Kommentit tapahtumasta

Saku-foorumi » Interaktiivinen Saku » Viestit 2002 » Saku 2001 -palaute » Kommentit tapahtumasta « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Tatu Tamminen
Lauantaina, 1. syyskuuta, 2001 - klo 21.59:   
Saku 2001 onnistui omasta mielestäni mallikkaasti(paitsi, että Fleecyn pois jääminen oli pieni pettymys.. :( ). Tapahtuma oli väljempi kuin ennen mikä oli plussaa ja oli hyvä nähdä myös Broadline taas mukana.

 

Jontsa
Sunnuntaina, 2. syyskuuta, 2001 - klo 10.49:   
Tapahtuma oli ehdottomasti joka pennin arvoinen. Fleecyn ja Matayn
pois jääminen harmittaa toki, mutta silti kannatti käydä.
Järjestäjille vielä kerran kunnon aplodit.

 

JPQ
Sunnuntaina, 2. syyskuuta, 2001 - klo 17.29:   
Fleecyn pois jääminen kyllä harmitti. No kaikkea ei voi saada. Väljyys on miinus ja plussa yhtä aikaa.

 

Kimmo Kannala
Maanantaina, 3. syyskuuta, 2001 - klo 10.45:   
Oli mukava käydä Saku 2001:ssä, vaikka Fleecy ja Matay:n edustaja loistivat poissaolollaan ja vaikka olin niin kipeä/kuumeinen että välillä päässä huippasi.

Tulevaisuudessa (ja miksei nytkin, jäkikäteen) AmigaInc:n olisi kohtuullista pyrkiä KORVAAMAAn se että ei päässyt paikalle (jotkut matkasivat puoli suomea pelkästään vain jututtaakseen Fleecyä) esimerkiksi pienin lahjoituksin.
Petron arvontaan lahjoittelemat A1200:t, AmiCola:t yms. oli Saku99:ssä erinomainen esimerkki millä pettymystä voi lieventää.

Positiivisesti koettanemme ajatella että jospa Fleecy:n poisjääminen (sillä kai oli palaveri jonkin ison firman kanssa) poikii jonkin ison yrityksen tuen Amigalle....

Kirppispöytä ja Gentle Eye taisivat jäädä henk. koht mielipiteen mukaan parhaaksi anneiksi happeningistä. Oli toki mukava nähdä myös vanhaparta Seppo Virtanen jakamassa Amigaroinaa miltei ilmaiseksi. Hyötyohjelmien demoilua olisi ollut kiva nähdä. Anyway: kokonaisuutena UPEAA että Saku 2001 tapahtui !!! KIIIITOS järjestäjille.

Myöskin jutustelu bussimatkalla muiden Amigaharrastajien kanssa oli mukavaa, siispä suurkiitos myös kanssamatkustajille.

Mielenkiinnolla odotan tietoa kuinka monta henkeä osallistui Saku2001:n järjestämiseen, ei varmastikaan ollut hellpoa järkätä kylliksi aikaa asialle.

Juu ja Fleecyhän jo paljasti että Saku2002 järjestetään... ;)
Toivottavasti päivämäärä saadaan sovittua mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, jotta kerkiää vieläkin paremmin saada porukkaa liikkeelle. Onpahan minullakin nyt aikamonta uutta Amiga -kontaktia Oulun alueelta, joilla saanen y2002 bussimatkaa varten "ydinjoukon" hyvissä ajoin kasaan. Palaan asiaan varmaan jo syksyn aikana...
Y2003 toivottavasti kerkiän jo itsekin panostamaan tapahtuman järjestämiseen yms., ensivuonna lienee itellä turhan kiirus...

PS. tuossa Ouluhallin ohi kävellessä (puolipallon muotoinen halli, nääs) tuli mieleen että se voisi olla aika pätevä paikka saku2005:lle ... silloinhan AmigaInc on niin rikas että se voi sponssata Ouluhallin uudelleen maalaamisen pariin kertaan.... boinghalli, heh, ja Helsingin suunnalta tulijoille pari neuvotteluhuoneilla varustettua vaunua...

 

J.
Maanantaina, 3. syyskuuta, 2001 - klo 12.08:   
Juu, olihan tuo ihan näppärä, vaikkakin meikältä jäi aika lyhkäseksi (jokavuotinen syyslenssu iski tosi huonoon aikaan )-: Ei jaksanut palloilla pitkään paikalla. Toivottavasti ens kerralla on parempi tuuri.

Ouluhalli jonkun tulevan Sakutapahtuman paikkana ei kai olisi huono idea, varmaan sieltä järjestyisi tilaa sitä varten ja taitaapi oulussakin olla aika mukavasti Amigisteja.

