Cloanton johtaja Mike Battilana osallistuu Saku 2018:aan

20.9.2018
Cloanton johtaja Mike Battilana osallistuu Suomen Amiga-käyttäjät ry:n Saku 2018 -tapahtumaan ja on paikalla vastaamassa kysymyksiin sekä keskustelemassa. Cloanto on kehittänyt Amiga-ohjelmistoja 1980-luvulta lähtien ja julkaisee Amiga Forever ja C64 Forever -emulointipaketteja. Saku 2018 on yhdistyksen 25-vuotisjuhlatapahtuma ja kaikkiaan yhdestoista Saku-tapahtuma.
Saku 2018
Tapahtumassa on myös useita klassisia Amiga-kokoonpanoja A500:sta Amiga 4000:ään, FPGA-tietokoneita kuten Minimig ja MIST sekä uuden sukupolven koneita MorphOS-koneista AmigaOne X5000:een. Katso koko lista Amitopia- uutissivustolta: https://amitopia.com/saku-2018-amiga-user-group-list/
Elokuvanäytöksissä esitetään tänä vuonna julkaistu "The Commodore Story" -dokumenttielokuva sekä sen lisämateriaali "The Chiptune Story". Esittelyssä on AmiKit X -emulointipaketti, ja yksi onnekas esittelyyn osallistuja voittaa itselleen AmiKit X -paketin.
Tapahtumassa on useita pelikilpailuja, joissa parhaat palkitaan. Luettavana on viimeisimpiä Amiga Future -lehtiä sekä vanhempia Amiga- aiheisia lehtiä kaikilta vuosikymmeniltä. Myös yhdistyksen tuotteita on myynnissä, ja maksaa voi sekä kortilla että käteisellä.
Tapahtuma on ilmainen ja avoin kaikille ja se sopii kaikenikäisille. Tarjolla on myös kahvia, mehua ja keksejä. Saku 2018 alkaa lauantaina 22.9. klo 14 Oulun Tetran kokoustilassa osoitteessa Mäkelininkatu 31.
Tapahtuman aikataulu: 14.00 - Vapaata pelailua ja puuhastelua koko tapahtuman ajan *) 14.30 - The Commodore Story -dokumenttielokuva (1. näytös) 17.00 - AmiKit-esittely ja yhden AmiKit-paketin arvonta 18.00 - The Chiptune Story -dokumenttielokuva 19.00 - The Commodore Story -dokumenttielokuva (2. näytös) 21.00 - Päivän pelikilpailu päättyy ja voittajat palkitaan **) 21.00 - Moninpelejä pienin Amiga-aiheisin palkinnoin 24.00 - Tapahtuma päättyy, koneiden pakkailu alkaa :-( *) Pelikoneet vapaassa käytössä riippumatta muusta ohjelmasta. **) Mikäli et ole enää paikalla, palkinnot postitetaan, jos olet jättänyt yhteystietosi.
Lisätietoja, kuvia ja videoita tapahtumasivulta: Saku 2018
Tervetuloa kanssamme juhlistamaan Suomen Amiga-käyttäjät ry:n jo neljännesvuosisadan mittaista taivalta!
Sähköpostitse lisätietoja voi kysyä yhdistykseltä osoitteesta suomenamigakayttajat@gmail.com.
Suomen Amiga-käyttäjät ry:stä
Suomen Amiga-käyttäjät ry. (engl. Finnish Amiga Users Group) on voittoa tavoittelematon yleishyödyllinen yhdistys, jonka tarkoituksena on tukea suomalaisia Amiga-tietokoneen käyttäjiä kehittämällä ja ylläpitämällä Amiga-harrastusta ja Amiga-tietouden tuntemusta Suomessa. Yhdistys mm. ylläpitää kotisivuja ja keskustelufoorumia ja järjestää vapaaehtoisvoimin tapahtumia.