Kirjoittaja |
Viesti |
Janne Sirén
| Torstaina, 21. helmikuuta, 2002 - klo 21.01: | | Jos haluatte kurkistaa millaista on MorphOS-ohjelmointi ja kuinka lähellä se on AmigaOS:ää, kenties tämä linkki on tutumisen arvoinen: http://zapek.meanmachine.ch/morphos/morphos.html Onkos täällä kukaan ohjelmoinut MorphOS:llä? Kuinka amigamaista se on?
|
Joanna
| Sunnuntaina, 22. joulukuuta, 2002 - klo 3.36: | | Itse en osaa sanoa muuta kuin sen mitä olen kuullut ja sen perusteella ei se ainakaan C-ohjelmoinnissa niin paljon eroa. Assulla tietenkin eroja on enemmän mutta se on sitten suuremmin kiinni prosessorin kuin käyttiksen vaihdosta Viimeisimmässä Sakulehdessä on Ilkka Lehtorannan juttu Mui.ohjelmoinnista ja se sama lähdekoodi kääntyy ja toimii sekä vanhalla 3.X 68k systeemillä että MOS:illa.
|
itix
| Perjantaina, 10. tammikuuta, 2003 - klo 18.50: | | Ja tuon Sakussa olleen MUI-koodin lisäksi olen portannut Freecivin Amiga-portin MorphOS:lle. Se ei loppujen lopuksi kovin vaikeaa ollut. Täytyy vain muistaa että kaikki Hook-structuret vaativat eräänlaisen apustruktuurin (ns. trapin). Muuten koodaaminen MorphOS:lle ei juurikaan eroa Amigasta ja yleensä kun koodaan teen samalla myös 68k binäärin AmigaOS:lle. Hyvin samanlaista siis
|
JPQ
| Maanantaina, 10. helmikuuta, 2003 - klo 16.20: | | itix: mihin tuota apustruktuuria tarvitaan ?
|
itix
| Maanantaina, 10. helmikuuta, 2003 - klo 17.06: | | Apustruktuuri kertoo että Hook-structuren osoittamaa koodia ei ajeta 68k emulaattorissa vaan natiivina PPC-koodina. Normaalisti kun Hookin h_Entry osoittaa ajettavaan koodiin se MorphOS:ssa laitetaankin osoittamaan tähän apustruktuuriin. Hmm.. hiukan hankala selittää. Mutta struktuurin alussa on 68k:lle laiton komento ja jos MorphOS:n 68k emu törmää näihin laittomiin komentoihin se vaihtaa ajomoodia 68k:sta PPC:lle. Ehkä jos saan joskus kotona taas netin toimimaan ja pari partitiota palautettua kirjoitan Saku-lehteen siitä jotain... siis jos ;)
|