Kirjoittaja |
Viesti |
Vesa Ekholm
Käyttäjätunnus: ekholve
Rekisteröity: 11-2011
| Keskiviikkona, 20. lokakuuta, 2021 - klo 17.24: | | Vuosikaudet tyytynyt seuraamaan tätä kiinnostavaa sivustoa, joten aika esittää ensimmäinen kysymys Amiga-tietäjille. Varmaan suurimmasta osasta todella älytön kysymys, mutta koittakaa kestää. Minulle iso osa Amigaa ja nuoruuden nostalgiaa on kickstart ruutu, joka morjenstaa käyttäjäänsä levykettä kerjäten ja asemaa naksuttaen aina, kun koneen käynnistää. Nyt, kun Amigassa on nopeat flash-muistit levykkeiden sijaan, niin kysyisinkin, että onko tätä buuttirutiinia mahdollista käpistellä siten, että kone näyttäisi muutaman sekunnin ajan aloitusnäyttöä ennen buuttaamista kiintolevyltä?
|
arttu Käyttäjätunnus: arttu
Rekisteröity: 10-2009
| Keskiviikkona, 20. lokakuuta, 2021 - klo 19.58: | | Kylläpä on kieltämättä hauska idea tuossa! Kyllä kai voisi startup-sequence alkuriveihin laittaa kuvankaappauksena otetun Kickstart ruudun näkyviin vaikkapa höystettynä WAIT käskyllä, jolla määrittää sen keston. Muistaakseni mulla oli joku pilakuva Windows 3.1 alkuruudusta joskus 90-luvulla Amigan käynnistyksessä. Kickstart!
|
Hanzu
Käyttäjätunnus: hanzu
Rekisteröity: 3-2010
| Keskiviikkona, 20. lokakuuta, 2021 - klo 20.03: | | Tietääkseni Amigan kickstartit eivät tunne POST Delay kaltaista viivettä. Jos ominaisuus on tärkea, niin virtakytkin flash-muistin laittamiseksi päälle sitten kun on katsellut Kickstart kuvaa tarpeeksi.
|
Vesa Ekholm
Käyttäjätunnus: ekholve
Rekisteröity: 11-2011
| Lauantaina, 23. lokakuuta, 2021 - klo 15.37: | | Kiitokset vastauksista. Vähän arvelinkin, että asiaan ei ole helppoa ratkaisua. Tyytynen aika ajoin ihastelemaan Kickstartia koneella, jossa ei flash muistia ole kytkettynä.
|
Pekka Sippola
Käyttäjätunnus: zipper
Rekisteröity: 10-2009
| Lauantaina, 23. lokakuuta, 2021 - klo 15.54: | | Luo animaatio kickstartista ja laita se startup-sequencen alkuun ennen muuta - minulla oli kaikenlaisia mpeg - juttuja pyörimässä kun 060 käynnisteli itseään. Piti vain pelailla wait-komennoilla että ajoitus osui kohdalleen.
|