Saku 2001 -kimppakyydit Sakuun

Saku-foorumi » Interaktiivinen Saku » Viestit 2002 » Saku 2001 -palaute » Saku 2001 -kimppakyydit Sakuun « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

IKE
Torstaina, 29. maaliskuuta, 2001 - klo 12.20:   
Ilmoitelkaa tänne ketkä on menossa Sakuun ja mistä kaupingista, niin saadaan mahdollisesti lisää porukkaa Sakuun. Useampi joka on Sakuun aikonut tulla, on jäänyt pois ainoastaan sen takia että sinne ei yksin viitsi lähteä ajelemaan yms.

Joku ehdotti bussia Oulusta... ei paha idea...
Tulen heti mukaan jos tälläinen järjestetään...

 

Kimmo Kannala
Torstaina, 29. maaliskuuta, 2001 - klo 16.57:   
Oulusta.

Toissavuonna koetin keräillä porukkaa, mutta sain
kasaan vain 2 henkilöä itseni lisäksi. Päräytimme autolla... olipas maratoni vaikka jokainen uhrautui vuorollaan kuskiksi.
Jos 10 hlöä saadaan kasaan, alkaa minibussi tms. olla suht. asiallinen valinta...

Jos näytillä on Amiga DE & luento DE/PDA/mobiilisoftan tekemisestä & VP:stä & SDK:sta, porukkaa saisi pari lisää työpaikaltakin.
(hemletti, kytketään pakettiin vironmatka lopulle perheelle, niin alkaapi lähtijöitä löytyä...)

 

IKE
Perjantaina, 6. huhtikuuta, 2001 - klo 11.12:   
Kalajoelta.

Ketkä muut ovat kiinnostuneet kimppakyydistä? Ts. oletko menossa Sakuun? Ja miten?

Saku-matkaan voisi toki kytkeä muitakin matkoja, pääasia on että ei mitään kovin kallista... mutta tämä on teistä Sakulaisista kiinni. Jos porukkaa ei kiinnosta lähteä kovin kaukaa Sakuun, niin minkäs teet. Kimppakyydin järjestäminen madaltaa omalta osaltaa kynnystä lähteä Sakuun.

Vaikuttaa siltä että Sakuun voisi saada kyydin Oulusta. Mutta aika näyttää miten käy. Se on meistä kiinni tuleeko mitään kyytejä Sakuun.

 

Tripper
Lauantaina, 7. huhtikuuta, 2001 - klo 4.03:   
Juu menossa Sakuun ja Vantaalta (hehehe, oli pakko heittää ;).

 

Tatu Tamminen
Lauantaina, 7. huhtikuuta, 2001 - klo 10.33:   
Hmm.. kaks tyyppiä ois ainaki lähössä Jyväskylästä. :)

 

Janne Sirén
Lauantaina, 7. huhtikuuta, 2001 - klo 16.04:   
Tripper: Ihan sun kiusaksi tapahtuma pitäs siirtää Ouluun. ;-)

 

Ari Luukkonen
Perjantaina, 20. huhtikuuta, 2001 - klo 10.49:   
Kotkasta olisin lähdössä, jos joku on täältä SAKU 2001 tapahtumaan menossa :-)

 

Kimi
Lauantaina, 21. huhtikuuta, 2001 - klo 21.21:   
Jos Oulusta saataisiin hommattua pikku bussi voisin lähteä...

 

J-P
Sunnuntaina, 22. huhtikuuta, 2001 - klo 14.12:   
Juu, Raahessa asun, ja SAKUun olisi mukava päästä,
Kemistäkin saattaisi tulla porukkaa, mutta kyllähän
se Oulun kautta onnistuu... Eli jos esteitä ei tule,
niin minä ainakin...

Olisi muuten hyvä mainita aina kyytiä kysellessä,
onko ajokorttia vai ei (kuten minulla...)

