Hallituksen kokous 1/1997

Kokoonnuimme Suomen Amiga-käyttäjät ry:n hallituksen jäsenten kanssa pohtimaan Sakuun liittyviä asioita. Tomi Jaskari, Janne Siren, Tapani Tanskanen, Janne Pikkarainen, Simo Koivukoski ja Valtteri Murto vaelsivat sateisena syysiltana, maanantaina 10.11.1997, Espoon keskuksessa sijaitsevaan kerhohuonetilaan juttelemaan mukavia kolajuoman ja keksien parissa. Seuraavassa lyhyt tiivistelmä siitä, mitä päätimme ja mitä puhuimme.

Sakun jäsenyyttä selkiytetään jatkossa. Jäsenyys kestää aina kyseisen jäsenyysvuoden loppuun maksuajankohdasta riippumatta. Myös kotiinkantomaksu Saku-lehdistä on voimassa vain sen vuoden loppuun. Välittömästi vuosikokouksen jälkeen voi maksaa seuraavan vuoden jäsenmaksun, mutta se ei kuitenkaan oikeuta kuluvan vuoden jäsenyyteen.

Tulevaisuudessa Saku-lehti siirtynee HTML-muotoon. Nykyisessä lehtienginessä on toki oma ainutlaatuinen tunnelmansa, mutta sen tekniset rajoitukset tulevat väistämättä vastaan. HTML poistaa meiltä useita vatsahaavan aiheita, kuten kuvien värimäärärajoituksen sekä tilaongelmat.

Tilaamme yhdistykselle oman Back For The Future Amiga -julisteen suoraan Amiga Internationalilta. Juliste on tarkoitettu käytettäväksi yhdistyksen tapahtumissa, kuten Saku 98:ssa. Näin tuemme samalla pienellä panoksella Amigan emoyhtiön toimintaa.

Saku 97 oli menestys. Sen innoittamana tulee myös Saku 98. Paikkana on Tiedekeskus Heureka, ajankohtana huhti-toukokuu. Saku 98 tulee sisältämään amigisteille kaikkea enemmän ja suurempana kuin Saku 97. Tarkemmasta sisällöstä tietoa kunhan tapahtuma on lähempänä.

Kiitokset Janne Pikkaraiselle maksuttomien kerhotilojen järjestämisestä ja Janne Sirenille keksi- ja limsatarjoilusta. Yhdistyksen varoja ei hallituksen huveihin haaskattu, vaan pyrimme keskittämään taloudelliset voimavaramme entistä näkyvämpään toimintaan - auta sinäkin liittymällä jäseneksi!

Janne Pikkarainen