pienempää!?!| Perjantaina,  7. maaliskuuta, 2003 - klo 20.12: |  | 

HDToolBox ei anna osioida(ainakaan perustoiminnoilla) enempää kuin 4GB.

Itseasiassa 4Gb:tä käytössä riittää enemmän kuin hyvin, mutta kuinka loput 16GB:tä saisi käyttöön(ei haittaa vaikka se vaatisi linuxin asentamista)?

| 
|       
 Thematic

| Ilmeisesti käyttöjärjestelmä on 3.1-julkaisu?| Tiistaina,  11. maaliskuuta, 2003 - klo 1.46: |  | 
 Haepa Aminetistä hakusanalla td64, mutta myös nsdpatch. Lue molempien
 dokumentaatio niin selvinnee kumpaa kannattaa käyttää. Helpompi
 tapa voi olla AmigaOS 3.5 tai 3.9 -päivitys.
 Sen sijaan jos on kyseessä vielä vanhempi järjestelmä, ei taida tulla
 mitään, hyvää ainakaan - lukuunottamatta muita
 käyttöjärjestelmiä mutta nehän eivät edes buuttaa ellei erikseen
 pyydä.

| 
|       
 miksuh

| Tai PFS3 ja sen DirectScisi versio ostoon| Tiistaina,  11. maaliskuuta, 2003 - klo 10.26: |  | 

| 
|       
 Egumies

| Tai toki ilmainen sfs on myös vaihtoehto mikäli ei halua ylivoimaisesti parasta pfs3:sta hankkia.| Tiistaina,  11. maaliskuuta, 2003 - klo 15.41: |  | 
  Mikäli joku muistaisi urlin tuohon voisi sen pastee tännne vaikkapa...kun itse en sitä muista   

| 
|       
 itix

| SFS vaatii NSDPatchin.| Tiistaina,  11. maaliskuuta, 2003 - klo 16.26: |  | 

| 
|       
 miksuh

| Joo ton itixin sanoman jutun takia jätin sen sfs:n mainitsematta| Tiistaina,  11. maaliskuuta, 2003 - klo 17.30: |  | 
  kyl muuten olisin sitäkin ehdottanu   

| 
|       
 jPV

| Tai joku tosi vanha sfs, jossa oli vielä erillinen ds-versio ;)| Tiistaina,  11. maaliskuuta, 2003 - klo 18.48: |  | 

| 
|       
 itix

| 1.13 taitaa olla viimeinen SFS jossa oli direct scsi ja sen saa Aminetistä. Mutta sitä ei sitten saa päivittää uudempiin versioihin.| Tiistaina,  11. maaliskuuta, 2003 - klo 18.50: |  | 

| 
|       
 itix

| 1.13 taitaa olla viimeinen SFS jossa oli direct scsi ja sen saa Aminetistä. Mutta sitä ei sitten saa päivittää uudempiin versioihin.| Tiistaina,  11. maaliskuuta, 2003 - klo 18.50: |  | 

| 
|       
 allu

| Mitä h*i**ttia, lauantaina ryypätään, sunnuntaina ryypätään ja maanantaina podetaan krapulaa. Tiistaina tulee vastauksia ;).| Tiistaina,  11. maaliskuuta, 2003 - klo 20.13: |  | 

Joo, käyttis on 3.1. Katselin tuota td64 infoo ja huomasin että sillä voi tulla aikaslailla ongelmia jos käyttää tiettyjä ohjelmia.

Sitäpaitsi luulen että suurempi ongelma tulee hdtoolbox:in kanssa, koska se näytti vain ekan n.8Gb:tä(en jaksa kaivaa levyn tietoja esille).

| 
|       
 J.

| Jos palataan vielä hetkeksi tähän. Itsekin hankin omalle koneelleni uuden 20 GB:n kiintolevyn. Aluksi en saanut sitä näkymään systeemiin vaikka HDToolbox näytti sen ihan OK. Aikani sen kanssa räplättyä sain sen lopulta toimimaan - laittamalla sen masteriksi EIDE-99:n secondary-väylään. Kai sillä oli niin kova ego ettei se suostunut yhteistyöhön alistetussa asemassa...| Lauantaina,  5. huhtikuuta, 2003 - klo 18.25: |  | 

No, levyn sai näkymään ja osiointi ja alustuskin toimi. Tosin kun EIDE jakoi sen kovotasolla viiteen osaan ja vielä itse jaoin kunkin osan kahtia (varmuuden vuoksi, muistelen lukeneeni jostain ettei vakio-FFS oikein tykkää kahta gigaa suuremmista osioista) on koneessani nyt lopputuloksena 14 kiintolevyosiota.....

Toivottavasti en joudu hankkimaan isompaa kiintolevyä, voi muuten loppua työpöydältä tila pelkille kiintolevyosioiden kuvakkeille ;-)

| 
|       
 allu

| Minulla on tavallinen A1200:n IDE-liitäntä. Voisikohan siitä johtua, ettei HDToolBox näytä koko levyä osiointi-ikkunassaan. Siinä näkyy kuitenkin yli 4GB:tä, noin 8GB:tä. Tosin en tiedä, että kannattaako yläpuoliskoa käyttää. Ettei kirjoitukset mene alapuoliskolle.| Sunnuntaina,  6. huhtikuuta, 2003 - klo 1.37: |  | 

| 
|       
 Pete

| Ei johdu, sillä minulla on ollut tuossa emolevyllä olevassa liittimessä 80 Gb:n kokoinen kovalevy. Itsekkin olen törmännyt kovalevyjä asennellessa ongelmaan ettei Wb 3.1:n mukana tullut HDToolbox tahdo näyttää koko kovalevyä. Tuohon on auttanut että pistää kovalevyn toiseksi asemaksi koneeseen joka lataa kovalevyltä 3.5/3.9:n ja installoi tuolla kovalevyn. Tämän jälkeen kovalevyn pitäisi näkyä kokonaisena myös vanhalla HDToolboxilla.| Sunnuntaina,  6. huhtikuuta, 2003 - klo 11.19: |  | 

| 
|       
 allu

| En omista 3.5/3.9 osseja. Mutta, onko olemassa kolmannen valmistajan osiointiohjelmaa?| Sunnuntaina,  6. huhtikuuta, 2003 - klo 14.06: |  | 

| 
|       
 Pete

| Aminetista löytyy ainakin disk/misc hakemistosta rdb391.lha ja hdinst.lha, mutta en ole koskaan kokeillut kumpaakaan, etten osaa sanoa auttavatko ne tähän ongelmaan| Sunnuntaina,  6. huhtikuuta, 2003 - klo 15.22: |  | 

| 
|       
 Pete

| Ja tietysti jos nuo eivät toimi voisi minulta löytyä kaupattavaksi ylimääräiseksi jäänyt OS 3.5 ...| Sunnuntaina,  6. huhtikuuta, 2003 - klo 15.47: |  | 

| 
|       
 allu

| Jaahas, paljonkos sellainen OS3.5 sitten maksaisi(voit vastata privana, jos haluat)? Se kai vaatii romppuasemankin, pystyykö kiertämään? Esim. kopioimalla verkon yli kamat HD:lle.| Sunnuntaina,  6. huhtikuuta, 2003 - klo 16.22: |  | 

| 
|       
 Hooligan/DCS

| Mulla on kanssa ylimääräinen 3.5 koska omistan 3.9:nkin alkuperäisenä. Ja eiköhän tuo verkon yli kopioiminen ja kovolta asentaminen onnistu.| Sunnuntaina,  6. huhtikuuta, 2003 - klo 16.40: |  | 

| 
|       
 allu

| No täytyyhän sellainen sitten ostaa. Laitoin "virallisen" ilmoituksen torille. Käyttispäivitys on vielä tässä vaiheessa erittäin helppo kun koneessa ei ole kuin perus 3.1 kamat ja ei ainoatakaan sovellusta tai muutakaan lisäsälää.| Sunnuntaina,  6. huhtikuuta, 2003 - klo 17.01: |  | 

Vinkkejä, jos tulee vielä mieleen, voi edelleen laittaa tänne.

| 
|       
 JPQ

| allu: sellainen ainakin tosiaan just nyt hyvä paikka käyttis päivitykselle kun minusta joskus tuo päivitys poisti jotain ei käyttikseen kuuluvia ohjelmia näin minulla mielestäni kävi.| Sunnuntaina,  6. huhtikuuta, 2003 - klo 18.21: |  | 

|