 

Jarkko Pienimäki
Maanantaina, 23. huhtikuuta, 2001 - klo 8.56:   
IKE: Minä olisin lähdössä Marinkaisista, mulla tosin ei ole autokorttia, laiskapaska kun olen :p mutta bensa rahaa voisin maksaa, miksei toki jos Oulusta päin lähdette kasitietä niin samalla voisin hypätä kyytiin. Vaikka Kokkolasta tai muualta läheltä.

 

IKE
Keskiviikkona, 25. huhtikuuta, 2001 - klo 14.47:   
Tarvittaisiin jotain hintatietoa tänne. Ja erityisesti kokemuksia matkustamisesta.

Ketkä on viimevuosina matkustanut Sakuun.
Kerro esim. miten matkustit, kuinka paljon maksoi, etäisyys (yhteensuuntaan), paljonko porukkaa, kävittekö muualla.
Ja tietysti mitä muuta pitää ottaa huomioon kun tällaisia matkoja järjestää.

Kävimme tässä aikoinaan lukiosta Helsingissä Studia-messuilla. Kyselin tässä hintatietoja. Kahden bussin kyyti maksoi 14 000 - 28 000mk tarjouksesta riippuen, jos käsitin minuutin keskutelun oikein. Pitää vielä käydä keskustelemassa aiheesta kyseisen opon kanssa... Tulee aika kalliiksi jossei saa _paljon_ porukkaa. :-) Pitäisi kysellä varmaan jotain minibussikyytiäkin. Onko kellään sopivaa kulkuneuvoa millä päästäisiin Sakuun?

J-P: Ajokortin mainitseminen on ihan hyvä ehdotus. Itselläni on, mutta kaikkien turvallisuuden kannalta on parempi ettei minua päästetä rattiin... ;) Siksi ajattelinkin että pitäisi jostain saada kyytiä... Se on sama vika minulla kuin Jarkko Pienimäellä, laiskuus. Sitä paitsi ratissa nukuttaa aina, jos ei laita lämpösäätöä jääkylmälle. Tai nukuttaa sittenkin, mutta nukahtaminen on huomattavasti vaikeampaa kun on niin kylmä. :-)

 

J-P
Torstaina, 26. huhtikuuta, 2001 - klo 20.25:   
No, itselläni oli vain helppo valinta:
Ajokortti tai Blizard 1260

Eikös lopputulos ole jo selvä? ;)

 

Jakty
Sunnuntaina, 20. toukokuuta, 2001 - klo 21.15:   
Ja tuota Oulusta voisi olla lähdössä 2-3hklöä, jos vain sais varman ajankohdan selville.

 

IKE
Maanantaina, 21. toukokuuta, 2001 - klo 13.20:   
Jakty: Tuo ajankohta on aika oleellinen asia tässä järjestelyssä. Aika näyttää miten käy. Toivotaan että Sakun ajankohta osuu "vapaa" päivälle. Ei kannata luottaa liikaa siihen että minulla on itselläni vapaapäivä tuolloin, tai että pääsisin Sakuun. Lisää aktiivisuutta rakkaat Sakulaiset, tai kukaan ei mene tänäkään vuonna minnekään. :I

Olisiko mitenkään mahdollista että Sakulta saisi tukea tuohon kimppakyytiin, saisi jotain hyötyä Sakun jäsenmaksuista... Tai että Amiga sponsoroisi meille linja-auto kyydin. :-)

Tähän tarvitaan teidän apua. Onko kellään sopivaa menopeliä Oulusta, vai pitää kaikki vuokrata?? Oulu nimittäin tuntuu olevan jonkinlainen Amiga keskittymä? :)

 

Kimmo Kannala
Tiistaina, 22. toukokuuta, 2001 - klo 15.03:   
Minun kaveripiiristäni Amigan käyttäjiä lähtisi liikenteeseen n. 6 hlöä sekä "Amigamyönteisiä" työkavereita/linuxkäyttäjiä/extreme-/retroharrastajia ehkä toiset 5 hlöä. Siis Oulusta, edelleen.

En usko että on ongelmaa saada porukkaa riittävästi esimerkiksi bussilastilliseen, ei tänä vuonna. Voisimme ehkä/jopa koettaa porukalla järjestää esim. päivähoito yms. judanssut perheellisille....
Ja siten mukaan lähtevää porukkaa entisestään lisää.

Mutta jonkinlainen päivämäärä tarvitaan, viimeistään elokuussa, jos tapahtuma on esim. syys-lokakuussa.

 

Jupp3
Torstaina, 24. toukokuuta, 2001 - klo 15.33:   
Hmm... Paikanpäälle lapsille muutama Retro-Amiga klassikkopeleillä varustettuna?

Eikös tuo riittäisi päivähoidoksi? ;)

 

IKE
Maanantaina, 28. toukokuuta, 2001 - klo 11.26:   
Jupp3: Ehkä meidän aikana riitti.
Mutta näille nykynuorille pitää olla aina uusimmat ja hienoimmat pelit.
Eli joku Heretic2:nen turbotetulla Amigalla voisi riittää? Mutta eipä taida kukaan raaskia Amigaansa tuohon tarkoitukseen... joten tyydytään retroiluun sitten. :)

 

Kimmo Kannala
Tiistaina, 5. kesäkuuta, 2001 - klo 18.01:   
Eli päivämäärä on lauantaina 1.9.2001.
Ja Oulusta bussi lähtee Ouluhallilta(?) 1.9 about aamulla VARHAIN kun aurinko nousee... keskustan kautta....

PS. retropeleistä tuli ex Amigistiltä kommentti: "MIKSI VAIN LAPSILLE ?#$£%@!"

 

Jani Kuituniemi
Lauantaina, 9. kesäkuuta, 2001 - klo 17.07:   
Heip,

Saattaisin myöskin olla lähdössä Jyväskylästä päin. Ketään täältä lähdössä?

 

Kannala Kimmo
Lauantaina, 9. kesäkuuta, 2001 - klo 18.42:   
Jyväskylä voisi vallan mainiosti olla Oulusta tulevan bussin taukopaikka... Ja mukaan kerätään porukkaa jos lisää mahtuu.

(huom. koko bussimatka on vasta suunnitteluvaiheessa...)
(budjetoinnista... bussikyytiä varten pitänee kerätä sitovat ilmoittautumiset & miel. myös maksut hieman ennen reissua. Matkan varrelta kyytiin nousevat joutunevat maksamaan omat lisänsä, joilla hankitaan vaikkapa virvokkeita paluumatkalle / amiga promotuotteita koko porukalle / lahjoitetaan Yhdistykselle / lahjuksena Saku 2k+1 järjestäjille...)

 

Jontsa
Perjantaina, 6. heinäkuuta, 2001 - klo 13.29:   
Kankaanpäästä tulee kaksi kaveria.

Jos ei päästä kenenkään kyytillä, niin sitten linkalla, junalla tai vaikka omalla autolla.

Be there or Be ..... not.

 

Tatu Tamminen
Lauantaina, 7. heinäkuuta, 2001 - klo 11.06:   
Niin minä ja mun kaveri oltiin tulossa Jyväskylästä. :) Tuolla "ylempänä" tällä palstalla onkin siitä maininta..

 

Jontsa
Keskiviikkona, 18. heinäkuuta, 2001 - klo 18.06:   
Minä ja Egu tullaan omalla autolla. Matka kulkee
suorinta mahdollista reittiä Kankaanpäästä Sakuun.

Jos joku on tulossa matkan varrelta, voimme ottaa kyytiin ja
jokainen maksaa omalta osaltaan bensat.

 

jkurki
Maanantaina, 30. heinäkuuta, 2001 - klo 0.38:   
Jyväskylästä:
Olen kiinnotunut lähtemään, saan tarvittaessa auton käyttöön.

Joanna

 

Anu Seilonen
Torstaina, 9. elokuuta, 2001 - klo 0.33:   
Kyllä ainakin Oulusta luulisi löytyvän lähtijöitä, täällähän Janne Siréniä lainaten "asuu 95% Suomen amigisteista"... :) Itse en valitettavasti pysty tarjoamaan kyytiä kenellekään, kun lähdemme jo torstaina ja yövymme välillä Kauhajoella.

 

Kimmo Kannala
Torstaina, 9. elokuuta, 2001 - klo 10.59:   
Argh... Minulla on tarkoitus selvittää kimppa-bussikyydin hintaa & alkaa kerätä porukkaa, mutta ei meinaa työkiireiltä oikein keritä...

Pistin kuitenkin just tarjouspyynnön Koskilinjoille.
"Aihe: Suomen Amiga-Käyttäjät RY:n tietokonetapahtuma Helsinki/Vantaa:lla
(http://batman.jypoly.fi/~saku/saku2001/index.html)
Ajankohta: 1.9.2001
Matkareitti: Oulusta Helsinkiin aamulla ja Helsingistä Ouluun illalla
(reitin varrelta, esimerkiksi Jyväskylästä poimittaisiin muutama matkustaja lisää, jne.)
-Vantaalla heurekassa tulisi olla perillä klo 12 ja takaisinlähtö tapahtuisi noin klo 18:30.
-Bussin koko voisi olla noin 30 henkilöä.)"

Miltähän muilta yrityksiltä tuota kannattaisi tiedustella?

 

Kimmo Kannala
Torstaina, 9. elokuuta, 2001 - klo 13.01:   
FYI, Koskilinjoilta:
****************
Lauantai 1.9.2001, lähtö n. klo 4:00 Oulusta ajo Jyväskylän kautta Vantaan Heurekaa
N. klo 18:30 tapahtuman jälkeen lähtö paluumatkalle Ouluun.
Hinta 7200 mk / sis. alv:n Maksuehto 7 pv netto

Vastaukset kysymyksiin :
Q: Onko bussissa mahdollista käyttää pöytämallisia tietokoneita? (esimerkiksi 2 kpl, virrankulutus 200W per kone)
A: Kyllä, verkkovirta adapterilla saadaan virta koneisiin, max 2 konetta kerralla päällä
Q: Entä kannettavia tietokoneita, joille myös tarvittaisiin verkkovirtaa?
A: Samasta adapterista latausvirtaa jos toinen pöytäkone ei ole käytössä.
Q: Onko bussin videojärjestelmässä ulkoista videoliitäntää.
A: Kyllä
Q: Onko bussiin mahdollista kiinnittää kolmannen osapuolen (sponsorin) mainoksia, esimerkiksi ikkunoihin, matkan rahoittamiseksi?
A: Kyllä, mutta vain ikkunoihin.
************
Hmmmm, asiallista palvelua ainaskin...

Eli jos on 30 lähtijää hintaa tulee 240/sierainpari.
(autolla mutka Helsingissä maksaa about 750mk, viideltä hengeltä sillipurkissa -> 150mk/silli)

Jatkan kyselyitä...

 

Kimmo Kannala
Torstaina, 9. elokuuta, 2001 - klo 18.59:   
Paremmat/huonommat puoliskot mukaan ja muksut kanssa, jos et muutoin pääse?
www.heureka.fi :
Heurekan ohjelmisto v. 2000-2001
Näyttelyt:
Dinosaurusten perhe-elämä 17.2.01 -6.1.02
Lasten Heureka laajennettuna 31.3.-
Galilei, ulkonäyttely 7.6.-30.9.01

Rottakoripallo-ottelut 12.40, 14.40.

Verne-teatteri:
Kultakuume klo 13, 16, to 18
Tähtivieraana: Aurinko klo 12 ja 15
- koko perheen tähtitiedeohjelma
...

PS. dinosaurusten perhe-elämä ei tarkoita Zaurusten esittelyä ... vaikka semmoistakin lienee tiedossa

 

jkurki
Torstaina, 9. elokuuta, 2001 - klo 19.28:   
Olen kiinnostunut. Väli jkl-wanda-jkl

Jyväskylästä ei ole ilmaantunut kiinnostuneita lähtemään autolla. Tuo tulisi kumminkin selvästo halvemmaksi kuin junamatka (vallankaan kun ei ole opiskelija..)

 

Kimmo Kannala
Tiistaina, 14. elokuuta, 2001 - klo 10.14:   
Toinen tarjous:
"tarjoamme Teille 44 paikkaista mukavuusluokan wc video bussia seuraavasti:
-Aika: 1.9.2001
-Reitti: Oulu - Helsinki - Oulu
-Hinta: 6.400 mk sis.alv.
-Perillä kuljettajalle täytyy tulla 9 tunnin tauko.
-Tietokoneita, jotka tarvitsevat verkkovirtaa, ei ole mahdollista käyttää bussissa.
-Mainosten kiinnittäminen ikkunoihin on mahdollista."

Eli tuon tarjouksen mukaan hinta tippuu hieman, mutta harrastemahdollisuudet matkan aikana on huonommat. (30hlöä -> n.215mk/nuppi, 44hlöä -> 145mk/nuppi)

Lisäksi paikan päällä pitää keksiä tekemistä jäljellejääviksi 3 tunniksi kun Saku2001 kestänee "vain" 6 tuntia (Saku2001 purkutalkoot / saunailta / tms.)

PS. jos jollakin on intoa & aikaa selvitellä lisää & auttaa järjestelyssä, pleaze, meiliä minullepäin tai soittaen/SMS 0407315784, minulla venyy työpäivät iltaan - yöhön, taas ...

 

Kimmo Kannala
Tiistaina, 14. elokuuta, 2001 - klo 10.29:   
Jos/kun/toivottavasti bussi/minibussi kyyti saadaan järkättyä, niin mitäpä sinne bussiin olisi toivottavaa saada ajanvietteeksi?
-nukkumarauhaa? (eareita)
-AmigaActive lehdet 2000-2001?
-Saku lehdet tulostettuna?
-AmigaWorld zine:t tulostettuna?
-Muita lehtiä?
-Amiga HW & SW "kirpputori"?
-Amiga & Turboraketti -kilpailu?
-Amiga & jokin muu kilpailu / esittely ?
-DeathbedVigil -video
-Amiga Inc:n tiedoitustilaisuudet kuluneen vuoden ajalta audiona ja videona?
-vanhoja nostalgisia mainos/messu/tms videoita?
-PSX2 & GT3 kilpailu? (mieluummin jotenkin Amiga aiheeseen liittyvää, kumminkin)
-olisiko muita ideoita?

 

jkurki
Keskiviikkona, 15. elokuuta, 2001 - klo 0.55:   
Siis ainakin minusta olisi kiva olla senverran aikaisin perillä että ehtisi matkan jälkeen käydä syömässä jossain ruokamestassa ennen tilaisuutta. (esim 11 risat?) Tilaisuuden jälkeen saa varmaan pari tuntia menemään aika ketterästi ihan höpistessäkin :)

Tietenkin olisi kiva jos olisi sähköä koneille mutta ellei ole niin. No, kai sitä jotain puhumista löytyy siksi aikaa.

Joanna

 

Tuomas Lukinmaa
Keskiviikkona, 15. elokuuta, 2001 - klo 13.28:   
Voisi itsekin harkita lahtemista (Oulu-Hki-Oulu) mikali hinta muodostuu edulliseksi eli alle meno-paluu junalla aikuislipulla.

 

Kimmo Kannala
Keskiviikkona, 15. elokuuta, 2001 - klo 14.59:   
paljonko on paljon, siis "meno-paluu junalla aikuislipulla"

 

Tuomas Lukinmaa
Torstaina, 16. elokuuta, 2001 - klo 1.52:   
www.vr.fi kertoo, etta Oulu-Hki-Oulu normaalihinnalla on 696 markkaa. Opiskelijahinta on puolet pois.

Vertailuna www.finnair.fi taasen sanoo normaalihinnalla 1588 markkaa ja Stand By:na 2*329 eli 658 markkaa.

 

Jon
Torstaina, 16. elokuuta, 2001 - klo 8.47:   
Minä (opiskelija) ja pikkuveljeni (alle 17v) lähdetään mukaan bussiin mikäli hinta tosiaan asettuu "junahintoihin" :)

Noustaisiin varmaan kyytiin Pulkkilasta, mikä on Oulusta 90 km etelään 4-tien varrella.

 

Puhis
Perjantaina, 17. elokuuta, 2001 - klo 10.06:   
Onko ketään lähdössä Mikkelistä? Auto olisi käytössä, mutta yksin en taida viitsiä lähteä ajelemaan nykyisillä bensahinnoilla...

 

Seppo Seppälä
Tiistaina, 21. elokuuta, 2001 - klo 10.32:   
Jos joku kyytikuljetus pystyisi koukkaamaan Kauhajoen kautta, heittäkää minua sähköpostilla Olisi mukava lähteä kerrankin Sakuun.

 

Esa
Torstaina, 23. elokuuta, 2001 - klo 12.28:   
Minä lähden kimppa/bussikyytiin Oulusta, ja otan mukaan
AmigaShopper ja Scientific Amigan lehden numeroita
asiasta kiinnostuneille ajankuluksi.

Lisäohjelmana Helsingin päässä voisi olla vierailu
StarWars puku/nukke/laite... näyttelyssä tennispalatsissa.
Minä voin toimia matkaoppaana ilman erillistä maksua.

Ilmoittakaa vain tarkka aikataulu, ja olen valmis !

Esa Haapaniemi
Oulu

 

Esa
Torstaina, 23. elokuuta, 2001 - klo 12.32:   
Ai niin... Tuli vielä mieleen, että minulta
löytyy ajankuluksi kyllä esim. Deathbed Vigil
video ja uutama muukin. Noita voisi katsella
matkan aikana, paitsi että DV videosta tulee
ainakin minulla todella huono olo...

DVD elokuvia ja Video-CD elokuvia löytyy myös
melkoinen valikoima !-)

Onko toivomuksia bussimatkalle Oulu-Helsinki ?

Esa Haapaniemi
Oulu

 

Jupp3
Perjantaina, 24. elokuuta, 2001 - klo 11.26:   
Tuli muutos suunnitelmiin, ja tarvisin kyydin Raahe (tai jostain läheltä, esim. Vihanti? Kokkola?) - Hki ja takaisin...

Elikkä, mitenkäs se bussikyydin järjestely nyt edistyy?

J-P

 

Jupp3
Perjantaina, 24. elokuuta, 2001 - klo 12.17:   
Eiköhän kerätä SITOVAT ilmoittautumiset omaan osastoon? Näkee, onko esim. bussikyydin onnistumisesta toivoa...

Eli oma topic Saku2001 alueella

 

Jupp3
Tiistaina, 28. elokuuta, 2001 - klo 15.38:   
Kyllä kai linja-autossa on CD-soitin?

Jos on, ja jos jotain kiinnostaa kuunnella 'Scene-musaa' niin minulta löytyy useampia levyjä, esim. Allister Brimblet, Lynnet ym.

Eli, jos joku tietty levy haluttaisi kuulla, niin infoa vain!

 

Kimmo Kannala
Keskiviikkona, 29. elokuuta, 2001 - klo 20.13:   
Bussikyyti oulusta ei toteudu ... (loppusaldo 6 varmaa, 8 epävarmaa, yli 10 perumista, total < min16)

PlanC on astunut voimaan...
lisätiedot "sitovat ilmoittautumiset ..." -keskustelussa.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: