Kävijäkyselyn kehittäminen tulevaisuu...

Saku-foorumi » Interaktiivinen Saku » Viestit 2013 » Kävijäkyselyn kehittäminen tulevaisuuden tapahtumiin? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Janne Sirén
Käyttäjätunnus: jtsiren

Rekisteröity: 9-2010
Torstaina, 26. syyskuuta, 2013 - klo 15.11:   
Tulevaisuuden tapahtumien mahdollisien kävijäkyselyiden kehittämisestä viestit tänne, jossa aiheesta ehkä halutaan joskus jatkaa:

http://saku.bbs.fi/discus/messages/9/9615.html?1380197291

"jPV

Torstaina, 26. syyskuuta, 2013 - klo 8.07:
Jees, hieno kysely.

Saku-foorumi jäi näköjään puuttumaan vaihtoehdoista mistä on kuullut tapahtumasta ;)

Ja lisätietona ois ollu kiva kuulla miksi joidenkin mielestä tapahtuma ei vastannut odotuksia.. tosin vähänhän niitä oli ;)


Janne Sirén

jPV: Saku-foorumi laskettiin yhdistyksen kotisivuiksi - yksi tai kaksi oli merkinnyt sen Muualta, mistä? -kohtiin ja siirsin ne siitä kotisivustatistiikkaan, koska yhdistyksen kotisivutiedotus ja foorumi ovat aika tiukasti linkittyneitä muutenkin. Toki foorumia voisi seurata erikseenkin!

Hyviä kehitysideoita. Itsellä tuli mieleen, että vastaajan ikää olisi voinut kysyä. Se on ollut ihan mielenkiintoinen statsi vanhoissa lukijakyselyissä ja sen kehittymistä on ollut mukava seurata. Ikää ei kuitenkaan ole taidettu kysyä vierailija-/kävijäkyselyissä koskaan, joten siksi sitä ei kysytty tälläkään kertaa.

Nyt kuitenkin säännöllisen e-lehden ja lukijakyselyiden puutteessa kävijäkyselyiden sisällön laajentaminen (silloin kun isompia tapahtumia järjestetään) voisi olla ihan perusteltua. Toki liian mittavia niistä ei pidä tehdä, että niihin jaksetaan vastata.

Avoimista kysymyksistä vielä sen verran, esim. tuosta miksi tapahtuma ei vastannut odotuksia (jonka voisi toki hyvin lisätä, hyvä idea), porukka jaksaa vastata niihin aika laiskasti. Monessa paperissa tälläkin kertaa avoimet kohdat olivat ihan tyhjiä. Pahin taisi olla pikkujoulujen 1998 kysely, jossa oli pelkkiä avoimia kysymyksiä - muistan ainakin jonkun huikanneen tyyliin "ai tässä on vaan kirjoituskysymyksiä, no en mä sitten"... :-)


jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009

Torstaina, 26. syyskuuta, 2013 - klo 14.46:
"Toki foorumia voisi seurata erikseenkin!"

Epäilen, että aika moni tekee niin. Miksipä sitä aktiiviset käyttäjät kotisivuilla turhan usein vierailisivat, kun foorumillakin kuitenkin puhutaan samat asiat. En minä ainakaan käy koskaan varsinaisella kotisivulla, jollen osallistu päivittämisen :-)


Janne Sirén

Torstaina, 26. syyskuuta, 2013 - klo 15.08:
jPV: Väärinymmärrys - tarkoitin, että olen samaa mieltä sinänsä, foorumia voisi kyselyissä seurata eli siis tosiaan kysyä erikseenkin. Toki uskon että monet seuraavat kotisivuilta nimenomaan foorumia, se ei liene epäselvää.

Lähinnä pohdiskelin onko syytä erotella kotisivuja ja foorumia seurannassa vai ovatko ne yhtä ja samaa asiaa. Itse olen perinteisesti mieltänyt foorumin niin olennaiseksi osaksi yhdistyksen kotisivuja, etten ajatellut erilliselle kysymiselle olleen tarvetta. Foorumihan on monien yhdistyksen tiedotteidenkin sijoituspaikka kotisivuilla, joihin linkataan etu- ja tapahtumasivuilta. Foorumista ei kysytty erikseen myöskään Saku 2001 -kävijäkyselyssä. Tuolloin foorumi tosin oli vasta puolen vuoden ikäinen.

Mutta tosiaan jPV:n kokemuksen lisäksi tiedossa on yksi tai kaksi vastaajaa oli kokenut foorumin niin erilliseksi että olivat rastineet "muualta" -kohdan yhdistyksen kotisivujen sijaan eli kyllä tässä vähintään jotain pointtia on. Joku oli tosin myös yhdistyksen kotisivujen sijaan rastinut kohdan "muualta" ja kirjoittanut siihen saku.bbs.fi, joka on hämmentävästi yhdistyksen kotisivujen osoite. :-)

Tämä ajattelu tulevaisuuden kyselyiden tekemiseen huomiona... Aina kannattaa kehittää!"

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Torstaina, 26. syyskuuta, 2013 - klo 15.44:   
Joo, en mä osaa mieltää mitenkään foorumia ja kotisivuja yhteen ;) Yleisestikin foorumit ovat foorumeita ja kotisivut kotisivuja :-) En oikein osais yhdistää yhdistyksen facebookia ja youtubeakaan kotisivuotsikon alle... niin erilaisia asioita ovat kuitenkin netissä. Tokihan ne linkataan pääsivulta, mutta erillisiä asioita kuitenkin. Varmaan facebook-vastauksiin päätyi myös yhdistyksen facebookin kautta tiedon saaneet, joten sama pätisi foorumiinkin mielestäni.

Mua ainakin kiinnostaisi tietää moniko tosiaan löytää asioita varsinaisten kotisivujen kautta (satunnaisempia?) ja moniko foorumia lueskellen (aktiivit).

 

Janne Sirén
Käyttäjätunnus: jtsiren

Rekisteröity: 9-2010
Torstaina, 26. syyskuuta, 2013 - klo 15.52:   
Jep, näemmä et ole ainoa. :-) Itse olen ajatellut, että kun taitavat olla samalla palvelimellakin että samasta kokonaisuudesta puhutaan.

Toki jos käyttää amigafin.org-osoitteita niin erilliset subdomainit lisäävät erillisyysvaikutelmaa. Itse käytän saku.bbs.fi-osoitteita.

Mutta hyvinhän noita voisi erikseen kysellä!

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Torstaina, 26. syyskuuta, 2013 - klo 15.58:   
Eikös ne ollu pitkään eri palvelimillakin?

 

Janne Sirén
Käyttäjätunnus: jtsiren

Rekisteröity: 9-2010
Torstaina, 26. syyskuuta, 2013 - klo 15.59:   
Taisivat olla, joo.

 

Janne Sirén
Käyttäjätunnus: jtsiren

Rekisteröity: 9-2010
Torstaina, 26. syyskuuta, 2013 - klo 16.06:   
^ Syynä varmaan, että kotisivujen syntyhistoria (Janne Sirén) ja foorumin syntyhistoria (Terho Henriksson), jos lonkalta oikein muistan, on erillinen.

Pitkäänhän meillä, noihin aikoihin, oli kotisivujen paikkana http://batman.jypoly.fi/~saku/, jonka joku ystävällinen taho tarjosi käyttöömme, kunnes ylläpidosta toisin käskettiin. Foorumi taidettiin perustaa suoraan eri paikkaan.

Foorumi perustettiin näemmä muuten 25.2.2001:

http://saku.bbs.fi/discus/messages/9/1604.html?983116135

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Torstaina, 26. syyskuuta, 2013 - klo 19.19:   
Tuossa "3. Oletko aikaisemmin osallistunut Saku-tapahtumiin?" vois olla vaihtoehtona "En ole osallistunut", niin nähtäis onko ensikertalaisia.

 

Janne Sirén
Käyttäjätunnus: jtsiren

Rekisteröity: 9-2010
Torstaina, 26. syyskuuta, 2013 - klo 19.31:   
>Tuossa "3. Oletko aikaisemmin osallistunut Saku-tapahtumiin?" vois olla vaihtoehtona "En ole osallistunut", niin nähtäis onko ensikertalaisia.

Hyvä idea, arvioida joko kysyttäessä tai laskettaessa myös sitä kuinka monessa tapahtumassa yksittäiset kävijät ovat käyneet.

Äkkiähän nuo ääripäät onneksi tsekkaa nytkin:

24 vastaajaa ei rastinut ainuttakaan Saku-tapahtumaa, 3 rasti kaikki viisi.

 

Janne Sirén
Käyttäjätunnus: jtsiren

Rekisteröity: 9-2010
Torstaina, 26. syyskuuta, 2013 - klo 19.31:   
33% ensikertalaisia siis.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: