Vuosikokous 2006

Saku-foorumi » Interaktiivinen Saku » Viestit 2006 » Vuosikokous 2006 « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Anu Seilonen
Maanantaina, 7. elokuuta, 2006 - klo 18.40:   
Ei, apua, taasko se on oven takana... Näin se vain on. Lauantai 30.9. jossain.

Olen tällä hetkellä netitön ja järkyttävän muuttohässäkän keskellä, mutta kai tätäkin pitäisi suunnitella. Itselleni riittäisi vaikka mitätön varjokokous ilman koneita (mennään syömään ittemmä ähkyyn sen jälkeen), mutta tällä kertaa kyllä eniten riippuu muiden aktiivisuudesta. Itse olen tässä rumbassa lähemmäs vuodenvaihdetta.

Sana on Teidän.

 

Jupp3
Maanantaina, 7. elokuuta, 2006 - klo 18.53:   
Onkos tapahtumapaikkakunnan tai tilan (tilavuus/hinta) suhteen mitään toiveita/vaatimuksia?

 

Thoriel
Maanantaina, 7. elokuuta, 2006 - klo 18.59:   
Eipä muuten kuin että itse en repeä ajallisesti enkä rahallisesti mihinkään kovin kauas, ellei ihmeitä tapahdu. :/ Yhdistyksen rahatilannehan on mitä loistavin.

 

Esa Haapaniemi
Maanantaina, 7. elokuuta, 2006 - klo 19.11:   
Eihän sitä Amigakokousta ilman koneita ja Gentle-eytä... Tietenkin jos paikka on niin pieni (ravintolan takahuone tai yksi pöytä pitseriassa), niin minä silti voisin tuoda pienen videoliitäntäisen näytön ja C64TV:n tms.

Jos joku toinen saa järjestettyä tilaa, minä kyllä olen vapaaehtoinen kantoavuksi ja tuon monenlaista kateutta aiheuttavaa toisten kiusaksi;)

Tarvittaessa saan kyllä luvan käyttää myös joitakin yliopiston tiloja (esim. Mikro- ja Nanoteknologiakeskuksen neuvotteluhuone, josta voitaisiin järjestää kiertokäynti yliopiston puhdastiloihin...) Mutta silloin pitää kyllä sopia mille ovelle tulla ja kenelle soittaa oven avausta varten.

 

Jarmo Piippo
Tiistaina, 8. elokuuta, 2006 - klo 15.26:   
Thoriel: Olisiko se Oulun aiempien vuosien kokoustila käytettävissä?

 

Thoriel
Keskiviikkona, 9. elokuuta, 2006 - klo 23.56:   
Jarmo: Todennäköisesti on. Edellisen kokouksen (korotettua) vuokralaskuakaan ei ole näkynyt, joten halvahkolla taitaa mennä...

 

Jarmo Piippo
Torstaina, 10. elokuuta, 2006 - klo 16.50:   
Ehdotus 1: Pidetään kokous Oulussa, entisissä tiloissa, jonne kaikki jo osaavat (ja valmis tulo-ohje on netissä). (Tila pitänee varata piakkoin, jos noin päätetään?)

 

Thoriel
Torstaina, 17. elokuuta, 2006 - klo 23.37:   
Homma näyttää kiinnostavan porukkaa sen verran hurjasti että taivun kohta irkkikokouksen puolelle.

 

Janne
Perjantaina, 18. elokuuta, 2006 - klo 0.10:   
Veikkaisin että jos Jarmon ehdotusta 1 noudatetaan niin kyllä
porukkaa aina paikalle ilmestyy. :) Paikallisia ainakin.

 

Seppo
Perjantaina, 18. elokuuta, 2006 - klo 11.46:   
Jos Oulussa kokoonnutaan, niin tokihan sitä pitää paikan päälle eksyä jossei muuta niin Boogien kanssa kauppaa tekemään :)

 

TSK
Perjantaina, 18. elokuuta, 2006 - klo 19.44:   
Jos joku betatestaaja vois esitellä uusinta OS4.0-versiota kaikilla herkuilla tuolla niin vois kiinnostaa kovastikin. (Hmmm. Tosin Ouluun on Lahdesta vähän pitkä matka. :| Btw. Ja eikös joku Mossi-hemmo vois esitellä sitä pitkään puhuttua 1.5-versiota kaikille sisäpiirin ulkopuolisille jotka ei ole sitä vielä nähneet.

 

JPQ
Perjantaina, 18. elokuuta, 2006 - klo 20.57:   
TSK: varmaan hyvä idea mutta sitten harmittais mua lisää etten pääse...

 

Esa Haapaniemi
Lauantaina, 19. elokuuta, 2006 - klo 11.56:   
Keskustelin eilen illasta Anun kanssa kahden kesken. Toivottavasti hän on jo saanut oman nettinsä pelaamaan ja pääsee keskustelemaan tännekin, kun vain sitä aikaa riittäisi.

Puhuimme myös tästä vuosikokouksesta, ja kokeilimme keksiä mm. eri keinoja aktivoida suomen amigakäyttäjiä. Tuo jo tuttu kokouspaikka oli myös helposti löydettävänä ja riittävänä esillä, mutta minä ajattelin kysyä aktivoisiko se lisää ihmisiä, jos kokous olisikin esim. yliopistolla, jossa olisi mm. langaton (ja langallinenkin) verkko käytettävissä, kiertokäyntejä Mikro- ja Nanoteknologiakeskuksen puhdastiloihin, yliopiston Amigahistoria ja koneet käpisteltävinä (MuFS tunnuksin), "messutilaa" myös muille kuin GentleEyelle. Voisimmeko peräti kysyä virallisten Hyperionin ja MorphOSsin viimeisimpiä versioita esille ja esittelijöitä...?

Tietenkään Anun aika ei riitä tuollaisen järjestelyyn, ja yhteydet yliopistolle ovat jonkun verran mutkallisemmat kuin normaaliin kokouspaikkaan. Mutta siksi minä kysynkin teidän mielipiteitänne (yritän aktivoida) asian suhteen. Jopa normaalissa paikassa tilaisuus järjestettäessä tarvitaan pöytien järjestelyä ja toimintaa tilaisuuteen. Olisiko myyntipöydälle tarvista (luulisin monellakin olevan enemmän myytävää kuin ostamisen tarvista)? Entä ketkä tuovat (minä ainakin) demokoneita? Anu mainitsi, että hänellä on muuton yhteydessä löytynyt useampiakin laatikollisia vanhoja kortteja ja lisäosia, mistä hän ei enää muista mitä ne ovat. Olisihan yksi ajankulu asettaa niitä pöydälle, ja kävijät saisivat kokeilla arvata tai tunnistaa niitä...

Näin avaan keskustelua enemmänkin tarve ja mielenkiinto pohjalle, eikä pelkästään tuolle "en minä pääse" viestitykselle. Jos tilaisuus on tarpeeksi mielenkiintoinen, suurin osa kyllä saa järjestettyä asiansa niin, että pääsee paikalle. Onhan siihen silti vielä kuukausi aikaa...

Aktivoitukaa, prkl...

 

Jarmo Piippo
Lauantaina, 19. elokuuta, 2006 - klo 15.21:   
Esa: Eli ehdotus 2: kokous Oulun yliopistolla. Sopii kyllä ainakin minulle yhtä hyvin, tulen hommiin mukaan ilman muuta. Juuri tällä viikolla käväisin "lipastolla" viimeksi. :-)

Ehdotukselle ääniä tulisi varmaan nopeammin, jos ehtisit tekaista sille aiotulle kokoushuoneelle tulo-ohjeen nettiin, plus sitä lähinnä olevat ilmaiset parkkipaikat yms.?

Sitä en tiedä, kannattaako samaan yhteyteen suunnitella kovin monta erilaista ohjelmaa, riippunee ainakin siitä, kauanko siellä saadaan oleskella.

 

Esa Haapaniemi
Lauantaina, 19. elokuuta, 2006 - klo 19.43:   
Voin tehdä jonkinlaisen lähestymisohjeen ensi viikolla, jos yksikään toinen esittää kiinnostuksensa _myös_ yliopistoa kohtaan.

Alustavasti ulkopaikkakuntalaiset (toivottavasti heitäkin tulee paikalle) voivat verrata pääsymahdollisuuksiaan osoitteen kartta.ouka.fi sivustolta, missä hakusanoina voi käyttää joko "Pentti Kaiterankatu 1" tai "Erkki Koiso-Kanttilankatu 3" osoitteita. Tila olisi tuossa "Tietotalo" kohdalla.

Täh? Kokeilin itse tuota hakua, ja kumpikin katu näyttää olevan tuntematon katunimihaulle. Luultavasti tuo kaksiosaisuus vaikuttaa jotakin. No paikka kyllä löytyy hakemalla alue Linnanmaa ja siirtämällä karttasivua yksi pykälä ylöspäin (niin että alueen alareuna tulee näkyville) tai hakemalla Yliopistokatu, josta zoomata kaksi pykälää lähemmäksi.

Alueen kaikki pysäköintitilat ovat ilmaisia ja bussit 4, 5, 7, 19, 22, 23, 25, 27 kulkevat alueelle. Niistä 4 ja 5 lähtevät rautatieaseman takana olevan linja-autoaseman viereiseltä kadulta. Jos joku saa halvalla lentoja, tulee alueelle suora bussireitti numero 19 lentokentältä.

Eli kyllä kuitenkin tuo aikaisempi paikka on parempi, mutta mielenkiinnon lisäämiseksi tämä ehdotus...

 

zipper
Lauantaina, 19. elokuuta, 2006 - klo 20.05:   
No tähän malliin löytyy:

kartat.eniro.fi

(toivottavasti toimii...)

 

sloxa
Lauantaina, 19. elokuuta, 2006 - klo 23.27:   
harmi että tuo "tuttu" kokoontumispaikka on aika hiton kaukan kotkasta.. muuten mielelläni olisin tullut muitten Amiga jätkien kanssa.

 

Esa Haapaniemi
Sunnuntaina, 20. elokuuta, 2006 - klo 18.14:   
@zipper:

Kyllä tuo oukan kautta haettu kartta on parempi, kun siinä näkyy jopa se rakennus mihin teitä pitäisi johdatella. Tuo eniron kautta haettu osoite on merkitty kartalla paikkaan, missä ei ole muuta kuin puita, ei edes parkkipaikkaa...

Minä kyllä tarkennan ohjeita, jos joku esittää toiveita yliopistolle päin.

Tietenkin olisi mahdollista myös järjestää ne puhdastilojen kiertokäynnit erikseen pienille ryhmille (alle 10). Silloin voitaisiin kuljettaa halukkaat kokouspaikalta autoilla yliopistolle.

Käsittääkseni yliopiston Amigat on siirretty huoneeseen, johon kaikilla ei ole asiaa, ja ne varmaan saataisiin luvan kanssa esille myös tuonne vanhaan tuttuun ja turvalliseen kokoontumispaikkaan. (Jos joku toinen haluaa kysyä niiden lainaamisesta, niin vastuuhenkilö joka on itsekin suunnitellut tulla kokoukseen on tavoitettavissa osoitteesta ptr@paju.oulu.fi)

Muita ehdotuksia?

@sloxa:

Kyllähän Kotkasta pääsee Ouluun, eihän tuo ole kuin puoli suomenmittaa matkaa. Oululaisetkin ovat tehneet ryhmämatkoja niin Helsinkiin, Tampereelle kuin muutamaan muuhunkin etelän lomakohteeseen... Kokoa vain ensin ryhmä, ja kysele sitten minkälaisia alennuksia sen kokoiselle ryhmälle saat kuljetuksiin.

 

TSK
Sunnuntaina, 20. elokuuta, 2006 - klo 22.58:   
[quote]kiertokäyntejä Mikro- ja Nanoteknologiakeskuksen puhdastiloihin[/quote]

Vois olla ihan mielenkiintoinen juttu.

PS. H.R.H.

 

Esa Haapaniemi
Tiistaina, 22. elokuuta, 2006 - klo 15.24:   
Jaahah...

Siihenkö se lopahti taas kaikkien into asian suhteen? Kukaan ei ollut kiinnostunut uudesta paikasta, joten eiköhän se vanha ja tuttu ole vielä kelvollinen. Katsotaan sitten tuleeko sinne paikanpäälle ketään, joka olisi vielä tuosta yliopiston puhdastilavierailusta kiinnostunut. Minä järjestän, jos sinne tulee yhtä kiinnostunutta enemmän...

 

TSK
Tiistaina, 22. elokuuta, 2006 - klo 19.48:   
Voi olla ettei porukka halua matkustaa toiselle puolelle maata kokouksen ja parin tunnin tapahtuman takia. Miten olis kokouksen järjestäminen jonkun isomman tapahtuman kanssa samaan aikaan niin että paikalle tulevat ihmiset vois lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Vois kiinnostaa ihmisiä helpommin. Esim. joidenkin messujen aikaan. Tai miten olis keväällä hiihtolomien yhteydessä pidettäväksi vaikka jossain laskettelukeskuksessa. Porukka vois lähteä laskettelemaan, sitten kokous+tapahtuma ja illalla afterskiihin.

Lainaus: "taivun kohta irkkikokouksen puolelle".
Vois olla hyvä ajatus tuokin.

Taitaa olla yhdistys turhan pieni jäsenmäärältään mutta esim. jakaminen kahteen alajaostoon pohjoinen ja etelä vois olla yksi ajatus. Etelän väki vois pitää oman kokoontumisensa etelä-Suomessa ja pohjoisen väki omansa pohjoisessa.

Tai sitten hoidatte kokouksen vaikka irccinä ilman oheistapahtumaa. Ja jos porukka saa yhdessä kasaan jotain kiinnostavaa niin sitten pidetään tapahtumat erikseen. Vois olla että tapahtumatkin kiinnostais paremmin jos olis edes niitä uusia laitteita ihmeteltäväksi.

On tainnut suomalaisilta amigisteilta usko ja kiinnostus lopahtaa ???

Vai löpisenkö ihan turhaan ?

 

Seppo
Tiistaina, 22. elokuuta, 2006 - klo 22.10:   
Täältä pari senttiä likoon noista Esan ja muiden ehdotuksista.

Amiga-kirppari kokouksen yhteydessä kuulostaa hyvältä, ja saattaisi houkutella paikalle ihmisiä, jotka haluavat myydä käyttämättömiä Amiga-kamojaan tai etsivät jotain uutta. Luonnollisesti se vaatisi ehkö hieman enemmän tilaa kuin mitä tuo tuttu ja turvallinen kokouspaikka tarjoaa, mutta onnistuisi varmaan sielläkin. Kunhan varataan tilaa myös Boogielle ja hänen tuotevalikoimalleen :)

Kiertokäynti puhdastiloihin kiinnostaa ihan noin ammatillisistäkin syistä.

Jotain lisägimmickiä ihmisten houkuttelemiseksi paikalle olisi hyvä saada - ainakin itseä houkuttelisi päästä kurkkaamaan vaikka viimeisimpiin OS4/MOS-(beta)versioihin, vaikka vain lyhyen esittelyn/luennon muodossa. Mistä tuli mieleen - olisiko tilaisuuteen mahdollista saada jonkinasteista Amiga-aiheista (tai sitä läheltä liippaavaa)seminaaria aikaiseksi? :)

 

rrebel
Tiistaina, 22. elokuuta, 2006 - klo 23.25:   
Nyt ei enää jaksa vierestä lukea. Ei koske mitään yksittäistä viestiä, vaan yleistä tilannetta eli: yksittäiset älkööt ottako nokkiinsa tai osoitan sormella.

Vai että vielä kaksi erillistä kokousta kun ei edes yhdestä onnistuta innostumaan. Ja muistetaan nyt se fakta että joka *!"@£-asian hoitaja eli Anu asuu siellä Oulussa, vai onko ideana että Anu matkustaa etelään haluttomien luokse?

"Haluttomat" ovat hyvät ja nousevat "Ajatuksia yhdistyksen tulevaisuudesta"-threadin innolla noihin tehtäviin eivätkä nillitä ajankohdasta, paikkakunnasta, rahasta tai vaaleanpunaisten yksisarvisten etsinnästä johtuvista kiireistä. Kannattaa huomata että nämä samat vikinät ovat toistuneet vuodesta toiseen, myöskin kokouksen ollessa etelä-suomessa.

Huoh, noh... olkoot. Jäsenaktiviteetin räjähdystä odotellen. Ja nillitystä. Menkööt.

 

Esa Haapaniemi
Keskiviikkona, 23. elokuuta, 2006 - klo 7.55:   
Jos oheistapahtumia kaipaatte, niin Oulussa järjestetään samana päivänä mm. Räntärace (purjehduskilpailu), Don Giovanni (ooppera), Tunnottomuus, Kiviä taskussa, Lokki, Minä ja Tsehov(teatteriesityksiä), ACOulu-JIPPO (ykkössarjan jalkapalloa), OLS-Trackers (salibandyä liigatasolla), lavatanssit Hietasaaressa, 21 Ouluvolley turnaus lentopallossa, Tulevaisuuden aamunkoitteessa SciFi japanilaisessa kulttuurissa seminaari, Topi Sorsakoski&Kulkukoirat konsertti, JV Snellman 200 vuotisjuhlanäyttely, Snellmanin asiakirjanäyttely, Tietomaassa on elokuva Vaaran viehätys, Pohjois Pohjanmaassa "My little pony" näyttely, valokuvanäyttelyitä löytyy kolmekin eri (Janne Lehtinen, Mikko Ijäs ja historiallinen Oulun Naisvoimistelijat 100 v), Taidenäyttelyitä 5.

Nämä siis virallisina, jo tässä vaiheessa tiedossa olevina. Valitettavasti Anu on varannut omat lomansa vain tuonne 30 päiväksi, eikä Saku tapahtumaa voida järjestää esimerkiksi Oulupäivien tai syysmarkkinoiden aikana. Viikonlopuksi paikanpäälle saapuva turisti voi sitten sunnuntaina jatkaa kulttuuria Asuntopäivillä, kansallisella esteratsastuskilpailulla, tai voi osallistua Naisten poliittiset oikeudet 100 vuotta suomessa pääjuhlaan.

Olisiko mikään noista (Oulun kauppojen ja muiden nähtävyyksien lisäksi esim. Tietomaa...) sellainen asia, joka saisi hieman kauempaakin saapumaan ja käymään samalla Saku tapahtumassakin (joka ei ole mukana Oulun tapahtumakalenterissa...)

 

SirpaP
Maanantaina, 4. syyskuuta, 2006 - klo 23.11:   
Mitäh? Häh? Syyskuu ja vuosikokous? Voi mahoton kun aika juoksee!

Noniin, nyt olen taas kalenterissa. :-) Onko vuosikokoussuunnittelu taas tyrehtynyt vai käydäänkö sitä tällä hetkellä jossain kulissien takana? Onko jotain peräti päätetty jo? Lisään nyt kuitenkin oman vaatimattoman panokseni soppaan, eli noita edeltäviä suunnitelmia kommentoiden:

Jos ihan oikea vuosikokous aiotaan pitää ja jälleen paikkana on Oulu, niin ilman muuta olen käytettävissä "orjahommiin" kuten kokouspaikan järjestelyyn ja muuhun sellaiseen. Paikan suhteen minulle aivan sama, keskusta, Linnanmaa, kaikki käy. Ja jos tuonne puhdastiloihin vielä pääsisi kurkkimaan, niin vau! :-)

Mutta tosiaan, mitkä lienevät tämän hetken mietteet ja suunnitelmat asian suhteen? Tuleeko livekokousta ollenkaan?

 

Sami Ylönen
Tiistaina, 5. syyskuuta, 2006 - klo 6.40:   
Toverit, kansalaiset.

Minäittehenkilökohtaisesti olen edelleen ihan "oikean" vuosikokouksen kannalla ja taas kerran tulossa täältä etelän lämmöstä vaikka sinne Ouluun kun vuosikokous siellä järjestetään.

Muukin ohjelma toki kelpaa joskin olen männävuosinakin ollut täysin tyytyväinen "omaan" ohjelmaamme; kokous oheistoimintoineen ja muonittelu "kavereitten" kanssa.

Ja onhan se nyt kumma jos ei "My little pony" -näyttely amigistia kiinnosta!

 

Tuomo Möller
Tiistaina, 5. syyskuuta, 2006 - klo 19.58:   
Onhan tuo vuosikokous vallan mainio tilaisuus nähdä vieläkö Amigisteja löytyy.

 

jPV
Tiistaina, 5. syyskuuta, 2006 - klo 20.36:   
Ja lienee viimeisiä tilaisuuksia olla vaikuttamassa yhdistyksen tulevaisuuteen. Joten jos haluatte säilyttää yhdistyksen, niin tulkaa paikalle ja pelastakaa se!

 

Kipe
Torstaina, 7. syyskuuta, 2006 - klo 15.53:   
Voi, kun nämä viestit vielä sais maileriinsa, eihän täältä foorumista hoksiinnu ajan tasalle kuinkaan..

Kokous jälleen Oulussa kuulostaa ihan hyvältä, koska sinnehän yhdistyksen aktiivisuus näyttää erittäin selkeästi keskittyneen (ikävä kyllä, toisaalta).

Vanha paikka on tietysti tuttu ja turvallinen, mutta kyllä yliopistokin kuulostaisi kovasti mukavalta paikalta vaihteen vuoksi. Liikenneyhteydet sinne ovat kuitenkin niin hyvät, ettei se lähestyminen ongelmia varmastikaan tuottaisi. Kiertoretki lipaston laitteistoon tutustuen olisi mainio oheisohjelma! Myös verkkoyhteydet esiteltäviin laitteisiin varmaan järjestyisivät, mikä kai olisi plussaa.

Teknologishenkisen yhdistyksen väkeä voisi ehkä joku Tietomaakin kiinnostaa - jos saadaan edes summittaista tietoa saapujamäärästä, niin Tietomaa on perinteisesti suhtautunut varsin suopeasti erityishinnoitteluun tällaisia ryhmiä kohtaan. Harmi, ettei siellä maan suurimmalla kankaalla pyöri enää raina, jossa on Amigallakin väsättyjä efektejä.. Erikoisnäytöksille taitavat pitää niin kovaa hintaa, ettei meidän mitään sellaista kannata kuitenkaan tilata. Liekö heillä niitä on tallellakaan, taitavat olla kiertäviä tallenteita.

 

Thoriel
Torstaina, 7. syyskuuta, 2006 - klo 18.03:   
On kyllä itselläni (taas vaihteeksi) sellainen tilanne että melkein itku pääsee. Mitään ei ehdi ja muuttokin on iloisesti kesken. Taistelen että saisin kirjanpidot valmiiksi kokoukseen mennessä (ja vielä kirjanpitäjällekin ajoissa). Mukaan tulen totta kai, mutta muuhun ei repeä. Lähestymisopas kuvineen tai edes lähestymisohjeet kotisivuille laitettavaksi olisi kiva (ulkopaikkakuntalaisia varten, bussiyhteydet jne.), ehtiikö joku? Saan kyllä kotisivuille lisättyä, pitäisikin tehdä kokoukselle sivusto. Tarkempi osoite olisi tarpeen, ajankohta la 30.9. klo 14 alkaen kelvannee?

Kiireen keskeltä töistä,

pääpuheentoimittajajohtaja

 

SirpaP
Perjantaina, 8. syyskuuta, 2006 - klo 0.07:   
Anu, tavoittaako sinut miten maililla? Lähetin nimittäin viestiä aiheesta, joka ehkä kai varmaan saattaisi liittyä siihen tilinpäätökseen...

Olen itse reissussa pe-illasta ensi keskiviikkoon asti, kaupan päälle tulee pakkovieroitus intternetistä. :( Mutta jos ensi viikolla vielä ehtii/muita halukkaita ei puuhaan ilmoittaudu, niin aina minä mielelläni kuvia räpsin ja voin jotain ohjeitakin naputella. (Kunhan nyt ensin selkenee, että minne ohjeistetaan!)

 

Jarmo Piippo
Perjantaina, 8. syyskuuta, 2006 - klo 0.45:   
Thoriel: se aiempi kokoustila on siis sittenkin poissa laskuista? Noh, Lipasto, here we come. :-)

Eli minun puolestani pidetään sitten Esan yllä ehdottamassa tilassa Oulun yliopistolla. Esahan oli aikeissa tehdä lähestymisohjeita, jos kiinnostusta löytyy, joten nyt julistamme paikan valituksi. (Vai onko vastalauseita?)

Sirpa: Esalta saanee tarkempia tietoja paikasta ohjeiden tekoa varten.

Esa: kauanko tuo tila on sitten käytettävissä? Ja mikä on aika-arvio kierrokselle niissä puhdastiloissa, jos se otetaan ohjelmaan? Ja moniko mahtuu mukaan?

 

Thoriel
Perjantaina, 8. syyskuuta, 2006 - klo 5.07:   
Jarmo: Ei se pois laskuista ole, en vain jaksa... Vaihtelu virkistää?

Sirpa: Tsekkaan, inboksissa on ~300 lukematonta viestiä muuton jäljiltä... :/

 

Esa Haapaniemi
Perjantaina, 8. syyskuuta, 2006 - klo 7.42:   
Kaikille sopivat ohjeet on hankala tehdä, kun junalta paikalle pääsee ihan eri reittiä kuin vaikka omalla autolla kauempaa tullessa. Jonkinlaiset ohjeet itse yliopistoalueelle kirjoitin jo tuonne ylemmäksi, ja voisin kuvata sarjan kuvia tuolta bussipysäkiltä/parkkipaikalta potentiaaliseen (saa vielä osallistua äänestykseen paikasta) Mikro- ja Nanoteknologian keskuksen neuvottelutilaan.

Koska minä olen itse henkilökuntaa ja minulla on avaimet lähes kaikkiin huoneisiin sillä alueella (jopa ilmastointikonehuoneisiin ja kellareihin) voimme olla siellä vaikka seuraavaan päivään. Tarvittaessa voisin lauantaina tilata jopa tarjoilua talon keittiön kautta. Muuten tuolla alueella ei kuitenkaan ole kunnon pizzerioita eikä muita ravitsemusliikkeitä. Paikanpäällä on Oulun kaupungin lahjoittama ilmainen W-LAN sekä piuhayhteydet, joihin kuitenkin tarvisin niiden koneiden kovo-osoitteet jotka halutaan väliaikaisesti kytkeä tarkan kontrollin alla olevaan yliopiston sisäiseen verkkoon.

Onko toivomuksia?

 

KimmoK
Perjantaina, 8. syyskuuta, 2006 - klo 8.55:   
toivotaan toivotaan
En pitäis pahana jos häppeningissä näkis Amithlonin pelitttämässä jollain modernilla läppärillä/PC:llä...


((jo sori kun en taaskaan voi olla mukana järjestelyissä, tälläkertaa (pää)tekosyynä vaipparumba))

 

SirpaP
Perjantaina, 8. syyskuuta, 2006 - klo 10.10:   
Esa: äkkiäkös tuota tekaisee jonkinlaiset ohjeistukset miten pääsee a) rautatie/linja-autoasemalta bussilla yliopistolle ja b) moottoritieltä omalla autolla yliopistolle. Noiden luulisi jo auttavan pitkälle?

Jos sinä olet aikeissa ohjeistaa sen yliopiston pään, niin minä voin tarvittaessa edelleen kuvata/kirjoittaa nuo tulo-ohjeet kauempaa. (Bussissa yliopistolle on tullut istuttua niin paljon, että varmaan unissanikin osaan reitin.)

Mutta vasta ensi viikon puolella. Ensin pitää käydä Savossa nostamassa perunaa... :P

 

Jarmo Piippo
Perjantaina, 8. syyskuuta, 2006 - klo 16.39:   
Esa: Äänestysaika on kyllä käytännössä ohi, kun paikka pitää ilmoittaa kokouskutsuissa pian, joten yliopisto on valittu. Ei muuta kuin tulo-ohjeet tekoon ja Thorielille julkaisua varten.

Hienoa, että aikarajoja tiloilla ei ole, yksi ressi pois. :-) Eli la 30.9. klo 14 alkaisi kokous, järjestelijät tulisivat paikalle esim. klo 12, sopisiko?

Yhdistyksen puolesta ei taida olla tulossa koneita, eli nettiä haluavat koneiden tuojat ottanevat suoraan yhteyttä Esaan tarkempia tietoja varten?

Sirpa: Voisiko nuo bussi- ja oma-auto-ohjeet suunnitella siten, että ne voisi yhdistää niiden valmistuttua sivuilla jo julkaistuihin "lähialueen" ohjeisiin?

 

SirpaP
Perjantaina, 8. syyskuuta, 2006 - klo 18.15:   
Jarmo: toki voi suunnitella, ja kannattaakin. Voin tehdä ohjeet niin, että ne johtavat siihen lähiohjeen alkupaikkaan tms.

Mutta nyt pitää sännätä tien päälle ja etelää kohti. Hyvää viikonloppua itsekullekin amigistille. :)

 

Esa Haapaniemi
Sunnuntaina, 10. syyskuuta, 2006 - klo 20.20:   
Minä kuvasin perjantaina kännykamerallani tuon piha-alueen ja matkan bussipysäkiltä sinne sisälle. Mutta tietenkin unohdin kännyn datakaapelin töihin.

Huomenna maanantaina kerkiän kyllä editoimaan nuo kuvat valmiiksi, mutta kenelle minä ne lähetän? Panenko minä ne JP:lle vaiko Sirpalle?

Muut voivat sitten tehdä "tilauksia" pöytien määrästä, verkkoyhteyksien tarpeesta (voipi olla, että tuolla neukkarissa olevat piuhat ovat avoimia, joten niihin voi kytkeä minkä hyvänsä koneen joka osaa käyttää DHCP:tä. Tarkistan asian ensi viikolla.), entä jos minä tilaan tuonne jotakin syötävää, niin monelleko ja onko erityis vaatimuksia (lähinnä voileipiä ja juotavaa)? Tarvittaessa voimme täydentää vatsoja myös parin kilometrin päässä olevasta pizzeriasta ja kaupoista. Järjestetään kunnon juhlat! (Ei alkomaholia!)

Jos haluatte tehdä esityksiä (aikatauluksi sopinee tuo JP:n esittämä) niin voitte lähettää minulle sähköpostia suorimpaan osoitteella eha@ee.oulu.fi, jota luen useampia kertoja päivässä.

 

Jarmo Piippo
Sunnuntaina, 10. syyskuuta, 2006 - klo 21.16:   
Esa: Kuvat ja kuvatekstit pitäisi saada Thorielille (osoite aloitusviestissä), ja toki myös Sirpalle hänen osuutensa yhdistämisen avuksi. Upeaa, että tila järjestyi, kiitoksia jo etukäteen!

Kokouksissa on aiemmin ollut yhdistyksen puolesta pikkupurtavaa/virvoketta, niitä järjestettänee tälläkin kertaa, mutta tuhdimpaa maksullista tarjoiluakin saa toki olla olemassa yliopiston puolesta. :-)

 

Thoriel
Torstaina, 14. syyskuuta, 2006 - klo 11.21:   
Esa: Ovatko mainitsemasi tilailut maksullisia? Hoitaisiko Sirpa ne vakiovirvokkeet, isommat syömingit sitten tilauksesta?

 

Esa Haapaniemi
Torstaina, 14. syyskuuta, 2006 - klo 12.04:   
Minusta parasta olisi tapaus, missä Sirpa saisi paikanpäälle ne keksit ja limskat. Sitten jossakin välissä voitaisiin koota lista niistä henkilöistä jotka haluavat syödä paikanpäällä ja minä voisin käydä hakemassa lähipizzeriasta tai kebabravintolasta tai muusta toivomusten mukaisesta paikasta annokset tai pereheateriat tai... Silloin itsekukin maksaa omansa (pizzat Oulussa n. 5 €, Hesen/Makin hampurilaiset samaa luokkaa kuin muuallakin, kiinalaisesta saa kotipaketteja n. 10 € hintaan...)

Toisaalta jos paikan päälle ei tule kovin paljoa ihmisiä, minä voisin biffata tuollaisen voileipäpöydänkin porukalle.

Minulle ei vielä ole tullut mitään toivomuksia verkon, pöytien, esiintyjien tms. suhteen. Odottelen edelleenkin.

 

SirpaP
Torstaina, 14. syyskuuta, 2006 - klo 23.35:   
Jepjep, vakiokamat hoituu. Hommaan & roudaan ne kokouspaikalle.

Kaijonharjustahan saa ihan asiallista (imo) pizzaa, vähän valjua mutta maukasta (edelleen imo) kiinalaista tms. ja kait vielä jotain grillimuonaakin? Ja marketeilla on pizzabuffet mallia Rax. Nuo kaikki siis kohtuulähellä kokouspaikkaa.

 

Esa Haapaniemi
Perjantaina, 15. syyskuuta, 2006 - klo 9.09:   
Nyt olen ehtinyt kysymään verkon ylläpidosta lisätietoja. Työverkkoon ei pääse kukaan, jonka kovo-osoite ei ole etukäteen tiedossa. Ilmoittakaatten siis ne heksadesimaaliset eetterikorttienne numerot minulle ja minä toimitan ne tuonne FBI:n tuntemalle krakkerinestäjälle. Samalla saamme mainostaa Amigaa/Pegasosta/AROSia... Verkko on sen verran nopea, että voisimme kokeilla vaikkapa panna jonkinlaisen testikilpailunkin käyntiin. Kenen kone onkaan lähinnä verkon siirtokapasiteettia?

Mutta jos koneissanne on WLAN, sillä pääsee yliopiston sisällä missä tahansa ilmaiseen verkkoon, samaten kuin myöhemmin (miksei aikaisemminkin) kaupungin keskustassa ja kirjastossa/torialueella.

Siis verkkoon haluavat, kertokaa koneidenne kovo-osoitteet etukäteen! Tiedot voi lähettää minun osoitteeseeni.

 

Esa Haapaniemi
Tiistaina, 19. syyskuuta, 2006 - klo 14.15:   
Hiljaista on...

Onko tuonne tulijoita nyt sitten kuin minä, Anu, Sirpa ja JP?

 

Jupp3
Tiistaina, 19. syyskuuta, 2006 - klo 16.05:   
Esa:

Minä en ainakaan varmaan pääse (jos minua tarkoitit) - asun nykyään Helsingissä, ja suurin osa ajasta kuluu töissä...

 

Seppo
Tiistaina, 19. syyskuuta, 2006 - klo 19.21:   
En hiffannut että tuonne tilaisuuteen piti oikein ilmoittautua...

Ainakin yksi täältä Haukiputaalla tulossa, luultavasti myös siskonpoika Oulusta. Verkkoa en tarvi, tarkoitus on tulla paikan päälle ilman konetta...

 

Esa Haapaniemi
Tiistaina, 19. syyskuuta, 2006 - klo 20.24:   
Ei ilmoittautuminen ole mitenkään pakollista muuten kuin tuon koneympäristön verkottamisen vuoksi. Mutta onhan se esim. Anulla hyvä tietää kelpaako tuo SAKUn viralliseksi vuosikokoukseksi, vai joudutaanko sitten vielä järjestämään se verkkoneuvottelu jälkeenpäin.

Hyvä, että paikalla on vähintään 5 henkilöä, joten eiköhän GE:kin saavu paikalle...;)

 

Jarmo Piippo
Keskiviikkona, 20. syyskuuta, 2006 - klo 18.56:   
Huom! Koneiden tuonti kokoukseen:

Toivomme hartaasti jälleen kokoustapahtumaan ihasteltavaksi niitä koneita, halukkaat ilmoitelkaa minulle ja/tai Esalle (osoitteet nimikentissä) tulostanne. Pretty Please?


Esa: kokouksen on vähän pakko kelvata viralliseksi, sillä se on sääntöjen mukaan pidettävä syyskuun loppuun mennessä. :-)

 

Thoriel
Keskiviikkona, 20. syyskuuta, 2006 - klo 22.31:   
Se on niin virallinen kuin voi olla. Mulla on täysin järjetön tilanne, en tiedä miten ehdin yhtään mitään tehdä kokoukseen mennessä. Kirjanpito kohtasi vastoinkäymisiä mutta katsotaan... Tämän enempää sekaisin ei varmaan muutto voisi ollakaan, kahdessa paikassa kaaosteoriaa käytännössä. Hienoa että te muut jaksatte puristaa, erityisesti Esa, Jarmo ja Sirpa ovat olleet isoksi avuksi.

Ensi viikolla on Oulussa EU:n epävirallinen maatalousministerikokous ja pääkirjasto on sen vuoksi kiinni alkuviikon... Lehdistö- ja mediakeskuksena. Arvatkaa kuka IT-tukihenkilöi sitä kirjaston puolesta. P-le. TeliaSonera ja muut tulevat ensin pistämään viikonloppuna kaiken hyrskynmyrksyn, ja loppuviikko sitten korjataan niiden jälkiä aamua iltaa. Voi olla pikkusen happi vähissä kokouspäivänä.

Ärjy flunssakin vielä, saisko vaihtopään.

Yritetään silti.

 

Esa Haapaniemi
Torstaina, 21. syyskuuta, 2006 - klo 7.50:   
Niin, tiedoksi vielä niille jotka eivät jostakin tekosyystä pääse paikalle. Tilassa on videoneuvotteluyhteys, jonka tiedot tarvittaessa ilmoitan. Silloin voitte olla "läsnä" ainakin äänestyksissä. Kuvaa ja ääntä järjestetään tarvittaessa (en ole itse tarpeeksi perillä tuon käytöstä, se on sen verran uusi systeemi...)

 

Thoriel
Maanantaina, 25. syyskuuta, 2006 - klo 19.46:   
Apuva. Tuoko niitä koneita kukaan? Aika valuupi käsiin, oishan se kiva jotain konettakin räpistellä siellä, kun olisi verkot ja kaikki. Itsellä kun ei ole, niin en valitettavasti voi tuoda...

Lähestymisohjeet lienevät tulollaan, päivitän sivuja niin pian kuin suinkin.

 

TSK
Tiistaina, 26. syyskuuta, 2006 - klo 0.05:   
Onko Lahden suunnalta ketään menossa tuonne ?

 

TSK
Tiistaina, 26. syyskuuta, 2006 - klo 0.06:   
Niin ja onko mitään tietoa tuoko kukaan uusinta OS4.0 betaa tuonne näytille ???

 

Esa Haapaniemi
Tiistaina, 26. syyskuuta, 2006 - klo 7.53:   
Ainaskin minä vien sinne omalle työpaikalle omia koneitani sen mukaan kuin kerkiän. Tarkoituksena olisi testata tuo verkkokin jo perjantain aikana. Uusinta beettaa minulla ei ole siihen asentaa, mutta pieniä mahdollisuuksia on saada paikanpäälle ulkomaalainen esittelijä. Asiasta ei voi vielä kertoa enempää, eikä se ole täysin varmaakaan vielä. Mutta jospa tuo saisi jotkut epäilevät vielä päättämään mukaan tulemisesta!-)

 

jPV
Tiistaina, 26. syyskuuta, 2006 - klo 10.03:   
No jos koneista on pulaa, niin voin tuoda taas tuon Pegasos 1:n ja mahdollisesti jotain classic-rautaa. Mihin mennessä MAC-osoitteet pitäis ilmoittaa?

Löytyykös paikanpäältä monitoreja? Entä videotykkiä? Entäpä peräti videomonitoreja?-)

 

Esa Haapaniemi
Tiistaina, 26. syyskuuta, 2006 - klo 11.19:   
MAC osoitteita ei sittenkään tarvittu, kun työverkkoon ei päästetä ketään ulkopuolisia (edes henkilökunnan kotikoneita), mutta voimme kytkeä koneet PAN-Ouluun, joka on ilmainen verkko. En vain ole vielä tarkastanut että toimiiko se DHCP vai minkä tunnistuksen kautta.

Näyttöjä on edelleen ne samat kuin viimeksikin, kolme kappaletta 19" TFT näyttöjä. Lisäksi neukkarissa on tietenkin videotykki ja myös videopuhelumahdollisuus. Minä en vain ole tuota videopuhelinta vielä koskaan käyttänyt.

Muistutan myös siitä, että jos kaipaatte myydä tai ostaa vähänkäytettyä, niin luullakseni tuolta löytyy sellaiselekin pöytätilaa.

Ja vielä tiedoksi, että mahdamme saada myös yliopiston Amiga koneet esille tuonne, jolloin näytillä olisi A3000 ja A4000/60 verkossa, isoilla levyillä ja runsaalla joukolla asiallista hyötysoftaa (MuFS tunnuksilla...). Haluaisiko joku käyttää verkkotulostusta, Amigaan kytkettyjä skannereita, nauha-asemia, polttavaa CD:tä tms?

 

jPV
Tiistaina, 26. syyskuuta, 2006 - klo 12.32:   
Jos sais reitittimen siihen PAN-Ouluun, niin sittenhän ois kätevä nakata kaikki muut lähiverkkoasetuksilla reitittimeen.

 

Thoriel
Tiistaina, 26. syyskuuta, 2006 - klo 13.33:   
panOULU toimii ihan DHCP:llä, ssid panoulu (jota ei yleensä tarvitse antaa). En tiedä saako siihen reititintä, voi olla hissua lipaston puolelta. Esa ehkä tietää tai voi selvittää?

Lähestymisopas päivittyy tänä iltana. Järjetön kiire mulla tulee, että saan kaiken virallisen sälän kokoukseen mennessä kasaan, mutta ainakin nyt sentään homma on jotenkin hoidossa, kiitos teidän muiden.

PS: Esa, arvaa mitä löysin muuton yhteydessä, sieltä viimeisestä mahdollisesta paikasta mistä ei olisi koskaan uskonut mitään löytävänsä... MakeCD:n rekisteröintitiedot. Vähän myöhässä tosin... :D

 

Esa Haapaniemi
Keskiviikkona, 27. syyskuuta, 2006 - klo 10.56:   
Off Topic: Jos Anu ei olisi jo varattu, ja jos minä olisin vähän nätimpi, minä voisin kyllä halata sitten kun tuon koodin minulle annat;)

Eipä muuten vielä näy tuota lähestymisohjetta, vaikka minä toimitin ne kuvat jo kohta 2 viikkoa sitten...

 

Anun fäni
Keskiviikkona, 27. syyskuuta, 2006 - klo 11.30:   
@Esa

Jonoon vaan.

 

TSK
Keskiviikkona, 27. syyskuuta, 2006 - klo 17.13:   
Kai nyt ihmisiä aina halata voi (varattu tai ei) !!! Varsinkin jos on vielä hyvä syy ! Ootteko te oikeesti noin nörttejä ? :)

 

Sherlock Holmes
Torstaina, 28. syyskuuta, 2006 - klo 0.54:   
Jätkä kysyy viimeisellä suomalaisella amiga-foorumilla, että "oletteko te nörttejä?"

...mitäs luulisit? ;)

 

Joanna
Torstaina, 28. syyskuuta, 2006 - klo 14.03:   
No.. ei sentään kaikki tänne kirjoittavat ole ihan niin toivottomia.. Osalla on sitä ns. oikeaakin elämää tietokoneharrastuksen lisäksi. :)

Että viesti edes hieman liittyisi jotenkin ketjun otsikkoon.. En ole tänäviikonloppuna tulossa Oulun suuntaan, on aikaisin maannataina lähtö todella tärkeälle reissulle ja pitää viikonloppuna stressata ja valmistella sitä.

 

Anun fäni
Torstaina, 28. syyskuuta, 2006 - klo 16.01:   
...kaikki ok kunhan varmistuu enstex että Anu ei oo nukahtanut ... no vyön yläpuolella ehkä muutenkin ok... ;)

kts. BigBrother

 

jPV
Torstaina, 28. syyskuuta, 2006 - klo 17.00:   
Joku kämmi tuolla vuosikokouksen lähestymisoppaassa. Tullu tuplapolut. Tollanen toimii nyt (eli kun klikkaa vialliselta sivulta uudestaan opasta): toimiva linkki

Btw. saakohan siihen pan-ouluun konetta piuhalla kiinni yliopistolla vai pitäiskö olla langaton tsydeemi? Sitä reititintä mitetin.. langallisia reitittimiä kyllä löytyis, mutta eipä langatonta mulla ainakaan.

Entä löytyiskö keltään niitä videomonitoreja tuoda paikalle?-)

 

Thoriel
Torstaina, 28. syyskuuta, 2006 - klo 18.16:   
Jooh, lähestymisoppaan päivitys sitten kusi alleen oikein mallikkaasti aamuyöllä. Korjaan jahka pääsen kotio täältä suolakaivoksilta. Onhan tämä taas ihan täysin sitä itteensä. Kiitos muuten Sirpalle lähestymisoppaan tekemisestä, sen perusteella jopa minä saatan löytää paikalle. Näette sitten kunhan sen saan korjattua...

En tiiä miten ehdin saada mitn valmiiksi lauantaille. Pidetään täydentävä kokous pikkujoulujen yhteydessä? Koska nyt näyttää siltä, ettei kirjanpitokaan ole hyväksyttävissä tässä kokouksessa. Muuton vuoksi Suomen Armoisa Posti roudasi paria viimeistä tiliotetta edestakaisin kuukauden päivät, vaikka osoitteenmuutos ja postin siirto piti olla kunnossa.

Hyppään jokeen.

 

jPV
Torstaina, 28. syyskuuta, 2006 - klo 20.19:   
Esa: onkos paikalla muuten äänentoistoa, että tarviiko itse ottaa mitään kaiuttimia mukaan? Jos vaikka classic-Amigalla pelailee jotain tms.

 

Thoriel
Torstaina, 28. syyskuuta, 2006 - klo 20.48:   
Lähestymisopas korjattu. Piih.

 

Dammu
Torstaina, 28. syyskuuta, 2006 - klo 21.15:   
Hmm.. vai että Oulussa.
Eikös siellä tallustele jo jääkarhuja kaduilla tähän aikaan vuodesta?

(lue: vähän turhan kaukana)

 

Thoriel
Torstaina, 28. syyskuuta, 2006 - klo 21.38:   
Ainahan se on etelän hetelmille liian kaukana, mutta kun kukaan sielläpäin ei saa järjestettyä... Same shit, different year.

 

rrebel
Torstaina, 28. syyskuuta, 2006 - klo 22.08:   
Saa näytellä yllättynyttä.

"Kyllähän minä.. kunhan kokous olisi omassa olohuoneessa eikä tarvis tehdä mitään."

 

SirpaP
Torstaina, 28. syyskuuta, 2006 - klo 22.53:   
jPv: Vähän hintsusti on tarjouksia noista videomonitoreista? Voin minä napata mukaan yhden Wanhan Commodore 1084S:n, jos nyt joku siitä iloiseksi tulee?? :) (Piuhoja saattaa olla jossain, tai todennäköisesti ei.)

 

Esa Haapaniemi
Perjantaina, 29. syyskuuta, 2006 - klo 9.32:   
Anteeksi että tipahdin vähän keskustelun tahdista. Minullakin on näitä työkiireitä...

Videomonitoreja löytyy minultakin muutama, ja kaapelit ovat vielä kondiksessa ja testattuina. Tuonko paikalle?

Ääni on asennettuna tuonne neuvottelutilaan, jos haluaa kaikkien kuulevan ja näkevän pelit tykin kautta. Mutta keskustelun mahdollistamiseksi suosittelen kuulokkeiden käyttöä. Voin tuoda sekä kuulokkeet että yhdet kaiuttimetkin paikalle tarvittaessa.

PanOulun piuha meillä kyllä on tuolla tilassa, mutta en ole vielä ehtinyt kytkeä siihen mitään laitetta joka selvittäisi onko se vain W-LAN antenneja varten. Todennäköisesti kuitenkin pelaa ihan normaalisti (tarkistan tänään ne välissä olevat jakokaapin liitännät oikein).

Kiitokset Anulle ja Sirpalle noista lähestymisohjeista. Hyväthän niistä tuli vaikka säikähdinkin jo "liian monen kokin sopantekoa".

Vielä kysyn josko joku tarvitsee kamojen takia kuljetusapua esimerkiksi keskustasta, asemalta tai muualta paikanpäälle? Ilmoittakaa (toivottavasti tuonne nyt tulee muitakin kuin paikallisia) aika milloin tuo tarve ilmenee (milloin saavutte kaupunkiin) ja muut tarpeelliset tiedot.

 

Jarmo Piippo
Perjantaina, 29. syyskuuta, 2006 - klo 12.40:   
Thoriel: No katsotaan mitä kokous päättää, tarvitaanko "jatkokokousta". Kiitokset kaikille ahkeroinnista kiireidennkin keskellä!

 

jPV
Perjantaina, 29. syyskuuta, 2006 - klo 16.27:   
Esa: ajattelin ottaa A600:n ja A1200:n mukaan. A1200:lla voisi pelata vaikka WormsDC:tä jne.. sehän ois varmaan kiva tykissä ja äänillä. A600:llehan vois olla videomonitori, jos joku haluaa räplätä sitä. Eli yks ois ainakin kiva... kaks jos epäilyttää että pelaaminen ei jostain syystä onnistu tykiltä :) Mutta ihan miten jaksatte raahata :)

 

KimmoK
Perjantaina, 29. syyskuuta, 2006 - klo 18.40:   
CU huomenna ... toivottavasti


Mun tämän vuoden Amigaharrastepäivä. JEEE!

Mut elämä on.

 

SirpaP
Perjantaina, 29. syyskuuta, 2006 - klo 19.34:   
Ai pentele! Unohtui tosiaan tuosta lähestymisoppaasta kokonaan ohjeet jääkarhujen välttämiseksi! Anteeksi kovasti kaikki ei-paikalliset, teidän pitää nyt vaan pärjätä vaistonne varassa. Toivottavasti selviätte hengissä kokouspaikalle. (Hmm, tuonkos takia täällä onkin aiempina vuosina ollut niin paikallispainotteinen osanottajakunta?)

Nojoo... Meidän taloudessa on juuri saatu sokkeliremontti loppynysväyksiä vaille valmiiksi, joten mikäpä on huomenna kokoustaessa. Puolenpäivän paikkeilla siis saa järjestelyosasto tulla?

 

Thoriel
Perjantaina, 29. syyskuuta, 2006 - klo 19.52:   
Jep, puoliltapäivin. Itselläni voipi mennä vähän myöhempään, mutta hyvissä ajoin pitäisi olla silti paikalla. Järjestelyt ovat sen verran valmiita kuin ne nyt voivat tällä sähellyksellä olla.

Tarvitaanko muuten jatkojohtoja? Tulen varsin minimivarustettuna, ellei muuta tarvita. Jokusia plakaatteja ja "puuhalaatikko" teippeineen sun muine tarpeineen. Ja kokouspaperit toki.

 

jPV
Lauantaina, 30. syyskuuta, 2006 - klo 10.47:   
Jos joku lukee näin viimehetkillä, niin ylimääräinen 2,5" ide-kaapeli olisi tervetullut, jos ei myyntiin niin lainaksi kokouksen ajaksi :)

 

Esa Haapaniemi
Lauantaina, 30. syyskuuta, 2006 - klo 12.54:   
Minä olen jo täällä!

Muuten kyllä olen valmis avustamaan kuskauksissa eri puolilta kaupunkia, tuomaan tarvikkeita jne. mutta minulla ei ole tuota ide kaapelia, valitan...

Jos joku eksyy tänne matkalla tai muuten tarvitsee autoa tms. avukseen, minut voi vielä hälyttää kännykästäni. Numero on 050-3629 429

 

Thoriel
Lauantaina, 30. syyskuuta, 2006 - klo 22.18:   
Ohi on, enemmän tai vähemmän onnellisesti. 16 kävijää, 12 minuutin vuosikokous ja loppuaika mukavaa völlöttelyä, pelailua ja sen semmoista. Viihdykkeenä AmigaOne, Pegasos I, A1200 ja A600, joiden välityksellä hapuiltiin mm. Wormsia (videotykillä), demoja ja jopa Robocopia. Eikä parane unohtaa Esan järjestämiä tutustumiskierroksia Mikro- ja nanoteknologian keskuksen puhdastiloihin! Syömässäkin käytiin illan päätteeksi jo lähes perinteiseen tapaan.

Iso Käsi erityisesti Esalle tilojen, näyttöjen ja AmigaOnen järjestämisestä, lähestymisoppaan kuvista ja erittäin mielenkiintoisista puhdastilojen esittelyistä; Sirpalle muonituksesta, mainiosta lähestymisoppaasta, kuvaamisesta ja henkisestä tuesta sekä jPV:lle Pegasoksen, A1200:n ja A600:n roudaamisesta paikalle. Ja tietenkin kaikille kävijöille ja järjestelyissä auttaneille!

Kuviakin tulossa. Lyhyesti: jäsenmaksu pysyi samana, hallitus jatkaa vielä vuoden (kahden uuden jäsenen höystämänä!), tapahtuma pitäisi järjestää ja jopa se tilinpäätös hyväksyttiin, mistä kiitos Antti Sirenille - joustavaa ja nopeaa toimintaa.

Kiitos!

 

tomazkid
Sunnuntaina, 1. lokakuuta, 2006 - klo 0.42:   
Tietoa tänne kiitos :-)

http://amigaworld.net/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=20698&forum=16

 

Seppo
Sunnuntaina, 1. lokakuuta, 2006 - klo 20.15:   
Omasta puolestani kiitos järjestäjille, koneensa paikalle roudanneille ja Esalle puhdastilaesittelystä, mukava oli kanssanne kokoustella. Erityismaininta kunnianarvoisille WormsDC-vastustajilleni, ehkä saamme taas ensi kerralla turnauksen pystyyn :)

 

jPV
Sunnuntaina, 1. lokakuuta, 2006 - klo 20.37:   
Seppo: pikkujouluihin (jos ja kun sellaiset järjestetään) vois järjestää kunnon turnauksen. Reilusti pelaajia ja alkuerät jne ;) Palkinnoiksi jotain kivaa :)

Vuosikokous sujui mukavasti pelaillessa ja koneita esitellessä sekä testaillessa.

 

Jarmo Piippo
Sunnuntaina, 1. lokakuuta, 2006 - klo 23.42:   
Loistokokous, kiitokset kaikille. Tilatkin vielä aiheeseen just sopivan sci-fi -henkiset, tuosta on hankala panna paremmaksi. :)

 

Boogie/GE
Maanantaina, 2. lokakuuta, 2006 - klo 1.55:   
Jehna, turnausta oli kiva seurailla - ei muutkuin jatkoa vaan.
Esalle iso kiitos ajatuksia herättäneestä esittelykierroksesta nano- ja mikroteknologiaan! Ja kaunis kumarrus kaikille osallistuneille :)

 

KimmoK
Maanantaina, 2. lokakuuta, 2006 - klo 9.57:   
revenge! idiot! bye bye! KABOOM!

Oli kyllä kiva päästä ekaa kertaa mitteleen wormsissa! (vaikka mun madot oli joitain ihmeen kamikaze/harakiri matoja... vai oliko se välinäppäin vaan liian pitkä ...)

Muutenkin kiva tapahtuma.

 

tohe
Maanantaina, 2. lokakuuta, 2006 - klo 10.02:   
Stuuupiiid! Kuului minun joukkueen kohdalla niin perhanan tiuhaan :)

Mutta kiitokset tosiaan porukalle, mukava tapahtuma... pikkujouluissa sit Worms-skabat uudelleen :)

 

SirpaP
Maanantaina, 9. lokakuuta, 2006 - klo 13.41:   
No nytpä olisi lopultakin muutama kuva vuosikokouksesta näytillä. Samassa paketissa illisteltävinä (& itselle ladattavina) myös ne Esan ottamat ryhmäkuvat puhdastiloista. Ja osoite on:
http://penguincave.org/~sirpa/saku06/

(Meidän serveri ei mahda olla "ihan" maailman tehokkain, joten maltti voi olla tarpeen...)

 

JPQ
Maanantaina, 9. lokakuuta, 2006 - klo 20.35:   
SirpaP: noissa niin kauaa kestänyt.
PS. mitä noissa puhdastiloissa tehdään ?

 

Janne
Tiistaina, 10. lokakuuta, 2006 - klo 16.11:   
Kiitos kuvista! :) Hienoa että järjestyi uusi ja uudenlainen kokouspaikka.

 

Boogie
Tiistaina, 10. lokakuuta, 2006 - klo 22.12:   
"Tietotalo 1:n laajennusosan yhteyteen valmistuivat lisäksi uuden Oulun yliopiston mikro- ja nanoteknologiakeskuksen puhdastilat. Mikro- ja nanoteknologia on uusi voimakkaasti kehittyvä elektroniikan ala. Puhdastilat mahdollistavat alan kansainvälisen tason huippututkimuksen Oulussa ja Pohjois-Suomen hi tech-teollisuutta palvelevien, prototyyppitasolle menevien sovellusten kehittämisen."
http://www.hallinto.oulu.fi/viestin/tiedote/2005/tietotalo_2n_vihkiaiset.html

 

Kipe
Tiistaina, 10. lokakuuta, 2006 - klo 23.58:   
Kiitokset kaikille kokousta järjestäneille ja muille mukana olleille näin "ihan vaan osallistujan" näkökannaltakin. :) Oulussa oli jälleen kiva käydä näissä aiheissa, täältä kauempaakin. Oheisohjelma oli taas mainiota yhdessäoloa ja puhdastilat hieno lisä ja kokemus.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: