Pikkujoulut 2005

Saku-foorumi » Interaktiivinen Saku » Viestit 2005 » Pikkujoulut 2005 « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Anu Seilonen
Keskiviikkona, 28. syyskuuta, 2005 - klo 19.18:   
Tehdäänpä nyt uusi ketju tälle, kun ajatus on kerran heitetty ilmaan. Eli jonkinlaista epävirallismuotoista Saku-pikkujoulua voitaisiin organisoida, kun vuosikokoukseenkaan eivät kaikki halukkaat päässeet paikalle.

Tämä nimenomainen tapaaminen olisi Oulussa, mutta näitähän voidaan sitten järjestää muillakin paikkakunnilla, jos innokkaita löytyy. Viestejä vain ketjuun, niin sumplitaan hommaa lisää. (Yhdistyksen mahdollinen rahallinen osallistuminen pitää sitten miettiä tarkemmin.)

Heitelkääpä ideoita ja mahdollisia järjestelyjä. Itse voin ainakin varata Oulun vuosikokoustilan käyttöön.

 

Jupp3
Keskiviikkona, 28. syyskuuta, 2005 - klo 21.34:   
No jos tarvetta / kiinnostusta löytyy, niin voisin tuoda taas oman Pegasos 2:n paikalle :)

(mieluiten taas lainamonitorilla)

Lisäksi jos noita tapahtumia ollaan järjestämässä useampia (>1) ympäri Suomea, niin olisi varmaan hyvä, jos paikoille saataisiin verkkoyhteys.

 

Anu Seilonen
Torstaina, 29. syyskuuta, 2005 - klo 0.10:   
Tuohon Oulun kokoustilaan sitä ei saa kovin helposti. Mihinkään postiluukun kautta vedettyyn piuhaviritykseen ei enää arvaa ryhtyä, ja tilan verkkorasiaan ei nettiä ole kytketty. Harmi ettei panOULU-verkko kuulunut sinne... Tai ainakaan tuohon Palmiin. Kakkoskerroksen ikkunalaidalle juuri ja juuri saa kentän, reilun korttelin päässä on kolmekin tukiasemaa, mutta ne ovat kaikki hankalasti sen ison tiilirakennuksen takana Hallituskadun puolella.

 

Moderaattori
Torstaina, 6. lokakuuta, 2005 - klo 11.07:   
panOULU-keskustelu siirretty tänne.

 

Anu Seilonen
Torstaina, 6. lokakuuta, 2005 - klo 11.57:   
Pikkujoulujen pitopäiväksi ovat ehdolla lauantai 3.12. tai lauantai 10.12. Itse pelkään lähinnä sitä, että joulukuussa on paljon muitakin pippaloita, joiden vuoksi osallistujamäärä voisi jäädä vähäiseksi. Mitä muut ovat mieltä?

 

Esa Haapaniemi
Torstaina, 6. lokakuuta, 2005 - klo 12.06:   
Minulle sopii sinällään kumpikin, kun tuo kuitenkin on lauantai. Arkipäivät voivat olla tukossa, kun kesälomastakin on vielä kolme viikkoa pitämättä...

 

KimmoK
Torstaina, 6. lokakuuta, 2005 - klo 13.27:   
Ei esteitä minullakaan näillä näkymin.
Saapa nähdä oisko saku pikkujoulut tänä vuonna ainoat joihin jaksaa/kerkiäis lähteä...

 

Odysseys
Lauantaina, 8. lokakuuta, 2005 - klo 19.39:   
Nämä pikkujoulut ovat ilmeisesti sitten pelkästään Oulussa? Eli pitää taas katsoa pääseekö ja olla puhumatta asiasta liian aikaisin? :-)

 

Thoriel
Tiistaina, 1. marraskuuta, 2005 - klo 0.11:   
Päivämäärää pitäisi alkaa päättää. Vaihtoehdot ovat siis lauantait 3.12. ja 10.12., aikaa ajattelin esim. klo 16 alkaen niin pitkään kuin siellä jengi jaksaa roikkua, viimeistään klo 22 sieltä kuitenkin pitää poistua. Kommentteja kaipailtaisiin.

 

Seppo
Tiistaina, 1. marraskuuta, 2005 - klo 0.45:   
Minulle sopii periaatteessa kumpi vaan, ehkä mieluummin tuo 3.12.

Ohjelmapuolesta tuli ajatus, että voisko tuonne ajatella jotain syöminkihommaa - siellähän oli pöytää ja jakkaraa, löytyneekö ruokailuvälineitäkin? Ei välttämäti mitään jouluaiheisia murkinoita tarvisi olla, jotain hyvää ja helppoa mussutettavaa jota, voi nauttia ystävien ja virvokkeiden kanssa :)

Hm, tuli tästä liharuoan ystävänä heti mieleen Pihvituvan pitopalvelu

Pihvitupa

josta voisi porukalla tilata (tosin pitäisi varmaan tilata etukäteen).

 

Esa Haapaniemi
Tiistaina, 1. marraskuuta, 2005 - klo 10.20:   
Onhan tuossa korttelin toisella puolella Göremen pizzeriakin, mistä voi noutaa vaikka mitä herkkuja. Itse suosittelen "Kapadokiaa" tulisella kastikkeella. Samaten perhepitsat ovat todella riittoisia ja kunnollisen juustoisia, ja silti hinta ei hirvitä.

Ei tuo tietenkään ole kovin pikkujouluista ruokaa, mutta pitkämatkalaiset eivät ainakaan nukahda kotimatkallaan puurovatsan vuoksi. Kelpaa minulle myös Pihvituvan tilausjoulupöytäkin, jos saamme paikalle riittävästi väkeä tuon mahdollistamiseksi!

Minulle kelpaa myös kumpikin päivä, mutta samaten suosin 3.12 mieluisampana.

Ehdotus: Jokainen paikalletuleva paketoi yhden kaikille käyttökelpoisen "lahjan", joka liittyy Amigaan. Hinta-arvio alle 10 euroa, mutta silti oikeaa kovoa/softaa/kirjallisuutta/... mistä on itse valmis luopumaan, mikä sopii joululahjaksi ja mikä todennäköisesti kelpaa vastaanottajallekin joulumielen tuojana. Sitten jokainen lahjan antanut voi valita toisten tuomista itselleen paketin koon tai paperin kuvioiden perusteella jotakin mielenvirkistystä.

Ohjelmista tietenkin toivoisin sellaisia, jotka toimivat muuallakin kuin OS1.2 A500 ilman muistinlaajennusta koneissa. Eikä alkuperäisen paketin mukanaolo haittaa, vaikka sama tavara olisikin saatavana jostakin webbisivustolta.

Lahjojen avaamisen jälkeen on vielä mahdollista vaihtaa jonkun toisen kanssa, jos itse valittu paketti ei ollutkaan miellyttävä tai kokee muuten vääryyttä luovuttuaan itselleen rakkasta tavarasta ja saatuaan tilalle "ohjelmointioppaan" joka on jo hyllyssä. Jos joku haluaa ennemmin omansa takaisin, mutta vastaanottaja sen haluaa pitää, sovittakoon että tuo 10 egeä on se maksimisumma eikä sitä suurempia "korvauksia" lahjoituksista tarvitse ajatellakaan. Tuollaisessa takaisinhaluamistapauksessa sovittakoon "kauppa" lahjoittajan ja ostajan välillä, missä muu yleisö toimii tuomareina.

Alkaa mennä liian monimutkaiseksi;< Lakitermit sikseen, ja odotetaan tuota oikealla anteliaalla joulumielellä!

 

Thoriel
Tiistaina, 1. marraskuuta, 2005 - klo 23.40:   
Ruokailuvälineitä ei tietääkseni ole (ellei mahdollisia muoviaterimia lasketa), tila on tarkoitettu kokouskäyttöön ja lähinnä siis kahvinjuontiin. Kuten Esakin sanoi, lähistöllä korttelin parin päässä on useita ruokapaikkoja, joista voi käydä hakemassa mässyä kurnivalle mahalle. Mainittakoon mm. seuraavat: Göreme, La Festa, Finlandia, Sheng Long, Pizza Town, Oulun Hovi ja Kotipizza. Känkynrepimiseenhän ei perinteisesti aterimia tarvita, ja kiinapaikoista taas saa muoviaseet mukaansa. Perinteistä jouluruokaa saa varmasti jokainen appaa jouluna väsyksiin asti, joten itse en ainakaan minkään joulumenyyn perään haikaile.

Gentle Eye olisi mahdollisesti tulossa mukaan. Itse ehdotin tuota 10. päivää, mutta jos enemmistö haluaa pitää pippalot 3.12., siihenkin taivun, miten sitten muille sopii... Joka tapauksessa päivä pitäisi pian päättää jo ihan tilavarauksenkin takia.

 

Ari
Tiistaina, 1. marraskuuta, 2005 - klo 23.44:   
10.12 sopii 3.12 ei sovi koska on muuta tekemistä

 

Jon
Keskiviikkona, 2. marraskuuta, 2005 - klo 12.48:   
10. päivä on DIOn keikka, mutta onneksi vasta illemmalla :)

 

Odysseys
Keskiviikkona, 2. marraskuuta, 2005 - klo 20.16:   
Kun tuo päivämäärä on hakattu kiveen, niin pistäkää se tänne, jotta
voin alkaa tarkastelemaan kalenteria.

 

Esa Haapaniemi
Torstaina, 3. marraskuuta, 2005 - klo 11.26:   
4 ääntä 10.12 puolesta, kaksi sekä että, eli emmeköhän pidä tuota 10.12 parhaana. Mites asia
Sepolle kelpaa? Onko Kimmolla mitään kommenttia asiaan?

Pitäiskö muokata DancingBananasta hiippalakkinen versio?-) (Minäkö liikaa pikkujouluajatuksissa??)

 

Seppo
Torstaina, 3. marraskuuta, 2005 - klo 12.26:   
Kyllä minulle tuo 10.12. sopii, taivun enemmistön tahtoon :)

 

KimmoK
Torstaina, 3. marraskuuta, 2005 - klo 15.54:   
10.12 näyttäis ok:lta... paremmalta kuin 3.12.

 

Thoriel
Torstaina, 3. marraskuuta, 2005 - klo 17.23:   
10.12. it is, klo 16 alkaen. Koneiden roudaajat vaikka tuntia aiemmin paikalle, järjestelypopula saapuu paikalle klo 15.

 

Odysseys
Perjantaina, 4. marraskuuta, 2005 - klo 11.57:   
Ja missä tämä Oulun kokoustila sitten fyysisesti sijaitsee,
josko vaikka ohikulkiessaan piipahtaisi?

Vai missä nämä pippalot on määrä suorittaa?

 

Thoriel
Lauantaina, 5. marraskuuta, 2005 - klo 0.11:   
Odysseys: Samassa paikassa kuin vuosikokouskin eli Pakkahuoneenkatu 30, kivenheiton päässä rautatieasemalta Oulun keskustassa. Lähestymisopas löytyy täältä (sama paikka kuin vuosina 2001, 2002 ja 2005).

 

Odysseys
Lauantaina, 5. marraskuuta, 2005 - klo 10.29:   
No sattuneesta syystä en päässyt vuosikokoukseen. Nyt näyttäisi kaikki
olevan selvää. Kiitos todella selkeistä lähestymisohjeista. :-)

 

KimmoK
Perjantaina, 18. marraskuuta, 2005 - klo 9.09:   
Pikkujouluviikon toimitasuunnitelma....
http://www.laisaari.com/viikko/

 

Jupp3
Torstaina, 1. joulukuuta, 2005 - klo 21.31:   
Järjestetäänkö paikalle muuten myyntipöytä? Ihan vaan, jos jollakin on jotain ylimääräistä myytävää (järjestettiinhän vuosikokoukseenkin sellainen, mutta ehkä asiasta olisi hyvä tiedottaa etukäteen)

 

Thoriel
Torstaina, 1. joulukuuta, 2005 - klo 21.45:   
Vuosikokouksessa ei pitänyt olla myyntipöytää, Esa vain järjesti itselleen sellaisen... ;) Jos ja kun Boogie on tulossa, meillä ei liiemmälti ylimääräistä pöytätilaa ole, mutta mikään ei estä tuomasta paikalle pientä määrää myytävää roipetta. Tuskin sille omaa pöytäänsä kannattaa järjestää, ellei joku lupaudu valvomaan sitä ja huolehtimaan maksuista. Kukin huolehtikoon omistaan? Sellainen järjestely kyllä käy minulle.

PS: Kokoustila on varattu. Taloyhtiö oli korottanut vuokraa 500% (gasp) sitten vuosikokouksen, eli vuokra koko päivältä on nyt 25 euroa. Ei se vieläkään yhdistyksen taloutta kaada, tosin...

 

Jupp3
Perjantaina, 2. joulukuuta, 2005 - klo 17.14:   
>meillä ei liiemmälti ylimääräistä pöytätilaa ole

OK, myykäämme sitten rehellisesti pöydän alta :)

Ajattelin vain huomauttaa muillekin, että nythän on (jälleen) tilaisuus myydä tavaraa kanssa-amigisteille...

 

DJ-D1mM
Lauantaina, 3. joulukuuta, 2005 - klo 18.57:   
Woihan dämi, nyt siis meni mahdollisuus A4000 ja A1200 ostoon (kuun ja saturnuksen asento maahan nähden), ja suomen amigistien pikkujoulut menee ohi tyonantajan takia.

 

Esa Haapaniemi
Maanantaina, 5. joulukuuta, 2005 - klo 10.43:   
Anteeksi että vielä muistutan (kun kukaan ei ole kommentoinut mitenkään minun ehdotustani) tuosta pikkujoululahjomisesta.

Minulla on tarkoitus tuoda paikalle alle 10 euron arvoinen paketti, joka liittyy Amigaan ja on mahdollisimman monikäyttöinen myös sellaiselle joka ei enää Amigaa omistaisikaan. Jos joku toinen ottaa mukaansa jonkun esineen, josta voi luopua, voimme vaihtaa paketteja. Jos kukaan toinen ei kuitenkaan suostu luopumaan mistään omaisuudestaan, minä panen tuon vaikka arpajaisvoitoksi, ja arpojen kustannuksilla tuetaan tilan vuokraamista.

Miten noiden syötävien kanssa? Haemmeko itse kukin lähikaupasta omat eväät ja juotavat (ei kirkasta!)?

Vielä mainoksena: Minä (jos Herra suo) tuon paikalle oma AmigaOnen + CD32 muutamalla pelillä, että aikaa voidaan käyttää myös sillä leikkimiseen. Nostalgian vuoksi (onko meillä enää muuta?) voin ottaa myös pari kansiollista AmigaShopper lehtiä, jotka eivät liene ole kaikille tuttuja.

Olisiko kiinnostusta katsoa jokin DVD elokuva tykillä ja äänillä, jos tuon elokuvan tekoon liittyy Amiga jotenkin? Helpoin olisi tietenkin ottaa tykin lisäksi VHS video, jolle minulla on paljonkin katsottavaa... Mutta odotan toiveita ja esityksiä!

 

jPV
Maanantaina, 5. joulukuuta, 2005 - klo 13.45:   
Hmm.. mikäli sinne olisi tykki tulossa, niin sillähän voisi katsella myös demoja tai vaikka pitää jonkin pelikompon. Demoihin taas paras kone lienee a1200 060:lla, mutta oisko kukaan tuomassa sellaista.. vaikka voisinhan mäkin ton omani parsia kuljetuskuntoon. A1200:llahan vois pelata useamman henkilön voimin vaikka Worms DC:tä tms :) Jonkin verranhan demoja Pegasoksellakin pyörisi, mutta ei niitä kuitenkaan hirveästi ole ja useimmat ovat sitä samaa "MaWia" :)

Ja jos minä tai muutkin tuovat sinne koneitaan, niin tuokos Esa taas littunäyttöjä mukanaan?-)

Kai multa vois jotain Amiga-aiheista tavaraa löytyä ylimääräisenä, mutta en nyt ole vielä katsellu mitä... haluaako joku vähän rikkinäisiä TAC-2:sia tms korjattavaksi?-) Tai jos joku haluaa lahjaksi mustan Fujitsun 15" svga-monitorin, niin ilmoittaa vaan mulle, niin säästyy kierrätykseltä sekin ;) Jotain scsi-torneja/romppuasemia/yms löytyis kans... Mutta ei kuitenkaan mitään lahjavelvollisuutta kenellekään tai porukkaa jää tulematta ;)

Ruokapuolesta en niin tiedä, mutta ei välttämättä mielestäni kannata alkaa järjestään mitään isompaa.. ainakaan mitään yhteismatkaa ruokalaan tms. Ehkä se ois paras, että jokainen syö jos huvittaa siellä paikanpäällä. Jollei sitten jotain yhteistoimitusta järjestä jostain lähipitseeriasta tms.

 

Boogie
Maanantaina, 5. joulukuuta, 2005 - klo 20.53:   
Esa ota CD32:een vain yksi peli, olisko Guardian mitään ?! Siinä on makeat/nopeat pelit ja tsekkailtava highscore-taulukko - Starfox clones 4ever. Tai vastaava peli jossa olisi haastetta, muttei turhuuden pitkiä soolosessioita. Supamakeaa olisi laittaa nuo hektiset hetket heittimelle :)
Jollekin ruudulle Babylon5 DVD:t (Pilot I & First Season VI) ja otan mukaan Computer Paper July -94 jossa kerrotaan tarkemmin systeemistä - Babylon 5 SFX is created with a collection of Amigas using NewTek's Video Toaster technology, ja tuo tarkoittaa kaikkia efektejä, sekä enviromentteja (ei siis pelkkiä avaruusnäkymiä ja aluksia).
Tilataan ruokaa, se olisi erittäin ok.

 

Thoriel
Tiistaina, 6. joulukuuta, 2005 - klo 8.16:   
Itselläni on niin naamaton kiire ja ahistus aina lauantaihin asti, että tuskin ehdin kummemmin valmistautua. Paikalle tulevat ne jotka tulevat, syödään, höpistään ja pidetään hauskaa. ;)

Boogie: Viestissäni 1. marraskuuta on suoria linkkejä muutamiin lähistön (lue: parin korttelin sisällä) ruokkimispaikkoihin, pick yours!

 

Esa Haapaniemi
Keskiviikkona, 7. joulukuuta, 2005 - klo 9.34:   
Guardiania minulla ei ole, mutta mites olisi vaikkapa EmeraldMines, missä minulla on ainakin yksi Pro tason kentästö, jolla olisi kiva kiusata toisia. Mutta otan kuitenkin mukaani muutakin.

Ja jos kerta tykille olisi käyttöä, voinen senkin raahata paikalle. Mutta en sitten ota noita ylimääräisiä ajankuluja, kuten videoita, vai?

Jos ei tarkemmin määriteltyjä ehdotuksia tule lisää, minä kerään autoon mitä satun muistamaan ja lisääkin voi alle 10 km päästä hakea tarvittaessa.

 

Thoriel
Keskiviikkona, 7. joulukuuta, 2005 - klo 14.22:   
Esa: Mitenkäs näytöt? Ovatko ne lätyt vielä käytettävissä, joita roudasit vuosikokoukseen?

Joutaako keneltäkään muulta lättynäyttöjä lainaksi? Putket ovat vähän vaivalloisia ja tilaavieviä.

(Oma putkivarasto tuli myytyä pois, enää on vain oma 17" lättyni joka ei tällä kertaa oikein joutaisi, sekä 21" putki jota ei roudaa Pirukaan. ;)

 

jPV
Keskiviikkona, 7. joulukuuta, 2005 - klo 14.31:   
No taidan ottaa sen A1200:n, kun tykkikin löytyy. Uuden sukupolven koneiden myötä monilla on kuitenkin jäänyt katsomatta viimeisimmät demot jne :-) Ehkä Peg1:kin kulkee samalla mukana...

Mielestäni ei hirveesti kannattais käyttää aikaa videoiden/leffojen katseluun, kyllä tuollainen ilta vierähtää muutenkin niin nopeasti. Eri asia jos on jotain erittäin Amigarelevanttia ja tiiviisti esitettynä :-)

Mullakin on vain 17" - 21" putkinäyttöjä... luultavasti 19":sia pitäisi ottaa mukaan, joten laina-litteät kelpaisivat kyllä.

 

Esa Haapaniemi
Keskiviikkona, 7. joulukuuta, 2005 - klo 15.13:   
Sehän on lauantaina... Kyllä nuo voisin mukaani ottaa töistä, ja käytetään sitten varovasti! Ääntähän niissä ei ole, joten jos demoissa tms. haluaa mökää saada aikaan pitää huutaa itse tai tuoda kajarit mukana.

Tykissäkin on vain monoääni, enkä viitsisi tuoda mukanani koko AV-laitteistoani...

 

Boogie
Keskiviikkona, 7. joulukuuta, 2005 - klo 16.20:   
Esa: Minä voin ottaa Guardianini, sinullekin jotain uutta pelattavaa hetkeksi :)
Tarvitseeko se HighScore-hero palkinnon, sen me voisimme sponssata (haastetta) ?

 

Thoriel
Torstaina, 8. joulukuuta, 2005 - klo 9.52:   
Moniko on nyt tuomassa koneensa ja montako "ylimääräistä" näyttöä Esalta irtoaa? Varmistelen vain, että kaikille löytyy näyttö.

 

jPV
Torstaina, 8. joulukuuta, 2005 - klo 10.56:   
Minulle voisi varata kaksi monitoria mikäli mahdollista. Jos menee hankalaksi, niin yhdelläkin pärjännee tai voin ottaa huonon 17" putken mukaan varalle.

 

Esa Haapaniemi
Torstaina, 8. joulukuuta, 2005 - klo 13.26:   
Minun "tarjoukseni" on: -Amiga CD^32(FMV) + töllötin, voi olla sillä takaseinän sivupöydällä kuin aiemminkin.
- AmigaOne + oma TFT äänillä
- 2 kpl. Samsung 910N TFT näyttöjä ilman ääntä.
- Sanyo XLP-1 QHDTV videotykki johon signaalin saa S-VHS, S-VGA tai Video In liittimestä.

 

Jupp3
Torstaina, 8. joulukuuta, 2005 - klo 13.27:   
Thoriel:

Mulle 1!

 

Boogie
Perjantaina, 9. joulukuuta, 2005 - klo 14.31:   
Meidän tilamaamme paketit sitten eivät saavu meille, vaan ovat jossain Helsingin terminaalissa, joten kaikki uuskiva jäisi pois. Kumma juttu joidenkin Amiga-kauppiaiden kanssa, vaikka kuinka selität miksi-milloin niin silti ei mene perille !
Kyytikin olisi näillä näkymin juna ja perhe sanoo eieieijaei... Puoditta voisin lähteä, joten keskustelen vielä

 

Boogie
Perjantaina, 9. joulukuuta, 2005 - klo 14.36:   
Koneeksi piti ottaa SuperSilent A1200, jossa HD-motoRina 1GB Kingston CF, äänikortti,.. mutta tähän ei saanut ajoissa IDE-CF sovitinta. Todentotinen pistof-olo.

 

Boogie
Perjantaina, 9. joulukuuta, 2005 - klo 16.58:   
Pakkailen ja varaudun huomisjunaan, jos joku
haluaa jotain erityistä mukaan niin mailatkoon tuttuun osoitteeseen !

 

Thoriel
Lauantaina, 10. joulukuuta, 2005 - klo 2.06:   
Hienoa, mahtavaa, upeeta. Jos tulet Pendolinolla niin sehän on maisemissa 15:31 (noin, VR sanoo) joten mainiosti ehdit paikalle.

Tämä täti painuu nyt unttea kiusaamaan mailleen, joten nähdään kokouspaikalla!

 

TSK
Lauantaina, 10. joulukuuta, 2005 - klo 21.12:   
Mites siellä pikkujouluissa menee/meni ??? Onko ketä vielä selvinpäin ?

 

Thoriel
Lauantaina, 10. joulukuuta, 2005 - klo 22.22:   
TSK: Saku-häppeningit ovat viinatonta hauskanpitoa.

Höpötettiin, naposteltiin keksilöitä ja juotiin imperialistista kolajuomaa ja muita prosentittomia virvokkeita, katseltiin demoja ja pelattiin pelejä (Super Skidmarks ja mitähän niitä muita oli - CD32:lla Guardiania ainakin) videotykin avustuksella, käpisteltiin Pegasoksia ja AmigaOnea, kuolattiin Boogien "pientä" tuotevalikoimaa (miten se kaikki mahtui yhteen matkalaukkuun?), mittailtiin laitekokoonpanojen virrankulutusta (Kimmo, pistä foorumiin johonkin ne tulokset?), käytiin Göremessä syömässä ittemmä ähkyyn ja höpötettiin vielä vähän lisää.

Yhdistyksen A2000:t vaihtoivat omistajaa, onnea matkaan niille ja kiitos uuden kodin tarjonneelle ostajalle.

Paikan päällä piipahti 14 kävijää. Kiitos kaikille osallistuneille!

 

Jupp3
Lauantaina, 10. joulukuuta, 2005 - klo 23.54:   
Mikäs sen mukavempaa kuin joutua Oulun juna-asemalla kolmen juopon hyökkäyksen kohteeksi heti pikkujoulujen jälkeen...

Hetken kuluttua verta vuotava nenä ja tavarat pitkin aseman ympäristöä...

Mutta mikä parasta, lopulta kaikki tavarat tallessa (toivottavasti myös ehjiä) ja juopot poliisin hellässä huomassa.

Itse pikkujoulutapahtuma sujui kyllä muuten varsin mukavasti :)

 

Thoriel
Lauantaina, 10. joulukuuta, 2005 - klo 23.58:   
Jupp3: Oho :-O Kaikkea sitä. Toivottavasti roippeet ovat ehjiä ja naamakin paranee... Sakulaiset ne tulevat henkensä kaupallakin tapahtumiin!

 

Jupp3
Sunnuntaina, 11. joulukuuta, 2005 - klo 6.33:   
Kone toimii, ja olen "jo" perillä. Nyt nukkumaan...

 

Janne
Sunnuntaina, 11. joulukuuta, 2005 - klo 12.34:   
Jupp3: Kurja juttu. Hyvä että päättyi hyvin.

Muille kiitos kekkereiden järjestämisestä, hienoa kuulla että teillä
oli hauskaa - toivottavasti tulee kuvia! :) Tämä ketju on myös hyvä
esimerkki yhteistyöstä.

 

Jon
Sunnuntaina, 11. joulukuuta, 2005 - klo 16.58:   
Jupp3: oho, siitä oli Kalevan sivulla juttua. Enpä arvannut...

Itse en taaskaan päässyt paikalle kun jouduin kuskiksi ja sitten alkoikin jo Dion & Uriah Heepin keikka. Sielläkin oli ihan kivaa :)

 

Thoriel
Sunnuntaina, 11. joulukuuta, 2005 - klo 17.10:   
Urhea sakulaisemme Kalevan jutussa

 

Jupp3
Sunnuntaina, 11. joulukuuta, 2005 - klo 18.26:   
Thoriel:

Jonkinlainen saavutus sekin, että tuon mittaiseen juttuun on saatu mahdutettua neljä virhettä :)

 

Boogie
Sunnuntaina, 11. joulukuuta, 2005 - klo 22.20:   
Olisin jäänyt seuraksi jos olisin tuon ennalta-nähnyt ! Tosi ikävää ääliö-porukkaa ovat örisevät turhuuden rähinäviinalaiset.

 

KimmoK
Maanantaina, 12. joulukuuta, 2005 - klo 9.59:   
No joo, Kalevan uutisiin ei sakulaisia tuossa muodossa toivo.

P*rkeleen punaiset trollit. <- vitsi ;-)

Olisi äijillä ollut vehkeissä ihmettelyä kun sunnuntaina krapulasta ois heräilleet...
Onneksi homma päättyi kohtuuhyvin.

 

JPQ
Maanantaina, 12. joulukuuta, 2005 - klo 11.35:   
KimmoK: ne ruskean (=PCeet) leirin edustajia tai enintään vihreän
(=Apple väki).:)

 

b0lt
Maanantaina, 12. joulukuuta, 2005 - klo 14.45:   
No jopas jotain, pitänee ens kerralla mennä asemalle mukaan. Niin eihän väkivalta ole ratkaisu mutta ahh autuampaa antaa kuin ottaa (pataansa) ;). No pääasia että terveys ja tavarat säily.

Niin ja saku:n amigat todellakin menivät käyttöön :) , tai ainakin aluksi osina. Koneet olivat kyllä murheellisessa kunnossa. Hapettumia,jne :(. No kikstartit ainakin pelasi toisessa koneessa ja kunhan aikaa löytyy niin ... Jopa sen rikkinäisen emon osat päätyyy käyttöön. Isa-väylän liittimet bridgeboard projektiin :).

Heittelin siellä ajatusta siitä ylimääräisen amiga-tavaran "ostaa/vaihtaa/myy" palstasta. Siis minullakin olisi "muutama" ehjä A500 ja läjä rikkinäisiä. Sekä A2000:Siakin saattaa kohta jäädä yli. Näistä voisi jonnnekin kasailla listaa. En itse raaski näitä alkaa kauppaamaan,mutta jos joku "in person" ilmaisisi että kaipailee Ocs agnusta tai retro A500:Sta niin varmasti vaihto/kauppa syntyisi.
Heh ja taas lankesin ostamaan laatikollisen 30pin simmejä ja A500:sen ;) olisi muuten varmaan mennyt romulle, että jos nyt joku oulun alueelta kaipaa A500:sta niin ............

Siellä morphos/a1200 heebollahan oli sellanen Amigafin paita ?? mistä kuka paljonko ??

Kiitos pikkupikkujoulujen järjesteliöille ja toki myös boogielle kun jaksoi myymälän pystyttää.

 

Boogie
Maanantaina, 12. joulukuuta, 2005 - klo 16.34:   
Ja kuten arvattavaa, paketit saapuivat tänään paikalle, tuossa vajaa kaksi tuntia sitten:
http://www.gentle-eye.fi/pics/05L_TODAY.JPG
Freaks -kirjaa on siis vain muutama, C64DTV PAL -stikkejä löytyy vähän matkaa toistakymmentä ja AmigaForever 2005 (DVD extra) on kuusi kpl. Kuppeja AOS4 ja A1, Competition Pro USB ja Cruiser -joystikkejä onkin sitten enempi. Muuta saapunutta: Amiga ClassiX 3, C64 ClassiX, Amiga Developer 2.1, AmigaOS3.9 ja vähäistä Animatic CD:tä.
Oli harvinaisen mukava junamatka Tampereelle päin ja kotona jo viiden aikoihin
:) Kiitos!

 

Sirpa P
Maanantaina, 12. joulukuuta, 2005 - klo 16.54:   
Tässäpä muutama kuva pikkujoulujen alkupuolelta: http://www.penguincave.org/~sirpa/saku_pikkujoulu05/.

Jouduin valitettavasti välillä poistumaan aivan toisenlaisiin puuhiin, joten jäi tuon kameran kanssa sohiminen tällä kertaa vähemmälle. (Sehän nyt on tunnettua, että työ tuppaa usein häiritsemään harrastuksia. Mutta sepä vasta pirullista on, kun jo harrastuksetkin rupeavat haittaamaan toisiaan!) :)

Tuo Kalevan uutisoima rautatieasemaepisodi on muuten kirvoittanut suorastaan yhteiskuntapoliittista pohdintaa Kalevan keskustelupalstalla. Juttuun on saatu liitettyä Fortumin optiotkin! :) (Tästä keskusteluun, jos vain linkki toimii...)

 

Jarmo Piippo
Maanantaina, 12. joulukuuta, 2005 - klo 22.41:   
Voi kaameus.. Itse olin joitakin tunteja aikaisemmin samaisen aseman pihalla odottelemassa hakijaa (onneksi ei Noutajaa :-) mutta silloin oli vielä rauha maassa.

b0lt: Hyvä että konesatsista löytyi jotain hyödyllistä. Hapettumat johtunevat vuosien säilytyksestä käyttämättömänä kaapissa, puhdistelemaan en uskaltanut ruveta muuten kuin pölyjen puhaltelun verran.
Molemmat keskusyksiköt tosin kyllä toimivat vielä täällä testaillessa.
Tavaroiden vaihtoilmoituksia saa muuten laitella tuonnekin tämän foorumin Torin Sekalaiset-osastolle. Ei se tietenkään tarkoittamasi kaltaista varaosien yleistä "arkistoluetteloa" vastaisi, mutta olisi ainakin kohtalaisen näkyvällä paikalla.

JPQ: Lieneekö nuo räyhäjengiläiset yleensä minkään tietokoneleirin värin edustajia, taitavat olla ihan mustavalkoisia. :-)

 

Thoriel
Maanantaina, 12. joulukuuta, 2005 - klo 23.46:   
b0lt: jPV:llä oli #amigafin-paita... Joillakin arsemplymiiteillä noita saivat onnelliset etukäteen maksaneet, mutta postitse niitä ei sitten saatu toimitettua kauemmas. v0.02-paitaa oli sitten aboot vuotta myöhemmin saatavana, KS1.3-kuvalla ja #amigafin-tekstillä, ja näitä sai sitten jo postitsekin. Paidat järkkäsi akir0, mistä iso kiitos.

Minulla itse asiassa on tuosta alkuperäisen paidan logosta sellainen nätisti skaalautuva png tallessa, ja taisinpa saada aikanaan luvan teettää paitoja itse lisää, jos joku niitä haluaa. Pieni vaatimus kyllä on, että siellä kanavallakin saisi mielellään pyöriä ainakin silloin tällöin. ;)

 

bolt
Tiistaina, 13. joulukuuta, 2005 - klo 9.35:   
thoriel: Jätetään paidasta se "#" merkki poies niin niitä voi pitää nekin joihin ei ole vielä kasvanut yhdysrakenteista näppäimistöä :). Äm-irkkiin pitäs kyl totutella, mut modeemi ajoista muistan kun monta heeboo katos mudiin ja irkkiin ;). Jos mulle kans paitoja jos niitä tehään :), kun kerta on ny amiga mukiki :). Ja jos joku opettaa mulle äm-irkkiä niin tuun kanavalleki.
info: http://www.encyclopediadramatica.com/index.php/Äm-irk


piippo: Toi ostaa myy vaihtaa-palsta on pikkasen huono. Kuka tätä saku.isoveli.orggia oikein pyörittää?. KAit tänne voisi lisätä jonkun oman kierrätä amigasi osion :). Pääasiahan siellä olisi että yhteystiedot pysyisi kohilaan. Jos "tavara" lista ei olisikaan kohillaan niin kysymällä sekin selviää.

Aion tässä tänään purkaa sen ylimääräsen särki-emon osiksi. lämmittelen siitä irti zorro-liittimet jne. Jotta jos joku niitä tarvii niin minulta löytyy niitä sitte.

Vinkki!! jos puratte jotain romu tavaraa niin elkää edes yrittäkö irrotella komponentteja kolvilla. Molempii käsiin vain kuumailmapuhallin ja kunnolla lämpöä levylle. Sitten kun levy "lämmin" niin eiku patakintaan sormiin ja pamauttaa levyä pöydänkulmaa. Komponentit irtoaa nätisti eikä jalat pääse vääntymään :).

 

Frn
Tiistaina, 13. joulukuuta, 2005 - klo 11.36:   
bolt: "Ja jos joku opettaa mulle äm-irkkiä niin tuun kanavalleki."

No sieltä Kaivarista kannattaa varmaan kysellä. :)

Toi linkki muuten ei toimi oikein, koska taitaa foorumi tykätä kyttyää ääkkösistä linkeissä.

 

Thoriel
Tiistaina, 13. joulukuuta, 2005 - klo 13.05:   
b0lt: Joo no se kanavallapyörimisvaatimus olikin hjuumorilla heitetty. Kyllä kai näitä paitoja voisi painatella jossain vaiheessa halukkaille.

Foorumi pyörii isoveli.orgin alla, mutta foorumin pystytti aikanaan Terho Henriksson, jotain säätöä on Sirénin Janne tehnyt silloin tällöin tarvittaessa. Ylläpidosta ja moderoinnista vastaa käytännössä nykyään minä itte.

Foorumiohjelmiston vaihtoakin on aina välillä ehdotettu, mutta niin kauan kuin kukaan ei lupaudu sitä tekemään, pysymme nykyisessä.

Mitä huonoa ostetaan/myydään/vaihdetaan palstassa on ideaasi ajatellen? Muutoksiahan voidaan aina tehdä, jos ne nähdään tarpeellisiksi.

 

JPQ
Tiistaina, 13. joulukuuta, 2005 - klo 20.58:   
Jarmo Piippo: ei välttämättä.

 

b0lt
Keskiviikkona, 14. joulukuuta, 2005 - klo 19.41:   
thoriel: Lähinnä sitä ajattelin , kun tuo myy palsta on kait luonteeltaan sellanen missä porukka myy kampetta viinan,jne tuskissaan ;), jotta jos ei heti mene niin laitanpa huutonettiin.

Itse ajattelin lähinnä sellaista listaa jossa nyt kertaisin että b0lt:ilta löytyy kasapäin 0-64MB 72pin simmejä, 1MB 30Psimm , A500*3 , A2000*x,jne jne. En ittekkään noita ole myymässä (paitti sittenku oikein tuskissaa;)) mutta jos joku nykäsis hihasta jotta tarttisi 4*1MB simmiä scsi ohjaimeensa niin tokihan noista luopuisin.

ymmärtääköhän kukaan mitä nyt ajan takaa :). Nyt kun itsekin olen ostellut amiga tavaraa niin vaikka on myynnissä ollut vai flickerfixeri niin kun kysyy on löytynyt vaikka ja mitä hyllyistä. "One man's trash is another man's treasure"

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: