Kirjoittaja |
Viesti |
M.Kuuva
| Perjantaina, 18. tammikuuta, 2002 - klo 13.39: | | Olisiko saatavilla exampleja/neuvoja (C/asm) grafiikan ohjelmointia silmällä pitäen; lisäksi erinäisien gadgettien/muiden WB-komponenttien sisällytyksestä. DeveloperCD2.1:llä esimerkit on 90-luvun alusta, eivätkä käänny StormC:llä sekä ovat lisäksi hyvin epäselviä.
|
Janne Sirén
| Perjantaina, 18. tammikuuta, 2002 - klo 18.18: | | Developer CD:llä lienee ROM Kernel Manual Libraries? Aivan must, sieltä Intuition, GadTools, BOOPSI ja Graphics esiin (kolme ensimmäistä käyttöliittymää, viimeinen grafiikkaa) niin olet matkalla...
|
JPQ
| Lauantaina, 19. tammikuuta, 2002 - klo 0.27: | | Mulla ISO Läjä jos ei tarvitse olla amigan koodia. Niistäkin voi olla hyötyä. Hienoa etten ole suomen viimeinen amiga koodari.:-)
|
KimmoK
| Lauantaina, 19. tammikuuta, 2002 - klo 13.05: | | Ruottalaiset on muuten voittamassa meität pahan päiväisesti. Eikä pelkästään yleisen Amiga ohjelmoinnin alueella (Classic + DE) vaan svensonit on mukana jopa OS kehityksessä! Tarttis tehhä jottain.
|
Jani Kuituniemi
| Lauantaina, 19. tammikuuta, 2002 - klo 17.45: | | Myös ne Amiga ROM Kernel REference Manual kirjat ovat hyviä lähteitä Amigan ohjelmointiin C kielellä. Ovat vain todella harvinaisia opuksia, itsekin niitä pitkään metsästin.
|
JPQ
| Lauantaina, 19. tammikuuta, 2002 - klo 20.05: | | Jani Kuituniemi: En vaan viitsinut sakusta ostaa Includes & Autodocs osaa. Libraries osa löytyy jo hyllystä. Ja yksi vanha opus siitä se hyöty että. Siinä paremmin selitettynä hiiren luku ja näppiksen luku siis ainaskin. Lisäksi Amiga Developer CD 2.1 . + Netistä kaahittua PC/Yleispätevää koodia.
|
Jani Kuituniemi
| Lauantaina, 19. tammikuuta, 2002 - klo 20.54: | | Tota Includes & Autodocs osaa mulla ei olekaan. Mulla on kans tuo Libraries & Devices sekä se Hardware Reference Manual.
|
JPQ
| Lauantaina, 19. tammikuuta, 2002 - klo 23.53: | | Jani Kuituniemi: niitä oli jopa ainaskin kaksi myynnissä. En ollut halua maksaa 50markkaa...........
|
Jani Kuituniemi
| Sunnuntaina, 20. tammikuuta, 2002 - klo 0.02: | | Hittolainen, olispa pitäny olla siellä niin olisin ostanut. 50mk ei ole paha hinta moisesta opuksesta. Maksoinkohan itse satasen kipale noista kirjoista mitä mulla on.
|
JPQ
| Sunnuntaina, 20. tammikuuta, 2002 - klo 13.31: | | Jani Kuituniemi: Ei muuten paha hinta. Mutta kun olin käytännössä lähes nolla budjetilla matkassa.
|
Jani Kuituniemi
| Sunnuntaina, 20. tammikuuta, 2002 - klo 22.53: | | Jooh.. meniköhän ne siellä vai oliskohan ne vielä tallessa, muistakko kuka niitä myi ?
|
M.Kuuva
| Tiistaina, 22. tammikuuta, 2002 - klo 11.34: | | Mulla on jokin 91-mallia Hardware Reference manual, jota en tarvitse.
|
Jarmo Piippo
| Lauantaina, 26. tammikuuta, 2002 - klo 22.05: | | Miten muuten on tuolla Developer CD:llä olevan kääntäjän kanssa, sillä versiolla tehtyjä ohjelmiahan ei saa kaupallisesti hyödyntää mutta voiko tehdä freewarea/PD:tä? Entä onko kukaan kokeillut Aminetissä olevaa ilmaisversiota Blitz Basicista (amiblitz)? Itselläni se ainakin vain kaatuilee joko hetipaikalla tai kohtapaikalla viimeistään. Harrastelen jonkin verran hupiohjelmointia ikivanhalla Absoftin Fortran-kääntäjällä joka on täysversio (ollut OVH aikoinaan 2500 mk!), mutta vaikka se on näpsäkkä ja tekee nopsaa koodia, alkaa ikä lievästikin sanottuna painaa. Toivottavasti AmiBlitz kehittyy hyväksi vaihtoehdoksi...
|
Frn
| Sunnuntaina, 27. tammikuuta, 2002 - klo 14.09: | | M.Kuuva: Haluatko myydä opuksen? Siis HRM:n?
|
JPQ
| Sunnuntaina, 27. tammikuuta, 2002 - klo 16.37: | | Jarmo Piippo: ei saa tehdä freeware/pd:tä boogien mukaan. Harmitti minuakin no sainpahan halvalla HiSoft C++ kääntäjän. Ympäristo ja Editori läjät parempi. Mutta selvinnee sammasta koodista. Sama MaxonC näyttää olevan pohjalla jos en väärin käsitä.
|
MK
| Maanantaina, 28. tammikuuta, 2002 - klo 17.05: | | Sanotaan 34 EUR hinnaksi tuolle kirjalle.
|
Jarmo Piippo
| Perjantaina, 1. helmikuuta, 2002 - klo 17.17: | | Grafiikan ohjelmoinnista puheenollen, hirmu "helppo" kysymys: miten CD32:n Akiko-piiriä käytetään? Joidenkin rekisterien kauttako jne.
|
JPQ
| Lauantaina, 2. helmikuuta, 2002 - klo 22.17: | | Amiga Developer 2.1 cdeellä enkä missään muuallakaan ole tarvittavaa materiaalia nähnyt. Varmaan ainakin rekisterien kautta mutta miten se onkin ihan eri asia ?
|
Jarmo Piippo
| Maanantaina, 4. helmikuuta, 2002 - klo 12.39: | | Joo ei ollut Akiko-nimellä, mutta tällainen sieltä löytyi: WriteChunkyPixels.doc. Lyhykäisesti siinä kerrotaan että käytettäessä "hardwarea" suoraan kirjoitetaan rekisteriin kerrallaan 8 longwordia (32 pikseliä) dataa, jonka jälkeen samasta paikasta luetaan sama määrä bitplane-dataa. Tuon pointteri näyttäisi olevan GfxBase->ChunkyToPlanarPtr, joka osoittaa Akikon rekisteriin, tai on nolla jos piiriä ei ole.
|
Frn
| Torstaina, 7. helmikuuta, 2002 - klo 18.14: | | MK: Ei muuten maksanut uutenakaan noin paljoa tuo kirja...
|
M.Kuuva
| Perjantaina, 8. helmikuuta, 2002 - klo 9.01: | | fRN: Sehän olikin vain heitto, kun kysyit niin äkkiä
|
lukija
| Sunnuntaina, 3. maaliskuuta, 2002 - klo 8.45: | | Alkuperäiseen kysymykseen Matille: DeveloperCD:llä StormC:n mukana tulee GadTools.c-niminen exampleohjelma, missä on demottu aika hyvin gadgetteja ja muiden elementtien ohjelmointia ja se kääntyy StormC:llä.
|