 

Esa Haapaniemi
Maanantaina, 3. syyskuuta, 2001 - klo 12.15:   
Minä taasen olin melko tyytymätön. Eihän se ole SAKU teamin vika, että pääesiintyjät jäävät saapumatta,
mutta toisaalta olihan tuo kuitenkin perinteinen Amiga tapahtuma myyntipöytineen ja täysin ilmainen sisäänpääsy.

Mutta kun Oulusta asti piti matkustaa, nukkua yönsä huonosti mennen tullen ja ostettu ohjelma (Sepolta halvalla)
ei toiminut 060:ssä ja hankittu kovokin tuntuu olevan rikki... Ei pelkkä demojen pyöritys isolla valkokankaalla
saa minua innostumaan.

Eniten kismittää tietenkin tuo ImageFX:n demon puuttuminen. Koneessa, johon se oli asennettu oli pelkkä peli
pyörimässä koko ajan ja se muistutti niin paljon PuuCeen tyhjänpäiväisiä räiskintöjä, mihin olen ollut kylläs-
tynyt jo ensimmäistä Wolfensteinia katsellessani. Eikä sitten saanut kokoon yhtään toista ImageFX:n tilauksesta
kiinnostunutta, joten yhteistilaus tulee olemaan vain yhden päivityksen tilaaminen omaan osoitteeseen.

Kimmolle vinkkinä, että matka todellakin tehtiin junalla eikä bussilla. Mahtoi posivil olla liian vahvaa tai
muutoin pää unen puutteesta tms. hieman turtana... Liekö nautit edes niistä elokuvista Tennispalatsissa ?-)

Eli kiitos järjestäjille siitä, että tapahtuma yleensa toteutui. Mutta risuja niille henkilöille, jotka eivät
lupauksista huolimatta olleet paikalla tahi esittäneet niitä asioita mitä oli etukäteen lupailtu (myös ImageFX !)
Kiitoksia GE ja Broadlinelle. Toivoisin vielä näkeväni myöhemminkin...

Esa Haapaniemi
Oulu

 

Kimmo Kannala
Maanantaina, 3. syyskuuta, 2001 - klo 17.43:   
hehehhehheeee Bussi vai juna ... heh posivilin aiheuttama harha ... =D
...ja olen ihan varma että mennessä sen bu* JUNAN yksi rengas oli tyhjentynyt, sen verran oli meno epätasaista.....
Tennispalatsi ... ai niin se stabiilimpi olotila. Oli muuten hyvät leffat & laitteet. =)
Onnistuin jättämään flunssani/lentsuni Helsinkiin ... nähtävästi joku sen sieltä nouti mukaansa... 8)

 

Janne Sirén
Maanantaina, 3. syyskuuta, 2001 - klo 20.58:   
Kiitoksia kaikille palautteesta. Tiedän että vastuuihmiset lukevat ja ottavat onkeensa. :-)

Kimmo: Mitä Amigan poisjääntiin tulee, pyysimme juuri noin heiltä varmuudeksi kaikenlaista siltä varalta että he jos vierailu jostain syystä jäisi toteutumatta. Myös se kirje oli kirjoitettu ja pyydetty ennen homman peruuntumista lopullisesti. Ikävä kyllä Amiga ei sitten saanut lähetettyä mitään DE Playerin demoa enempää. Palautteet asiasta voi ohjata Amigan suuntaan.

Esa: ImageFX oli kyllä tapahtuman aikana esillä, näin sen todistettavasti myös omin silmin. Valitettavasti riittäviä Classic Amigoita on todella vaikea saada tapahtumaan, nytkin niitä harvoja saatuna (kuten aikaisempina vuosina) hajosi päiviä ennen tapahtumaa ja yksi kone kirjaimellisesti korjattiin paikalla tapahtuma-aamuna järjestetyillä varaosilla. ImageFX joutui näin jakamaan yhden koneen muiden demojen kanssa ja ne olivat kaikki vapaasti kokeiltavissa.

Antakaa palautteen virrata!

 

Mies varjoissa
Maanantaina, 3. syyskuuta, 2001 - klo 21.02:   
Saku 2002:n osalta Fleecy puhuu kyllä ihan omiaan. Mitään ei ole päätetty.

 

priest
Maanantaina, 3. syyskuuta, 2001 - klo 21.30:   
This is the written information:
"Unfortunately that means that I will have to wait until Saku 2002 before I can get to meet with you all."
;)

 

Janne Sirén
Tiistaina, 4. syyskuuta, 2001 - klo 1.17:   
Tokkopa Fleecyn kommentti on sitoutuminen tulla ensi vuonna, eikä se ainakaan ole implisiittinen ilmoitus Saku 2002:n järjestämisestä. Ellei sitten Fleecy ajatellut järjestää sitä itse. ;-)

 

Kimmo Kannala
Tiistaina, 4. syyskuuta, 2001 - klo 8.34:   
Joskus on vain niin hauskaa ottaa kirjoitettu teksti "kirjaimellisesti". ;)

IMHO: Se olisi katastrofi jos Saku2002:sta ei järjestettäisi !!! Saku tapahtumat ovat TÄRKEITÄ !!

Tälle vuodellehan oli odotettavissa OS4 ja AmigaOne1200 jo kesän aikana ja niiden viivästyminen ehkä verotti Saku2001 osanottajamäärää.
Jos AmigaInc ei höpötä ihan omiaan ja AmigaDE alkaa upota markkinoille suunnitelmien mukaisesti, sekä lisäksi OS4 ja uudet PPC:t ovat markkinoilla, ensivuoden syksyllä rikottaisiin kävijämäärissä ennätyksiä...

Lisäksi Saku tapahtuma on koko yhteisön tapahtuma, nykyisellään järjestelyn kuorma on kuitenkin hyvin pienen joukon harteilla (luullakseni), joten itseensä sitä kai joutuu menemään jokainen, jos ei tapahtuma miellyttänyt tms.
Itse ainakin otan omaksi tavoitteeksi pyrkiä auttamaan ensivuoden järjestäjäporukkaa. Ensivuonna saattaa olla talonrakennusprojekti päällä, mutta siinäkin tapauksessa voisin raahata paikalle ainakin omaa laitteistoani ja paikalla ollessani voisin esitelläkin jotain, jos osaan.
Ehkäpä voisin myös pari päivää kesälomastani ajoittaa paremmin.

 

Henri Urpalainen
Tiistaina, 4. syyskuuta, 2001 - klo 10.28:   
Muuten hyvin mutta missä oli porukka, edellisellä kerralla oli ruuhkaa nyt ei oikein ketään. JPQ kiitokset Tac2 :sta nyt SWOS on taas ilo pelata. Toivottavasti Ensi vuonna paremmin:)

 

Amigisti
Tiistaina, 4. syyskuuta, 2001 - klo 15.10:   
Olis hauska tietää miksi joku jäi pois Sakuilta... eikö Amiga enää innosta menneiden vuosien malliin?

 

Jon
Tiistaina, 4. syyskuuta, 2001 - klo 16.22:   
Pikku hiljaa alkaa vähäunisesta reissusta palautumaan =) Menomatkalla ei nukuttu, makuuvaunu olisi voinut olla asiallinen? Oli kyllä kymppi reissu vaikka varmasti jäikin paljon näkemättä esim. itse Saku-tilaisuudessa. En ehtinyt käymään auditorion puolella kertaakaan..

Minusta nähtävääkin oli kohtuullisesti. Esim. nuo PCI-väyläkortit (Boogiellakin oli Voodoo 3, verkkokortti ja SoundBlaster 128 koneessa, sekä tämä hieno litteä näyttö =).

Esa kritisoi pelejä. Nämä ovat kuitenkin osa (ja näkyvä sellainen) Amigan teknologiaihmettä. Harmittelen kyllä ettet ImageFX:ää nähnyt - en minäkään tosin. Jotkut yrittävät tosiaan ansaita elantonsa Amigan peleillä ja jotkut vielä jaksavat pelatakin Amigalla vaikka ympärillä on kaiken maailman Pleikkareita yms. pelilaatikoita.

Itse tajusin Fleecyn poissaolon vasta saatuani terveiset kouraani. Sääli, mutta toivottavasti hänellä oli onnistunut palaveri!

Olin todellakin ensimmäistä kertaa mukana ja oli hienoa nähdä niin paljon Amiga-harrastajia saman katon alla. Ilmapiiri oli hyvä. Nyt Broadline ja Gentle Eyekin ovat saaneet kasvot, puhumattakaan lukuisista muista Amigan ympärillä pyörivistä tekijöistä.

Oliko se komea puutorni Letin? Onko se ollut Assyillä mukana joskus? Hieno!

Kertokaa ihmiset jos laitatte valokuvakoosteita nettiin tms. Katson jos omat ei-digillä otetut ovat julkaisukelpoisia..

Miten muuten Tekniikan Maailma oli paikalla?-)

Tämä on muuten aika sekava viesti. Antakaa armoa.

 

Kimmo Kannala
Tiistaina, 4. syyskuuta, 2001 - klo 16.47:   
Olin kuumehouruissa mennyt ostamaan semmosen johdonpätkän jossa pitäs kuulemma olla lämpöanturi... kukas se olikaan se jonka www sivulta se rakennusohje löytyy & webbilinkki? Kiitos jo valmiix.

Entäpä onko jossain päin nettiä DIY ohje miten puuseella pystyy lukemaan Amigan korput B asemalla? (Cloanton edustajan kuulin kertoneen Saku:ssa moisesta)

Sitten sananen Amigisteista: ollaan me hullua porukkaa, siksipä minäkin sopeudun tänne niin hyvin. ;)

 

Jon
Tiistaina, 4. syyskuuta, 2001 - klo 17.19:   
Eikös "herra Cloantolla" ollut A600 levarina pöydällä vai ymmärrettiinkö väärin?-) En kysynyt..

 

Jon
Tiistaina, 4. syyskuuta, 2001 - klo 17.22:   
Esa, kerro vähän siitä ImageFX:n yhteistilauksesta. Olen varma että ihmisiä kiinnostaa, minuakin alkoi kiinnostaa vaikken tiedä vielä hinnasta ja ominaisuuksista mitään :)

Eiköhän se siitä.

 

Henri Urpalainen
Keskiviikkona, 5. syyskuuta, 2001 - klo 13.07:   
Eikös ImageFX ollut juuri siinä puutornissa.
Aladin 4D:n ja Shogon kanssa.

 

Sirpa P.
Torstaina, 6. syyskuuta, 2001 - klo 11.59:   
En millään malta olla saarnaamatta, anteeksi. :-) Mutta Kimmolle ja muillekin
Saku 200X -haluajille yksi kysymys: onhan yhdistyksen jäsenmaksu
maksettu? Vuosittaiset Saku-tapahtumat ovat toki tärkeitä tilaisuuksia, mutta
ei niitä pelkällä pyhällä hengellä pyöräytetä. Virallista valuuttaa (tai
pirusti sponsoreita) täytyy löytyä vapaaehtoistyövoiman lisäksi, jotta homma
pelaa.

Jäsenmaksut taitavat olla Saku ry:n suurin tulonlähde tällä hetkellä?
Lauantaina yhdistyksen pöydän takana päivystäessä minulle tuli sellainen
tuntuma, että olisitte te ihmiset vähän aktiivisemminkin voineet sitä
jäsenmaksukassaa kartuttaa... Kiitoksia muuten kovasti kaikille asioineille
ainakin yhden päivystäjän työllistämisestä! Tosin olisitte voineet asioida
ahkeramminkin, varsinkin jäsenmaksu- ja levynostoasioissa. :-)

 

Kimmo Kannala
Torstaina, 6. syyskuuta, 2001 - klo 12.11:   
Koska muistini pätkii, koetin pistää meiliä yhdistyksen sivuilla olevaan osoitteeseen 'tmjj@iki.fi' ja kysyä onko jäsenmaksuni tälle vuodelle maksettu vai ei.
En oo saanut vielä vastausta.

(99 ja 2000 maksamiseni kyllä muistan, valikoiva muisti?)
Lisäksi olen valmis maksamaan lisäsumman Saku2002 kassaan vaikkas heti...

Voi viulu... olen ollut kyllä hieman usvassa tuolla tapahtumassa, jäsenmaksukassa(kin) jäi täysin huomaamatta.

 

Kimmo Kannala
Torstaina, 6. syyskuuta, 2001 - klo 15.55:   
Itse itselleni vastaten:
The Disk2FDI software by Vincent Joguin, combined with a second floppy drive. This software works with the most common floppy disk controllers used in industry standard PCs, requiring no custom hardware other than an inexpensive additional PC floppy drive. This is a read-only solution.
http://fast.emuunlim.com/disk2fdi/

Vielä kun löytäis ohjeen sitä lämpömittaria varten...

 

Jupp3
Sunnuntaina, 16. syyskuuta, 2001 - klo 17.43:   
No, tietenkin se Fleecyn poisjääminen harmitti, mutta kun olin jo päättänyt, että Sakuille on PAKKO lähteä... ;)

Mutta puuttuihan sieltä muutakin, IRC-koneella olisi ollut kiva pelailla DynAMItea, Paybackiinkin lupailtiin PPC/3D-tukea (jota ei vieläkään ole tullut...), mutta voitin sentään kilpailun ;)

Mutta jos jossain olisi ollut parantamisen varaa, niin kyytijärjestelyissä. Monet varmaan laskeskelivat, ettei niin kauas kannata lähteä vain Sakujen takia, ja lähtivät aiemmin omalla kyydillä. Ensi kerralla voisi miettiä, jos 'virallisella bussikyydillä' voisi lähteä matkaan vaikka päivää aiemmin, ja olla (jossain...) yötä.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: