Linkittämisestä

Saku-foorumi » Interaktiivinen Saku » Viestit 2003 » Linkittämisestä « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Anu Seilonen
Lauantaina, 26. heinäkuuta, 2003 - klo 21.16:   
Linkityskeskustelu siirretty ketjusta Genesi ja AmiWest 2003.

 

Thoriel
Maanantaina, 21. heinäkuuta, 2003 - klo 0.37:   
Setä on oppinut linkittämään. :)

 

Janne
Maanantaina, 21. heinäkuuta, 2003 - klo 2.45:   
Thoriel: Olen kyllä sitä mieltä että toi on epäselvempää kun ei näe minne linkki vie... usein siitä on apua tietääkö onko jotain uutta tms... "Ai en mä MorphOS-Newsistä ole tosta lukenut vielä..."

Mutta kun sä moderoit... :-)

 

JPQ
Maanantaina, 21. heinäkuuta, 2003 - klo 5.14:   
Janne: ainakin mun selaimet kun vien kohdistimen linkin kohdalle näyttää ruudun esim. alaosassa minne linkki vie.
Joanna: ihan kivan oloinen juttu.

 

Janne
Maanantaina, 21. heinäkuuta, 2003 - klo 15.54:   
JPQ: Toki näyttää, mutta lisävaivaa siitä tulee.

En ole täysin vakuuttunut tuosta moderointitavasta itse, mutta noudatetaan sääntöjä kun joku ne on kehittänyt! :-)

 

Thoriel
Tiistaina, 22. heinäkuuta, 2003 - klo 5.42:   
Janne: Alun perin ongelma lähti siitä, että todella pitkien linkkien kanssa foorumin layout säännönmukaisesti hajosi kuin jokisen eväät joillakin selaimilla (mm. tavaraa jäi "näkymättömiin" ilman hissipalkkeja), ja tästä tuli minulle valituksia. Siksi niitä on tullut lyhenneltyä - ei toki kaikkia, vaan sieltä pisimmästä päästä.

 

Joanna
Tiistaina, 22. heinäkuuta, 2003 - klo 9.20:   
Juuh, ja sitäpaitsi tuo automaattinen http-parseri sotkeentuu joskus linkkien kanssa joissa on risuaitoja yms eli ne pitää katsoa kumminkin itsekkin läpi että se osoittaa oikeaan paikkaan.

 

Janne
Tiistaina, 22. heinäkuuta, 2003 - klo 14.50:   
Thoriel: Tuntuu vain että karsit nykyään kaikkia linkkejä... Mitä jos korjaustavaksi ottaisi jatkossa että linkin loppuun laitetaan... eikä muuteta sitä kokonaan tekstiksi? Näkisi mihin linkki osoittaa helposti, ekat 30 merkkii esim...

 

itix
Tiistaina, 22. heinäkuuta, 2003 - klo 15.14:   
Eikö siihen linkkiin voisi laittaa jonkun kuvaavamman tekstin kuin "linkki". Upottaa sen tekstiin vaikka.

Pegasokseen gigahertsin G4-päivitys.

Noinhan se hyperteksti on alunperin tarkoitettukin käytettäväksi Tai sitten kirjoittaa siihen mille saitille linkki vie. :)

 

Janne
Lauantaina, 26. heinäkuuta, 2003 - klo 15.15:   
itix: Tottakai pointtinsa tuossakin. Itse vain luen foorumeita paljon ja jos näen heti linkistä että tossahan kävin aiemmin ja tota en ole vielä koskaan nähnyt niin se auttaa... Pelkkä kuvaus ei siis asiaa muuta (kuvaushan mullakin oli tuolla ennen linkkiä tekstinä). Saitin nimi auttaa toki jo aika pitkälle!

 

Thoriel
Lauantaina, 26. heinäkuuta, 2003 - klo 21.12:   
Janne: Totta, alkuun muotoilin palautteen perusteella vähän muitakin linkkejä, mutta hyvin pian sen jälkeen olen pyrkinyt jättämään lyhyemmät rauhaan ja karsinut vain ihan pisimpiä rimpsuja. Esimerkiksi nuo aloitusviestin linkit ovat niin lyhyitä, että olisin varmaan jättänyt ne sellaisenaan.

Tosiaan nuo keskustelufoorumeiden tiettyihin viesteihin vievät linkit (URL#viestinnumero) ja jotkut muutkin menevät foorumissa väärin automaattimuotoiluna, joten niitä on pakkokin joko muokata jälkikäteen tai tehdä valmis linkki jo kirjoittaessa.

Okei, mä relaan. ;) Mitenkähän muuten Terho aikanaan puukotti foorumia, että ne pallerohymiöt saatiin pois? Vai olikohan se niin, että uuden Discuksen myötä puukotus meni vähän mahdottomaksi.

 

Janne
Lauantaina, 26. heinäkuuta, 2003 - klo 21.42:   
Thoriel: Pallerot on kivoja. :-)

Jatkossa linkin lyhentäminen ...:llä?

 

Thoriel
Lauantaina, 26. heinäkuuta, 2003 - klo 21.50:   
Janne: Kivoja on Joop, kokeillaan tuota ...-hommelia jatkossa tarvittaessa.

 

Markus
Lauantaina, 26. heinäkuuta, 2003 - klo 21.55:   
Hakemistossa http://saku.bbs.fi/discus/clipart/ on nuo kaikki clipart-kuvat (myös :) ). Halutessa osan hymiöistä voisi korvata paremmilla piirroksilla.

 

JPQ
Lauantaina, 26. heinäkuuta, 2003 - klo 23.41:   
Kaikki: Jo nyt on tehokkaat muotoilut tässä foorumissa mahdollisia...
Thoriel: missäs nykyään Terho on vaikkei mulle kuullukkaan kait ?

 

Thoriel
Lauantaina, 26. heinäkuuta, 2003 - klo 23.44:   
JPQ: Miten niin missä?

 

JPQ
Sunnuntaina, 27. heinäkuuta, 2003 - klo 0.34:   
Thoriel: noh jos se ei ole saatavilla että se voisi tuota asetus juttua mistä puhuitte katsoa.
ja jos kaikki kohtaa tarkoitat niin tarkoitan sitä miten hyvin täällä viestejä voi oikeasti muotoilla.
Mitä ihmettä Thoriel tarkoittaa vai mistä se on lainattu (osavasti sanottu :) ) ?

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: